Először is mesélj a zenekar soraiban bekövetkezett változásról, kérlek! Miért nincs már veletek Erik Rosvold?
Mikey, Troy és én 2003 februárjában fejeztük be a dalok felvételét. Aztán elmúlt egy év, és Erik kb. a lemez felénél tartott csak, de mindenképp be kellett volna már fejezni az anyagot. Többször felhívtuk Eriket és mailben is próbáltuk elérni, hogy összehozzunk egy zenekari megbeszélést, de nem jelzett vissza. Talán ha két levélre válaszolt a sok tucatnyiból. A kiadó jelezte, hogy már anyagi terhet jelentünk nekik, így nem várhattunk tovább Erikre. Addig fajult a már szitu, hogy új énekest kellett keresnünk annak érdekében, hogy a Zero Hour, mint csapat, tovább működhessen.
Erre nem is kellett sokat várni, hamar megtaláltátok az új tagot. Ismertétek előtte Fred Marshallt?
Fred énekelt régebben pár Bay Area-i csapatban, mindig is kedveltük a hangját. Körbetelefonáltunk, megkaptuk a számát és sínen is volt a dolog.
Mi a szembetűnő különbség közte és Erik között hangilag, valamint hozzáállásukat és személyüket tekintve?
Mindketten nagyon jól énekelnek és megvan a saját egyéniségük, kisugárzásuk. Nehéz kérdés ez. Természetesen vannak különbségek, de stílusukat tekintve mindketten illenek ebbe a közegbe. Ezt nemsokára mindenki megtapasztalhatja.
Hogy írnád le a zenéteket azoknak az olvasóknak, aki még nem ismerik a csapatot?
A zene igen kemény és sötét hangulatú, de vannak benne csodaszép tiszta részek is, ezért nagyon dinamikus az összkép. Progresszív metal csapat vagyunk, de van, aki "tech metal"-ként emleget minket. A Zero Hour zenekarnak megvan a saját hangzása, sok helyütt használunk váratlan és páratlan ütemeket, váltásokat, poliritmusokat. Az ének viszont rásimul a kaotikus alapokra és mindez nagyon masszívan szólal meg!
Manapság sokszor használják a "progresszív" kifejezést, sok esetben olyan előadókra, akik az eredetiség legkisebb jelét sem mutatják fel. Szerinted mit jelent ez a szó?
Számomra a progresszivitás az agyas, sok elemet felhasználó, elgondolkoztató zenét jelenti. Nagy ívű, technikás témákat és dinamikát. Számtalan különböző stíluselemet fel lehet használni a progresszív zenében.
Az 'A Fragile Mind' lemez a 'The Towers of Avarice' után következő logikus lépés, vagy máshogy közelítettétek meg ezt az albumot?
Az új CD az eddigi két album (Metamorphosis és The Towers of Avarice) keveréke. Nagyon kemény témákat pakoltunk erre a lemezre, de megvan az egyensúly a szinte filmszerű betétekkel, és ez valahogy összefogja az anyagot. Szerintem a rajongók elégedettek lesznek.
A "There For Me" c. dal letölthető a honlapotokról. (www.zerohourweb.com) Miért pont erre a nótára esett a választás?
Ez az első szám az új CD-n, és azt gondoltuk, hogy akkor miért is ne? Elég arcbamászó téma és van egy nagy tekerős középrész benne, ami biztos tetszeni fog mindenkinek. Meg persze úgy éreztük, hogy jobb ízelítőként egy kb. 4 perces dalt kirakni, mint egy 10 perces monstrumot.
A szövegeket most ki írta? Van-e újra valami tartalmi koncepció?
A szövegeket Fred és Troy hozta össze. Nincs benne semmi koncepciózus, de sokan annak gondolják. Össze lehet kapcsolni a szövegeket úgy, hogy egy történet alakuljon ki.
Ikertestvéreddel (Troy Tipton bőgős) írod a dalokat, így gondolom, hogy olajozottan tudtok együtt dolgozni. Kiskorotokban is jól kijöttetek? Mi az első gyermekkori emléked?
Két vagy három évesek voltunk, és emlékszem, hogy átmentünk a nagymamánkhoz. A házban találtam egy teniszütőt, amin elkezdtem léggitározni. Troy pedig kanalakat ragadott és különböző serpenyőkön és lábosokon kísérte a témáimat, hehe. Mindig is zenélni akartunk és hatalmas dolog, hogy máig együtt alkotunk!
Kinek az ötlete volt, hogy zenekart alapítsatok? Mikor történtek az első lépések e felé?
Mindketten bandákat alapítottunk a barátainkkal, még középiskolában. Pár évig Troy és én különböző csapatokban játszottunk, és négy évbe telt, mire összejöttünk. Mindig vele akartam zenélni, de csak akkor tudtam meggyőzni erről, mikor látta, hogy elkezdtem nagyon komolyan venni a gitározást.
Hogy írjátok a dalokat a Zero Hourban? Elég közel laktok ahhoz, hogy össze tudjatok jönni próbálni, jammelni az új ötleteken, vagy az internet segítségével cserélgetitek a témákat? Ki találja ki az énekdallamokat?
Troy, Mikey és én hetente három este összejövünk és jammelünk. A cél, hogy szerves, lüktető egységként zenéljünk. Mi hárman már több, mint tíz éve együtt nyomulunk, és nagyon jól ismerjük egymás játékstílusát. Régen Erikkel és a testvéremmel dolgoztunk az énektémákon, ha eljött az ideje. Az "A Fragile Mind" esetében ez a feladat Troyra és Fredre hárult, minden énekdallamot ők írtak.
Nagyon szeretem a "The Towers of Avarice" CD-n hallható gitárhangzást és a játékodat. Nincsenek sokszorosan megduplázott sávok, öncélú szóló-orgiák. Milyen zenészek voltak rád hatással?
Nagyon szépen köszönöm, jól esnek az ilyen vélemények. A következők a kedvenceim: Shawn Lane, Buckethead, Jason Becker, Dillinger Escape Plan, Meshuggah, Sikth, Killswitch Engage, Cynic, Pat Metheny Group, Michael Hedges és még nagyon, nagyon sokáig folytathatnám a listát. Rengeteg nagyszerű zenekar és zenész van…
Milyen gitárokat és erősítőket használsz?
A Manne Guitars cég endorsere vagyok. Van tőlük egy egyedi építésű héthúrosom, amibe szerelmes vagyok. Fejnek a Mesa Boogie Dual Rectifiert használom, a Mesa hangzása a legjobb. Ezen kívül Kerly Music húrokat használok, kiváló márka.
Milyen gyakran koncerteztek? Mi volt az eddigi legemlékezetesebb fellépésetek?
Momentán azt várjuk, hogy kijöjjön az "A Fragile Mind", koncerteket pedig 2006 elejére tervezünk. A legmaradandóbb emlékünknek a Progpower Europe koncertet mondanám. Miután befejeztük, a közönség nagy része azt kántálta, hogy "USA, USA, USA"... Hatalmas dolog volt, ilyen pillanatokról álmodik az ember. Akkora mosoly ült az arcomon, mint még soha és örökké emlékezni fogok arra a percre!
Az új album kapcsán van-e valami nagyobb turné kilátásban? Kivel szeretnétek turnézni? (Én a Nevermore-t ajánlanám, ha nem bánod…)
Majd meglátjuk, hogy mi történik. De szeretnénk sokat játszani, hisz eléggé takarékon voltunk most egy ideig, amíg meg nem oldódott az énekes-kérdés. Szívesen fellépnénk a Nevermore-ral, nagyon jó bandának tartom őket.
Mesélnél kicsit a többi projektedről és a szólólemezedről?
Épp megjelent a 2005-ös instrumentális kiadványom, a címe "Seduction". Nagyon elégedett vagyok a CD felvételével, jól összejöttek a dolgok. Troy játszotta fel az összes basszustémát, hatalmasat teljesít a korongon! Dobon Sean Flanegan (Enchant) és John Perrine működtek közre, mindketten kiváló zenészek. A producer az a Dino Alden volt, aki a Zero Hour összes korongjánál is segített. A honlapomon megtalálható egy dal az anyagról és minden rendelési információ is. De a Laser CD-n keresztül is beszerezhető a lemez. A Death Machine zenekarba bevettük Elle-t. Nagyszerű énekesnő, mint az a honlapon is hallható. A csapat háza táján készül pár dolog mostanában, figyeljétek a híreket!
Történt már olyan, hogy dúdoltál valamit és utólag rájöttél, hogy saját dal volt?
Igen, van ilyen néha. Főleg a "Destiny is Sorrow"-t szoktam dúdolgatni az "A Fragile Mind"-ról.
Csinálsz valamit a zenélés mellett?
Gitártanár vagyok és nagyon szeretem a munkámat.
Ha nagyhatalmú producerként összehozhatnál egy supergroupot, kik lennének a kiválasztottak?
Hát, mindig szerettem volna, hogy a Rainbow újra összeálljon Dioval egy búcsúturnéra. Ez valószínűleg soha nem fog megtörténni, több okból sem. És Cozy nélkül (Cozy Powell dobos, autóbalesetben hunyt el - K.T.) nem is lenne az igazi. Nagy rajongója voltam a korai Rainbownak.
A záró kérdésünk: Mi az élet értelme?
Hogy szeressük az embereket magunk körül, és kedveljük azt, amit csinálunk. Segítsünk másokon, ahogy ők is segítenének. Az életedet te magad tudod jóvá tenni, hisz te alakítod. És nem baj, ha az utadat az álmaid is befolyásolják.