megjelenés:
2001 |
kiadó:
Candlelight Records |
pontszám:
9 /10 Szerinted hány pont?
|
A gyönyörű benne mégis hogy olyan abszolút érzelmekre ható zenével és ön- és emberiséget korbácsoló szövegekkel teszik mindezt, hogy az elképesztő. Ezt hallani kell, lenyűgöző...
A zenei világ amúgy valahol a black és a futurisztikus - néhol indusztriális - hatású komplex thrash metal között van valahol félúton, de tipikusan Zamothra jellemző a riffelés, de súlyosabb zene, mint a művészibb Emperor estében. Furcsa hangulatok, témák, dallamok uralkodnak végig, olyasmik, amit legutóbb a Satyricon dohos, óvóhelyszagú Rebel Extravaganza-ján hallottam, de attól (hogy is mondjam?) utcaibb.
Nagyon jó az egész anyag koncepciója mind a külsőségekben, mind a belbecsben, igazán ráérzett mindenki a feladatára. De ami a legelképesztőbb, hogy a koncepciózus anyagon belül király számok sorjáznak (ezzel meg is cáfolnám az itt-ott hallott témahalmozásos vádat): a Hammer Revelation, Deduced to Overkill nyitópáros nyomasztó hangulatú pusztítása, az abszolút kiábrándult Storm Detonation húzós thrash riffelést és kegyetlen black kirohanásokat tartalmazó groteszk ordítása vagy a fenyegető Terrordrome.
A Transcendental Warban a többek között a zseniális 2. Arcturus lemezről ismerős Trickster G. is hallatja rá jellemző dallamait. Aki ezt a világot szavakba öntötte, az pedig Bard "Faust" Eithun aki az Emperor volt dobosa, aki jelenleg gyilkosságért rács mögött ül. Ő talán tényleg tudja milyen a férgek világa... Az elpusztított világ föld alatt élő emberi torzóinak kiáltásait pedig a Limbonic Art énekes Daemon üvölti képünkbe. Kegyetlen.
„Welcome To The Worm-World..."
Hozzászólások