Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Ákos: Igazán

akos_cAzért a Fehér Sólyom, avagy Kovács Ákos ma is ügyesen keveri a lapokat, és többek között éppen az újra és újra felbuzgó fikacunami is bizonyítja, hogy áldott-áldatlan munkássága ma sem hagyja hidegen az embereket. Miután az elmúlt időszakban sikerre vitte a meredek hangzásbeli váltást hozó 2084 szintirock-produkcióját, majd újfent learatta a babérokat a húszéves jubileum kapcsán a Karcolatok lemez újraértelmezett dalaival, máris régóta nem látott izgatottságba hajszolta táborát. Ehhez nem kellett más, minthogy újra maga mellé hívja a színpadra Hauber Zsoltot, a daliás bonanzás idők kőarcú lángoszlopát. Ákos azonban ennél is többet tett, hiszen a felfrissített koprodukciótól elsőként napvilágot látott hanghordozó, az Igazán EP négy dala közül három Hauber-szerzemény, köztük a programadó premiernóta, az Újrakezdhetnénk.

Szóval a kísérőzenekar jelen inkarnációjában Zsolt mellett Lepés Gábor hangmérnök/szerzőtárs is a szintik mögött szorgoskodik, a háttérben pedig Bánfalvi Sanyi alakítja az értelmezhetetlen jelenséget a gumidobokon. Persze utóbbi ténytől még nem lesz semmivel sem hitelesebb a produkció az ellentábor számára, de a metalosok legalább ennyi fogódzót találnak majd az új lemezen. Két évvel ezelőtt az egyszemélyben jegyzett 2084 anyaga meglehetősen pontosan végigrajzolta Ákos új birodalmának határait, azt tehát jól tudhattuk, mit képzel el benne a magányos művész. A bizonytalansági faktort most tehát Hauber Zsolt visszatérése jelentette, akiről a beavatottak szintén sejtették, merre viheti el a zenét. Az Igazán EP anyaga ezzel szemben nem pusztán Hauber muzsika Ákos szövegekkel, benne kettejük világa találkozik – hogy milyen szerencsével, az már főleg ízlés kérdése.

megjelenés:
2014
kiadó:
FalconMedia
pontszám:
- /10

Szerinted hány pont?
( 75 Szavazat )

A popos-habos Újrakezdhetnénk bemutatása óta sem igazán állított maga mellé, és szerencsére a teljes anyag súlypontját sem ez a dal határozza meg. A címadó végre egy valódi újkori schláger, amely szerintem üti a 2084 minden hasonló irányú kísérletét is, egy, a régi dicsőséget megidéző Hauber/Ákos szerzemény, persze a zenei alapot így is szokni kell. A hármas számú tétel, az Amikor szerettél már inkább az Altató/Óda jellegű, Ákos szerelemgyerekek közül való, minimalista hangszerelésű, lírai finomság. Meglepő erővel és jó érzékkel érkezik ezután az egyetlen Lepe-szerzemény, a majdnem súlyosan döngölő Kapuzárás (Isten mentsen minket egy balladától ezzel a címmel!). Rádiós kedvenc aligha, de remek koncertszám annál inkább lesz belőle, ráadásul a főhős is kellemesen belefeszül általa a frissen felfedezett gitárjába.

A fenti négy tétel adja tehát az Igazán gerincét, a továbbiakban különféle remixek dagasztják a kiadványt „középlemezzé". A Hauber-féle újraértelmezések meglepő módon kedvemre valók, itt a lounge/chillout hazai úttörője valóban megmutatja a foga fehérjét, vagyis hogy miként szólna az Újrakezdhetnénk és az Igazán a billentyűs saját értelmezésében. Ugyanezen nóták diszkós átkeverése már merőben hidegen hagy, Spigiboy és DJ Junior fogja ezeket a tánctermekben is értékesíteni (és én kérek elnézést, hogy bűnös ténykedésem révén e nevek a Shock! hasábjaira kerültek). A végén még egyszer lemerülhetünk az Amikor szerettél padló felett lebegő, álomszerű világába: érezni rajta, hogy Ákosnak ez az igazi szívügye, a magzatvíz is itt folyik el. Negyven perc mindösszesen az EP, ami így már egészen komplett érzetet kelt.

Vegye, vigye, szeresse, aki vevő minderre, beismerem, ide a köznapi nyitottságnál jóval több szükségeltetik. Azért ne vágd le tőből a jobb kezedet, ha mégis megszereted.

 

Hozzászólások 

 
+2 #68 saszi 2014-10-19 14:50
De itt van egy kanadai zenekar. Most akadtam rá, mintha egy rockba áztatott, jazzes, bluesos Blue Ōyster Cultot hallgatnék, teli csodás gitárszólóval. Walter Rossi . Merem ajánlan mindekinek
Idézet
 
 
+3 #67 saszi 2014-10-19 14:31
Nagyon sok jó zene van a metalon kívül is. pl most hallgatom az idei Status Quo - Acuostic -ot. Nagyon jó. De van egy rakás jazz, pop , komolyzene ami oriási.
Idézet
 
 
+7 #66 cápaidomár 2014-10-19 02:08
Teljesen egyetértek veled. Számomra is gáz, ha egy zenekar politizál, nyíltan kiállnak egy-egy párt mellett. Akkor menjen el politikusnak, a zenének a müvészetről kéne szólnia. A politika változik, a zene megmarad. És a legtöbb ilyen zenekar kizárólag nyerészkedés céljából csapódik egy-egy párthoz.

Emberek! Hadd döntse már el a zenész maga, hogy miről akar szólni. És ha nem művészet? Akkor mi van? Semmi. Lehet szórakoztatni is. Ha meg valaki a politikai nézeteit harsogja, akkor max. egy idő után kétessé válik, és persze kiszolgáltatott á is valamennyire. Nyilván egy ilyen lépés az sosem tiszteletremélt ó, de Tőlem pl. a Fidesz kifutófiuja semmit se vesz el, időt sem, mert nem hallgatom önszántamból.
Azt sem értem, miért baj, hogy itt szerepel. Szerintem az itthoni rockkultúra sok jellemzője megtalálható a zenéjében.
Sok emberre van hatással (valamiért).
Egyébként a legtöbb dologgal egyetértek, de azzal nem, hogy a zenének a művészetről kéne szólnia.
Heti 5+ akármennyi végigmelózott/sulizott nap után lehet, hogy az embernek nem lesz kedve művelődni, meg újat tanulni, csak szórakozni mondjuk.
Idézet
 
 
+6 #65 Zsolti 2014-10-18 20:05
A Joy Division Unknown Pleasures-e az elmúlt 40 év egyik legjobb lemeze, tegnap éjjel is azt hallgattam, zseniális! KlasszikuShock! -ba való. :)
Idézet
 
 
+3 #64 Nagy Andor 2014-10-18 15:10
Idézet - Aaaarrrggghhh....:
De ha a metal mellett egyéb műfajok is játszanának valamelyest, akkor ismét erősen megfontolnám a dolgot (ha az ember- és időhiány az akadály, nem pedig az, hogy elveitekbe ütközőnek találjátok a kérdést).


Na, azt garantálom, hogy ebből nem lenne gond! Nem azt mondom, hogy viták nélkül beleférne a képbe egy stájer jódli- és sramlizenekar korai demója is, de jobb napjainkon még az is lehet.:)
Idézet
 
 
+3 #63 Gabe3 2014-10-18 15:06
"pop-metálnak..."
Jó, újabban már inkább pop-rock...
Idézet
 
 
+4 #62 Gabe3 2014-10-18 15:03
Aláírom, nyilván nem csak a "formát" kell nézni... de ha a tartalmat nézem, Caramell akkor sem említhető egy lapon a WT-vel... akik azért csak írtak egy Enter-albumot, és a későbbi albumaikon is vannak azért nem csak hörgős-riffelős, hanem sötét és misztikus számok is. De ezen tényleg felesleges vitázni szerintem. :)
Bon Jovi az persze megint más tészta, az se a "formát", se a tartalmat tekintve nem sötét nem metál stb. Bár azért én simán "pop"-nak azt sem nevezném, max. pop-metálnak... és Caramellhez annak sincs az égvilágon semmi köze. :)
Idézet
 
 
+4 #61 Draveczki-Ury Ádám 2014-10-18 14:43
Idézet - Gabe3:
"Egyébként ha már itt tartunk: a Hooligans vagy Caramel vagy akár Ákos szerintem semmivel sem jobban pop, mint mondjuk egy Within Temptation vagy egy mai Bon Jovi vagy egy Nightwish"
Hááát ez azért elég "érdekes" kijelentés, már bocs. :D Egy Karamellben pl. mióta van metálriff vagy hörgés, mint mondjuk egy Within Temptation-dalban? :D

A másik oldalról világítom meg, mire gondoltam: a Joy Division Unknown Pleasuresén vagy az N.W.A. Straight Outta Comptonján egy deka hörgés vagy metalriff nincs. Előbbi ennek ellenére sötétebb és súlyosabb, utóbbi agresszívebb és brutálisabb egy rakás metallemeznél. :) Ne csak a formát nézd szerintem.
Idézet
 
 
-2 #60 Gabe3 2014-10-18 14:27
"Egyébként ha már itt tartunk: a Hooligans vagy Caramel vagy akár Ákos szerintem semmivel sem jobban pop, mint mondjuk egy Within Temptation vagy egy mai Bon Jovi vagy egy Nightwish"
Hááát ez azért elég "érdekes" kijelentés, már bocs. :D Egy Karamellben pl. mióta van metálriff vagy hörgés, mint mondjuk egy Within Temptation-dalban? :D
Idézet
 
 
+4 #59 Draveczki-Ury Ádám 2014-10-18 14:15
Idézet - Aaaarrrggghhh....:
Egyébként ha ilyen irányba is nyitnátok, még lehet, hogy én is szívesen jelentkeznék közétek. Sok évig gondolkodtam, hogy így teszek, csak a megadott korhatárral voltak gondjaim. Amikor meg már elértem a megfelelő kort, már nem hallgattam elég profilotokba vágó zenét ahhoz, hogy értelme legyen megpróbálnom lépni. De ha a metal mellett egyéb műfajok is játszanának valamelyest, akkor ismét erősen megfontolnám a dolgot (ha az ember- és időhiány az akadály, nem pedig az, hogy elveitekbe ütközőnek találjátok a kérdést).

Folyamatosan keressük az új embereket, szóval ne habozz írni egy mailt. :)
Idézet
 
 
+6 #58 Aaaarrrggghhh.... 2014-10-18 14:09
Idézet - Nagy Andor:
Szerintem lennének igen érdekes kedvencek a metalon túlról majdnem mindenkinél, az tuti!:)

Hát ne habozzatok megosztani velünk őket!
Egyébként ha ilyen irányba is nyitnátok, még lehet, hogy én is szívesen jelentkeznék közétek. Sok évig gondolkodtam, hogy így teszek, csak a megadott korhatárral voltak gondjaim. Amikor meg már elértem a megfelelő kort, már nem hallgattam elég profilotokba vágó zenét ahhoz, hogy értelme legyen megpróbálnom lépni. De ha a metal mellett egyéb műfajok is játszanának valamelyest, akkor ismét erősen megfontolnám a dolgot (ha az ember- és időhiány az akadály, nem pedig az, hogy elveitekbe ütközőnek találjátok a kérdést).

Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Egyébként ha már itt tartunk: a Hooligans vagy Caramel vagy akár Ákos szerintem semmivel sem jobban pop, mint mondjuk egy Within Temptation vagy egy mai Bon Jovi vagy egy Nightwish, amiknek a létjogosultságá t soha senki nem kérdőjelezte meg az oldalon.

Én teljesen egyetértek azzal, hogy mindegyik felsorolt zene popzene, de az utóbbiak azért csak a rockban, metalban gyökereznek, úgyhogy érthető, hogy a jelenlétük ellen nem tiltakoznak.
Idézet
 
 
+4 #57 Draveczki-Ury Ádám 2014-10-18 12:12
Idézet - bélféregtámadás :
Lesz holigans meg karamell lemezismertető is?

Egyébként ha már itt tartunk: a Hooligans vagy Caramel vagy akár Ákos szerintem semmivel sem jobban pop, mint mondjuk egy Within Temptation vagy egy mai Bon Jovi vagy egy Nightwish, amiknek a létjogosultságá t soha senki nem kérdőjelezte meg az oldalon. És ezt most nem fikából mondom az utóbbiak felé, mert engem speciel a Hooligansszel meg Caramellel meg Ákos életművének legalább a felével a világból ki lehet kergetni, hanem teljesen értéksemlegesen .
Idézet
 
 
+9 #56 Valentin Szilvia 2014-10-18 09:02
Idézet - bélféregtámadás :
Lesz holigans meg karamell lemezismertető is?


Természetesen. Sőt, Baby Sisters és Kozmix klasszikushock is!
Idézet
 
 
+3 #55 bélféregtámadás 2014-10-18 08:58
Lesz holigans meg karamell lemezismertető is?
Idézet
 
 
+5 #54 Kiss Gábor (Shock!) 2014-10-18 06:56
Idézet - thrillseeker:
Idézet - thrillseeker:
Támogatom!
Végre egy értelmes gondolat!
Pl. egy rhythm and blues/country rovatnak nagyon örülnék, mondjuk havi 1 lemezismertetőv el.


Sőt, ha tovább fokozhatom a dolgot, akkor nemcsak kortárs, hanem régi meghatározó, stílusteremtő lemezekről/előadókról is cikkezhetnétek mondjuk "Klasszikushock Extra" címmel. Ha jól tudom ez az egyik legnépszerűbb rovatotok, működhetne ez az egyéb kategóriában is. Szerepelhetnéne k olyan alakok akik hatottak a későbbi rock/metal műfajra vagy egyáltalán a könnyű zene alakulására. Jó lenne például olvasni mondjuk Hank Williamsről, Elmore Jamesről vagy éppen Elvisről és lemezeikről. Szerintem
Van erre esély?


Egy ilyen biztos lesz az év végén, és annyit el is árulhatok róla, hogy magyar.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Motörhead - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Nevermore - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Pain of Salvation - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

Whitesnake Tribute Band - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. május 4.