Mondhatnám, hogy különösebben fel sem tűnt, de ettől még tény: szinte napra pontosan három évvel ezelőtt jelentkezett legutóbb teljes értékű sorlemezzel kishazánk annyit áldott/átkozott popikonja. Persze a köztes időszakban is számos kiadványt gyűjthetett be az úri közönség, amelyek közül jelentőségét tekintve a tavaly, Igazán címmel kihozott EP emelkedik ki. A főhős által szintirockra keresztelt vágányon egyszer csak egy régi ismerős, Hauber Zsolt jött szembe, akinek csatlakozásával már-már egy Bonanza Banzai-revival kezdett formálódni sokezer szempár kereszttüzében. Az új összetételű társulat ennek örömére mindjárt duplázhatott is a tavalyi év végén az Arénában, a nyári fesztiválturné pedig túlzás nélkül országos diadalmenetté avanzsált. A Még egyszer album ennek a folyamatnak a betetőzéseként érkezett meg most, távolról sem a kedélyek megnyugtatása végett.
A 2084 ugyebár egyszemélyes műhelymunkában, zenésztársak nélkül készült legutóbb, az eredmény pedig egy befelé forduló, önreflexív és önironikus, sötétebb hangulatú anyag lett, ahol a szintetizátorok újrafelfedezése sem eredményezett (szerencsére) valamiféle édeskés-avas zamatú nosztalgiába történő kéjes alámerülést. Ákos esetében a hangszerelési igényesség és a naprakész megszólalás sosem lehetett vita tárgya, a külső megjelenés folyamatos megújításával pedig a brand frissessége is megőrizhetővé vált az évek során. Ebbe a közegbe érkezett vissza az egykori szerzőtárs, Hauber Zsolt, aki zeneszerzőként az új lemez dalainak zömét jegyzi. Lepés Gábor billentyűs/hű fegyverhordozó két dalt hozott ezúttal, de az ő terepe mindig is inkább a hangmérnöki munka volt, a gyönyörű soundért most is elsősorban ő felelt. A négyfős felállást Bánfalvi Sándor dobos (Magma Rise, Neck Sprain stb.) teszi teljessé, aki végre újra aktív szerepet kap egy Ákos-lemezen, és az ilyesmi sosem jön rosszul, hiszen Sanyi köztudomásúan egy állat.
A zene pedig jellemzően hauberes, vagyis minden különösebb támadó szándék nélküli, nettó elektronikus muzsika, amelyet Ákos introvertált, érzékeny szövegei (és olykor gitárkíséretei) tesznek valóban karakteressé. Az Igazán EP négy dala mellett kilenc új nótát találunk a korongon, és szerencsére az EP ebédidőt követelő címadó slágere mellé még jó néhány, azzal egyenértékű, nagyszerű téma felsorakozott itt. Bonanza-utánérzések legfeljebb nyomokban mutathatók ki, nyomozni éppen lehet utánuk, ha valakit ez visz kísértésbe, de az album egésze annál jóval érzelmesebb húrokat penget. A Kedvesnővérek a kivételt erősítő szabály a szettben, hiszen várhatóan erre a teljes egészében Ákos által jegyzett (és bevallottan Sisters Of Mercy-hatásra fogant) nótára fogja a közönség a decemberi lemezbemutatón az Aréna falait kirúgni. A sok felkiáltójel mellé azonban tagadhatatlanul érkezik néhány kérdőjel is, főleg az lemez záró negyedében, ahol zenei és szövegi értelemben is elfogyni vélem a mondanivalót, és érzek némi izzadságszagot. Ennyi azonban nekem belefér.
A Még egyszer a zömmel egyívású zene ellenére is egy változatos, magát sokszor hallgattató, jó értelemben fülbemászó alkotás lett. Legrosszabb esetben is van itt majd' egy tucat olyan dal, amivel 47 évesen is egyenes gerinccel lehet kiállni a színpadra, és amelyeket bizalommal be lehet majd építeni a repertoárba, mert a közönség ezeket is okkal fogja szeretni. Tizennyolcadszor is, és aztán jöhet még egyszer!
Hozzászólások
De ehhez a hozzászóláshoz ide tudtál nyávogni!
"Ákos kritika van, My Dying Bride viszont nincs. Más rock portálokon már lehet kritikát olvasni az új albumról de itt minden fontosabb náluk. No Komment!"
Nunslaughter kritika sincs, nem is lesz, mégsem nyávogok itt mint egy fürdős.
Oké! Rendben van. Köszönöm!
Jogos a felvetés, de nem fér be mindig minden, amit tényleg mi sajnálunk a legjobban, csak sajnos ez a realitás. Bizonyos műfajok lefedettsége sajnos korlátozott a stábban.
Mivel az előző albumról sem volt talán jogos a felvetés nem? De ettől függetlenül nyugodtan ragasztgathatod a fekélyeket.
De ment volna. De én szeretem ezt az oldalt! Meg alapból érdekel, hogy a különböző portálok mit írnak ugyanarról az albumról.
Sajnos sok minden kimarad, néha olyanok is, amik kihagyhatatlann ak tűnnek. Az újról írni fogunk, konkrétan én, már azt is elárulom, hogy jókat, de azt még nem tudom, mikor lesz időm PAPÍRRA VETNI a fejben meglévő gondolataimat. Remélem, legalább egy kis gyógytapaszt sikerült ragasztanom erre a sajgó, gennyedző fekélyre az oldal testén!
és ez a shockos kritika nélkül nem ment volna?
Értem én, csak kissé fura, hogy egy rock és metál zenékkel foglalkozó portál gyakorlatilag nem tartja fontosnak, hogy egy stílusteremtő alap zenekar aktuális lemezéről írjanak egy kritikát. Az előző albumról sem írtak. Egyébként a másik portálon elolvastam a kritikát, sőt már meg is hallgattam a lemezt.
Akkor azokat a cikkeket kell olvasni. Valószínűleg itt egy szerzőnek sem vág szorosan a profiljába, vagy jókora restanciában vannak, ezért később kerül rá sor. Ennyi, ezen nem muszáj felháborodni... Persze lehet, csak kérdés, érdemes-e.
neked mi a fasz bajod van?
Például engemet!
KI a faszt erdekli?!?
Megnyugtat, ha elárulom, hogy soha életemben nem hallgattam meg egy Ákos-lemezt sem, és valószínűleg nem is fogok?