Shock!

november 21.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Ez rétegműfaj, és ez így van jól” - interjú Draveczki-Ury Ádámmal a Grungeryn

0208scottA tavaly indult és azóta méltán nagy népszerűségre szert tett Grungery bizonyára senki előtt sem ismeretlen már. Az oldal A grunge és én rovatában ezúttal Draveczki-Ury Ádám, a Shock! felelős szerkesztője került sorra interjúalanyként.

Volt abban szerinted valamiféle tudatosság, hogy a régebbi, sikeres zenekarok ennyire nekimentek a grunge-nak?

Az őrségváltás elsöpörte a korábbi generációt, köztük egy rakás kiváló zenekart, így a keserűség érthető, de hogy ekkorára fújták ezt az egészet, szerintem fűtött dolog volt. A kiadók is nagy szerepet játszottak benne, a régiekben pedig megjelent egyfajta sértettség, és mindenki elkezdett hülyeségeket nyilatkozni. Miközben ha meghallgatod az Apple-t a Mother Love Bone-tól, annak a No Respect a legközelebbi rokona a Vaintől. Oké, az egyikben szexről énekelnek, a másikban meg mélyebb dolgokról, viszont zeneileg ugyanúgy Led Zep, Hendrix meg ősi amerikai rockzenék vannak mindkettőben. Még az az elszállós, pszichedelikus dallamvilág és a hangulat is hasonló. Ha meg a Soundgardent nézzük, a Louder Than Love Led Zeppelin, a Badmotorfinger Black Sabbath, a Superunknown pedig ez a kettő plusz Beatles. Erre a „minden egy tőről fakad" dologra a legjobb példa az Alive szólója, amit Mike McCready bevallottan a She című KISS-dalból emelt át, viszont már Ace Frehley is Robby Krieger egyik Doors-szólójából nyúlta.

A teljes interjút itt olvashatod, a Grungerynek és Pintér Miklósnak pedig természetesen köszönjük a lehetőséget!

 

Hozzászólások 

 
#46 Claudius Oltarimanus 2023-04-12 14:15
[quote name="Álnéven BÉLA"] Vannak ámbár furcsaságok is pl. Fisz-mollban mit kereshet az e-moll pentaton...Expendable Youth.

Ha lesz még alkalmatok interjúzni Kerry Kinggel, ezt mindenképp meg kell kérdeznetek tőlé! :-)
Idézet
 
 
+2 #45 Anomander 2016-02-12 20:55
Idézet - valarmorgulisz:
Egyébként szerintem történnek izgalmas (ha talán tényleg nem is forradalmi) dolgok a zenei színtéren:

-The Dillinger Esc Plan szerintem önálló jogán is kb egy jelenség mind zeneileg, mind előadásmódban. Kár, hogy nincs róluk nagyon sem hír, sem kritika.

-Between The Buried and Me-t is kezdik már felfedezgetni maguknak az emberek, pedig amit azok is leművelnek. Simán rá tudom mondani mai kópia tech-prog bandákra, hogy "bitvínes".

-Gojira, Protest The Hero, Mastodon, TesseracT, Skyharbor, Fallujah, Nightverses...

Utóbbiról nagy szívfájdalmam, hogy 2013-ban nem érkezett kritika, pedig fúú, 70 perc szinte tökéletes zene, olyan atmoszférával, amire tényleg érdemes felfigyelni.


Mekkora zene ez a Night Verses! Nagyon köszi a tippet, 2 napja mást sem hallgatok :)
Idézet
 
 
-1 #44 bogar 2016-02-12 09:10
Idézet - Palinkas Vince:
Idézet - bogar:
Idézet - Palinkas Vince:
Idézet - bogar:
Idézet - valarmorgulisz:
Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.


Egy Gorija az Isten pénzével sem tudna széles körben befutni, mert elég szélsőséges zene.

Igazad van abban, hogy vannak karakterek, de ők nem olyanok, mint anno a Gunsban a kendős-mankós meg a cilinderes, vagy ACistennyilaDC-ben a sapkás-visítós meg a rövidnadrágos-ugrálós, akiket a sarki kisközértes is ismert.


Nem lehet, hogy nem az kevés, ami most van, hanem az volt túlzás, ami régen volt?
Ami a Gojirás párhuzamot illeti: a Metallica is egy szélsőségesen durva zene volt 92-ben a rádiós zenékhez képest, mégis minden "diszkós" a One-t hallgatta.


Szerintem egy kicsit összecsúsztak az idősíkok! :-) 92-ben minden "diszkós" a Nothing Else Matters-t hallgatta és ez a zeneileg legkevésbé sem súlyos dal nyitott ajtót nekik később.
Való igaz, hogy az One is nagy siker volt annak idején, de nem említhető egy lapon a NEM-szel.


Az Enter Sandmant kezdték először nyomni, utána Unforgiven és még csak azután jött a NEM. Sem akkor nem értettem, sem most, hogy mit szerettek akár a Sandmanen olyan emberek milliói, akiknek közük nincs a rockzenéhez, pláne a One-on, de Ádám kommentjére visszautalva, valószínűleg erre nincs magyarázat és kész.


Igen, így jöttek a klipek, de a NEM "robbant" hatalmasat.
Idézet
 
 
+3 #43 Chris92 2016-02-11 19:40
Fantasztikus interjú, ami csak tovább növelte az amúgy sem csekély szimpátiámat Ádám felé, hisz ugyanolyan értelmes, közvetlen, két lábbal a földön járó és a kemény rockzenéért teljes szívvel rajongó egyénként jön le, mint ahogy azt írásaiból kivesézheti az ember.
Idézet
 
 
#42 Palinkas Vince 2016-02-11 16:25
Idézet - bogar:
Idézet - Palinkas Vince:
Idézet - bogar:
Idézet - valarmorgulisz:
Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.


Egy Gorija az Isten pénzével sem tudna széles körben befutni, mert elég szélsőséges zene.

Igazad van abban, hogy vannak karakterek, de ők nem olyanok, mint anno a Gunsban a kendős-mankós meg a cilinderes, vagy ACistennyilaDC-ben a sapkás-visítós meg a rövidnadrágos-ugrálós, akiket a sarki kisközértes is ismert.


Nem lehet, hogy nem az kevés, ami most van, hanem az volt túlzás, ami régen volt?
Ami a Gojirás párhuzamot illeti: a Metallica is egy szélsőségesen durva zene volt 92-ben a rádiós zenékhez képest, mégis minden "diszkós" a One-t hallgatta.


Szerintem egy kicsit összecsúsztak az idősíkok! :-) 92-ben minden "diszkós" a Nothing Else Matters-t hallgatta és ez a zeneileg legkevésbé sem súlyos dal nyitott ajtót nekik később.
Való igaz, hogy az One is nagy siker volt annak idején, de nem említhető egy lapon a NEM-szel.


Az Enter Sandmant kezdték először nyomni, utána Unforgiven és még csak azután jött a NEM. Sem akkor nem értettem, sem most, hogy mit szerettek akár a Sandmanen olyan emberek milliói, akiknek közük nincs a rockzenéhez, pláne a One-on, de Ádám kommentjére visszautalva, valószínűleg erre nincs magyarázat és kész.
Idézet
 
 
+4 #41 bogar 2016-02-11 16:16
Idézet - Palinkas Vince:
Idézet - bogar:
Idézet - valarmorgulisz:
Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.


Egy Gorija az Isten pénzével sem tudna széles körben befutni, mert elég szélsőséges zene.

Igazad van abban, hogy vannak karakterek, de ők nem olyanok, mint anno a Gunsban a kendős-mankós meg a cilinderes, vagy ACistennyilaDC-ben a sapkás-visítós meg a rövidnadrágos-ugrálós, akiket a sarki kisközértes is ismert.


Nem lehet, hogy nem az kevés, ami most van, hanem az volt túlzás, ami régen volt?
Ami a Gojirás párhuzamot illeti: a Metallica is egy szélsőségesen durva zene volt 92-ben a rádiós zenékhez képest, mégis minden "diszkós" a One-t hallgatta.


Szerintem egy kicsit összecsúsztak az idősíkok! :-) 92-ben minden "diszkós" a Nothing Else Matters-t hallgatta és ez a zeneileg legkevésbé sem súlyos dal nyitott ajtót nekik később.
Való igaz, hogy az One is nagy siker volt annak idején, de nem említhető egy lapon a NEM-szel.
Idézet
 
 
#40 Draveczki-Ury Ádám 2016-02-11 16:10
Idézet - Palinkas Vince:
Ami a Gojirás párhuzamot illeti: a Metallica is egy szélsőségesen durva zene volt 92-ben a rádiós zenékhez képest, mégis minden "diszkós" a One-t hallgatta.

Soha előtte és azóta sem aratott egyetlen zenekar még csak megközelítően sem akkora sikert, mint a Metallica. Vagyis ők szerintem nem a példa arra, hogy "de bezzeg igenis befogadható a tömegek számára a metal", hanem a szabályt erősítő, látványos kivétel.
Idézet
 
 
-3 #39 Palinkas Vince 2016-02-11 16:06
Idézet - bogar:
Idézet - valarmorgulisz:
Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.


Egy Gorija az Isten pénzével sem tudna széles körben befutni, mert elég szélsőséges zene.

Igazad van abban, hogy vannak karakterek, de ők nem olyanok, mint anno a Gunsban a kendős-mankós meg a cilinderes, vagy ACistennyilaDC-ben a sapkás-visítós meg a rövidnadrágos-ugrálós, akiket a sarki kisközértes is ismert.


Nem lehet, hogy nem az kevés, ami most van, hanem az volt túlzás, ami régen volt?
Ami a Gojirás párhuzamot illeti: a Metallica is egy szélsőségesen durva zene volt 92-ben a rádiós zenékhez képest, mégis minden "diszkós" a One-t hallgatta.
Idézet
 
 
+1 #38 bogar 2016-02-11 13:00
Idézet - valarmorgulisz:
Igen, ezért írtam, hogy vannak, de persze nem olyanok. Abban is legyünk igazságosak azért, hogy míg GnR mellett mondjuk 30év dolgozik egy mai zenekar ellen meg teszem azt 30év GnR/Pantera/Metallica stb..

Gojirat példának írtam, bármelyik lentebb írt modern előremutató zenekar behelyettesíthe tő.

Itt van egyébként 3 olyan zeneszerző, gitáros, akik egy normális világban 5x ekkora hírnevet kéne kapjanak, mint amit nem kaptak meg. Egyébként nagy kedvencem ez a címlap. Remélem nem fog reklámnak minősülni, nem annak szánom.

http://www.guitarworld.com/files/imce-images/ProgGuys.jpg


A GNR 1991-ben is szupersztár volt, pedig akkor még csak 4 éve jelent meg az első lemezük. De ők tényleg kategóriákon felüli zenekar.

Az általad belinkelt címlap legalább annyira bizonyítja az én igazamat is, mert ott figyel rajta 3 db szomszéd srác. Egyszerűen nem vagyok rájuk kíváncsi. Anno sokszor fordult elő velem, hogy mondjuk a Hammer-t olvasgatva és képeket nézegetve vettem meg egy lemezt, de ezektől a fazonoktól maximum narancsot vennék a zöldségesnél.
Idézet
 
 
#37 valarmorgulisz 2016-02-11 10:10
Idézet - bogar:
Idézet - valarmorgulisz:
Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.


Egy Gorija az Isten pénzével sem tudna széles körben befutni, mert elég szélsőséges zene.

Igazad van abban, hogy vannak karakterek, de ők nem olyanok, mint anno a Gunsban a kendős-mankós meg a cilinderes, vagy ACistennyilaDC-ben a sapkás-visítós meg a rövidnadrágos-ugrálós, akiket a sarki kisközértes is ismert.


Igen, ezért írtam, hogy vannak, de persze nem olyanok. Abban is legyünk igazságosak azért, hogy míg GnR mellett mondjuk 30év dolgozik egy mai zenekar ellen meg teszem azt 30év GnR/Pantera/Metallica stb..

Gojirat példának írtam, bármelyik lentebb írt modern előremutató zenekar behelyettesíthe tő.

Itt van egyébként 3 olyan zeneszerző, gitáros, akik egy normális világban 5x ekkora hírnevet kéne kapjanak, mint amit nem kaptak meg. Egyébként nagy kedvencem ez a címlap. Remélem nem fog reklámnak minősülni, nem annak szánom.

http://www.guitarworld.com/files/imce-images/ProgGuys.jpg
Idézet
 
 
+4 #36 bogar 2016-02-11 05:42
Idézet - valarmorgulisz:
Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.


Egy Gorija az Isten pénzével sem tudna széles körben befutni, mert elég szélsőséges zene.

Igazad van abban, hogy vannak karakterek, de ők nem olyanok, mint anno a Gunsban a kendős-mankós meg a cilinderes, vagy ACistennyilaDC-ben a sapkás-visítós meg a rövidnadrágos-ugrálós, akiket a sarki kisközértes is ismert.
Idézet
 
 
+1 #35 cápaidomár 2016-02-11 01:50
Idézet - bogar:
Idézet - Igor Igorovics:
Idézet - valarmorgulisz:
Egyébként szerintem történnek izgalmas (ha talán tényleg nem is forradalmi) dolgok a zenei színtéren:

-The Dillinger Esc Plan szerintem önálló jogán is kb egy jelenség mind zeneileg, mind előadásmódban. Kár, hogy nincs róluk nagyon sem hír, sem kritika.

-Between The Buried and Me-t is kezdik már felfedezgetni maguknak az emberek, pedig amit azok is leművelnek. Simán rá tudom mondani mai kópia tech-prog bandákra, hogy "bitvínes".

-Gojira, Protest The Hero, Mastodon, TesseracT, Skyharbor, Fallujah, Nightverses...

Utóbbiról nagy szívfájdalmam, hogy 2013-ban nem érkezett kritika, pedig fúú, 70 perc szinte tökéletes zene, olyan atmoszférával, amire tényleg érdemes felfigyelni.

Az Animals As Leaders-t se felejtsd el! Szerintem amúgy jelenleg ők a legelőremutatób b csapat a szintéren. Nyilván az általad említett bandák is sokat hozzátesznek a színtér zenei fejlődéséhez.


De ezek közül egy sem tud beszivárogni a fősodorba. Akkor lesz korszakváltás, amikor ez valakinek sikerül, vagy a régi nagyok megrázzák magukat.
A grunge is akkor kezdett kifingani, amikor a KISS és a Black Sabbath újjáalakult és az Ozzfesten ott tolongott a kisszínpadon a komplett nu metal vonulat.

A grunge azért kezdett kifingani, mert az előadók is elkezdtek kifingani. Trendek jönnek-mennek, ez a másik, a ciklikusság. Mindig vannak túlélők (Slipknot a nu metalból), tök függetlenül attól, hogy kik alakulnak éppen újjá. Amúgy a BS meg elég komolyan befolyásolta a grunge világát például. Azok, akik valamennyire nem tudnak idomulni (a Slipknot tudott), idővel eltűnnek, Korn meg csak egy van. De ma azért a Slipknot körül sincs már akkora őrület, mint '99 és '04 között.
Idézet
 
 
+1 #34 Svet 2016-02-10 21:25
Idézet - nemmondommeg:
Tetszik vagy sem, ismeretség tekintetében szerintem az Avenged Sevenfold áll a legközelebb a régi nagyokhoz, hiszen már headlinerként is játszottak a Download fesztiválon. Azért ők sem mai zenekar, az első lemezük 2001-ben jött ki. Azon persze lehetne vitázni, hogy mennyire érdemlik meg, a Hail To The King biztos nem a legjobbjuk, de a City of Evil-ön olyanokat műveltek, amit tanítani kéne és a mai napig az egyik legnagyobb kedvencem az az album.

Ezt most hagyd abba kérlek.
Mi nem igazán kedveljük errefelé a Sevenfold kedvelőket és dicsérőket, vagy azokat akik meg merik említeni hogy jó zenekar és 10-20 év múlva ott lesznek ahol a Metallica.
Errefelé mi a Metallicát szeressük tudod? ;D
(Figyelem! Eme komment nyomokban iróniát és szarkazmust tartalmazhat!!! )
Idézet
 
 
#33 nemmondommeg 2016-02-10 19:57
Tetszik vagy sem, ismeretség tekintetében szerintem az Avenged Sevenfold áll a legközelebb a régi nagyokhoz, hiszen már headlinerként is játszottak a Download fesztiválon. Azért ők sem mai zenekar, az első lemezük 2001-ben jött ki. Azon persze lehetne vitázni, hogy mennyire érdemlik meg, a Hail To The King biztos nem a legjobbjuk, de a City of Evil-ön olyanokat műveltek, amit tanítani kéne és a mai napig az egyik legnagyobb kedvencem az az album.
Idézet
 
 
+3 #32 valarmorgulisz 2016-02-10 17:13
...a vége lemaradt.
--------------------------

szóval ez csak egy strófa az a4 méretű dalszövegből.

Amúgy is egy szép nőtől vagy helyes pasitól egy könnyedebb zenére inkább kapható az "átlag" ember, mint egy rommá tetovált hörgős, gitártépő metal warriortól. :D
Nem akarom amúgy a könnyű, pop zenét degradálni, én is hallgatok néha, nem vagyok álszent. De a közvetítő út és a közvetítő közeg baromi nagy segítség ám nekik.

Egy Gojiranak pl. mi marad ma?Facebook, ahova már célzottan a rajongói mennek, vagy a youtube live és vagy lyric videók. Meg ez a pár elkötelezett metál zenei hírportál. Lássuk be ha csak ennyi állt volna anno a GnR rendelkezésére ma ők sem lennének körbe nyalva falva (ennyire)

Szerintem van amúgy karakter ma is. Corey Taylor, Rob Flynn, Devin Townsend, Serj Tankian, Chester Bennington vagy a fiataloknak az istenként tisztelt Oli Sykes és a néhai Mitch Lucker.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Alter Bridge - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Wackor - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.