Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Voodoo Hill: Wild Seed Of Mother Earth

Nem titok, mennyire kedvelem (imádom, istenítem, bálványozom) Glenn Hughes hangi és énektechnikai képességeit. Tény, hogy ízlése nem mindig ugyanaz mint az enyém vagy más metal fanoké, voltak nagyon elvadult funky-soul korszakai olykor, de hála az égnek, a rockhoz valahogy mindig sikerül visszatalálnia.

megjelenés:
2004
kiadó:
Frontiers / HMP
pontszám:
10 /10

Szerinted hány pont?
( 2 Szavazat )

Jelen esetben Dario Mollo oldalán tündököl, aki Olaszhon szülötte, gitáros, stúdióista, valamint mázlista - mármint amiért Glenn-nel dolgozhat, ráadásul már második alkalommal. A Voodoo Hill előző anyaga viszonylag tradicionális hard rockot rejtett, és ez alapvetően így van a 2004-es dalcsokor esetében is, de örömmel hallottam már a Make Beleive nyitóriffjében is a modern hatások integrációját, néhol mélyre hangolt súlyok, furcsa gitáreffektek vegyülnek a zenébe - de ne ijedjen meg senki, ez csak apró frissítőkendő a hard rock gyöngyözően fáradt homlokán, a zene ugyanis király, lendületes, csodálatos rock.

Minden amit ez a stílus megkövetel, itt sorakozik egymás után, laza ritmusok, kiváló ritmus-és szólógitárjáték, hatalmas refrének és kórusok... De Glenn is meglep néha - eddig is brilliánsan hajlékony és mindentudó hangja még így ötven(ezer) évesen is képes új színeket megvillantani: a kettes track (Dying To Live) lendületessége mögött olyan feszes modern metal súly robban elő a gitárokból, amire Hughes mester hol benitrózott Halfordként köpköd és hörög sikoltva, hol szinte indusztria-rapperként szaval, hogy aztán hamisítatlan klasszik-refrénnel szakítson ki minket a zúzdából. Ez a nóta maga egy fantasztikum, igenis, lehet megújulni, frissnek és energikusnak lenni akkor is amikor mások már csak a jól bevált sémáikat ismételgetve állnak sorba a kasszánál egy épp aktuális slágergyűjteménnyel. Máshol is felbukkannak még modernebb pillanatok, amik egészségesen színezik meg a hagyományos alapokon nyugvó zenét (az Atmosphere modern gitár-átvezetői, a címadó dal dobgroove-ja...), így elmondható, hogy Glenn eddigi legmodernebb és legsúlyosabb lemeze készült el Dario Mollo műhelyében.

Annak is kifejezetten örülök, hogy az eddig hallott, felismerhetően olasz hangzású lemezekkel ellentétben egész jól szól a Wild Seed..., a gitárok kilógnak a hangszóró membránjából, a finom részeknél selymes minden, a súlyoknál meg horzsol a sound mint '84-ben technika órán Lajos bácsi ráspolya.

Hughes fanok és hard rock rajongók (no meg Artension Vince) mellett olyan nyitottabb metalisták is próbálkozhatnak a lemezzel, akik modernebb, zúzdább de azért dallamos lemezeket tartanak az evolúció csúcsának. Nekik kiváló kapcsolódási pont lehet jelen album a rocktörténeti középkorhoz, unalom és múzeumszag nélkül. Nekem simán top.

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Helloween - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.