Shock!

december 04.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Reális veszélye van annak, hogy a fiatalabb előadók a kihalás szélére kerüljenek”

1001lars Más zenészekkel ellentétben Lars Ulrich még a benne rejlő kétségtelen veszélyek ellenére sem tartja ördögtől valónak és haszontalannak a streaming-szolgáltatásokat, és emlékeztet: ez az egész modell még nagyon új, és folyamatosan alakul. Ugyanakkor a Metallica dobosa szerint nem kizárólag a megváltozott környezet miatt nem bukkannak fel manapság igazán forradalmi rockcsapatok.

„Szerintem a streaming jót tesz a zenei színtérnek”, szögezte le Lars a BBC-nek. „Állandóan azt olvasom, hogy a zenészek arról panaszkodnak: kevés pénz folyik be nekik az ilyen szolgáltatások után. Viszont egy fontos tényt mindenki figyelmen kívül hagy ilyenkor: hogy a streaming minden tekintetben lehetőségeket rejt. Egyrészt esélyt ad a rajongónak, hogy részese legyen a dolgoknak, és esélyt az előadóknak, hogy elérhetővé tegyék a zenéjüket a streaming-szolgáltató felületeken. Ez egy olyan esély, amit az előadókat képviselő lemezkiadók biztosítanak, és tizenöt évvel ezelőtt ezek a lehetőségek nem léteztek. Valaki küld nekünk egy emailt, hogy helló, van egy streaming-szolgáltató oldalunk, fent akartok-e lenni rajta? És előadóként természetesen azt szeretnéd, ha hallgatnák a zenédet.”

Lars persze tisztában van vele, hogy a streaminggel kapcsolatban akadnak problémák is. „A streaming talán csak a magasabb presztízsű előadók számára jövedelmező, igen. És az ezeken az oldalakon összeállított lejátszási listák is elsősorban a nagyobb neveket rejtik, de ez az egész még csak mostanában forrja ki magát. Ugyanígy tény, hogy a lemezcégek a lecsökkent eladások miatt eleve kevesebbet fektetnek abba, hogy új neveket építsenek fel, így a feltörekvő bandák számára a túlélés is egyre nehezebbé válik. Ezek szimpla ok-okozati összefüggések: az emberek kevesebbet költenek a zenékre, így kevesebb pénz forgatható vissza, a lemezkiadók pedig kevesebbet kockáztatnak. Ahelyett, hogy évente ötszáz lemezt igyekeznének megfelelően promotálni, inkább csak ötvenet futtatnak meg, és így egyre kevesebb és kevesebb és kevesebb forrás jut a fiatalabb zenekarokra. Emiatt reális annak a veszélye, hogy a fiatalabb előadók a kihalás szélére kerüljenek, igen.”

A dobos szerint ugyanakkor nem kizárólag a megváltozott körülmények és az új technikai modellek tehetnek arról, hogy manapság az újabb előadók között nem bukkannak fel olyan módon világrengető csapatok, mint amilyen például a Metallica is volt. „Manapság én magam is kevesebb új zenét hallgatok, és szerintem ennek az az egyik legfőbb oka, hogy kevesebb igazán jó új zene van. Rengeteg mai muzsika csak a régi dolgok visszaöklendezésében merül ki, és nincsenek igazi vezető, iránymutató előadók sem: nincsenek új Beatlesek, Miles Davisek, Jimi Hendrixek, akik kézen fognának bennünket, hogy aztán addig totálisan ismeretlen, feltérképezetlen zenei területekre vezessenek.”

 

Hozzászólások 

 
#24 Tom 2015-07-16 12:08
Idézet - pumpika666:
[e]

haragszom is kicsit az öregre, hogy a forbidden után nekiállt haknizni ozzy-val, ahelyett, h még pár lemezt kitoltak volna martin mesterrel :( (a martin-korszak volt nálam a legjobb)

Egyértelműen így van, szerintem is
Idézet
 
 
#23 pumpika666 2015-07-16 08:00
Idézet - bogar:
Idézet - Marci:
Idézet - Svet:
Neki nem is kell aggódnia a zene miatt, mivel azt már évek óta nem csinálja csak beszél róla.. Dehát na. Aki tudja az csinálja(lásd a már említett Iommi-t példának), aki nem tudja tanítja.(Erre meg az a példa hogy kb minden második metalos gyerek ennek a nagypofájú pénzéhes pöcsnek a majd 25 éves dalait tanulja.)


Talan nem veletlenul.


Anélkül, hogy kisebbíteni szeretném Iommi mester érdemeit, azért szeretném jelezni, hogy az ezredforduló óta, kb. annyi új zenét hozott össze, mint az agyonszidott Metallica.

haragszom is kicsit az öregre, hogy a forbidden után nekiállt haknizni ozzy-val, ahelyett, h még pár lemezt kitoltak volna martin mesterrel :( (a martin-korszak volt nálam a legjobb)
Idézet
 
 
+6 #22 Marci 2015-07-16 07:57
Idézet - bogar:
Idézet - Marci:
Idézet - Svet:
Neki nem is kell aggódnia a zene miatt, mivel azt már évek óta nem csinálja csak beszél róla.. Dehát na. Aki tudja az csinálja(lásd a már említett Iommi-t példának), aki nem tudja tanítja.(Erre meg az a példa hogy kb minden második metalos gyerek ennek a nagypofájú pénzéhes pöcsnek a majd 25 éves dalait tanulja.)



Talan nem veletlenul.


Anélkül, hogy kisebbíteni szeretném Iommi mester érdemeit, azért szeretném jelezni, hogy az ezredforduló óta, kb. annyi új zenét hozott össze, mint az agyonszidott Metallica.


Tovabba legalabb annyian, ha nem tobben tanuljak/nyuljak a Sabbath-ot mint a Metallicat, szoval ez egy kivetelesen rosszul sikerult analogia volt.
Idézet
 
 
+4 #21 bogar 2015-07-16 07:43
Idézet - Marci:
Idézet - Svet:
Neki nem is kell aggódnia a zene miatt, mivel azt már évek óta nem csinálja csak beszél róla.. Dehát na. Aki tudja az csinálja(lásd a már említett Iommi-t példának), aki nem tudja tanítja.(Erre meg az a példa hogy kb minden második metalos gyerek ennek a nagypofájú pénzéhes pöcsnek a majd 25 éves dalait tanulja.)


Talan nem veletlenul.


Anélkül, hogy kisebbíteni szeretném Iommi mester érdemeit, azért szeretném jelezni, hogy az ezredforduló óta, kb. annyi új zenét hozott össze, mint az agyonszidott Metallica.
Idézet
 
 
+4 #20 Marci 2015-07-16 06:44
Idézet - Svet:
Neki nem is kell aggódnia a zene miatt, mivel azt már évek óta nem csinálja csak beszél róla.. Dehát na. Aki tudja az csinálja(lásd a már említett Iommi-t példának), aki nem tudja tanítja.(Erre meg az a példa hogy kb minden második metalos gyerek ennek a nagypofájú pénzéhes pöcsnek a majd 25 éves dalait tanulja.)


Talan nem veletlenul.
Idézet
 
 
+9 #19 nausea 2015-07-16 01:43
Idézet - a75:
[quote name="nausea"
Így van, a súlyos gitárzenék legsötétebb vészkorszaka a 2000-es években kezdődött.

Amikor is azt mondták, hogy a gitár szólók manapság már nem divatosak?
Csak nem abban az évtizedben, amikor olyan löttyedt, vérszegény és minden újítástól mentes lemezek születtek, mint a Vulgar Display Of Power, a Draconian Times vagy a Bloody Kisses?
Idézet
 
 
-8 #18 Svet 2015-07-15 23:47
Neki nem is kell aggódnia a zene miatt, mivel azt már évek óta nem csinálja csak beszél róla.. Dehát na. Aki tudja az csinálja(lásd a már említett Iommi-t példának), aki nem tudja tanítja.(Erre meg az a példa hogy kb minden második metalos gyerek ennek a nagypofájú pénzéhes pöcsnek a majd 25 éves dalait tanulja.)
Idézet
 
 
+6 #17 BB 2015-07-15 21:25
Idézet - Csiga:
Aki nem tud dobolni, ne pofázzon hülyeségeket!!! !

Metal-alapvetéseket dobolt... a tájékozatlanság od egetverő...
Idézet
 
 
+3 #16 MATEo9 2015-07-15 19:16
Idézet - chris576:
Kurvára igaza van! Azért nem lesz több korszakalkotó nagy banda, mert már minden kiba..ott riffet és gitárszólót eljátszott valaki.


És az a valaki Tony Iommi! :D Aki már 40 éve eljátszott mindent.
Azóta csak az ő riffjei vannak felgyorsítva, más ritmussal, esetleg visszafelé lejátszva :D
Idézet
 
 
+15 #15 saszi 2015-07-15 17:05
Szerintem már az alapoknál nagy bajok vannak. A régi gitárosok mind maguktól tanultak meg zenélni. Max elmentek egy tanárhoz, aki max még a saját stílusából adott hozzá. Ma már a netről bármelyik gitáros utolsó trükkját is leszedheted. lesz egy rakás technikás zenész, csak az egyéniség veszik el, ami akkor alakul ki, amikor magadtól rakod ki a kirakóst, találsz ki dolgokat.
Idézet
 
 
+7 #14 Tulus 2015-07-15 15:51
Azt ugyan nem tudom, hogy mi az a streaming, azonban abban biztos vagyok, hogy a zenekarokkal kapcsolatban Larsnak igaza van.

Az összes zenei stílus túl van játszva, és a mai világban már elég nehéz újat kitalálni.

Sajnos nem lesz már egy újabb Metallica, egy újabb Depeche Mode, vagy egy újabb Madonna.... Ők voltak azok, akik újat teremtettek.
Idézet
 
 
-2 #13 traveller79 2015-07-15 14:35
"Amikor is azt mondták, hogy a gitár szólók manapság már nem divatosak?"
Lehet,hogy akkor -IS- mondták ezt,de a legsötétebb korszak nem az volt ,hanem a '90-es évek második fele.
Idézet
 
 
+12 #12 chris576 2015-07-15 14:29
Kurvára igaza van! Azért nem lesz több korszakalkotó nagy banda, mert már minden kiba..ott riffet és gitárszólót eljátszott valaki. Persze hogy az ötvenes, hatvanas, hetvenes években voltak nagy sztárok, de azok a stílusok akkor születtek. Ma már kb. kétszáz különböző zenei stílus van, mindegyikből milliónyi előadó, a zene most már csak ismétli önmagát!
Idézet
 
 
-31 #11 Barbar85 2015-07-15 11:24
Jo h nem kerultetek ki a Ti a kihalas reszere,s miert? mert annak idejen eladtatok magatokat!!!es egy kibaszott mainstream banda lettetek!
Idézet
 
 
+18 #10 pekkae 2015-07-15 10:42
Az a helyzet, hogy mindenki azt várja, egy már nagyon régen kitalált stílust, aminek léteznek az alapvető formái és jegyei, amiből tud építkezni, azt újra találja ki valaki! Legyen az ugyanolyan jó, bombasztikus, energikus, de mellette legyen teljesen új, valami más mint most, de mégis legyen ugyanaz a metal-rock amit most is szeretünk. Ez nem fog menni gyerekek, amit már feltaláltak, azt nem lehet mégegyszer feltalálni, lehet újítgatni, modernizálni stb..... de újra felatlálni nem lehet.
Annyi zenekar van a világon mint a sár, sok új és új banda, akik közül csak válogatni kellene, ez a baja a zeneiparnak szerintem, hogy nem válogatja ki azokat akiket jónak gondol, és aztán futtatja be őket, reklámozza, nyomja sujkolja, hogy köztudatba kerüljön. Ehelyett inkább mindenki vár a nagy csodára, hátha jön valaki, aki baromi nagyot beújít, (de ilyen nem lesz, mert létező és már kitalált dolgot nem lehet újra kitalálni) addig is foglalkoznak olyanokkal akiknek van lóvéjuk, és megfizetik a lemezkiadásokat és a promóciókat, és élnek belőlük ahogy tudnak!
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Helstar - Budapest, Club 202, 2012. szeptember 12.

 

Mercenary - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.

 

Solar Scream - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.