Az 1991-ben alakított német Qntal azon zenei világot hivatott színesíteni és erősíteni, amelynek nem sok követője akad mostanság. Michael Popp és Ernst Horn zenészek már a kezdetektől célul tűzték ki maguk elé a múlt népszerű muzsikáinak felidézését, illetve azok modern köntösbe való öltöztetését. Vonzalmuk a középkori zenei világ iránt a legerősebb, melynek jellegzetes, pattogós dallamait házasítják elektronikus betétekkel, aláfestésekkel. Így egy igen érdekes, s többé-kevésbé egyedi jelenséggel találjuk magunkat szemben.
megjelenés:
2008 |
kiadó:
Drakkar / Absolut Promotion |
pontszám:
8 /10 Szerinted hány pont?
|
Mert van példának okáért egy Ritchie Blakcmore nevezetű, öntörvényű gitárlegendája a rocktörténelemnek, aki saját, Blackmore's Night nevű formációjával valami hasonlót valósít meg immáron tíz esztendeje, ám náluk szinte nyoma sincs az elektronikának, inkább a hagyományos hangszereken van a hangsúly. Némileg még az olyan együttesek is ide sorolhatók egyébként, mint az Elend vagy a Dargaard, bár ezeknél a formációknál inkább egyfajta fenségesebb atmoszférateremtés a cél, kevésbé a történelmi korok zenéinek felelevenítése. Így tehát a Qntal könnyedén megkülönböztethető más együttesektől s rendelkezik egyfajta sajátos muzikális aurával is.
A Qntal zenéjének mégis talán legfontosabb összetevője az ének, mint hangszer használata. Sigrid Hausen (művésznevén Syrah) éneke áll a lemez középpontjában, rá épülnek a dalok. Ő pedig képzett, kellemes hangján kellő autentikussággal adja elő a legkülönfélébb népek kedvelt, középkori dalait. Egyébként a dalszövegek csakúgy, mint a dalok szintén korabeliek, így az albumon felcsendülnek középkori német, ófrancia vagy angol nyelvű táncdalok, illetve a korabeli udvarokban kedvelt egyéb muzsikák is.
Érdekes időutazást nyújt a hatodik Qntal album, melyben mindenképp örömét lelheti az, aki bármiféle vonzalmat érez a középkori .