Augusztus 23-án jelenik meg a Fleshgod Apocalypse hatodik nagylemeze. Az Operáról most a második dal is meghallgatható.
Új anyaggal jelentkezik az olasz Fleshgod Apocalypse. A Nuclear Blastnél érkező, Jacob Hansen segítsgéével felvett Opera az első album a bandától, mióta Francesco Paoli frontember/agytröszt 2021-ben csaknem elhalálozott egy hegymászóbalesetben. „A dolog még 2021 augusztusában történt, és magától értetődik, hogy egy ilyen életet megváltoztató esemény kihatással van a zenénkre is – mondja a főnök. – Fizikai és mentális értelemben egyaránt megviseltek a történtek, és az is a gyógyulási folyamat része, hogy megosztom másokkal az élményt."
Az albumra az alábbi dalok kerülnek fel:
01. Ode to Art (De' Sepolcri)
02. I Can Never Die
03. Pendulum
04. Bloodclock
05. At War With My Soul
06. Morphine Waltz
07. Matricide 8.21
08. Per Aspera Ad Astra
09. Till Death Do Us Part
10. Opera
A tavasszal bemutatott Pendulum után most a második előzetes szerzemény is meghallgatható Bloodclock címmel.
Hozzászólások
A dal nagyon hangos (-9.6 LUFS). Igen kevés hangfal/erősítő képes ezt torzításmentese n visszaadni adott hangerőn túl (amit még hangosnak sem neveznék) és bizonyos ár alatt (amit alacsonynak nem neveznék magyar viszonylatban). Innentől kezdve számomra hangzás tekintetében ez kuka. Mindegy, hogy hogyan van mixelve. Mert hát mit szeretnék egy metál zenével csinálni? Csapatni neki a hangerőt. Megtehetem persze, csak mi jön ki a dobozból (oké, nekem nem dobozom van, de az más kérdés)?
Tudom mellé ajánlani az alábbi dalt, nyugodtan lehet tolni neki a hangerőt (-16 LUFS ha jól emlékszem). Lehet level-matchelni is, akkor is jobb lesz. Mindkét mix erősen mélyfrekvencia orienált (ami bár értem, hogy metál, megint csak hallgathatatlan egy olyan rendszeren mely képes visszaadni a mélyeket 40Hz alatt is, mert mást sem hallasz, csak a basszust). Itt viszonylag nagy a dinamika a zenében, ez is meg tudja szívatni az erősítőt és a hangfalat ha jó hangosan hallgatjuk, de azért ez már más probléma.
Számomra az igénytelenség jele, ha így masterelnek és felesleges érte egy rakat pénzt adni Jacob Hansennek, vagy bárki másnak. Értem azt is, hogy művészi koncepció is lehet(ne), de húsisteneknél ez tendencia, a Labyrinth az merénylet mindenfajta jóízlés ellen, pedig a zene az valami hatalmas rajta. Pont a metálzene értő fogyásztását teszi lehetetlenné szerintem, hiszen ez a fajta mastering az, amihez igen komoly rendszer kell, hogy rendesen lehessen neki adni a hangerőt. Pedig hát azért (is) van...
Szóljatok, ha tévedek.
https://www.youtube.com/watch?v=42QkINLLbR0
Bővebben?
Hát pedig nem kevés baj van a hangzással, de végül is mindegy: ha az emberek nagy százalékának megfelel, akkor nekem kell alkalmazkodni.
Teljesen rendben van a hangzás. Ehhez a cirkalmas zenéhez nem való a hm2 láncfűrész.