Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Corey: a mai fiatal rockrajongók előítéletesek és meggyőzhetetlenek

0806ctElég rendszeresen visszatérő téma manapság a rockzene vélt vagy valós válsága. Corey Taylor most egy új összetevőre hívta fel a figyelmet a kérdéssel összefüggésben: a Slipknot és a Stone Sour frontembere szerint a jelenlegi fiatal generációt egyszerűen nem érdeklik a műfaj alapjai, és mindennel szemben előítéletes, ami régi.

„Szerintem létezik ma egyfajta ellenállás, és nem tudom, hogy ez korábban is így volt-e”, mondta Corey a Radio.comnak. „Amikor én voltam fiatal, és hallottam, hogy a kedvenceimre kik voltak hatással, mentem és megismerkedtem velük. Manapság azonban az emberek ösztönösen ellenkeznek mindennel szemben, ami történelminek, idejétmúltnak tűnik. Ennek talán az lehet az oka, hogy van egy szakadék a mi generációnk és a mostani között, a maiak közül mindenki jóval zárkózottabb. Ez a mostani nemzedék az első, amelyik folyamatosan ott csüng ezen a digitális dolgon, ezek a fiatal kölykök… És nyugodtan utálhat bárki azért, hogy ezt mondom, szarok rá: ilyenek vagytok. Szakadjatok le a telefonotokról, és nézzetek körül az utcán!”

Corey szerint a mostani fiatalok befogadóképességével is nyitottságával egyaránt gondok vannak. „Amikor egy mai zenekar felsorolja, kik hatottak rá, ezek a mai kölykök semmit sem hallanak meg belőle, csak nézik, ahogy beszél a kedvencük. Lesik az arcát, hallgatják a hangját, de az információ eközben már nem jut el hozzájuk. Ha pedig a Twitteren vagy akárhol olvasnak a hatásokról, lehet, hogy azt mondják: oké, utánamegyek. De végül aztán képtelenek elfogadni, hogy a kedvencükre, akit olyannyira szeretnek, hat-hét másik banda is hatott, és azok nélkül nem léteznének. Csak és kizárólag a kedvenc létezik, csak az számít. Az ember legszívesebben az idősebbekkel szembeni előítéleteket emlegetné, de emellett a vélemények hajlíthatatlanságáról, önhittségről is beszélünk. Többek között ezért nyomul annyi troll is az interneten, aki egyből a torkodnak ugrik. A jóisten mentsen meg attól, hogy felhívd a figyelmet valami rosszra! Egyből az a reakciójuk, hogy meg sem hallgatlak, mert te egy idióta vagy! És eközben a you’re-t yournak írják… Nagyszerű!”

A Slipknot jelenleg a Lamb Of God, a Bullet For My Valentine és a Motionless In White társaságában turnézik Észak-Amerikában, természetesen még a tavalyi .5: The Gray Chapter album turnéjának keretében, de ismét lesz ősszel Knotfest is, konkrétan október 23-25. között, a kaliforniai San Bernardinóban. A tavaly több mint 50 ezer ember által meglátogatott rendezvény idei kiadásán a Slipknot mellett olyan zenekarok lépnek fel, mint a Judas Priest, a Korn, a Mastodon, a Bring Me The Horizon, a Corrosion Of Conformity, az At The Gates, a Clutch, a Trivium, a Suicidal Tendencies, a Body Count, és még sokan mások. A csapat februári budapesti koncertjéről itt olvashatsz.

 

Hozzászólások 

 
+4 #13 Marci 2015-08-07 08:41
Idézet - ADIZS:
Én meg attól fogok padlót, hogy egyes rocksztárok nem úgy viselkednek, mint egy rocker, hanem mint Jóska bácsi a restiben, aki a régi időkön kesereg, meg a mai fiatalságot fitymálja.

Mintha ez dicsőség lenne régi zenét hallgatni. Most akkor aki Vivaldit hallgat, az az abszolút nyertes? Vagy meddig kell visszamenni? Ha csak 2 generációt megyek vissza az ciki? 4-től már elfogadható? Baromira nem erről szól a zene.


A basszeruk eleg rocksztarosan viselkedett szerinted?
Amugy igen, aki Vivaldit hallgat, az mindenkeppen nyertes.
Idézet
 
 
+4 #12 Venomádi 2015-08-07 07:40
Idézet - ADIZS:
Mintha ez dicsőség lenne régi zenét hallgatni. Most akkor aki Vivaldit hallgat, az az abszolút nyertes?


Az is. Annyi sorozatgyilkos és pszichopata nem tévedhet.
Idézet
 
 
-3 #11 ADIZS 2015-08-06 23:31
Én meg attól fogok padlót, hogy egyes rocksztárok nem úgy viselkednek, mint egy rocker, hanem mint Jóska bácsi a restiben, aki a régi időkön kesereg, meg a mai fiatalságot fitymálja.

Mintha ez dicsőség lenne régi zenét hallgatni. Most akkor aki Vivaldit hallgat, az az abszolút nyertes? Vagy meddig kell visszamenni? Ha csak 2 generációt megyek vissza az ciki? 4-től már elfogadható? Baromira nem erről szól a zene.
Idézet
 
 
+13 #10 Venomádi 2015-08-06 21:47
Akkor én tényleg elbaszva működök 23 évesen. Több mint 10 éve kezdtem a Limp bizkittel ami átmeneti, mondhatni alkalmi menet volt, egyszer csak megláttam a tévében a Slayert egy gyorsabb számot nyomni és onnan végem volt. Ahogy idősödtem úgy ástam egyre visszább. Pont hogy azok az egészen korai albumok vágtak csak igazán földhöz, a Priest, Motörhead, Black sabbath, Deep purple, Witchfinder General, Cream, de még az Iron butterfly első albuma is, meg még napestig lehetne sorolni. Rengeteg fiatal van ezzel így. Úgy gondolom mindig az érték és az üzenet számít, amit megtalál benne a hallgató, ezért amitől én vagyok rosszul az pl. az a szöveg, hogy ez és az, azé a generációé volt, ami persze valamennyire igaz, de azt mondom, hogy mindenkié, és nem csak az övék. Azt hiszem a régi zenei világ az örök szerelem, és amíg élek ugyanúgy az enyém is lesz, és akit lehet meghülyítek vele. A nagy klasszikusok korából (Beethoven, Mozart) ma már kivétel nélkül az összes akkori rajongójukból minimum százszor tankoltak autót azóta. És nem veszett ki, nagyobb értéke van mint valaha a klasszikus zenének. Kell a megfelelő értékítélethez érzelmi intelligencia is, ami manapság lehet hogy jobban hiányzik a nálam fiatalabbakból. Azért is a Shock a kedvencem mert a Klasszikushock rovatával megteremtette azt a közeget, amely emlékeztetni is szeretné a jelenkort ezekről a zenékről, és ez sok fiatalnak útmutató lehet (én is ezek hatására hallgattam meg talán a Kings X-et). Igaz, hogy ez egy hazai felület, de szerintem sok országban vannak ilyen "értékmegőrzők". Nem hiszem hogy a vészharangot kongatni kell. A klóndömping szintén annak a jele, hogy nem múlhat most már el nap a régi zenék nélkül.
Idézet
 
 
+17 #9 Igor Igorovics 2015-08-06 16:15
Ááá, az ilyen "Ilyenek ezek a mai fiatalok" tipusú beszólásoktól már hülyét kapok. Ez minden generációnál előjön. Emlékszem nagyszüleim mesélték nekem, hogy a dédszüleim korosztálya is állandóan ekézte őket, hogy ilyenek meg olyanok vagytok, persze negatív előjellel. Szerintem tök természetes, hogy a tinik felnőtt szemmel sokszor hülyén, idegesítően viselkednek. Gondoljunk bele: 14-15 éves korukra már akkorák, mint egy felnőtt, ami érthetően megdobja az egójukat, viszont fejben még csak gyerekek. Elkezdenek önnálósodni, már egyedül mennek le bulikra, de még nem tudják milyen, ha maguknak kell gondoskodniuk mindenről, szóval ez ilyen átmeneti időszak, ami sok szempontból tényleg eredményezhet, és sokszor eredményez is egy felnőtt szempontból nézve hülye viselkedést, de ez távolról sem jelenti azt, hogy mondjuk 25 éves korukra is ugyanígy viselkednének. Ami pedig a zenei oldalát illeti: 14 évesen én is totál rákattantam Sepura, Machine Headre, Fear Factoryre, de aztán elkezdtem késöbb Sabbathot meg Deep Purplet is hallgatni, bár az igazat megvallva úgy isten igazán, sosem kedveltem meg őket. Tőlük is inkább a 90-es években kiadott lemezeiket szerettem. A 70-es évek zenéi egy más világ. De például az olyan sabbathos zenéket, mint pl. a COC, Down vagy a Kyuss tényleg nagyon szeretem. Szerintem el kéne fogadni, hogy egy mostani átlag tininek egy FFDP, Suicide Silence vagy egy Lamb of God többet jelent, mint egy Slayer, Pantera vagy akár a Metallica. Ez amúgy mindig is így volt és így is lesz.

U.I: Hangsúlyozom, hogy az átlag keményzene kedvelő, tinikről beszélek, nem a kivételekről.
Idézet
 
 
+9 #8 cápaidomár 2015-08-06 14:47
Mindazt, amit itt most Corey elmondott kb. azóta tapasztalom, hogy a Slipknot vállvetve a Rammsteinnel, és a SOAD-al elkezdtek baromi sikeresek lenni itthon, tehát már több mint 10 éve...
Persze kivételek mindig vannak, de nem hiszem, hogy 30 évesen még olyan öreg lennék, vagy érett, vagy nem tudom, de az biztos, hogy amikor én voltan tinédzser, már akkor ez a mentalitás volt a többségben.
No, és akkor a minket lenéző, folyamatosan kioktató "nagy rockerekről", vagy az őket majmolókról még nem is beszéltem. Cseppet sem volt jó időszak az, és meglep, hogy csak most került szóba, így, "hivatalosan".
Idézet
 
 
+8 #7 Svet 2015-08-06 10:22
A fiatalok előítéletesek a régiekkel, az öregek meg előítéletesek az újakkal. Akkor hol van itt a gond? :) (Magamat a középmezőnybe sorolnám, mert úgy ahogy Corey, én is mindig visszaástam a kedvenc gyerekkori zenéim alapjaihoz./Mármint hogy az ő példaképeikhez akikről az interjúkban beszéltek) Mondjuk az Iron Maiden és a Helloween alapjait kicsit nehéz volt fellelni, de azért összeszedtem a Deep Purple-t és társait és azok is ugyanúgy bejöttek. :D )
Idézet
 
 
-4 #6 Fenrir_333 2015-08-06 10:05
Idézet - Marci:
Idézet - Fenrir_333:
Erdekes es elgondolkoztato lenne amit mond, ha nem pont akkor mondana amikor feldolgozas albumokat dob ki a Stone Sour.
Ez igy nagyon hiteltelen.


Mar miert lenne hiteltelen? Pont a hatasok fontossagarol beszel. Hol az ellentmondas, hol a problema?

Ott hogy pont olyankor mondja ezt amikor feldolgozas albumokat dobnak ki. Ha arra vagyok kivancsi hogy a Stone Sourra es a Slipknotra valamint szemelyesen Corey Taylorra milyen zenek hatottak, kezenfekvo hogy az uj feldogozas albumaikat hallgatom. Ez igy egy ugyes reklam semmi tobb.
Idézet
 
 
+21 #5 Marci 2015-08-06 09:52
Idézet - Fenrir_333:
Erdekes es elgondolkoztato lenne amit mond, ha nem pont akkor mondana amikor feldolgozas albumokat dob ki a Stone Sour.
Ez igy nagyon hiteltelen.


Mar miert lenne hiteltelen? Pont a hatasok fontossagarol beszel. Hol az ellentmondas, hol a problema?
Idézet
 
 
-20 #4 Fenrir_333 2015-08-06 09:47
Erdekes es elgondolkoztato lenne amit mond, ha nem pont akkor mondana amikor feldolgozas albumokat dob ki a Stone Sour.
Ez igy nagyon hiteltelen.
Idézet
 
 
+13 #3 Robidog1984 2015-08-06 09:40
Tökéletesen igaza van sajnos.
Ez is egy vetülete annak hogy miért van olyan nagy szarban az egész műfaj.
Én is még az a korosztály vagyok aki gyakorlatilag a 60-as évektöl tudja sorolni a kedvenceit.
Ez már a mai kölyökben nincs meg.
Idézet
 
 
+9 #2 Edu 2015-08-06 09:39
Kössz, hogy kiírtátok ezt a szép kis kritikáját Corey-nak ;D. Azt hiszem valahol igaza is van, persze jó ha az embereknek van egy vagy több nagy kedvencük de azért a többi zenekart se kell egyből lehurrogni vagy visszautasítani . Egyszerűen csak meg kell hallgatni őket és aztán majd mindenki értékeli azt amit látott és hallott, jobbik esetben megosztja a haverokkal és új élményekkel gazdagodik, vagy simán csak hidegen hagyja. De legalább adott neki egy esélyt és ez a lényeg. Elvégre mindegyik zenekart inspirálta/inspirálja egy másik szuper banda akikből ihletet merített. A telefonokkal pedig nem tudom mi van, mostanában én is egyre többször látom a srácok kezében. Még néha a szórakozóhelyek en is azt látom, hogy a legtöbben írogatnak meg ilyenek ahelyett, hogy a mellettük ülővel dumálnának vagy valami. Na de mindegy, hátha ez is csak egy mulandó szeszély ;D.
Idézet
 
 
+19 #1 Twister 2015-08-06 09:21
Minden napra jut egy bölcsesség Coreytól ? :-D Amúgy el kell ismerni ,hogy igaza van . Nagyon is . Én is hasonlóan csináltam mint ő ha hatásokról volt szó . Most ezért ismerek annyi kiváló zenét a régmúltból . :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Psychotic Waltz - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.

 

Wackor - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.

 

Wackor - Budapest, Kultiplex, 2005. október 8.