Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Csoda kéne ahhoz, hogy még egy Dark Side Of The Moon vagy Back In Black szülessen”

0926kkPontosan a mai napig nem derült ki, miért döntött két és fél évvel ezelőtt úgy K.K. Downing, hogy közel négy évtized után otthagyja a Judas Priest sorait. A gitáros most részletesen beszélt döntése hátteréről, és leszögezte: szó sem volt arról, hogy nyugdíjazta magát.

„Sosem mosom le magamról ezt a nyugdíj-dolgot, de valójában nem erről volt szó, hanem arról, hogy kiléptem", mondta Downing a Midland Rocksnak. „A nyugdíjba menésnek valami olyan kicsengése van, mintha fizikailag nem bírtam volna a dolgot, erről azonban nincs szó. Képes lettem volna tovább csinálni, de nem akartam, mert már egyszerűen nem élveztem. Rengeteg minden megváltozott. Szerintem olyan harminc indokot szedtem össze, miért nem akartam tovább csinálni akkoriban, és ez szörnyen sok. Őszintén szólva sok tekintetben túlfutotta magát ez az egész. Ha egy dalszerző csapat tagja vagy, megkapod az elismerést, mert teremtettél valamit, de számomra a Priest elkezdett arról szólni, hogy koncertezünk, és pontosan azt csináljuk meg újra, amit az emberek tíz-húsz-harminc évvel ezelőtt a legjobban szerettek. A rajongók ugyanígy örülnének annak is, ha kivágnánk a kukába az összes modern gitárt, és végigvinnénk őket az emlékek útján, mert az ilyesmit élvezik a legjobban. Meg is értem ezt, mert én lennék a világon a legboldogabb ember, ha most megnézhetném Eric Claptont a Creammel. A zenei szakma egyik legszebb része ugyanakkor az volt számomra, hogy dalokat írhattam, jó lemezeket készíthettem. Érzed magadban a vágyat, hogy kreatív legyél, ezt azonban a letöltögetősdi elvette, és ahogy öregszel, változnak a prioritásaid. Ha nem lehetsz többé kreatív, miért akarnád valami ilyesmibe fektetni az idődet?

„Gyanítom, hogy amennyiben a zeneipar továbbra is egészséges lenne, és az emberek még ma is arra költenék a nehezen megkeresett pénzüket, hogy megvegyenek egy lemezt, minden más lenne. De ha valamit csak úgy odaadsz, annak nincs értéke", szögezte le Ken. „Annak idején megvettél egy lemezt, és úgy voltál vele, hogy jó, oké, elsőre nem annyira jó, de lejátszom milliószor, és akkor biztosan rákattanok majd. Manapság a második esélyt sem kapja meg egy album. A múltban megvolt a lehetősége annak, hogy elkészüljön egy olyan lemez, mint a The Dark Side Of The Moon, a British Steel vagy a Back In Black: lemezek, amelyek megkerülhetetlenek, amelyekhez az emberek mindig vissza fognak kanyarodni. Ma már ilyen lehetőség nincs, és csoda kellene ahhoz, hogy még egy ilyen album születhessen. Ha a Nostradamus 1978-ban jelenik meg, egy második Dark Side Of The Moon lehetett volna belőle, de minden az időzítésről szól. Annak idején nagyszerű dalokat írtunk, remek szólókat nyomtunk, és óriási énektémákkal pakoltuk tele a lemezeket, de az emberek mára hozzászoktak ehhez, és baromi nehéz olyan reakciót kicsikarni, hogy hűha, hallottad már az új Priest lemezt? A zeneipar megváltozott. A cégek újracsomagolják a régi cuccokat, ami velünk is megtörtént, és nem valami szép ilyesminek a részévé válni. Ez ugyanis a rajongók lehúzásáról szól, hiszen mindenütt élnek olyanok, akiknek minden kell a gyűjteményükbe. Ha csak pár ezren vannak, kihozol nekik egy boxot, ami lehet, hogy száz dollárba kerül, ami sok. Én pedig nem ezért kezdtem el zenélni."

 

Hozzászólások 

 
#18 Jotun 2013-10-08 14:13
Idézet - Power Service:
Idézet - kmaker:
:D én is jártam így az egyik lemezzel(accept -blood of nations), de azt csináltam, hogy mérgembe vettem mégegyet.
amúgy erre az a megoldás, hogy nem szeded le a címkét,címkéket . én sose szedem le, felőlem maradhat rajta, sőt, legalább bizonyíték, hogy eredeti.
a témához még annyit akartam, hogy nagyon jó meglátás, hogy tömegtermelés van. napi szinten kb 50-60 lemez jön ki, ha nem több. ebből kb 1-2 ami nagyjából eredeti, és jó is összességében. most hallgatom pl sammy hagar lemezét, olyan sablonos kliséhalmaz, hogy ha ingyen adnák, akkor se kellene, több száz banda csinált már több száz ilyen zenét.
azt akarom csak ezzel, hogy úgy megvenni egy lemezt, hogy valójában egy kalap semmit se ér, elég nagy butaság.
viszont az idei lemezek közül van egy pár ami remek, és nekem már a polcon is van:alice in chains, clutch, saxon meg még sorolhatnám.


Miért nem vettél egy műanyag tokot inkább száz forintért? :-)

Mert futja neki azért!
Idézet
 
 
#17 Vasparipa 2013-09-27 15:12
http://www.youtube.com/watch?v=CwPOgFCaDXQ
No comment
Idézet
 
 
+9 #16 Brock Samson 2013-09-27 13:01
Nem mondom hogy nincs igazsag KK szavaiban, de azert nem hiszem hogy ilyen egyszeru a helyzet, a jelenseg ennel sokkal tobb szinten zajlik.
Egyreszt a zenei szinter evrol evre jobban toredezik, mert iszonyat sok almufaj tunik fel (aztan nemelyik el is tunik a sullyesztoben), es mindnek megvan a maga kozonsege meg bandai, viszont emiatt keves olyan zenekar van, ami igazan nagy rajongoi bazist tud maganak kialakitani. Annak idejen egyszeruen nem volt ilyen szintu diverzitas, a legtobb mufajnak megvoltak a kulcs zenekarai es kesz.
Emellett konnyebb felvenni egy albumot, mint a hetvenes evekben, megfelelo felszerelessel es hozzaertessel otthon is kivitelezheto. Az internet megolte az albumeladasokat , de kozben megnyitotta az utat barki szamara, hogy masok ele tarhassa azt amit alkotott.
Szerintem ma is szuletnek fontos es jo albumok, en minden evben talalok magamnak parat, egyszeruen csak tobb bena vagy kozepes produkcion kell atragnia az embernek magat mig raakad valami kiemelkedore.
Viszont az univerzalis klasszikusok kora lejart, es minden mufajnak meglesznek a maga szukebb korben ismert nagy lemezei.
Idézet
 
 
+3 #15 kamikaze 2013-09-27 09:11
Címkéket leszedni (ha nagyon rondák, és nem tartoznak semmilyen formában az előadóhoz, csak pl. a terjesztőhöz) a legjobban sebbenzinnel lehet, vattával. Műanyag tokról, lemezborítóról, de picit ,,áztatva" még vékony papírról is le lehet szedni, nyoma sem marad a ragacsnak!
Idézet
 
 
+3 #14 DBill 2013-09-27 08:09
*sszátok meg, a Jimmy él??
Idézet
 
 
+3 #13 Tom 2013-09-27 08:05
nem a cikkhez, csak a kommentekben felmerült témához szólnék hozzá, mivel engem is sokáig frusztrált a dolog. Címke ellen körömlakk lemosó. Úgy hozza le, mint az álom. :-)
Idézet
 
 
+6 #12 TopFeri 2013-09-27 07:58
Idézet - Venomádi:
Valaminek történnie kell az iparban mert valóban gyalázatos. Át tudom érezni amit beszél, mert én is gitározok és néha bele kell gondolnom mennyi majom van akinek ehhez semmi köze. Divat lett mindenből és semmi értéke nincs, semmit nem teremt, amikor kiábrándulsz azon, hogy látsz egy csicskát aki nem tud játszani, és egy felső kategóriás hangszert szorongat. Kamu szar látszat világban élünk.


Egyetért. Nem nézek ilyeneket, de a múltkor valahol háttérben ment az X-Faktor. Azt láttam, hogy odament egy 5-6 tagú formáció, akik elmondták magukról, hogy ők mennyire jók, eljátszott egy régi dalt baromi sz***ul, jellegtelenül a zsűri pedig majd elolvadt tőlük. Most komolyan, már attól hanyatt kell esni, ha valakinek nagy a pofája és a kezébe vesz egy hangszert? Amúgy is hányok az ilyen műsoroktól, mert mindenféle kis nyikhajból sztárt csinálnak pár hónapra, miközben az igazi zenészek, zenekarok, akik saját dalokat is írnak, nem tudnak érvényesülni.
Idézet
 
 
+3 #11 Pitta 2013-09-26 23:33
Én minden cimkét a lemezeimen hagyok :)) Az is hozzá tartozott. Vettem egy 1978-as Alice Cooper bakelitet, és ott van a korabeli cimke leszaggatásának a nyoma rajta. Miközben az a cimke is része volt magának a lemeznek.

Egyébként valahol teljesen egyetértek Downing-gal, de megszakadna a szívem, ha az én nagy kedvenceim ilyen okokból fejeznék be a pályafutásukat. ide jutott a világ, és tényleg nagy kár érte. Ma minden gyors és eldobható. Az ételeink, a ruháink, a szerelmeink, és sajnos a művészet minden ága is ebben vergődik. De erre nem az a megoldás, hogy az a néhány művész aki még tud valamit adni abból, ami régen értékes volt, abbahagyja, mert elégedetlen ezzel a helyzettel.
Idézet
 
 
+4 #10 Power Service 2013-09-26 22:44
Idézet - kmaker:
:D én is jártam így az egyik lemezzel(accept -blood of nations), de azt csináltam, hogy mérgembe vettem mégegyet.
amúgy erre az a megoldás, hogy nem szeded le a címkét,címkéket . én sose szedem le, felőlem maradhat rajta, sőt, legalább bizonyíték, hogy eredeti.
a témához még annyit akartam, hogy nagyon jó meglátás, hogy tömegtermelés van. napi szinten kb 50-60 lemez jön ki, ha nem több. ebből kb 1-2 ami nagyjából eredeti, és jó is összességében. most hallgatom pl sammy hagar lemezét, olyan sablonos kliséhalmaz, hogy ha ingyen adnák, akkor se kellene, több száz banda csinált már több száz ilyen zenét.
azt akarom csak ezzel, hogy úgy megvenni egy lemezt, hogy valójában egy kalap semmit se ér, elég nagy butaság.
viszont az idei lemezek közül van egy pár ami remek, és nekem már a polcon is van:alice in chains, clutch, saxon meg még sorolhatnám.


Miért nem vettél egy műanyag tokot inkább száz forintért? :-)
Idézet
 
 
+4 #9 necromedve 2013-09-26 22:06
78-ban jött ki a Stained Class, ha egymás mellé teszem a kettőt, ég és föld... Szerintem bármikor hozták volna ki a Nostradamust, szar lenne. Ha 78-as keltezésű volna, akkor esetleg újító jellegűnek mondanám, de akkor is tele lenne töltelékkel. Ez pont az a lemez, aminek a Priest korábbi tízpontos munkáira tekintettel félévente adok egy újabb esélyt, amit KK reklamál. Hátha beérik. De mindig csalódnom kell, alig van rajta értékelhető momentum. :(

A többivel egyet tudok érteni, azzal is, ha 40 év után már nem a Judas Priestet akarja csinálni. Még azt is megérteném, ha azt mondaná, nyugdíjazza magát - itthon is kb ennyi munkaviszony kell hozzá. :)
Idézet
 
 
+3 #8 Dead again 2013-09-26 22:04
Tökéletesen egyetértek K.K.-val és az előttem szólókkal!
Idézet
 
 
+2 #7 necromedve 2013-09-26 21:56
Idézet - Envoy:
HISZTI ON

Nyilván meg lehetett volna oldani máshogy is, de hát engedelmet, hadd ne kelljen már vegyi labort berendeznem ahhoz, hogy egy szép lemezt tarthassak a kezemben és gyönyörködhesse k a borítóban!

HISZTI OFF


Nem is kell labor. Alkoholos ronggyal prímán le lehet dörgölni ezeket a ragacsokat. Az az igazán a bosszantó, ha bakelitre, vagy digipak lemezre ragasztanak árcédulát.
Idézet
 
 
+5 #6 vilee 2013-09-26 21:50
Viszont ha belegondol mindenki, sok olyan zene rajongó van, aki éppen a kenyerét meg tudja venni a boltba...nem futja eredeti cd-re, pedig meg venné, viszont mégis valamilyen úton módon szeretné hallani az új szerzeményeket ebből a végtelen választékból, de nem teheti meg anyagilag, ezért kénytelen az internethez fordulni, mivel manapság beugrik az ember egy net kávézóba fillérekért kér egy óra internetet és letölti. Ez van. Ezt a helyzetet nem mi csináltuk magunknak, ha lenne elég kereset nyilván mindenki megvenné azt a cd-t amit szeretne otthon hallani a lejátszóban. Sok okos dolgot mond KK, viszont nem mindenki van olyan helyzetben hogy mindent meg tudjon venni eredetiben, mert rengeteg pénzt felemészt...
Idézet
 
 
+3 #5 kmaker 2013-09-26 20:42
:D én is jártam így az egyik lemezzel(accept -blood of nations), de azt csináltam, hogy mérgembe vettem mégegyet.
amúgy erre az a megoldás, hogy nem szeded le a címkét,címkéket . én sose szedem le, felőlem maradhat rajta, sőt, legalább bizonyíték, hogy eredeti.
a témához még annyit akartam, hogy nagyon jó meglátás, hogy tömegtermelés van. napi szinten kb 50-60 lemez jön ki, ha nem több. ebből kb 1-2 ami nagyjából eredeti, és jó is összességében. most hallgatom pl sammy hagar lemezét, olyan sablonos kliséhalmaz, hogy ha ingyen adnák, akkor se kellene, több száz banda csinált már több száz ilyen zenét.
azt akarom csak ezzel, hogy úgy megvenni egy lemezt, hogy valójában egy kalap semmit se ér, elég nagy butaság.
viszont az idei lemezek közül van egy pár ami remek, és nekem már a polcon is van:alice in chains, clutch, saxon meg még sorolhatnám.
Idézet
 
 
+9 #4 Envoy 2013-09-26 19:39
HISZTI ON

Törekszem arra, hogy legyen egy szép kis lemezgyűjtemény em, de azért a kiadók vagy a terjesztők néha el tudják venni a kedvemet a vásárlástól. Most vettem egy lemezt, műanyag tokban, amelyről az áruház címkéjét egy mozdulattal le tudtam húzni, a Universal-os matricát viszont először megpróbáltam lehúzni - beszakadozott. Oké, szétkaptam a CD-tokot, az üres tokot bevágtam a víz alá, lekapargattam a maradékot. A papír el is tűnt, a ragasztó viszont ott maradt. Na ekkor bosszúságomban nekiestem kicsit határozottabban , mire sikerült szanaszét karcolni a tokot, és a ragacs sem tűnt el.

Nyilván meg lehetett volna oldani máshogy is, de hát engedelmet, hadd ne kelljen már vegyi labort berendeznem ahhoz, hogy egy szép lemezt tarthassak a kezemben és gyönyörködhesse k a borítóban!

Nyilván nem múlik ezen senki boldogsága, de azért annyira tudnám díjazni, ha az ilyen apróságokra is figyelnének az illetékesek. Ne szívassuk már a vásárlót, ha már 4500 forintot kiad a lemezre...

HISZTI OFF
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Peter Gabriel - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. május 6.

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.

 

Wackor - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.