Shock!

november 06.
szerda
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Csökken a megfelelő koncerthelyszínek száma, miközben a közönség öregszik”

0712dbSok amerikai zenész panaszkodik az utóbbi években ismét a tengerentúli rockzenei állapotokról ezért vagy azért. Doug Blair, a W.A.S.P. gitárosa szerint a probléma egyik részét az jelenti, hogy az Egyesült Államokban egyszerűen nincs olyan átjárás a régi és az új zenekarok tábora között, mint Európában.

„Jó ideje konzerválódtak már a mostani állapotok", mondta az amerikai rockszíntér állapotáról Doug Vince Boncampernek adott interjújában. „Van egy csomó kortárs zenekar, sokkal baráti viszonyban vagyok: a Staind, a Sevendust és társaik, akik nagyszerű csapatok, viszont Európában sosem voltak képesek igazán megvetni a lábukat. Az Egyesült Államokban viszont sajnos egyre csökken a megfelelő koncerthelyszínek száma, miközben a koncertekre járó közönség öregszik, szóval összességében egyre kevesebben járnak a bulikra. Eközben rengeteg kölyök imádja az Avenged Sevenfoldot, meg egy rakás jó fiatal amerikai bandát, de nincs meg az a kapcsolat a régi és az új generáció közönsége között, mint Európában. Európában van egy híd: a srácok itt is imádják az újabb, fiatalabb csapatokat, de közben a Motörheadet, az Iron Maident, a W.A.S.P.-ot, a KISS-t is megnézik. Az Államokban ezzel szemben nagy szakadék alakult ki: a kölykök imádják az Avenged Sevenfoldot, de az már nem igazán érdekli őket, hogy a KISS-t is megnézzék, mivel őket mindenki dinoszaurusznak tekinti. Ezzel a marketingeseknek is kellene kezdeniük valamit... Az meg az érem másik oldala, hogy ha Amerikában meg akarod nézni mondjuk a KISS-t, elképesztő pénzt kell ráköltened, és a srácok ezt nem engedhetik meg maguknak. Az európai fesztiválkörnyezetnek köszönhetően ezek a nagy bandák itt a fesztiválokon is felléphetnek, és a srácok imádják ezeket a rendezvényeket: előre spórolnak rájuk, és egy ilyenre simán el tudnak menni. Ha pedig ott vannak, nemcsak a nagyokat láthatják, hanem egy csomó tényleg jó fiatal zenekart is."

A W.A.S.P. következő nagylemeze valamikor jövőre jelenik meg Golgotha címmel.

 

Hozzászólások 

 
+1 #13 pekkae 2014-07-15 12:06
Idézet - Zoli:
Idézet - Kobold:
Idézet - Zoli:
... Nálunk, Magyarországon a fiatalokat alig-alig érdekli a metal...


Így van, és ezen nem csodálkozom látva a hazai fiatal bandákat, akik angol szöveggel hardcore alapra megtanulnak 2 Pantera meg 2 Meshuggah riffet, és rámondják, na ez metal, összeszednek 4-500 "lájkot" (a sulis haveri körből) és sír a szájuk, hogy sose fogják felfedezni őket, bezzeg ők eredetiek, és a többi kópiazenekar meg sikeres brühühühü. A semmit minek?
Egy ismerősöm bőszen szövegelt, hogy ma már az angol az alap, hogy ő kint élt, és mennyire könnyű és simán érteni minden dalszöveget, csak kicsit tanulni kéne, ezért megkértem, hogy az egyik ilyen általa imádott hazai bandának ugyan fordítsa már le az egyik (általam választott) dalszövegét hallás után, hisz úgy is érti: 2 perc hallgatás után égett mint a szénakazal.


Teljesen egyetértek. Az ún. magyar metal színtéren alig van néhány jó zenekar. Kb. 10 éves lemaradásban vannak a stílusokat tekintve. Újat kitalálni meg amúgy is nehéz, de annak idején egy tormentor vagy slogan megelőzte a korát, sajnos ilyen kaliberű zenékkel nem találkozom mostanában.


Ez sem teljesen igaz! Rengeteg jó banda van magyarországon, csak a közönség nem tud róla, mert ebben az országban a múltban élnek a fesztiválszerve zők, ha magyar zenekarról van szó. Egy dolog igaz viszont, van sok olyan zenekar akik a másolást tökéjre fejlesztették!
Idézet
 
 
+2 #12 Zoli 2014-07-14 18:20
Idézet - Kobold:
Idézet - Zoli:
... Nálunk, Magyarországon a fiatalokat alig-alig érdekli a metal...


Így van, és ezen nem csodálkozom látva a hazai fiatal bandákat, akik angol szöveggel hardcore alapra megtanulnak 2 Pantera meg 2 Meshuggah riffet, és rámondják, na ez metal, összeszednek 4-500 "lájkot" (a sulis haveri körből) és sír a szájuk, hogy sose fogják felfedezni őket, bezzeg ők eredetiek, és a többi kópiazenekar meg sikeres brühühühü. A semmit minek?
Egy ismerősöm bőszen szövegelt, hogy ma már az angol az alap, hogy ő kint élt, és mennyire könnyű és simán érteni minden dalszöveget, csak kicsit tanulni kéne, ezért megkértem, hogy az egyik ilyen általa imádott hazai bandának ugyan fordítsa már le az egyik (általam választott) dalszövegét hallás után, hisz úgy is érti: 2 perc hallgatás után égett mint a szénakazal.


Teljesen egyetértek. Az ún. magyar metal színtéren alig van néhány jó zenekar. Kb. 10 éves lemaradásban vannak a stílusokat tekintve. Újat kitalálni meg amúgy is nehéz, de annak idején egy tormentor vagy slogan megelőzte a korát, sajnos ilyen kaliberű zenékkel nem találkozom mostanában.
Idézet
 
 
+2 #11 Silenoz 2014-07-13 10:21
A pengének két oldala van. Egyrészt a fiatal generáció átlagban megragad a divatcuccoknál, illetve olyan 9-10. osztályos korára már átmegy minden egyébbe (művészlélektől hipsterig minden ilyen magát hatalmas egyéniségnek tartó pojácába) Fogynak a metálosok, viszont az a réteg esett ki (legalábbis itt Székelyföldön) akik megvettek egy Cradle, Dimmu Bodom, Cannibal pólót és ők tartották magukat a legnagyobb metálosnak, tehát a java úgy is megmarad, a gond természetesen a fiatal generációkkal van, amit az is maga után von, hogy már csak a 150-200 ezres városokban lehet normális koncerteket látni, tehát a maradék is bizonyos helyekre koncentrálódik, a fesztiválok meg sorra halnak meg emiatt is, az erdélyi helyzetről beszélve nincs már 2011 óta Székelyföldi Rockmaraton, nincs Samfest, 2009-ben volt utoljára Dark River, Félsziget sincs(ami persze nem metál fesztivál, de azért megfordult 1-2 Hammerfall az elmúlt években, ami kezdetnek bőven jó egy fiatalnak), csak a mostanában jól futó Rockstadt Extreme Fest, meg a szebeni Artmania maradt, amik teljesen román fesztiválok(még véletlenül sem hívnak meg fiatal magyar zenekarokat), ezek is pedig úgy szervezve, hogy a nagy neveket elcsalják, de azon kívül alig akad 1-2 középszintű banda pl. idén Skeletonwitch akik megoldanák a hangulatátvitel t egy délutáni 5-6 órakor Ilyen állapotok mellett nincs is min csodálkozni...
Idézet
 
 
+5 #10 Kobold 2014-07-13 06:46
Idézet - Zoli:
... Nálunk, Magyarországon a fiatalokat alig-alig érdekli a metal...


Így van, és ezen nem csodálkozom látva a hazai fiatal bandákat, akik angol szöveggel hardcore alapra megtanulnak 2 Pantera meg 2 Meshuggah riffet, és rámondják, na ez metal, összeszednek 4-500 "lájkot" (a sulis haveri körből) és sír a szájuk, hogy sose fogják felfedezni őket, bezzeg ők eredetiek, és a többi kópiazenekar meg sikeres brühühühü. A semmit minek?
Egy ismerősöm bőszen szövegelt, hogy ma már az angol az alap, hogy ő kint élt, és mennyire könnyű és simán érteni minden dalszöveget, csak kicsit tanulni kéne, ezért megkértem, hogy az egyik ilyen általa imádott hazai bandának ugyan fordítsa már le az egyik (általam választott) dalszövegét hallás után, hisz úgy is érti: 2 perc hallgatás után égett mint a szénakazal.
Idézet
 
 
+4 #9 Zoli 2014-07-13 06:19
A WASP ne sírjon mert Blackie direkt nem akar találkozni a rajongókkal, amikor itt voltak beküldtem a lemezborítókat egy segítőkész lánnyal, aki aztán visszahozta hogy Blackie úr kategorikusan kijelentette hogy nem írja alá. Igaz Blair aztán kijött fotózkodni, Ő talán normálisabb ezen a téren. Szóval a zenészek is tisztelhetnék jobban a rajongókat, ha már belőlük élnek vagy éltek korábban.
Amúgy meg Európában mindig is nagyobb volt a metal kultúra mint az USA-ban. Nem hinném hogy az amerikai tinédzsereknek kevesebb pénz lenne a zsebében, de ahogy Blair mondta az európaiak spórolnak, takarékoskodnak egy-egy fesztiválra. Nálunk, Magyarországon a fiatalokat alig-alig érdekli a metal, Csehország, Lengyelország, szépen lekörözött bennünket, legalábbis a metal fesztiválok szervezésében biztos.
Valahogy kevésbé érzem az elkötelezettség et és ez már jó 10-15 éve éve elkezdődött, aztán nem tudom mi lesz a vége.
Idézet
 
 
-9 #8 asdasd 2014-07-12 20:12
Idézet - Chris576:
Bocs, elírtam a nevét, egyébként tudom hogy írják helyesen. Ebbe aztán érdemes belekötni, gratulálok!


ezen kívül meg úgy beszélsz a kedvenc zenészeidről, mintha a személyes ellenségeid volnának. mintha az kívánnád, hogy dögöljenek meg azok is, ha neked is meg kell.
Idézet
 
 
+8 #7 Chris576 2014-07-12 20:04
Bocs, elírtam a nevét, egyébként tudom hogy írják helyesen. Ebbe aztán érdemes belekötni, gratulálok!
Idézet
 
 
-9 #6 asdasd 2014-07-12 19:56
Idézet - Chris576:
A zenekarok foglalkoznak vele, hogy a rajongóik miből tudnak megélni? Leszarják. Akkor engem miért érdekeljen, hogy ő mennyit keres a zenéléssel? Megveszem a lemezét, elmegyek a koncertjére, ennyi tehetek. Én sem megyek oda James Hedfieldnek síránkozni, hogy : figyelj James, minimálbérért gürizek haver, sajnáljál már bazzeg!


ja, még a nevét se vagy hajlandó megtanulni a köcsögnek. rohadjon is meg mind.
Idézet
 
 
+10 #5 Chris576 2014-07-12 19:49
A zenekarok foglalkoznak vele, hogy a rajongóik miből tudnak megélni? Leszarják. Akkor engem miért érdekeljen, hogy ő mennyit keres a zenéléssel? Megveszem a lemezét, elmegyek a koncertjére, ennyi tehetek. Én sem megyek oda James Hedfieldnek síránkozni, hogy : figyelj James, minimálbérért gürizek haver, sajnáljál már bazzeg!
Idézet
 
 
#4 frontiers 2014-07-12 19:44
Idézet - bogar:
Érdekes, hogy a KISS-t hozta fel példának! A most zajló turnéra már 76 dolcsiért egész jó helyre lehet jegyet kapni. Ez úgy, hogy a Def Leppard-dal vannak közös turnén minden csak nem drága.

Ugyanakkor azt sem hinném, hogy nem lennének új rajongóik. A régi nagyok lemezei a mai napig fogynak.

ezzel egyet értek, hozzátenném, hogy az új bandák közül már nem lesznek olyanok, akik dinoszauruszokk á válnak, mert se igény nincs rá, se energiájuk, hogy 2-3 lemeznél többet csináljanak
Idézet
 
 
+1 #3 bogar 2014-07-12 15:47
Érdekes, hogy a KISS-t hozta fel példának! A most zajló turnéra már 76 dolcsiért egész jó helyre lehet jegyet kapni. Ez úgy, hogy a Def Leppard-dal vannak közös turnén minden csak nem drága.

Ugyanakkor azt sem hinném, hogy nem lennének új rajongóik. A régi nagyok lemezei a mai napig fogynak.
Idézet
 
 
-4 #2 Chris576 2014-07-12 14:12
Senki nem vesz lemezeket, senki nem jár koncertekre, valójában nincsenek is rockrajongók, csak rockzenekarok...
Idézet
 
 
-3 #1 kiezte 2014-07-12 09:15
Hiszti-hiszti-hiszti.csak a hiszti.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2013. július 9.

 

Mátyás Attila Band - Budapest, A38, 2011. július 2.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.