Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A rocksztárok épp attól lettek rocksztárok, hogy nem lógtak együtt folyamatosan a rajongóikkal”

Tim „Ripper" Owens szerint nem rossz a mai zeneipari modell, de mégis hiányolja azt az izgalmat, ami a '80-as és még a '90-es években is jellemezte a színteret. Az énekes sajnálja a rocksztár-kultusz megszűnését is.

0506ripper

Jószerivel össze sem tudjuk számolni, hány projektben érdekelt jelenleg is Tim „Ripper" Owens, aki nemrég volt Judas Priest-kollégája, K.K. Downing saját zenekara, a K.K.'s Priest albumát énekelte fel. Az énekes a Big Music Geeknek adott interjút, amelyben a zeneipar jelenlegi állapotáról beszélt. „Ma már nem olyan, mint régen", mondta Ripper. „Már nincsenek olyan rocksztárjaink, mint azelőtt, aminek elsősorban az az oka, hogy mindenki a neten hallgatja a zenéket. Ott a YouTube, a közösségi média, így ma már nincs meg, ami a '80-as és még a '90-es években is jellemző volt. Akkoriban nem is hallottál egy új dalt, amíg nem nyomták a rádióban. Hallottad, hogy le fogják adni a Locked Int a Judas Priesttől, így előkészítetted a magnót, hogy felvedd, aztán amikor megjelent az album, lesétáltál a boltba, és megvásároltad. Most a közösségi médiában mindig ott vannak az előzetes részletek, ami jó, de akkor is..."

Tim részletesen is szólt a rocksztár-kultusz eltűnéséről. „Amikor fiatal voltam, megvettél egy magazint, elolvastad a cikkeket, aztán kiszedted a posztert, kivagdostad a képeket, és felragasztottad őket a falra. Vagy leültél az MTV elé, megvártad, hogy elkezdődjön a Headbanger's Ball, és ott nézted a klipeket. Más lehetőséged nem is volt. Most viszont bárki felmegy a netre, nézegeti a képeket, a videókat. Szóval a régi világ eltűnt, és ezt most nem azért mondom, mert a mostani korszak rossz. Konkrétan fantasztikusnak tartom, ami ma megy, csak az érint rosszul, hogy a mai fiatalok már nem élhetik át azt, amit mi. Annak idején muszáj volt körbeszaglásznod, hogy kiderítsd, mikor érkezik a környékre a turnébusz, így talán megláthattad a zenészeket, vagy rájöhettél, melyik hotelben száll meg a zenekar. Ma viszont a rajongók elvárják, hogy a zenészek kijöjjenek hozzájuk. Úgy állnak hozzá: hé, srácok, nem kellene kijönnötök találkozni a rajongóitokkal? Márpedig a rocksztárok régen épp attól lettek rocksztárok, mert nem lógtak együtt folyamatosan a rajongóikkal, hiszen rocksztárok voltak. Ma már teljesen másképp működik ez az egész."

Tim hozzáteszi: a mai technikai lehetőségekkel természetesen ő is él. „Minden zenét az iTuneson szerzek be, de nem streamelek semmit, mert egy előadó kábé három centet kap egymillió stream után. És még mindig bennem van, hogy hú, de várom azt az új Foreigner-lemezt, hiszen ma is vannak hivatalos megjelenési napok, amikortól beszerezheted az albumokat. De ebben már nincs benne az az izgalom, ami akkor töltötte el az embert, ha lement a lemezboltba megvenni az újdonságokat."

 

Hozzászólások 

 
#23 Igor Igorovics 2020-05-07 12:46
Én azért még emlékszem a "régi szép időkre", és rohadtul nem sírom vissza. Rohadtul nem sírom vissza mikor a lemezboltos pofákat vágott, meg beugatott mert két lemezbe bele merészeltem hallgatni és nem vettem meg. Rohadtul nem sírom vissza, hogy egy kis pénzű diáknak sokszor csak max havi 1-2 új albumomra futotta, csak úgy juthatott friss hírekre ha a haver kölcsönadta neki a Hammert. Vagy hogy mindig 1 kib*szott hónapot kellett várni ahhoz, hogy új híreket olvassunk bandákról. Vagy csak akkor láthattam új interjút egy metal bandával, ha a Zúzda szerkesztősége úgy gondolta. És egyáltalán nem hiányoznak az egoista, nagypofájú, bekokózott rocksztárok. A mai fiatalok csak nyernek azzal, ha két lábon a földön álló, hús-vér emberek a kedvenceik, és nem érinthetetlen, fellegekben járó seggfejek. És marha jó az is, hogy ha meg akarok nézni, mondjuk egy gitáros technikát, vmelyik kedvenc bandától, akkor nem kell vmelyik havernak könyörögni, hogy a féltve őrzött tudásából vmit mutasson már meg. Szóval király dolog a net a zenében is, nyilván tudni kell kezelni a jelenséget, jó ha az ember tud szelektálni a zenék közül például, de az ilyen sopánkodós, sajnálkozós nyilatkozatokka l egyáltalán nem tudok azonosulni. Persze, ha vki ettől érzi jobban magát, akkor hajrá.

P.S: Tudom mondott pár pozitív dolgot is Ripper, de nyilatkozat lényege, mondanivalója egyértelműen sajnálkozó és panaszkodó.
Idézet
 
 
#22 Sinka Péter 2020-05-07 10:56
Idézet:
Annak idején muszáj volt körbeszaglászno d, hogy kiderítsd, mikor érkezik a környékre a turnébusz, így talán megláthattad a zenészeket, vagy rájöhettél, melyik hotelben száll meg a zenekar. Ma viszont a rajongók elvárják, hogy a zenészek kijöjjenek hozzájuk. Úgy állnak hozzá: hé, srácok, nem kellene kijönnötök találkozni a rajongóitokkal? Márpedig a rocksztárok régen épp attól lettek rocksztárok, mert nem lógtak együtt folyamatosan a rajongóikkal, hiszen rocksztárok voltak.


Ez a nagy neveknél még most is megvan. De undeground szinten szerintem csak jót tett a dolognak, hogy a mai zenészek kimutatják: ők is emberek.. Mindezt ráadásul úgy, hogy bulvárszaga sincs a dolognak, mert a saját közegükben beszélnek arról, hogy mivel töltik az idejüket akkor, ha nem a zenével foglalkoznak... és az is nagyon sokat számít, hogy a rajongóikat is emberként kezelik, nemcsak bevételi forrásként. (Pont ezért ijesztő az a jelenség is, amikor a meet&greet-et VIP-csomagokba próbálják pakolni...)
Idézet
 
 
#21 Gábor 2020-05-07 09:54
Idézet - Zsolti:
Nekem az sem tetszik, hogy szinte azzal párhuzamosan, hogy eltuntek a rocksztarok, maga a szó is elszakadt eredeti jelentesetol. Ma már nem egy népszerű, gitarzenet játszó zenészt jelöl, hanem mindenkire ramondjak, aki vagány, menő és népszerű. Lásd pl. Gordon Ramsey, a szakácsok rocksztarja. Szerintem ez kurvara nevetséges és degradalja a fogalmat is.

Számomra inkább az a kérdés, ma mitől lesz egy zenész rocksztár (persze a mai keretek közt). Ki csinálja a sztárokat? A rádió? Szerintem egyre kevesebben hallgatják, rockzenét nyomokban (se?) tartalmaz. Eladási példányszámokró l szinte nem érdemes beszélni, az intenetes média jelentősége - szerintem - messze nem akkora, mint a 70-90-es évek papíralapú rockmagazinjaié .
Idézet
 
 
#20 Gábor 2020-05-07 09:47
Idézet - Dr Feelgood:
Idézet - Gábor:
Idézet - Kormorán:
Idézet - Dr Feelgood:
Idézet - Kormorán:
Kezd ellenszenves lenni a rockzenészek nosztalgiavonat ozása. Miért van az, hogy az építészek nem keseregnek azon, hogy elmúlt a vájogház időszak, vagy a filmesek azon, hogy kimúlt a némafilm.
Sokkal több felületen lehet értékesíteni zenét, mint korábban bármikor(!) Kevesebb belőle a pénz? Rossz az üzleti modell. Hogy van az, hogy a film- és videojátékipar nem szipog azon, hogy dübörög a cloud szolgáltatás, sőt versenyt futnak, hogy jelen legyenek. Eközben a zenészek meg csak picsogni tudnak több, mint 20 éve - azt hiszem akkor volt a Metallica kontra Napster per. 20 év, ember. Ennyi idő alatt egy újszülött leérettségizik és munkába áll, a zenészek / zeneipar meg kesergésmaraton t tart a nyolcvanas-kilencvenes évekről.

A rockzene nimbuszát szerintem nagyrészt a szinpadon meghalni akaró rockzenészek teszik tönkre, a mainstream konkrétan múmiákból áll. Hogy van az, hogy a Slayer mostanáig az egyetlen zenekar, ami méltósággal tudta nyugdíjazni magát (aztán majd meglátjuk), de pl Jaggeréknek a szinpadon kell kipurcanniuk, mintha bárki is ezt várná tőlük. Ez innentől kezdve egy rohadt bizarr freakshow. Régen ha valaki rockzenét hallgatott, akkor lázadó volt, különc és menő. Ma a nyugger szó ugrik be róla. Erről miért nem beszél senki?

Az ,hogy a mainstream a mai napig a Stones,Maiden, Metallica stb.... ez nem az ő hibájuk :) Inkább arra lenne jó választ találni ,hogy a mai csapatok közül miért nem képes egyik sem egy stadiont megtölteni ??? De ha figyelmesen elolvasod amiről itt a cikkben szó volt akkor már meg is van a válasz !


Az érvelésed több ponton hibás.
Az, hogy nem képesek ezek a zenekarok letenni a lantot és a szinpadon akarnak meghalni, bocs, ez az ő "hibájuk" és jelentősen rányomja a bélyegét a mai rockzenéről alkotott képünkre. Ne tegyünk úgy, mintha nem így lenne. Kérte bárki Lemmytől, hogy az utolsó éveire már csak egy emberi roncsként jelenjen meg a szinpadon? Vagy fegyvert fog bárki Halford fejéhez, hogy öregapósan eltotyogjon a Firepowert igyekszik visszaadni élőben? Vagy hogy annak örüljünk, hogy Ozzy még képes megállni egyedül a szinpadon, bár ehhez is kapaszkodnia kell a mikrofonállvány ba.
Egy általános rock koncert látogató élménye, hogy közép+ korú emberek csápolnak 60+ korú embereknek. Ez az átlagos kép.
Az, hogy fiatal csapatok nem képesek stadionokat megtölteni, arra elég komoly ellenérv a FFDP, az Avenged Sevenfold és még sorolhatnám. Kicsit szét kell nézni ;)
Az én kérdéseimre pedig nincs a cikkben válasz. Ennél fogva nem teljesen értem ezzel a "válaszal" pontosan mire reagáltál.

Szerintem nem a rockzenészek tehetnek róla hogy megváltozott a zeneipar és alapból nem nekik kellene kitalálni egy életképesebb üzleti modellt sem, mert ők zenészek, nem üzletemberek (többnyire).
Az, hogy jószerével 60+-os arcok tudnak stadionokat megtölteni, az a fiatalabb generációk kritikája is. Az öregek korszakalkotó lemezeket voltak képesek csinálni a 70-80-90-es években. Ma (és az utóbbi kb 20 évben) nincs ilyen, egyszerűen nem hallok az újak között olyan zseniális albumokat, mint anno, hiába végtelen a technikai lehetőségek tárháza és rengeteg az agyonképzett zenész.
Valószínűleg az is baj, hogy az a szűrő, amit a zeneipar korábban jelentett, megszűnt, hatalmas a felhozatal és képtelenség kiválogatni a valóban érdekes és értékes zenéket. A média által tolt fiatalabb zenekarok számomra totál érdektelenek (direkt nem írok neveket), sose mennék el koncertjükre.
A rockzene már rég túlfutott a progresszív korszakán, nem tud megújulni, újra érdekes és izgalmas lenni és erről legkevésbé a legendás zenészek tehetnek, nincs aki átvegye a stafétát.
Egyébként totál igaza van Rippernek és a többi, hasonlóan nyilatkozónak, eltűnt egy olyan világ, ami zenésznek és rajongónak is sokat adott, ez nem picsogás, szimpla tény.

Igaz ,hogy senki sem tart fegyvert ezen előadok fejéhez ,hogy menjenek fel a színpadra....mint ahogyan a közönség fejéhez sem ,hogy vásároljanak jegyet :) DE amúgy ez a cikk nem arról szólt ,hogy picsog egy zenész.... Itt arról van szó ,hogy eltűntek a nagybetűs rocksztárok ... Lehet ezt csűrni csavarni de ez valóban így van...

Pont erről írtam, nem?
Picsogásról pedig több hozzászóló beszélt, arra reagáltam.
Idézet
 
 
#19 Zsolti 2020-05-07 08:59
Nekem az sem tetszik, hogy szinte azzal párhuzamosan, hogy eltuntek a rocksztarok, maga a szó is elszakadt eredeti jelentesetol. Ma már nem egy népszerű, gitarzenet játszó zenészt jelöl, hanem mindenkire ramondjak, aki vagány, menő és népszerű. Lásd pl. Gordon Ramsey, a szakácsok rocksztarja. Szerintem ez kurvara nevetséges és degradalja a fogalmat is.
Idézet
 
 
#18 Bertli Zoli 2020-05-07 06:07
Idézet - Kormorán:
Kezd ellenszenves lenni a rockzenészek nosztalgiavonat ozása. Miért van az, hogy az építészek nem keseregnek azon, hogy elmúlt a vájogház időszak, vagy a filmesek azon, hogy kimúlt a némafilm.
Sokkal több felületen lehet értékesíteni zenét, mint korábban bármikor(!) Kevesebb belőle a pénz? Rossz az üzleti modell. Hogy van az, hogy a film- és videojátékipar nem szipog azon, hogy dübörög a cloud szolgáltatás, sőt versenyt futnak, hogy jelen legyenek. Eközben a zenészek meg csak picsogni tudnak több, mint 20 éve - azt hiszem akkor volt a Metallica kontra Napster per. 20 év, ember. Ennyi idő alatt egy újszülött leérettségizik és munkába áll, a zenészek / zeneipar meg kesergésmaraton t tart a nyolcvanas-kilencvenes évekről.

A rockzene nimbuszát szerintem nagyrészt a szinpadon meghalni akaró rockzenészek teszik tönkre, a mainstream konkrétan múmiákból áll. Hogy van az, hogy a Slayer mostanáig az egyetlen zenekar, ami méltósággal tudta nyugdíjazni magát (aztán majd meglátjuk), de pl Jaggeréknek a szinpadon kell kipurcanniuk, mintha bárki is ezt várná tőlük. Ez innentől kezdve egy rohadt bizarr freakshow. Régen ha valaki rockzenét hallgatott, akkor lázadó volt, különc és menő. Ma a nyugger szó ugrik be róla. Erről miért nem beszél senki?


Bocsánat, vitatok bizonyos szempontokat az összehasonlítás odban. A filmesek nem nyavalyognak, hogy oda a némafilm, mert az technikai változás volt, a vályogház elmúlása is. Fejlődött a technológia. Owens se a stúdiótechnikár a panaszkodik.
A filmeseket/mozikat is sújtja a törvényen kívüli letöltés, az építészeket is digitális tervek lenyúlása, jó, utóbbiakat kevésbé.
Ennyi. A többi meg kiforrja magát.
Idézet
 
 
#17 kornel 2020-05-06 23:22
Idézet - Equinox:
Amit elmond mind igaz, de az "újkor" előnyeit nem emlegeti senki. Holott én gyors internet nélkül a zeneműveltségem 10%-ával rendelkeznék, utánanézek, hogy ki mikor volt nagy, vadászom az ismeretlen(ebb) műfajok vagy negy előadók fontos lemezeit, internet előtt az volt, ami a kezembe esett. Jobban ki volt téve az ember a szerencsének, ami viszont nagyon nem jó.

Ez a hasznos oldala a dolognak.Vagy olvasol bármiről és már azzal a lendülettel utána tudsz nézni neveknek,helyek nek,bárminek.Viszont régen jó volt az a három lépés távolság előadó és hallgató között.Sok esetben kimondott előny,ha az ember nem ismeri jobban rajongása tárgyát.:)Illetve ma ott van a banda a Facén,jönnek folyamatosan az infók,képek.Itt voltunk,ezt ettünk,wc-n ülök stb.Ezek azok a dolgok,amikre már nem kíváncsi az ember.Több infó a kelleténél,ninc s véletlenszerűsé g,meglepetés.Rutinszerűvé válik a dolog.Tök jó ha egy koncert után közvetlenség van a banda részéről a rajongók irányába,csak régen előzmény nélkül,izgalomm al telve történt a dolog,most meg inkább mintha egy régi jó haverral találkozna az ember.Rocksztárságról meg aztán végképp nem lehet beszélni a nagyobb bandáknál se.Folyamatos a jelenlét,tudni róluk kívül-belül mindent.Szóval anno csúnya lett volna,mikor a korai vagány Guns képeket nézegetve vagy interjút olvasva az ember látott volna pár megosztást,ahog y Slash összeüti a tojásokat a rántottához egy szál melegítőben.:)Na ne...
Idézet
 
 
#16 Equinox 2020-05-06 19:13
Amit elmond mind igaz, de az "újkor" előnyeit nem emlegeti senki. Holott én gyors internet nélkül a zeneműveltségem 10%-ával rendelkeznék, utánanézek, hogy ki mikor volt nagy, vadászom az ismeretlen(ebb) műfajok vagy negy előadók fontos lemezeit, internet előtt az volt, ami a kezembe esett. Jobban ki volt téve az ember a szerencsének, ami viszont nagyon nem jó.
Idézet
 
 
#15 kornel 2020-05-06 17:52
Amit mond,az oké,de ezerszer körbejárták már mások is.Régen évtizedes váltások voltak a színtéren,új generáció,új uralkodó zenei trend plusz az underground.Fortyogott az egész,de az ezredforduló utánra elnyerte végleges formáját.Mostanra minden van,sok van,de a legtöbb kicsi és érdektelen sajnos.Ami régen újító volt,az mára sablon lett.Zenészek számára minden adott:irányelve k zenei-image szinten.Sokan jól megtanulják és felmondják a leckét,de ennyi.Több zenészgeneráció van egyszerre jelen,a maiak előtt egyszerre van ott minden,ebbe nőttek bele,ez határozza meg a szemléletüket,k reatív tekintetben ehhez már nem tudnak hozzáadni.A dolgok pedig okkal történnek.Tizenéve elkezdett zsugorodni a világ,rengeteg közösségi-kommunikációs csatorna nyílt meg.Ha minden összefolyik,ott már mi újat lehet mutatni?Ebbe a homogenizálódó irányba mutat minden.Nemcsak zenei vonalon van ez,hanem pl a filmgyártásban is érezni,bár ott vhogy jobban frissül az eszköztár,hogy ugyanazt érdekfeszítően jelenítsék meg.Aztán lehet,hogy ez vadul fog hangzani,de amcsi mainstream popvonalon nekem vhogy sokkal frissebbnek hat sok minden.Egy rakás ötletes,fogós dolgot hallani,műfajil ag elég széles körből merítenek,sok minden belefér,ha az adott nóta megkívánja.
Idézet
 
 
#14 Igor Igorovics 2020-05-06 16:20
Az a baj, hogy ez a stadionrock elnevezés megtévesztő. Sokan, ma, 2020-ban azt hiszik, hogy a 80-as évek nagy bandái a fénykorszakukba n mind stadionokban játszottak. Pedig nem. A Wikipedián fenn vannak a helyszínek egy csomó nagy bandánál, meg lehet nézni. Jó, Joviéknak meg Gunséknak volt pár stadionbulijuk, de zömmel ők is arénákban játszottak. Mivel klippek, koncertvideók jelentős részét persze mindig stadionokban meg fesztiválokon vették fel a bandák, a többség tényleg azt hiszi, hogy ezek a nagy nevek a 80-as években zömmel mindig min. 40-50 000 embernek játszottak.
Idézet
 
 
#13 Dr Feelgood 2020-05-06 13:34
Idézet - Gábor:
Idézet - Kormorán:
Idézet - Dr Feelgood:
Idézet - Kormorán:
Kezd ellenszenves lenni a rockzenészek nosztalgiavonat ozása. Miért van az, hogy az építészek nem keseregnek azon, hogy elmúlt a vájogház időszak, vagy a filmesek azon, hogy kimúlt a némafilm.
Sokkal több felületen lehet értékesíteni zenét, mint korábban bármikor(!) Kevesebb belőle a pénz? Rossz az üzleti modell. Hogy van az, hogy a film- és videojátékipar nem szipog azon, hogy dübörög a cloud szolgáltatás, sőt versenyt futnak, hogy jelen legyenek. Eközben a zenészek meg csak picsogni tudnak több, mint 20 éve - azt hiszem akkor volt a Metallica kontra Napster per. 20 év, ember. Ennyi idő alatt egy újszülött leérettségizik és munkába áll, a zenészek / zeneipar meg kesergésmaraton t tart a nyolcvanas-kilencvenes évekről.

A rockzene nimbuszát szerintem nagyrészt a szinpadon meghalni akaró rockzenészek teszik tönkre, a mainstream konkrétan múmiákból áll. Hogy van az, hogy a Slayer mostanáig az egyetlen zenekar, ami méltósággal tudta nyugdíjazni magát (aztán majd meglátjuk), de pl Jaggeréknek a szinpadon kell kipurcanniuk, mintha bárki is ezt várná tőlük. Ez innentől kezdve egy rohadt bizarr freakshow. Régen ha valaki rockzenét hallgatott, akkor lázadó volt, különc és menő. Ma a nyugger szó ugrik be róla. Erről miért nem beszél senki?

Az ,hogy a mainstream a mai napig a Stones,Maiden, Metallica stb.... ez nem az ő hibájuk :) Inkább arra lenne jó választ találni ,hogy a mai csapatok közül miért nem képes egyik sem egy stadiont megtölteni ??? De ha figyelmesen elolvasod amiről itt a cikkben szó volt akkor már meg is van a válasz !


Az érvelésed több ponton hibás.
Az, hogy nem képesek ezek a zenekarok letenni a lantot és a szinpadon akarnak meghalni, bocs, ez az ő "hibájuk" és jelentősen rányomja a bélyegét a mai rockzenéről alkotott képünkre. Ne tegyünk úgy, mintha nem így lenne. Kérte bárki Lemmytől, hogy az utolsó éveire már csak egy emberi roncsként jelenjen meg a szinpadon? Vagy fegyvert fog bárki Halford fejéhez, hogy öregapósan eltotyogjon a Firepowert igyekszik visszaadni élőben? Vagy hogy annak örüljünk, hogy Ozzy még képes megállni egyedül a szinpadon, bár ehhez is kapaszkodnia kell a mikrofonállvány ba.
Egy általános rock koncert látogató élménye, hogy közép+ korú emberek csápolnak 60+ korú embereknek. Ez az átlagos kép.
Az, hogy fiatal csapatok nem képesek stadionokat megtölteni, arra elég komoly ellenérv a FFDP, az Avenged Sevenfold és még sorolhatnám. Kicsit szét kell nézni ;)
Az én kérdéseimre pedig nincs a cikkben válasz. Ennél fogva nem teljesen értem ezzel a "válaszal" pontosan mire reagáltál.

Szerintem nem a rockzenészek tehetnek róla hogy megváltozott a zeneipar és alapból nem nekik kellene kitalálni egy életképesebb üzleti modellt sem, mert ők zenészek, nem üzletemberek (többnyire).
Az, hogy jószerével 60+-os arcok tudnak stadionokat megtölteni, az a fiatalabb generációk kritikája is. Az öregek korszakalkotó lemezeket voltak képesek csinálni a 70-80-90-es években. Ma (és az utóbbi kb 20 évben) nincs ilyen, egyszerűen nem hallok az újak között olyan zseniális albumokat, mint anno, hiába végtelen a technikai lehetőségek tárháza és rengeteg az agyonképzett zenész.
Valószínűleg az is baj, hogy az a szűrő, amit a zeneipar korábban jelentett, megszűnt, hatalmas a felhozatal és képtelenség kiválogatni a valóban érdekes és értékes zenéket. A média által tolt fiatalabb zenekarok számomra totál érdektelenek (direkt nem írok neveket), sose mennék el koncertjükre.
A rockzene már rég túlfutott a progresszív korszakán, nem tud megújulni, újra érdekes és izgalmas lenni és erről legkevésbé a legendás zenészek tehetnek, nincs aki átvegye a stafétát.
Egyébként totál igaza van Rippernek és a többi, hasonlóan nyilatkozónak, eltűnt egy olyan világ, ami zenésznek és rajongónak is sokat adott, ez nem picsogás, szimpla tény.

Igaz ,hogy senki sem tart fegyvert ezen előadok fejéhez ,hogy menjenek fel a színpadra....mint ahogyan a közönség fejéhez sem ,hogy vásároljanak jegyet :) DE amúgy ez a cikk nem arról szólt ,hogy picsog egy zenész.... Itt arról van szó ,hogy eltűntek a nagybetűs rocksztárok ... Lehet ezt csűrni csavarni de ez valóban így van...
Idézet
 
 
#12 Anomander 2020-05-06 13:13
Pár kapcsolódó gondolat:

A zene és a marketing kapcsolata régen is megvolt, valamint régen meg folyton azt lehetett hallani hogy milyen pocsék szerződéseket kötöttek fiatalon a zenészek és nem ők jutottak a megfelelő anyagi elismeréshez.

A kor megváltozott, az online dolgok előretörésével egyszerűen sokkal több szórakozási lehetősége van a fiataloknak. Az okostelefonok, az MMO játékok, a konzolok valahol mind a zenétől is vettek el területeket/időt/pénzt. A világ viszont ilyen, változik, muszáj lépést tartani vele és módosítani az üzleti modelleken.

Régen még sokkal több pénz volt jelen a szórakoztatóipa r zenei részében, 1-2 lemezzel lehetett akkorát dobbantani, hogy a kiadók tudtak/hajlandók voltak előre masszív összegeket beleölni mivel gyorsan megtérült nekik. Ma ez már nincs így, a rockzenében sokáig tartó masszív építkezéssel lehet magasabbra jutni, lásd FFDP, Sabaton, Ghost pl.

Ugyanakkor azzal teljesen egyetértek, hogy az öreg, korábbi rocksztárokat már nem igazán jó nézni, sok koncertbeszámol ó azzal kezdődik (tisztelet a kivételnek) hogy "korukhoz képest egész jók voltak" meg "szép hogy végig tudnak játszani egy 70-80 perces setlistet". Nyilván ez masszívan épít a nosztalgiafakto rra és arra a már középkorú de cserébe fizetőképes rétegre, akik már nem járnak koncertekre de egy ilyen búcsúturnéra vagy 20-30-40 éves klasszikus lemezhez kapcsolódó tematikus turnéra azért elmennek.
Őszintén szólva én szívesebben járok fiatalabb, de még felszálló ágban levő együttesek koncertjeire, persze ezek általában klubszinten vannak és nincs az a látvány mint ami aréna/stadion szinten megjelenik.

Szerintem a fiatal zenekarok között az undergroundban vannak értékes és újító zenék a mai napig is, de persze ezek most sem (és régebben sem) nőnek meg akkorára, hogy értelmesen meg lehessen élni belőle.

Uff én beszéltem :)
Idézet
 
 
#11 Gábor 2020-05-06 12:26
Idézet - Kormorán:
Idézet - Dr Feelgood:
Idézet - Kormorán:
Kezd ellenszenves lenni a rockzenészek nosztalgiavonat ozása. Miért van az, hogy az építészek nem keseregnek azon, hogy elmúlt a vájogház időszak, vagy a filmesek azon, hogy kimúlt a némafilm.
Sokkal több felületen lehet értékesíteni zenét, mint korábban bármikor(!) Kevesebb belőle a pénz? Rossz az üzleti modell. Hogy van az, hogy a film- és videojátékipar nem szipog azon, hogy dübörög a cloud szolgáltatás, sőt versenyt futnak, hogy jelen legyenek. Eközben a zenészek meg csak picsogni tudnak több, mint 20 éve - azt hiszem akkor volt a Metallica kontra Napster per. 20 év, ember. Ennyi idő alatt egy újszülött leérettségizik és munkába áll, a zenészek / zeneipar meg kesergésmaraton t tart a nyolcvanas-kilencvenes évekről.

A rockzene nimbuszát szerintem nagyrészt a szinpadon meghalni akaró rockzenészek teszik tönkre, a mainstream konkrétan múmiákból áll. Hogy van az, hogy a Slayer mostanáig az egyetlen zenekar, ami méltósággal tudta nyugdíjazni magát (aztán majd meglátjuk), de pl Jaggeréknek a szinpadon kell kipurcanniuk, mintha bárki is ezt várná tőlük. Ez innentől kezdve egy rohadt bizarr freakshow. Régen ha valaki rockzenét hallgatott, akkor lázadó volt, különc és menő. Ma a nyugger szó ugrik be róla. Erről miért nem beszél senki?

Az ,hogy a mainstream a mai napig a Stones,Maiden, Metallica stb.... ez nem az ő hibájuk :) Inkább arra lenne jó választ találni ,hogy a mai csapatok közül miért nem képes egyik sem egy stadiont megtölteni ??? De ha figyelmesen elolvasod amiről itt a cikkben szó volt akkor már meg is van a válasz !


Az érvelésed több ponton hibás.
Az, hogy nem képesek ezek a zenekarok letenni a lantot és a szinpadon akarnak meghalni, bocs, ez az ő "hibájuk" és jelentősen rányomja a bélyegét a mai rockzenéről alkotott képünkre. Ne tegyünk úgy, mintha nem így lenne. Kérte bárki Lemmytől, hogy az utolsó éveire már csak egy emberi roncsként jelenjen meg a szinpadon? Vagy fegyvert fog bárki Halford fejéhez, hogy öregapósan eltotyogjon a Firepowert igyekszik visszaadni élőben? Vagy hogy annak örüljünk, hogy Ozzy még képes megállni egyedül a szinpadon, bár ehhez is kapaszkodnia kell a mikrofonállvány ba.
Egy általános rock koncert látogató élménye, hogy közép+ korú emberek csápolnak 60+ korú embereknek. Ez az átlagos kép.
Az, hogy fiatal csapatok nem képesek stadionokat megtölteni, arra elég komoly ellenérv a FFDP, az Avenged Sevenfold és még sorolhatnám. Kicsit szét kell nézni ;)
Az én kérdéseimre pedig nincs a cikkben válasz. Ennél fogva nem teljesen értem ezzel a "válaszal" pontosan mire reagáltál.

Szerintem nem a rockzenészek tehetnek róla hogy megváltozott a zeneipar és alapból nem nekik kellene kitalálni egy életképesebb üzleti modellt sem, mert ők zenészek, nem üzletemberek (többnyire).
Az, hogy jószerével 60+-os arcok tudnak stadionokat megtölteni, az a fiatalabb generációk kritikája is. Az öregek korszakalkotó lemezeket voltak képesek csinálni a 70-80-90-es években. Ma (és az utóbbi kb 20 évben) nincs ilyen, egyszerűen nem hallok az újak között olyan zseniális albumokat, mint anno, hiába végtelen a technikai lehetőségek tárháza és rengeteg az agyonképzett zenész.
Valószínűleg az is baj, hogy az a szűrő, amit a zeneipar korábban jelentett, megszűnt, hatalmas a felhozatal és képtelenség kiválogatni a valóban érdekes és értékes zenéket. A média által tolt fiatalabb zenekarok számomra totál érdektelenek (direkt nem írok neveket), sose mennék el koncertjükre.
A rockzene már rég túlfutott a progresszív korszakán, nem tud megújulni, újra érdekes és izgalmas lenni és erről legkevésbé a legendás zenészek tehetnek, nincs aki átvegye a stafétát.
Egyébként totál igaza van Rippernek és a többi, hasonlóan nyilatkozónak, eltűnt egy olyan világ, ami zenésznek és rajongónak is sokat adott, ez nem picsogás, szimpla tény.
Idézet
 
 
#10 bogar 2020-05-06 11:54
Alapvetően a rocksztársághoz kell egy csomó összetevő.
Szerencse
Piszok sok meló
Jó dalok
Karizma

Bármelyik összetevő hiánya automatikusan meggátolja a sztárstátusz kialakulását.

Ripper.esetében, viaszont nálam is egy kicsit savanyú a szőlő érzést kelt ez a cikk, de valljuk be, hogy ő nem egy karizmatikus előadó és egy csomó középszerű szart is felénekelt már életében.
Idézet
 
 
#9 Afrikaaner 2020-05-06 11:14
Bocs, de az Avenged Svenfold-dal kapcsolatban a "fiatal" jelző lenne az utolsó, ami eszembe jut.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Anthrax - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Anthrax - Budapest, Budapest Park, 2013. július 30.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.