Shock!

november 25.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Six Feet Under: Nightmares Of The Decomposed

sixfeetunder_cA legutóbbi Six Feet Under-lemez kapcsán azon sajnálkoztam, hogy Chris Barnes nem érlelte még egy kicsit a dalokat, hiszen akkor talán már a felvételek után csatlakozott egykori kolléga, Jack Owen is hozzátehette volna a magáét az albumhoz. A Cannibal Corpse klasszikus felállásának két oszlopa most már együtt rakta össze a folytatást, viszont ami jött a réven, elment a vámon. Zeneileg valóban jobb, karakteresebb lett a Nightmares Of The Decomposed a Tormentnél, ám Barnes egész karrierjének leggyengébb énekesi teljesítménye nemcsak lehangoló, hanem érthetetlen is rajta.

Owen riffelése, szólómunkája itt-ott adott a daloknak némi enyhe klasszikus Cannibal-bukét, valamivel technikásabb is az összkép a bandától megszokottnál, de a stílus alapvetően azért változatlan: szimpla tempókra, nyers, groove-os, direkt riffekre épülő death metal ez továbbra is. Vagyis a Six Feet Under Jackkel is Six Feet Under maradt. Mint írtam, a dalok ugyanakkor egyértelműen erősebbek, körvonalazottabbak, fogósabbak, mint a meglehetősen fantáziátlan Tormenten. Ez olyasmi, amit nem lehet különösebben megmagyarázni, egyszerűen érzi az ember, ott van-e a szikra, vagy nincs. Owen belépése egyértelműen friss vért hozott a bandába, bár persze ez is helyén kezelendő: ötvenes arcokról beszélünk, akik rég kiírták magukból a fontos, meghatározó dalaikat, teljesen értelmetlen tőlük világmegváltásra számítani. De már első hallgatásra is számos gyilkos riffre, erős pillanatra kapja fel a fejét a hallgató: a gyorsabb, tekerős szólóval ellátott Amputator nyitás mellett csak méltatni tudom az olyan nóták gitáralapjait is, mint a The Noose, a Blood Of The Zombie, a Drink Blood Get High vagy a Labyrinth Of Insanity. Lelkesedni mégsem tudok, és ennek most elsősorban Barnes teljesítménye jelenti az okát.

megjelenés:
2020
kiadó:
Metal Blade
pontszám:
6 /10

Szerinted hány pont?
( 32 Szavazat )

Fogalmam sincs, mi történt emberünkkel az elmúlt három évben, de egyértelműen másképp énekel itt, mint eddig. Az öblös, bugyborékoló, összekeverhetetlen hörgés helyett/mellett számos dalban furán, netán egyenesen hibásan ritmizált, harákoló kiabálás-ordibálás dominál, amit igencsak kellemetlen hallgatni. Főleg, hogy ez az egész mindennek tetejébe még megmagyarázhatatlanul erőtlen is... A The Rotting című darab tökéletesen megmutatja, mire gondolok: a zenei kiindulópont tök jó – nem kevés régi Cannibal-érzés rejlik benne –, Chris azonban totálisan hazavágja az egészet ezzel a töketlen, amatőr benyomást keltő acsarkodással. Amikor pedig még elrekesztett disznóvisítás-szerű hangokat is hallat, konkrétan nehéz megállni röhögés nélkül. Most akart elkezdeni kísérletezni? Ennyi év után mára fáradt el a torka? Netán annyit szívott az utóbbi három évben, hogy elfelejtette, hogyan csinálta azelőtt? A válaszokat nem tudom, de erre egyszerűen nincs és nem is lehet magyarázat, főleg, hogy számos helyen kimondottan tetszetős dalokat tesz tönkre...

Mindezzel most persze nem azt akarom mondani, hogy a Nightmares Of The Decomposed a klasszikus Barnesszal megkerülhetetlen mestermű lenne. Töltelékek így is akadnak, ráadásul ebből a viszonylag egysíkú muzsikából még ez az amúgy korrekt 43 perc is sok egyvégtében. A dobsound is lehetne masszívabb, erőteljesebb. Owen viszont eléggé odatette magát, ezen nincs mit vitázni, szóval ha nem lenne ilyen az ének, egy egész jó kis Six Feet Under-lemezről tudnék beszámolni. Így viszont megint hiányérzettel áll fel az ember, miután lepörgött az album. Chris mellett végre megint ott áll valaki, akire támaszkodhatna, ő viszont nem élt a lehetőséggel, és ezúttal rajta úszott el a végeredmény. Biztos vannak, akik tudják értelmezni mindezt – én nem tartozom közéjük.

 

Hozzászólások 

 
#18 messire88 2023-06-29 17:49
Másnak is beugrott az a párhuzam, hogy a lassan trademark visongásai emberünknek olyanok, mintha Eric Cartman pattanna be a mikrofon mögé?
Idézet
 
 
#17 metanor 2021-02-16 19:14
Az egyik legjobb lemezük! Hihetetlen egyszerű,de jó riffek és dallamok.Jól összerakott nóták.A hang...akinek nem tetszik,hallgas son népzenét vagy Dj bobot
Idézet
 
 
#16 Tirano 2021-02-05 15:55
Kifogástalan .Úttörők a hangzásban,lesz akad a plafon,akkorát dörrennek a riffek.Kimondottan jó szerkezetű,deat hes dalamokkal megírt dalok.Az egyik legjobb lemezük.
Idézet
 
 
#15 Equinox 2021-01-26 21:24
ÉLn csak egy számot hallottam eddig, de ha ez reprezentatív, akkor nem akarok többet belőle. Maximum okulásnak, egyszer végigszenvedem, de ez a vinnyogó nyikorgás, amikor megállnak a riffek, egyszerűen több mint rossz: konkrétan nevetséges. Önparódia. Azért áll meg a zene, hogy Barnes a szünetekben vinnyoghasson. Ráadásul, azt hogy DYING úgy nyikorogjha el, hogy Díííííí-ing (tibiző meme-ek jöhetnek ezerrel). Ez nálam a 2-3-4 pontos komolyanvehetet lenség. Létezik, hogy valami annyira szar, hogy már jó, ez már kb azon a zseniális szinten lehet, amikor kb semmit nem csinálnak jól. A riffek amúgy nem rosszak, de jók sem.
Idézet
 
 
#14 Roooooot 2021-01-26 18:53
Idézet - gumivitamin:
6 pont??

Jah,hát elég sok.
Idézet
 
 
#13 RobertThorn 2021-01-25 14:08
Muszáj hogy jól fizessen a dettmetál, ha Lord Marcoék lenyelik ezt a tibitengeres békát.
Kár amúgy Chris-ért, szerintem vitán felül ikonikus hangja volt, így tényleg teljességgel érthetetlen, hogy mi fantáziát lát ebben az egérberregésben - nézem a frissebb koncertvideóit, és most már tényleg fél percet nem bír ki, hogy ne dobná be ezt a béna lendkerekes játékautó zizegést. De ráadásul még ezt se bírja tüdővel.. :(
Idézet
 
 
#12 Bazsi666 2021-01-24 21:55
Szerintem a Death Metal műfaj védjegye Chris Barnes hangja.
Felette is eljárt az idő. Zeneileg nem rossz az anyag, csak nem bírom sokáig hallgatni.
Lemerült a Darth Vader jelmezben a duracell
Szerintem gondolkodnia kellene a visszavonuláson
Idézet
 
 
#11 Bazsi666 2021-01-24 20:56
Szerintem a Death Metal műfaj védjegye Chris Barnes hangja.
Felette is eljárt az idő. Zeneileg nem rossz az anyag
Nem bírom sokáig hallgatni.
Tiiibiiiii
Idézet
 
 
#10 Igazmondó 2021-01-24 20:23
De legalább a borító szép.
Idézet
 
 
#9 tónyó 2021-01-24 19:01
Mindenkinek hallania kell ezt a remekművet
Idézet
 
 
#8 Kerei Gusztáv 2021-01-24 13:25
Ez a lemez sajnos közröhej tárgya lett.
Idézet
 
 
#7 abigél 2021-01-24 12:47
Ez mindig is egy másod-ligás, számomra unalmas banda volt
Idézet
 
 
#6 Dead again 2021-01-24 11:17
Nem tudom, nálam nagyon működött ez az album. Bár a hangzást szokni kellett, meg Chris hangjának fakereszt, de zeneileg sokkal erősebb, mint az utóbbi kettő. Jack Owen jót tett az albumnak.
Idézet
 
 
#5 Tulus 2021-01-23 17:16
Szerény véleményem szerint zeneileg 10-es, viszont az ének szörnyű :( mondjuk úgy 6 pont.... elhiszem, hogy Chris hangja kopik, meg mittudomén, de.... amikor azon a donaldkacsa hangon visítja, hogy tiiiiibiiiiiiii iiiiiiii.... hát az katasztrófa :(
Idézet
 
 
#4 MATEo9 2021-01-23 15:02
Idézet - gumivitamin:
6 pont??


6 pont. Sok vagy kevés?
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Perfect Symmetry - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Rise Against - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.