A Fear Factory elég rendesen megkeverte a dolgokat, miután nyíltan felvállalták, hogy új lemezük, a The Industrialist végig gépi dobokkal készült: a banda tagjai kis túlzással azóta is mindenhol csak erről beszélnek. Dino Cazares gitáros egy friss beszélgetésben a programozott dobok anyagi előnyeit is megvilágította.
„Sokkal gyorsabb, eredményesebb és költséghatékonyabb volt így a dalszerzés", magyarázta Dino a ReGen magazinnak adott interjújában. „A Fear Factory ráadásul mindig is kihasználta a technikai lehetőségeket, már egészen a kezdetek óta. Mindig nyitottak voltunk az újdonságokra, és beszéltünk is róla, hogy a Rhys Fulberhez hasonló arcok segítenek nekünk egészen a Fear Is The Mindkiller EP óta, ami ugye egyből a Soul Of A New Machine után jelent meg. És most sokan azt mondják, nincs jelentősége ennek az egésznek, hiszen nem szólnak másképp a programozott dobok. És tudják is az emberek, hogy számíthatnak ilyesmire egy olyan csapattól, mint a Fear Factory."
Dino egy másik fontos szempontot is kihangsúlyozott az interjúban a dobgép alkalmazása kapcsán. „Ahogy már említettem, anyagilag is hatékonyabb így a munka. Manapság a legtöbb zenekar nem szakít nagy pénzeket, hacsak nem számítanak nagy rádiós sikercsapatnak vagy ilyesminek. A hozzánk hasonló metal bandák viszont a bevételeik nagyrészét a turnézásból és a merchandise-ból szerzik, a lemeztársaságok pedig nem adnak igazán jelentős előlegeket. Így aztán meg kell találnod a módját annak, hogyan takaríthatsz meg minél több pénzt. De igazából ez sem új számunkra, mert amikor Burttel 1990-ben felvettük az első közös demódalunkat, az is dobgéppel készült... Igaz, utána Rhys Fulber felbukkanásáig és a Fear Is The Mindkiller remixeiig nem használtunk többet hasonló megoldásokat. Ez ugye 1992-ben volt, mi pedig azt mondtuk: oké, Rhys megengedheti magának, hogy alkalmazza ezt a technológiát, hozzuk be, használjuk. És utána kaptuk is érte rendesen a kritikákat, mert a legtöbb metal rajongó nem fogadja el az ilyesmit. 1992-ben nem igazán terjedt még el a műfajban az ilyesmi... Vagy inkább úgy fogalmazok: nem beszéltek róla. A zenekarok alkalmaztak más zenészeket és dolgokat a felvételeknél, samplereket, ilyesmiket bizonyos esetekben, de sosem beszéltek erről, soha nem helyezték az érdeklődés középpontjába. Mi viszont felvállaltuk ezt, és mindig is a koncepciónk része volt."
A The Industrialist az amerikai listák 38. helyén kezdett mintegy 9300 eladott példánnyal az első héten, ami nem jelent lényeges különbséget a legutóbbi Mechanize tízezres nyitásához képest – igaz, akkor ez a szám csak a 72. helyre volt elegendő.
A Fear Factory december 2-án Devin Townsend társaságában Budapesten koncertezik.
Hozzászólások
+ letettek már ezt-azt az asztalra...