David Vincent, a Morbid Angel énekes/basszusgitárosa szerint semmi új nincs abban, hogy a legendás floridai death metalosok friss anyaga, az Illud Divinum Insanus megosztja a közönséget, mert a maga idejében a többi régi album is pont ilyen reakciókat váltott ki.
„Hogy kicsit rendbe tegyük a dolgokat: az úgynevezett elektronikus stílusok nagyrésze teljesen mechanikus, vagyis nem alkalmaz igazi dobosokat", magyarázta David Vincent a Blistering.comnak. „Dobgépek, számítógépek szolgáltatják az ütemeket, amiket beprogramoznak. Itt semmi sem programozott, mindent Tim Yeung játszott fel az intro kivételével. Ez egy nagyon fontos adalék ahhoz, amikor az emberek azt mondják, hogy ez a lemez technós vagy indusztriális... De úgy döntöttünk, hogy különböző dobhangzásokat is szembeállítunk a hagyományossal ezen a lemezen: eltorzítjuk a lábdobot, a megszólalást, vagy bármi mást. Egyes dalokhoz eltérő fűszereket akartunk adagolni. Olyan volt ez, mint amikor először alkalmaztunk billentyűket a régebbi anyagokon. Azt vizsgáltuk, mit kíván meg maga az adott dal."
Vincent szerint nem kell túl nagy feneket keríteni a szokásostól eltérő kísérleteknek. „Amikor a God Of Emptiness megjelent, teljesen eltérő volt a korábbi dalainktól, akárcsak a Where The Slime Live, aztán ezek lettek a mi úgynevezett slágereink, a mi kis Living After Midnightunk és Paranoidunk. De mikor az emberek először meghallották őket, egyből sopánkodni kezdtek, hogy úristen, hát mit csináltak ezek? Másként szólnak, mint előtte! És ez mindig így volt. A Blessed Are The Sick megjelenésekor a billentyűket kifogásolták sokan, meg a lassabb tempókat. Az emberek imádják, ha a pohár félig üres. Nos, a mi poharunk sosem félig üres, hanem mindig túlcsordul. Megszoktuk már ezt az egészet: semmi új nincs abban számunkra, hogy az embereknek teljesen eltérő véleményük van az albumainkról: pozitív, negatív vagy semleges. De utóbbi nem jellemző."