A Nuclear Blasthez szerződött a Carcass, így a világ legnagyobb független metal kiadója gondozza majd a banda tizenhét év után megjelenő első stúdiólemezét, az őszre várható Surgical Steelt. Az album producere Colin Richardson volt, ám a keverést végül Andy Sneappel fejezték be Jeff Walkerék.
Noha a Carcass iránt gyakorlatilag a világ összes metal kiadója érdeklődött, nem meglepő, hogy a banda végül a legbefolyásosabb istálló mellett döntött. „Amikor Jeff Walker jóvoltából meghallgathattam az új lemezt, azonnal tudtam, hogy a Carcass az egyik legjobb albumát készítette el", mondja Markus Staiger, a cég vezetője. „A Heartwork és a Necroticism tökéletes keveréke iszonyúan masszív produkciós munkával, ami tényleg olyan tökéletes és halálos, mint az orvosi acél – pont olyan, amire mind a régi, mind az új rajongók türelmetlenül vártak az elmúlt években!"
A Carcass mostani felállásában Jeff Walker énekes/basszer és Bill Steer gitáros mellett Dan Wilding dobos és Ben Ash gitáros játszik, igaz, utóbbi a lemezen még nem szerepel. Ami az új album hangzásvilágát illeti, az eddig megszellőztetett információk szerint a Surgical Steel elődei stílusának nyomai ott lesznek majd a lemezen, de semmiképpen sem kell régi ötletek újrafeldolgozására számítani. „Szerintem majdnem úgy szól ez az album, mint a hiányzó lánccszem a hármas és a négyes lemez között, de kicsit groove-osabban. Bizonyos részeket viccből hagyományos blastnek vagy death sleaze-nek kereszteltem, de senki se gondolja egy pillanatig sem, hogy valamilyen nosztalgikus, hátrafelé pillantgató albumot csinálunk", mondta korábban Jeff. Érdekesség, hogy a lemezen az 1991-es Necroticism – Descanting The Insalubrious óta először Steer is komoly teret kap a vokálok terén, és maga Jeff is változatosabb hörgést/üvöltést ígér, mint amit bármikor korábban hallhattunk tőle. A lemezen pár háttérvokál erejéig az eredeti dobos, Ken Owen is vendégszerepel, aki 1999 februárjában közel halálos agyvérzést szenvedett, majd utána majdnem egy évet kómában töltött.
Noha a banda még nem véglegesítette a dallistát, a rögzített számok címei ismertek, és az alábbiak:
The Master Butcher's Apron
The Granulating Dark Satanic Mills
A Congealed Clot Of Blood
A Wraith In The Apparatus
316l Grade Surgical Steel
Cadaver Pouch Conveyor System
Captive Bolt Pistol
Intensive Battery Brooding
None Compliance To Astm F899-12 Standard
Mount Of Execution
1985/Thrasher's Abattoir
Unfit For Human Consumption
Zochrot
Livestock Marketplace
Az album producere Colin Richardson volt, a keverést azonban már Andy Sneappel fejezte be a zenekar.
Hozzászólások
Teljesen más szemszögből látjuk ugyanazt. Én egyszerűen csak el tudom azt képzelni, hogy lehet úgy jó zenét írni, hogy amögött anyagi érdekek is állnak. Erre egymillió példa van a barokktól a mai napig és a fordítottjára is. Úgy gondolom, hogy ez a tényező nem mérvadó a mérlegeléskor, csakis a mű számít.
Te nem nagyon fogod hogy én miről beszélek, mert kurvára nem ezt írtam.
Ha nem lenne táboruk, nem lenne rá kereslet, nem lenne vevő, nem lenne se lemez, se koncert. De van. Van rá igény? Van. Akkor?
Téged nem, engem meg érdekel hogy mi motivál egy zenekart. A zene a lényeg így van, ezért legyen az a cél, ne az üzlet vagy a pénz. Csináljon zenét azért mert kényszert érez arra hogy zenét írjon, ne azért hogy megszedje magát. Nem az zavar ha egy zenekar keres azzal amit csinál, de az hogy visszatértek világosan mutatja hogy miért tértek vissza. És ezt nem csak rájuk értem, hanem úgy az egész műfajra. Az egész kezd egy ilyen lélektelen üzletté válni, vagy lehet hogy az internet miatt több minden eljut hozzánk, ami eddig nem, és ezért jobban szem elé került. De nem az zavar hogy megélnek ebből, hanem az hogy el akarják hitetni hogy csak azért csinálják mert nagy a rajongói nyomás, és ők ennek tesznek eleget. De ezt nem csak rájuk értem, ez elmondható a műfajban ténykedő zenekarok nagy részéről. Így általánosságban . . . .
Nem értelek. Ha jó a lemez, az emberek elmennek a koncertre, mert az jó nekik. Jó a zenekarnak is. Mi a probléma ezzel pontosan? Hogy pénzt keresnek vele? És? Te ingyen dolgozol? Miért baj, ha egy zenekar pénzt kap? Akkor gazemberek? Vagy akárkit is vasvillával kényszerítenek rá, hogy kifizesse a belépőt?
Engem egyáltalán nem érdekel, hogy mi motivál egy zenekart, ha megfog, amit csinálnak. Mi közöm van a többihez?
A zene számít,.
arról nem is beszélve, hogy ők azért régen sem voltak anagyik és anyukák kedvenc zenekara, szóval ez nem milliókat ozgat meg világszerte
Vicces ez a pénzhajhászásra való utalgatás egy olyan korban, ahol először úgyis mindenki le fogja szedni a lemezt a netről _ingyen_ (gy.k. el fogja lopni). Aztán majd egy elenyésző réteg meg is vásárolja. De a kiadó, meg a zenekar az pénzéhes kapitalista rohadék természetesen.
Ki az a mi? Olyan nincs, hogy mi.
"...pont $ olyan, $ amire $ mind $ a $ régi, $ mind $ az $ új $ rajongók $ türelmetlenül $ vártak $ az $ elmúlt $ években..."
Azt meg majd mi eldöntjük, hogy olyan-e...