Shock!

november 15.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Pestilence: Doctrine

Pestilence: DoctrineÚgy tűnik, hogy a két évvel ezelőtti visszatérő lemez, a Resurrection Macabre nemcsak nálunk, a Shock!-on teljesített jól, hiszen alig két év elteltével már itt is van a folytatás. Ez egyfelől örvendetes, hiszen a Pestilence képében egy vérbeli death legendával lehetünk gazdagabbak így 2011-ben, ám a friss alkotás hallatán lelkesedésem némileg visszafogott –, legalábbis az izmos visszatéréshez képest.

A Pestilence már a hőskorban is a kísérletező kedvéről volt híres, nem is nagyon ismételte a csapat önmagát. Valami hasonló a helyzet most is, azaz ne várjunk egy Ressurrection Macabre 2-t, habár a fő csapásirány mit sem változott. Kompromisszumokat figyelembe nem vevő, technikás death metalt kapunk, mintegy negyven percbe sűrítve. Ennek ellenére a változás azonnal észlelhető, amint az intrót követő első dal, az Amgod felcsendül. A gitárok az eredeti svéd death metalra jellemző módon berregnek, ám a hangzáskép összességében igen szellősre sikeredett, ami egy olyan brutálisabb zenét játszó formáció esetében, mint épp a Pestilence, nem túl jó megfejtés, az anyag így ugyanis sokat veszít a szélsőségességéből.

megjelenés:
2011
kiadó:
Mascot
pontszám:
7 /10

Szerinted hány pont?
( 19 Szavazat )

S mégis, a lemezt oda-vissza meghallgatva a kérdőjel egyre inkább elhalványul, mert csak a süket nem fogja észrevenni, hogy a csapat ezúttal éppen a korábbi munkáikra jellemző nyersességet próbálta a minimálisra csökkenteni. A Doctrine kevésbé hasonlít a zenekar eddigi anyagaira, inkább egy jó nagy lépést tett abba az irányba, amely már eleddig is ott bujkált bennük, ám ezúttal minden eddiginél teljesebben kibontakozhatott. Ez pedig nem más, mint a jazzes hatású, magas fokú technikai tudást igénylő death metal, amelynek legismertebb képviselői között ott találjuk az Atheistet és a Cynicet is, de akár még az egylemezes Exivious is ide sorolható. Persze azért nem a Pestilence-ről lenne szó, ha nem bukkannának fel az improvizatív szólók között old school témák, amelyekről azonnal megismerszik egy európai death metal csapat.

Patrick Mameli gitáros/hörgős és társa Patrick Uterwijk riffjei ugyan tartalmazzák azokat a nyers, zsigeri tónusokat, amelyekről azonnal felismerhetővé válnak, ám mintha ezúttal félgőzzel álltak volna neki dalokat írni. Uterwijk jól hallhatóan most a szólóira összpontosított, amiket szépen elő is vezet, játéka felszabadult, kísérletező, és ez így is van jól. Ám a death metal legfontosabb összetevőjét jelentő gitártémák, még ha nem is összecsapottak, mégis, valahogy félresikerülteknek tűnnek, holott a potenciál szinte mindegyik dalban megvan, ám a várva várt katarzis végül minden esetben elmarad. Pedig az előző lemezt feljátszó Tony Choy basszusgitárost váltó Jeroen Paul Thesseling (Obscura) is méltó elődjéhez, és a dobos, Yuma Van Eekelen is eljátssza, amit kell, a Doctrine-t mégis a múzsa csókja nélküli lemeznek érzem.

Ami már jó néhányszor összejött a csapatnak, az most sajnos nem sikerült: eddig az összes Pestilence album meghallgatása után még jóval később is képes voltam témákat felidézni az adott anyagról, ezúttal viszont mindhiába. Rossznak persze akkor se nevezném a Doctrine-t, a módosított irányvonal akár lehetne nyerő is, ám nem ártott volna a technikásság mellé erős dalokat is írni. Az új mű így háttérzenének megfelelő, de egy Pestilence kaliberű zenekartól ennél azért többet várnék.

 

Hozzászólások 

 
+3 #1 Ricsi40 2014-03-14 18:32
Nem értek együtt ezzel a cikkel, nagyon-nagyon nem. A szememeben, ez a lemez az egyik legjobb Pestilence munka. Ötvözték rajta A Consuming Impulse brutalitását, A Testimonyof the Ancients brutalitását, és a Spheres földöntúli hangulatát. Na és ezek a basszusfutamok! Zseniális!
Én inkább a Resurrection Macabre lélektelen darálásának hallatán temettem őket. A mai napig nem tudtam azt a lemezt egyben végighallgatni.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

Wackor - Budapest, Petőfi Csarnok, 2008. október 31.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2006. április 25.