Ugyan hónapok teltek el Gene Simmons elhíresült „a rock halott” kijelentései óta, a zenei médiában azóta is téma a KISS főnökének nyilatkozata. Scott Ian, az Anthrax gitárosa is ennek kapcsán adott egy érdekes lehetséges magyarázatot arra, miért olyannyira túlreprezentáltak a mai kínálatban a tizenéves előadók.
„Sok igazság van abban, amit Gene mondott”, vélekedett Scott az Ultimate Classic Rocknak. „Azzal természetesen nem értek egyet, hogy a rockzene meghalt, ezt én nem így gondolom. Azzal viszont bizonyos fokig igen, hogy a zeneiparban nem nőheti ki magát a következő Led Zeppelin vagy bármi hasonló, mert ez az egész már nem az, ami régen volt. Nem létezik háttér, amely leszerződteti a zenekarokat, aztán mondjuk öt lemezen át építi őket, mint ahogyan az a ’60-as, ’70-es és ’80-as években jellemző volt. Ez az egész a ’90-es években eltűnt. Ma már nem adnak el lemezeket a zenekarok, szóval ennek a koncepciónak örökre leáldozott: mivel az emberek ma már lopják a zenét, a teljes modell átalakult, és változnia is kell. Ha a közönség vásárolna albumokat, talán ma is akadnának kiadók, amelyek hajlandók lennének költeni egy zenekar felépítésére, és lehetőséget adni nekik arra, hogy akár öt nagylemezt is elkészítsenek, mire elérik az aranylemezes szintet. De ilyen ma már nincs. És ameddig az emberek továbbra is lopják a zenét, nem is lesz.”
Scott szerint ugyanakkor a rocknak mindig lesz létjogosultsága. „Amíg akár egyetlen csapat is létezik, amelyik ösztönből játszik, a műfaj élni fog. Nem akar mindenki azt hallgatni, amit a média rájuk erőltet, nem érdekel mindenkit a következő 16 éves popszenzáció. Az a kiscsajoknak szól, akik még valóban vásárolnak lemezeket – na, ez az, ami igazán ijesztő. Lehet, hogy most kicsit eltérek a tárgytól, de ez az igazság: ma már csak a kislányok és az idősebb emberek vásárolnak zenét, akik countryt vagy Adele-t vesznek. Ők adnak pénzt az albumokért, mert még azt sem tudják, hogyan kell ellopni egy albumot. Így aztán a kiadók alapvetően a 14 éves kiscsajok ízlése szerint alakítják a bizniszt. Na, hát ezért olyan nagyok ma ezek az előadók, mert az ő közönségük az egyetlen, amelyik hajlandó még pénzt költeni a zenére. Ha a 14 éves kislányok elkezdenének rocklemezeket vásárolni, minden megváltozna. Az ’50-es és a ’60-as években egyébként pontosan ez történt…”
A gitáros meglátása szerint azok a régi előadók igazából nincsenek nagy bajban, akik régen sem a tömegmédiának köszönhették a sikereiket. „Mi is minden szart túléltünk a ’80-as évek óta, és ugyanez áll a Metallicára, a Slayerre, a KISS-re, az AC/DC-re, az Iron Maidenre, és tényleg tíz percig is sorolhatnám azokat, akik ma is mindent ugyanúgy csinálnak, mint azelőtt, és a mai napig sikeresek. Ennek az az oka, hogy más alapokra építkeztünk, nem a rádiókra vagy az MTV-re. Az emberek azért járnak le a bulijainkra, mert jó albumokat csinálunk és jó koncertbanda vagyunk. Ezután is meg fognak nézni bennünket, és minden évben új rajongói generáció áll mellénk. Az újabb zenekarok számára azonban pontosan értem, miért majdnem lehetetlen áttörni, és elérni, hogy valaki egyáltalán rájuk bagózzon. Ez tényleg nehezebb manapság, mint valaha…”
Hozzászólások
azért letett pár dolgot az asztalra...
ez a forma is elképesztően túlértékelt zenész
Én is letöltök néhány dolgot, de nem jutna eszembe ilyen gyermeteg indokkal alátámasztani, hogy miért teszem. De viccnek jó volt, ezért tettem egy mosoly jelet is a hozzászólásomba .
Az mindennél jobb!
Milyen álszentség? Én is lopok, mint az állat. Letöltök MINDENT, ami egy kicsit is érdekel. Csak leértékelt CD-ket veszek, évente háromat körülbelül. De legalább nem szerkesztek hozzá ilyen nevetséges kifogást, hogy csak azért teszem, mert a japán bakelitverzión van egy bónuszszám. És én vagyok az álszent.
Álszentség? Senki nem mondta, hogy ő nem tölt le, senki nem mondta, hogy akárki egy hulladék lenne, aki letölt. A kommentek arra érkeznek (és eddig ezt teljesen figyelmen kívül hagytad, nem tudom, hogy nem értetted, vagy nem akartad érteni), amivel megindokolod, hogy miért jogos részedről a letöltés, mert ha valami ebben a beszélgetésben, akkor az álszentnek minősülhet. Semmi nem jogosít fel senkit a zene ellopására, az lopás marad, akár van olyan kiadvány, amin minden szám szerepel, akár nem. A lopás a zenekar működését veszélyezteti, lehetetleníti el. Ha megveszed a lemezt (akár letöltés után, akár azelőtt), akkor legalábbis annyiban kiegyensúlyozod a dolgokat, hogy teszel az adott zenekar fennmaradásáért .
Az érveid egyszerűen abszurdak. Ha azt mondanád, hogy azért nem veszel lemezt, mert nincs pénzed, az oké, ha azt, hogy azért, mert leszarod azt, hogy a zenekar létezik, vagy sem, akkor az is oké, de az, hogy ilyen hamis erkölcsi köntösbe bújtatott szövegekkel indokolod a lopást, az már kevésbé elfogadható. Ennyi erővel azt is mondhatnád, hogy a zenekar felszerelését is van jogod ellopni, amíg nincs minden bónusz szám rajta egy deluxe editionon.
Ha ennyire gyűlöletesnek tartod a sokféle kiadványt, akkor legyél igazán lázadó, és mondd azt, hogy nem hallgatsz meg zenét attól, aki így ad ki lemezeket, és akkor tényleg lesz súlya az érveidnek.
basszus... karácsony előtt ne legyünk már ilyen álszentek. de télleg.
Ő legalább nem próbálta meg alátámasztani a lopás jogosságát.
Természetesen így van.
Ha mindent megveszel, amit korábban letöltöttél, akkor természetesen nem az.
De ne értsetek félre, nincs gondom a letöltéssel, én is töltök természetesen, Csak az álszenteskedést nem szeretem. Attól, hogy minden 50. lemezt megveszed, amit letöltöttél, még nem leszel a zeneipar nagy támogatója és semmivel nem lesznek legálisabbak azok a zenék sem, amikért nem fizettél.