Shock!

november 24.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Ma már csak a kislányok és az idősebb emberek vásárolnak zenét”

0304scottUgyan hónapok teltek el Gene Simmons elhíresült „a rock halott” kijelentései óta, a zenei médiában azóta is téma a KISS főnökének nyilatkozata. Scott Ian, az Anthrax gitárosa is ennek kapcsán adott egy érdekes lehetséges magyarázatot arra, miért olyannyira túlreprezentáltak a mai kínálatban a tizenéves előadók.

„Sok igazság van abban, amit Gene mondott”, vélekedett Scott az Ultimate Classic Rocknak. „Azzal természetesen nem értek egyet, hogy a rockzene meghalt, ezt én nem így gondolom. Azzal viszont bizonyos fokig igen, hogy a zeneiparban nem nőheti ki magát a következő Led Zeppelin vagy bármi hasonló, mert ez az egész már nem az, ami régen volt. Nem létezik háttér, amely leszerződteti a zenekarokat, aztán mondjuk öt lemezen át építi őket, mint ahogyan az a ’60-as, ’70-es és ’80-as években jellemző volt. Ez az egész a ’90-es években eltűnt. Ma már nem adnak el lemezeket a zenekarok, szóval ennek a koncepciónak örökre leáldozott: mivel az emberek ma már lopják a zenét, a teljes modell átalakult, és változnia is kell. Ha a közönség vásárolna albumokat, talán ma is akadnának kiadók, amelyek hajlandók lennének költeni egy zenekar felépítésére, és lehetőséget adni nekik arra, hogy akár öt nagylemezt is elkészítsenek, mire elérik az aranylemezes szintet. De ilyen ma már nincs. És ameddig az emberek továbbra is lopják a zenét, nem is lesz.”

Scott szerint ugyanakkor a rocknak mindig lesz létjogosultsága. „Amíg akár egyetlen csapat is létezik, amelyik ösztönből játszik, a műfaj élni fog. Nem akar mindenki azt hallgatni, amit a média rájuk erőltet, nem érdekel mindenkit a következő 16 éves popszenzáció. Az a kiscsajoknak szól, akik még valóban vásárolnak lemezeket – na, ez az, ami igazán ijesztő. Lehet, hogy most kicsit eltérek a tárgytól, de ez az igazság: ma már csak a kislányok és az idősebb emberek vásárolnak zenét, akik countryt vagy Adele-t vesznek. Ők adnak pénzt az albumokért, mert még azt sem tudják, hogyan kell ellopni egy albumot. Így aztán a kiadók alapvetően a 14 éves kiscsajok ízlése szerint alakítják a bizniszt. Na, hát ezért olyan nagyok ma ezek az előadók, mert az ő közönségük az egyetlen, amelyik hajlandó még pénzt költeni a zenére. Ha a 14 éves kislányok elkezdenének rocklemezeket vásárolni, minden megváltozna. Az ’50-es és a ’60-as években egyébként pontosan ez történt…”

A gitáros meglátása szerint azok a régi előadók igazából nincsenek nagy bajban, akik régen sem a tömegmédiának köszönhették a sikereiket. „Mi is minden szart túléltünk a ’80-as évek óta, és ugyanez áll a Metallicára, a Slayerre, a KISS-re, az AC/DC-re, az Iron Maidenre, és tényleg tíz percig is sorolhatnám azokat, akik ma is mindent ugyanúgy csinálnak, mint azelőtt, és a mai napig sikeresek. Ennek az az oka, hogy más alapokra építkeztünk, nem a rádiókra vagy az MTV-re. Az emberek azért járnak le a bulijainkra, mert jó albumokat csinálunk és jó koncertbanda vagyunk. Ezután is meg fognak nézni bennünket, és minden évben új rajongói generáció áll mellénk. Az újabb zenekarok számára azonban pontosan értem, miért majdnem lehetetlen áttörni, és elérni, hogy valaki egyáltalán rájuk bagózzon. Ez tényleg nehezebb manapság, mint valaha…”

 

Hozzászólások 

 
+6 #39 Szathmári Zoltán 2014-12-24 21:47
9-10 éves korom óta hallagatok rock-metál zenét. A 80-as években hanglemezeket és kazettákat vásároltam. A 90-es években rátértem a CD-re, mert az előző két formátumot első számú közellenségnek kiáltották ki, és eltüntették őket. Sajnos! Elég szép gyűjteményem van, pedig anyagilag nem vagyok elengedve. Nekem azonban mégis fontos a fizikai formátum beszerzése. Az Mp3-at gyűlölöm. Otthon hifin hallagatok zenét. Én is töltöttem már le, nem tagadhatom, de erre ez a mocskos kapitalista világ kényszerített rá, mert mindenből extraprofitot kihúzva az egekbe emelte a CD árakat, főleg az ezredforduló után. Ezzel elveszítették az addigi vásárlók nem kis hányadát. Megérkezett a korlátlan, kontrollálhatat lan internethasznál at, ami miatt a zenekarok, a kiadók...stb. ellehetetlenült ek. Ha fillérekért hozzá lehetne jutni ma ezekhez a fentiekben említett formátumokhoz, még talán visszatérhetne a kizsigerelt vásárlóerő, sőt talán új is. Ez politika. Mi más? Én vásárolok....és fogok is, amíg hagyják. Nem akarom egy szaros kis fekete kütyün megvenni kedvenc zenekaraim legújabb produktumait. ÉN GYŰJTÖK ÉS VÁSÁROLOK: Hajrá!
Idézet
 
 
+6 #38 neal and jack and me 2014-12-24 18:07
ki túlértékelt? scott?
azért letett pár dolgot az asztalra...
Idézet
 
 
-14 #37 Trollmagnet 2014-12-24 18:05
Én nem tudom ti hogy vagytok vele, de röhejes ez a megmondósdi olyan arcoktól akik már a maguk idejében akkor is cikik voltak, amikor még a metal berkeiben belül menőnek számítottak.... kb olyanok mond el, amiket már a 12 éves kölykök is meg tudnának fogalmazni
ez a forma is elképesztően túlértékelt zenész
Idézet
 
 
#36 shmonsta 2014-12-24 14:23
Idézet - neal and jack and me:
shmonsta: tök jó, hogy vannak emberek, akik nem töltenek le soha semmit. hozsánna néked :)


Én is letöltök néhány dolgot, de nem jutna eszembe ilyen gyermeteg indokkal alátámasztani, hogy miért teszem. De viccnek jó volt, ezért tettem egy mosoly jelet is a hozzászólásomba .
Idézet
 
 
#35 Mr. Hyde 2014-12-24 11:50
Hülye aki lemezt hallgat! A rock zene senkit nem érdekel már, unalmas. Csak az számít, hogy a youtube-on ki lehessen verni bármikor a 12 húros gitárpornóra!!
Az mindennél jobb!
Idézet
 
 
#34 kiss gabor 2014-12-23 20:52
Kedves Scott, jó hírrel szolgálhatok. Pont ma tettem fel a polcra az első 5 Anthrax lemezt eredetiben. Sőt a Fistful of metal / Armed and dangerous Cd-ről hiányzik a Howling furies lemezváltozata , igy kénytelen voltam még egyszer megvenni a Fistful lemezt egy önálló CD-n. Tehát az egyik lemezt KÉTSZER is megvettem. 29 vagyok és férfi. Tehát egyik lemezvásárló rétegbe sem tartozok bele. Mondom is rögtön az asszonynak csípjen meg gyorsan, létezek-e egyáltalán.
Idézet
 
 
-3 #33 Nulla 2014-12-23 13:41
Idézet - neal and jack and me:
Idézet - Nulla:
Idézet - neal and jack and me:
shmonsta: tök jó, hogy vannak emberek, akik nem töltenek le soha semmit. hozsánna néked :)


Ő legalább nem próbálta meg alátámasztani a lopás jogosságát.


basszus... karácsony előtt ne legyünk már ilyen álszentek. de télleg.


Milyen álszentség? Én is lopok, mint az állat. Letöltök MINDENT, ami egy kicsit is érdekel. Csak leértékelt CD-ket veszek, évente háromat körülbelül. De legalább nem szerkesztek hozzá ilyen nevetséges kifogást, hogy csak azért teszem, mert a japán bakelitverzión van egy bónuszszám. És én vagyok az álszent.
Idézet
 
 
-4 #32 Aaaarrrggghhh.... 2014-12-23 13:10
Idézet - neal and jack and me:
basszus... karácsony előtt ne legyünk már ilyen álszentek. de télleg.

Álszentség? Senki nem mondta, hogy ő nem tölt le, senki nem mondta, hogy akárki egy hulladék lenne, aki letölt. A kommentek arra érkeznek (és eddig ezt teljesen figyelmen kívül hagytad, nem tudom, hogy nem értetted, vagy nem akartad érteni), amivel megindokolod, hogy miért jogos részedről a letöltés, mert ha valami ebben a beszélgetésben, akkor az álszentnek minősülhet. Semmi nem jogosít fel senkit a zene ellopására, az lopás marad, akár van olyan kiadvány, amin minden szám szerepel, akár nem. A lopás a zenekar működését veszélyezteti, lehetetleníti el. Ha megveszed a lemezt (akár letöltés után, akár azelőtt), akkor legalábbis annyiban kiegyensúlyozod a dolgokat, hogy teszel az adott zenekar fennmaradásáért .
Az érveid egyszerűen abszurdak. Ha azt mondanád, hogy azért nem veszel lemezt, mert nincs pénzed, az oké, ha azt, hogy azért, mert leszarod azt, hogy a zenekar létezik, vagy sem, akkor az is oké, de az, hogy ilyen hamis erkölcsi köntösbe bújtatott szövegekkel indokolod a lopást, az már kevésbé elfogadható. Ennyi erővel azt is mondhatnád, hogy a zenekar felszerelését is van jogod ellopni, amíg nincs minden bónusz szám rajta egy deluxe editionon.
Ha ennyire gyűlöletesnek tartod a sokféle kiadványt, akkor legyél igazán lázadó, és mondd azt, hogy nem hallgatsz meg zenét attól, aki így ad ki lemezeket, és akkor tényleg lesz súlya az érveidnek.
Idézet
 
 
+4 #31 neal and jack and me 2014-12-23 07:44
Idézet - Nulla:
Idézet - neal and jack and me:
shmonsta: tök jó, hogy vannak emberek, akik nem töltenek le soha semmit. hozsánna néked :)


Ő legalább nem próbálta meg alátámasztani a lopás jogosságát.


basszus... karácsony előtt ne legyünk már ilyen álszentek. de télleg.
Idézet
 
 
+2 #30 newkid 2014-12-23 02:06
Annyiból jo a letöltés hogyha kijön egy új cd eloszor letöltöm higy meghallgassam jo-e mert sz**ert nem fogok penzt kiadni. Es szerintem mindenki igy van vele. Ha valami jo akkor adunk érte penzt viszon ha "romlott a hus" nem adsz érte penzt..
Idézet
 
 
+3 #29 Nornagest 2014-12-23 00:53
A magam részéről csak annyit szeretnék ehhez a vitához hozzátenni hogy a letöltés tényleg lopás de vannak esetek amikor nincs más választása az embernek. Pl.első Mütiilation vagy Wallachia demót egyszerűen képtelenség beszerezni fizikai formátumban, nemhogy itthon de külföldön se, ez nem is pénzkérdés ezek gyakorlatilag nincsenek forgalomban. Viszont le lehet tölteni viszonylag könnyen,úgyhogy ilyenkor két lehetőség van: vagy letöltöm, vagy soha a büdös életben nem fogom hallani. Ezek persze ritka esetek, és általában én is letöltés ellenes vagyok de néha nincs más választás.
Idézet
 
 
-9 #28 Nulla 2014-12-23 00:32
Idézet - neal and jack and me:
shmonsta: tök jó, hogy vannak emberek, akik nem töltenek le soha semmit. hozsánna néked :)


Ő legalább nem próbálta meg alátámasztani a lopás jogosságát.
Idézet
 
 
-9 #27 Nulla 2014-12-23 00:30
Idézet - deniro2:
Idézet - Nulla:
Idézet - deniro2:
Tetszik-nem tetszik, elég közel áll a valósághoz, amit Scott mond. Páran itt személyesen érintettnek érzitek magatokat, mert vesztek lemezeket időnként, de egyrészt ez azért van, mert ebben szocializálódta tok, ami a mai gyerekekről nem mondható el, másrészt elötte azért ti is "elloptok" jópár lemezt, kezdve azzal, amit végül megvesztek...
Nincs ezzel semmi gond, csak nem kellene álszenteskedni...
És igen, tudom, vannak páran olyanok is, akik a nagy kedvenceiket egyből fizikai formában hallgatják, de ez manapság már -főleg ebben a zenei közegben- csak egy apró underground kisebbség...


az miért lopás, ha letöltesz egy lemezt, aztán megveszed? ki károsodott?


Ha mindent megveszel, amit korábban letöltöttél, akkor természetesen nem az.
De ne értsetek félre, nincs gondom a letöltéssel, én is töltök természetesen, Csak az álszenteskedést nem szeretem. Attól, hogy minden 50. lemezt megveszed, amit letöltöttél, még nem leszel a zeneipar nagy támogatója és semmivel nem lesznek legálisabbak azok a zenék sem, amikért nem fizettél.


Természetesen így van.
Idézet
 
 
#26 deniro2 2014-12-23 00:27
Idézet - Nulla:
Idézet - deniro2:
Tetszik-nem tetszik, elég közel áll a valósághoz, amit Scott mond. Páran itt személyesen érintettnek érzitek magatokat, mert vesztek lemezeket időnként, de egyrészt ez azért van, mert ebben szocializálódta tok, ami a mai gyerekekről nem mondható el, másrészt elötte azért ti is "elloptok" jópár lemezt, kezdve azzal, amit végül megvesztek...
Nincs ezzel semmi gond, csak nem kellene álszenteskedni...
És igen, tudom, vannak páran olyanok is, akik a nagy kedvenceiket egyből fizikai formában hallgatják, de ez manapság már -főleg ebben a zenei közegben- csak egy apró underground kisebbség...


az miért lopás, ha letöltesz egy lemezt, aztán megveszed? ki károsodott?


Ha mindent megveszel, amit korábban letöltöttél, akkor természetesen nem az.
De ne értsetek félre, nincs gondom a letöltéssel, én is töltök természetesen, Csak az álszenteskedést nem szeretem. Attól, hogy minden 50. lemezt megveszed, amit letöltöttél, még nem leszel a zeneipar nagy támogatója és semmivel nem lesznek legálisabbak azok a zenék sem, amikért nem fizettél.
Idézet
 
 
-4 #25 neal and jack and me 2014-12-22 23:53
shmonsta: tök jó, hogy vannak emberek, akik nem töltenek le soha semmit. hozsánna néked :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Rise Against - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

K3 - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

Apocalyptica - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.