Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Anthrax: ma siker, ami annak idején bukás volt

Átlépte a százezres eladási példányszámot az Egyesült Államokban az Anthrax tavalyi Worship Music albuma, ami a mai időkben komoly eredménynek számít. Más kérdés, hogy 1995-ben ugyanennyi még ordas buktának tűnt, és a zenekar szakítását eredményezte az Elektra kiadóval…

„A Worship Music megjelenése óta 107 koncertet játszottunk szerte a világban, az Egyesült Államokban, Kanadában, Európában, Japánban, Oroszországban, Dél-Amerikában és Nagy-Britanniában”, áll a csapatnak a százezres eladás kapcsán kiadott közleményében. „Otthon, New Yorkban nem egyedül a Yankee stadionban játszhattunk a Big Four egyikeként, de Bronxban, ahol Charlie, Frankie és Rob felnőtt, tavaly szeptember 14-ét Anthrax nappá nyilvánították. Egész karrierünk egyik legjobb éve áll mögöttünk, amit megoszthattunk veletek is. Köszönjük nektek mindezt – és a folytatás még csak most következik!”

Természetesen minden relatív: az Anthrax 1995-ös Stomp 442 lemeze annak idején nagyjából 115 ezer példányban kelt el az Államokban, amit – a banda korábbi eladásainak fényében – az Elektra olyan hatalmas bukásként értékelt, hogy rövid úton ki is rúgták a csapatot. Mindezzel persze a csapat is tisztában van, ugyanakkor az is tény, hogy a Stomp 442 óta egyik albumuk sem lépte át a bűvös százezres határt Amerikában. „Az, hogy a Worship Musicból nagyjából 30 ezer ment el az első héten, és ezzel a Billboard-lista tizenkettedik helyén kezdett, 2011-ben remek eredmény”, mondta még tavaly Scott Ian gitáros egy interjúban. „De 1993-ban a Sound Of White Noise a hetedik helyen nyitott, és körülbelül 110 ezer ment el belőle egy hét alatt. Egy listás helyezésben nyilván rengeteg tényező közrejátszik, az is, milyen más albumok jelennek meg a tiéddel együtt, satöbbi. De valahol azért nagyon szar, hogy egy 30 ezres első heti eladás ma komoly sikernek számít… És pontosan tudom, hogy a mi rajongóink nagy része is a netről lopta el a lemezt. Az internet előtt az egyetlen lehetőség a zenelopásra az volt, hogy bementél a boltba, és kisétáltál a kezedben a lemezzel. Loptál, és tudatában is voltál ennek. Mint ahogy annak is, hogy ha lebuksz, bajba fogsz kerülni. A netes lopásnak azonban nincs következménye, és amíg ez így van, az emberek csak egyre többet és többet lopnak majd. És ezzel együtt egyre kevesebb és kevesebb minőségi tartalom érkezik majd a zene- és filmiparból. A lemezeket ugyanis nem ingyen készítjük.”

A Worship Music valamikor a következő hónapokban ismét megjelenik egy speciális kiadásban, rajta a zenekar által nemrég rögzített feldolgozásokkal. Ezek az eddigi információk szerint a Rush Anthemje, a Black Sabbath Neon Knights-a, a Journey Keep On Runnin'-ja, az AC/DC T.N.T.-je és a Boston Smokin'-ja lesznek. Scotték az év végén Európában turnéznak a Motörhead társaságában. Aki látni szeretné a párost, annak december 3-án Prágáig kell utaznia. Új Anthrax nagylemez valószínűleg nem várható 2013 vége előtt, de azt már most is látni, hogy a csapat jövő augusztusban ismét Európában játszik a fesztiválokon. A lengyelországi Polish Woodstockon, Wackenben és a Bloodstockon már biztosan ott lesznek.

 

Hozzászólások 

 
#20 ujper 2012-09-28 12:36
Jaj, a Daily Price-t de szerettem! Meg az Anthraxot is, amíg John Bush énekelt... :)

+ Itt egy jó kis cikk a megosztásról: http://hvg.hu/gazdasag.nemzetkozi/20100330_fajlmegosztas_zeneipar_digitalis_korszak
Idézet
 
 
#19 Draveczki-Ury Ádám 2012-09-27 21:06
Idézet - dr. justice:
Mindent le lehet tölteni, mégis léteznek lemezboltok


Lényegesen kevesebb, mint mondjuk tíz éve. Az MCD vagy Fotex hálózat például nyomtalanul eltűnt, akárcsak például a Daily Price boltok, vagy az olyan patinás kisebb helyek, mint az Elektromos Krokodil. És Európában ez még messze nem olyan vészes, mint mondjuk az amerikaiaknál, ahol már a nagyvárosokban is alig találni CD boltokat.
Idézet
 
 
+1 #18 Equinox 2012-09-27 21:03
Idézet - dr. justice:
Mindent le lehet tölteni, mégis léteznek lemezboltok ( vagy bárhogy nevezhetjük ) és léteznek olyan hülyék - mint pl. én -, akik rendszeresen vásárolnak CD-t.

detto. Kérdés h mennyi ilyen van még? De úgy látszik, van néhány ilyen fura szerzet.
Idézet
 
 
+3 #17 dr. justice 2012-09-27 20:50
Mindent le lehet tölteni, mégis léteznek lemezboltok ( vagy bárhogy nevezhetjük ) és léteznek olyan hülyék - mint pl. én -, akik rendszeresen vásárolnak CD-t.
Idézet
 
 
#16 torta 2012-09-27 19:35
Idézet - Hamon Serrano:
Azt nem mondom, hogy vegyétek meg, mert nem lehet kapni (a Warner Music "jóvoltából"), de érdemes megszerezni. :)


már Bach is átszerződött a Mediafire Recordshoz? ;-)
Idézet
 
 
#15 Kiss Gábor (Shock!) 2012-09-27 19:24
Szerintem elég egyszerű a képlet:
Ha az emberek nem fizetnek a zenéért, hanem mindent ingyen szednek le, előbb utóbb nem lesz mit letölteni.
Lehet csűrni, csavarni, de ez az igazság. Abban meg tökéletesen egyetértek Ádámmal, hogy ha valamit ingyen meg lehet kapni, azért még minimális összeget sem fognak a legtöbben fizetni - tisztelet a kivételnek.

(Ettől persze még disznóság a sok ilyen-olyan verzió, stb.)
Idézet
 
 
+1 #14 Hamon Serrano 2012-09-27 19:22
Idézet - torta:
(Nekem a Haunted-Versusnál lett elegem az egészből: eltérő EU Ltd. bónuszdalok, japán bónusz, USA itunes bónusz, EU itunes bónusz, összesen asszem nyolc, majdnem mint ahány dalos a sima lemez volt! hát lóf...zt fogom ugyanazt a lemezt ennyi helyről megvenni darabokban.)


Na igen, annak idején a Sepu Roots is vagy 3 féle verzióban volt meg az ilyen-olyan bónuszok miatt... A rajongók ilyen szintű lehúzása nem gáz Scott és a többi zenész szerint?
Persze, ilyenkor azt mondják, hogy a kiadó intézi ezeket, nekik semmi közük hozzá. Nyilván a pénzt is visszaadják, ami az ilyen kiadványok után folydogál be...

(Bachoz:
Ez egy különleges felvétel. Két csembalón vezetik elő a művet. Gyönyörű!
Egyébként Bach ezt élete végén írta, amikor már teljesen vak volt. Úgy diktálta... Namármost a fúga egy nagyon kötött és bonyolult forma. Egyébként a partitúrán nem jelölte, hogy milyen hangszerekre írta a művet. Éppen ezért nagyon sokféle hangszerelésű verzió létezik belőle. Nekem ez a két csembalós verzió a kedvencem.
Azt nem mondom, hogy vegyétek meg, mert nem lehet kapni (a Warner Music "jóvoltából"), de érdemes megszerezni. :)
Idézet
 
 
+2 #13 torta 2012-09-27 18:33
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
[quote name="Hamon Serrano"]Egyébként meg mondhat akárki akármit, szerintem ha ingyen leszedhetsz valamit a netről, akkor 100 forintot sem fogsz fizetni érte a legális letöltéssel. Ez a vonat elment. Egy egész generáció nőtt fel abban a tudatban, hogy a zenéért nem kell fizetni - ők soha nem is fognak fizetni érte.


...És egy egész generáció nőtt fel abban a tudatban, hogy ha megvesz egy CD-t, akkor a teljes terméket megkapja, és most elgondolkozik, hogy megvegye-e 4000 forintért a tízszámos CD-t, vagy lerántsa egy mp3 blogról ingyé' úgy, hogy még 3-5 dallal többet is kap :)

(Nekem a Haunted-Versusnál lett elegem az egészből: eltérő EU Ltd. bónuszdalok, japán bónusz, USA itunes bónusz, EU itunes bónusz, összesen asszem nyolc, majdnem mint ahány dalos a sima lemez volt! hát lóf...zt fogom ugyanazt a lemezt ennyi helyről megvenni darabokban.)

Ez az újrakiadásosdi is egy vicc. Semmi bajom 15-20 éves (plusz 10 éve out of print) albumok újrakiadásával, mondjuk egy széttuningolt Violent New Breedért már nyúlnék is a zsebembe, de egy éven belül kétszer megvetetni ugyanazt a lemezt pofátlanság, és pont a legtrúbb rajongók és first day buyerek leszívatása, mert nekik nyilván kellenek az új dalok, és megveszik még egyszer a lemezt... Sokkal tisztességesebb lenne egy önálló EP-ként (is?) kihozni a feldolgozásokat .
Idézet
 
 
+1 #12 neal and jack and me 2012-09-27 18:16
bach-ot rendeltél?
maximális respekt, nagy király vagy heyy! :)
Idézet
 
 
#11 Hamon Serrano 2012-09-27 16:32
Bach: The Art Of Fugue
Koopmannal és Mathottal...
:)
Idézet
 
 
#10 Valentin Szilvia 2012-09-27 16:17
Idézet - Hamon Serrano:
Igaz!
Mondjuk Mo.-on tudtommal az üres CD, DVD és pendrive árában is benne van a jogdíj. Fizetek jogdíjat azért, hogy felmásolhassam a saját képeimet, stb. az adathordozóra, amiért fizettem.
Azért ez is elég érdekes.
Egyébként nálam ott állt meg a CD vásárlás, amikor egy adott nagy kiadós (!!!) kiadványt minden úton módon próbáltam megrendelni, szó szerint évekig. Végül nem lett meg. Akkor úgy döntöttem – mivel nem csak ez az egy ilyen jellegű tapasztalatom volt –, hogy ha egy nagy kiadó ennyire nem akarja eladni nekem a kiadványát, amit pedig én nagyon szeretnék megvenni, akkor én sem fogom magam törni, hogy ne töltsem le...
Az is szép volt, amikor a Ministry Filth Pig című lemezét nagyon várva felhívtam a Mo.-i multi kiadót, hogy mikor lehet majd kapni a lemezt itthon is, amikor kint már megjelent? Erre az volt a válasz: "Miért? Nálunk vannak?"...
:)


Mi volt az a cd???
(A magyarországi multik közül meg egyetlenegy kiadó foglakozik lelkiismeretese n a rockzenei kiadványokkal. Elég sok interjút is szerveztek már nekünk.)
Idézet
 
 
+1 #9 Hamon Serrano 2012-09-27 15:41
Igaz!
Mondjuk Mo.-on tudtommal az üres CD, DVD és pendrive árában is benne van a jogdíj. Fizetek jogdíjat azért, hogy felmásolhassam a saját képeimet, stb. az adathordozóra, amiért fizettem.
Azért ez is elég érdekes.
Egyébként nálam ott állt meg a CD vásárlás, amikor egy adott nagy kiadós (!!!) kiadványt minden úton módon próbáltam megrendelni, szó szerint évekig. Végül nem lett meg. Akkor úgy döntöttem – mivel nem csak ez az egy ilyen jellegű tapasztalatom volt –, hogy ha egy nagy kiadó ennyire nem akarja eladni nekem a kiadványát, amit pedig én nagyon szeretnék megvenni, akkor én sem fogom magam törni, hogy ne töltsem le...
Az is szép volt, amikor a Ministry Filth Pig című lemezét nagyon várva felhívtam a Mo.-i multi kiadót, hogy mikor lehet majd kapni a lemezt itthon is, amikor kint már megjelent? Erre az volt a válasz: "Miért? Nálunk vannak?"...
:)
Idézet
 
 
+3 #8 Draveczki-Ury Ádám 2012-09-27 09:55
Idézet - Hamon Serrano:
Annak idején a kazettákat másoltuk, utána a CD-ket. Egyébként érdekes, hogy az iTunes-os megy egyéb digitális eladásokról miért nem nyilatkoznak soha?

Azt azért ne felejtsd el, hogy egy kazettát lemásoltál mondjuk három-négy-öt embernek, a netről meg a megjelenés napján harminc-negyven-ötvenezer tölti le azonnal a lemezeket. Nem ugyanazok a léptékek. Régen kezelhető volt ez az egész, a hordozók árába is beleépítették az úgynevezett reprográfiai jogdíjat, ami ment a jogkezelőhöz. Ma viszont nincs ilyen általános kompenzációs tétel a netes letöltéseknél (néha felvetik, hogy a netszolgáltatás árába kellene beépíteni valami hasonlót, de hát ugye az arányok megint...), totál szabályozatlan az egész terület, hiába ez a fő irány jó tíz-tizenkét éve.

Egyébként meg mondhat akárki akármit, szerintem ha ingyen leszedhetsz valamit a netről, akkor 100 forintot sem fogsz fizetni érte a legális letöltéssel. Ez a vonat elment. Egy egész generáció nőtt fel abban a tudatban, hogy a zenéért nem kell fizetni - ők soha nem is fognak fizetni érte.
Idézet
 
 
+1 #7 Hamon Serrano 2012-09-27 08:53
Annyira demagóg ez a szöveg, amit itt Scott elővezet...
Annak idején a kazettákat másoltuk, utána a CD-ket. Sajnos itt Mo-on nem ugyanaz az anyagi helyzet, mint az USA-ban. Komolyan nem értem, hogy miért nem adják olcsóbban a lemezeket. Nekem egyébként nem is kell a CD. Nem tudom hova rakni. Nem használok CD lejátszót, stb. Kényelmesebb a flac vagy az mp3.
Egyébként érdekes, hogy az iTunes-os megy egyéb digitális eladásokról miért nem nyilatkoznak soha?
Idézet
 
 
+5 #6 dr. justice 2012-09-26 18:50
Nekem valahogy nem annyira nyilvánvaló a " zeneipar hanyatlása". ( Anyagi, nem minőségi.)

Akiket hallgatok, 20-30 éve is adtak ki albumokat, illetve turnéztak, és most is ugyanezt csinálják. Akik akkor nem tudtak megélni a zenélésből azok most sem tudnak. Akik eddig milliárdokat kerestek, most milliókat, én ezt nem látom olyan nagy problémának . Rendben, mindenki kevesebb albumot ad el, de szerintem összességében nem jelenik meg kevesebb lemez a világon. A jelenlegi technikai feltételek mellett bárki készíthet zenét és el is juttathatja könnyen bárkihez. Ez inkább pozitív dolog. Az olyan kaliberű zenekarok, mint pl. az Anthrax, pedig meg tudnak élni a zenélésből, ha eleget koncerteznek. Jobb meló ez, mint egy gyárban betanított munkásként gürizni.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.