Phil Anselmo volt az alanya a brit Metal Hammer Discs Of Doom rovatának, amelyben kedvenc és egyéb okok miatt fontos lemezekről vallanak a műfaj nagyjai. Phil ebben egy olyan albumot jelölt meg mélypontként, amelynek elkészítése során az ő munkássága is bevallottan inspirációt jelentett a készítők számára...
„Azt mondanám, a Load a Metallicától", válaszolta Anselmo a rovat azon kérdésére, melyik az a lemez a világon, amelyet soha nem lett volna szabad kiadni. „Az egy szörnyű album, egyszerűen nem is értem. Ha ilyen lemezt akarsz kiadni, akkor csinálj egy kibaszott side-projektet, vagy valami hasonlót, érted?"
Mindez elsősorban azért pikáns, mert James Hetfield a Load elkészítése előtti időszakban bevallottan rengeteget hallgatta többek között a Down NOLA lemezét, amely inspirációt is jelentett számára olyan akkori kedvencei mellett, mint a Danzig, a Kyuss, az Alice In Chains vagy a Corrosion Of Conformity albumai. Hetfield olyannyira nem tagadta ezeket a hatásokat, hogy a Loadhoz készült egyik promóciós fotósorozaton egyenesen Down-pólót viselt, mint az a mellékelt képen is látható... Anselmót ez persze már akkoriban sem zavarta különösebben, a Pantera akkor aktuális The Great Southern Trendkill albuma kapcsán adott interjúkban is többször kifejtette, hogy élete egyik legnagyobb zenei csalódása a Load.
Úgy tűnik, a Metallica 1996-os albuma és folytatása, az egy évvel későbbi Reload kapcsán már soha nem hagy majd alább a vita...
Hozzászólások
Szerintem már a Kill'em All előtt oszlani kellett vóna :D
neked.
Itt egy 2000-ből:
https://www.youtube.com/watch?v=TxvOdYOZf74#t=23
A No Leaf Clover volt az. A - Human-t csak négyszer játszották el még '99-ben, de mind a négyszer kísérettel.
Ez számomra is rejtély. Tényleg nem értem. Nagyon jó dalok, amiket kisujjból ki kéne rázniuk. Az I Disappear-rel együtt nagyszerű koncertnóták lehetnének.
1. 1996-ban a Dark Saga-t kellett volna kiadnia a Metallicának, az lett volna a legjobb
(Oké, hogy az Iced Earth jobban megcsinálta, pl nekik volt énekesük), de a Metallica neve jelentett volna annyit, hogy egy olyan kiváló power metal lemezzel az egész zenei világot egy jobb mederbe terelték volna
2. VAGY
A két Load lemezeből összevágtak volna egy 60 perces albumot.
(A tipikus esete, amikor valaki elhiszi önmaga zsenialitását, és kontroll nélkül garázdálkodik, lásd a politikai élet, itthon és némely környékbeli országban)
Ez a három Reload utáni dal is tök jó. Jason az I Disappear után ment el, ezért kötöttem hozzá ennek a korszaknak a végét. Nem hiszem, hogy sokat beletett volna zeneileg, de számomra ezután indult el a kőkemény lejtmenet.
Én úgy emlékszem, James talán azt mondta, hogy ezek a dalok "erre a különleges alkalomra", az S&M koncertekre íródtak, és csak ott fognak szerepelni, stúdió albumon nem. Valamennyire a - Human is erről árulkodik, mert ez a dal volt elsőként Drop hangolással megírva. Aztán valóban, szimfonikusok nélkül csak a No Leaf Clover-t játszották eddig. És igen kár, hogy ennyire hanyagolják mindkettőt.
A No Leaf Clover meg a -Human a Load-ReLoad albumok dalaival együtt íródtak. Az S&M dokumentum részében legalábbis ezt állítják. Mind a két dalt nagyon hanyagolják élőben, de a -Human szerintem szimfonikus koncerten kívül nem is játszották. Pedig meghallgatnám szívesen. De a by request turné keretében sem szolgáltatott neki senki igazságot. Pedig ha rajtam múlik (szép is az álmodozás) nem ússzák meg.
A No Leaf Clover és a - Human is a ReLoad után jött, mégha azok az S&M-re születtek is. Érdekes, hogy mennyire alulértékelt dalok. Vagyis hát elég kevesen szokták emlegetni ezeket, pedig a No Leaf Clover akár még a Feketére is ráfért volna szerintem.
Időben amúgy valóban közelít ez a dolog, vagyis az I Disappear után eléggé nem várt kanyarokat vettek, de ez kreativitás szempontjából aligha fűzhető Jason személyéhez. Szerintem nem sok beleszólása volt/lehetett a kreatív dolgokba, meg úgy egyáltalán semmibe sem. Főleg, ha azt nézük, hogy társszerő is csak három dalban volt. Egyébként véleményem szerint a későbbiekben is voltak még kreatív dolgaik, a Death Magnetic-et megelőzően, azon és után is. Lenne még ott valami, csak egy olyan producer kéne melléjük, aki nem hagy rájuk mindent, és nem meditálja nekik a múltba/múltfelé kacsintgatás. Vagy legalábbis nem úgy és nem annyira, ahogy az a Death Magnetic-en történt.
Én magam egyébként eleve negatívan álltam hozzá, miután megláttam az Until It Sleeps klipjét, és azt ma is tartom, hogy rossz választás volt első videóként kihozni a lemezről. Egyébként pedig osztom azt a népszerű nézőpontot, hogy a két lemezből egy erőset lehetett volna csinálni; bár ha eleve egy ilyen lemez jelent volna meg, azt is ugyanúgy köpködte volna mindenki a változások miatt. Egy Fekete album után nem lehetett mit lépni: vagy egy középszerű utánérzés a régi stílusban (ez később meg is történt a Death Magnetic képében), vagy valami változás elkerülhetetlen volt.
Viszont ha belegondolunk, a metal világa csak jól járt a Loaddal. Miután sokan rájöttek, hogy amit várnak, már nem kaphatják meg kedvencükről, elkezdtek leásni az underground világába, és felfedezni, hogy azért vannak még nagyon jó thrash metal vagy éppen heavy metal zenekarok, szóval van élet a Metallicán túl is. Ha az ember thrash metalra vágyik, azért van még honnan csemegézni, és erre sokan éppen a Load okozta csalódottságukb an voltak kénytelenek rájönni.
Nézőpont kérdése. Ilyen értelemben egyébként a blues és jazz műfajokat leszámítva nagyon kevés stúdiólemezt hívhatnánk élőben felvettnek. Ha mást nem, a gitárszólókat utólag veszik fel. Aztán ott az ének (amit a refrénekben kettőznek is), a kórus-vokálok stb. (Lehet olyan rész, ahol 8, vagy akár több gitár szól, ha beleszámoljuk a betéteket is (pl. The Struggle Within eleje simán), maguk a "torzított" ritmusgitársávo k az én infóim szerint - Hetfield interjú, doksifilm a lemezről - nem érik el ezt a számot.