Azt mondod: kritika bő egy éves késéssel!? Problem? Vélelmezem, hogy több okból sincs elmaradásunknak igazi jelentősége, és ezek közül is a leglényegesebb maga az alany. A Steel Panther néven futó korszak- és stílusparódia úgy kortalan, ahogy van, továbbá bármikor kicsomagolható, és élvezettel kezelhető, akár egy minőségi dildó. Fontos tudni, hogy fogyasztása természetesen csak magányos vagy hatalmas méretű társasági alkalmakra ajánlott, a barátnődnek továbbra se erre cseréld be A király beszéde DVD-t.
Lenne itt egy másik indok is arra, hogy miért kezeljük ilyen lezseren a megjelenés és a „kritika" leközlésének dátuma között megnyílt orbitális rést. A kiadvány gerincét adó, a londoni Brixton Academy-n rögzített fellépés ugyanis már megjelenésekor is csak történelmi távlatokban volt kezelhető, hiszen a felvétel a csapat 2010-es, európai turnéját követően került dobozba, rajta kizárólag a Feel The Steel debüt dalaival. Mivel ekkorra már a kettes számú Acélpárduc támadás is régen becsúszott az íróasztalok alsó fiókjába, papíron zavarosnak és indokolatlannak tűnt ez a hézagpótlónak is csak jóindulattal tekinthető ajándék a tavalyi karácsonyfa alá. Ezzel szemben a lemez elindítása után úgy másfél perccel már vidáman dobjuk a kukába hasonló előítéleteinket, és a főszereplőkkel üvöltjük a veretes sorokat, miközben nem marad szárazon semmi, aminek nem szabad.
A dél-londoni Brixton Academy mágikus helyszíne a rock/metal fellépéseknek, ez vitán felül áll mindazok számára, akik az utóbbi harminc évben a helyszínen vagy akár csupán a képernyők előtt tanúi voltak az itt megejtett számtalan fellépés valamelyikének. És amikor varázslatról beszélek, ezúttal egy cseppet sem túlzok. A hajdani Astoria színháztermébe úgy ötezer fő képes bezsúfolódni, ami ideális szám egy efféle, hajlakktól és verítéktől csöpögő felvétel rögzítésére – a legszégyentelenebb klubhangulatban ráadásul, amit a 21. század csak nyújtani képes. A Steel Panther ráadásul minden kötelező póz és bezavaró csöcsözön mellett is világszínvonalon játssza ezt az időgépes muzsikát, a hangzásuk pedig van annyira feszes és kompakt, hogy az aranykorban is elhallgattatta volna a fanyalgókat. Nincs mese, ez a bugyirepesztő glam/sleaze bomba így, ebben a formában már 2010-ben is tökéletes volt, sőt, szinte valószínűtlenül az.
A lemezeken tehát egyfelől megtaláljuk a londoni fellépést teljes egészében, a tizenkét dalt mindösszesen 100 percben kifejtve, ami egyszersmind házi rekord is talán. Lévén a dalok átlagosan négy percben előadhatók, mondjuk ki, hogy aránytalanul sok köztük a szöveg, ami odahaza, a pálmafák alatt tán belefér, mi viszont most utóbbiaktól egy gombnyomással megmenekülhetünk, ha úgy (jobban) tetszik. Ha így teszünk, egy üresjáratoktól teljességgel mentes, petárdaként robbanó műsort kapunk – a legtöbbet, ami ebből a sikamlós helyzetből kihozható. Férfiszemeknek és a Balls Out híveinek kedvez a 2012-es Download Fesztiválon rögzített további öt dal, ahol az is eléggé világosan kiderül, hogy Satchelék mellénye ekkorra bizony lazán aréna-méretűre nőtt. A zenészekre kiosztott szerepek mentén úgy lakják be ezt a helyszínt is, hogy nem orrontunk izzadságszagot. Aki szerint pedig ez nem a szórakoztatóipar legfelső kategóriája (beleértve a rendezést és a hangzást is), az, mint tudjuk, sajnálatos módon be van oltva mindaz ellen, amit a srácok képviselnek.
Ez a játék tényleg semmilyen szempontból nem nevezhető PC-nek, ami a legnagyobb erénye is egyben. Röhögni tudok csak mindazokon, akik a Steel Panther jelenséget fenyegetésként élik meg a mában, ahogy bármelyik thai kurva is csak nyerítve helyeselne mindarra, ami például az Asian Hooker refrénjében is elhangzik. Van itt 2.0, 5.1, 42, 69 és minden, ami még a színfalak mögött megtörtént. Libidómetal maximumon, nedvesítse hát meg az új évünket is!
Hozzászólások
Kis retrónak jó, de remélem nem egy nagyobb hajmetál dömpingnek az előfutára, bár sajnos akadnak erre utaló jelek mostanában...
Egyébként, messze nem tűnik már akkora paródiának ez a koncert, mint a klipjeik, ami szerintem annak köszönhető, hogy a közönség azokat is komolyan vette és a koncertekre érkező libák elsősorban nem röhögni, hanem sikoltozni mentek...:)
Idiota szovegek ide-oda, a zene kiraly!