Shock!

december 23.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Dino: „Anyagilag is jobban megéri dobgéppel dolgozni”

A Fear Factory elég rendesen megkeverte a dolgokat, miután nyíltan felvállalták, hogy új lemezük, a The Industrialist végig gépi dobokkal készült: a banda tagjai kis túlzással azóta is mindenhol csak erről beszélnek. Dino Cazares gitáros egy friss beszélgetésben a programozott dobok anyagi előnyeit is megvilágította.

„Sokkal gyorsabb, eredményesebb és költséghatékonyabb volt így a dalszerzés", magyarázta Dino a ReGen magazinnak adott interjújában. „A Fear Factory ráadásul mindig is kihasználta a technikai lehetőségeket, már egészen a kezdetek óta. Mindig nyitottak voltunk az újdonságokra, és beszéltünk is róla, hogy a Rhys Fulberhez hasonló arcok segítenek nekünk egészen a Fear Is The Mindkiller EP óta, ami ugye egyből a Soul Of A New Machine után jelent meg. És most sokan azt mondják, nincs jelentősége ennek az egésznek, hiszen nem szólnak másképp a programozott dobok. És tudják is az emberek, hogy számíthatnak ilyesmire egy olyan csapattól, mint a Fear Factory."

Dino egy másik fontos szempontot is kihangsúlyozott az interjúban a dobgép alkalmazása kapcsán. „Ahogy már említettem, anyagilag is hatékonyabb így a munka. Manapság a legtöbb zenekar nem szakít nagy pénzeket, hacsak nem számítanak nagy rádiós sikercsapatnak vagy ilyesminek. A hozzánk hasonló metal bandák viszont a bevételeik nagyrészét a turnézásból és a merchandise-ból szerzik, a lemeztársaságok pedig nem adnak igazán jelentős előlegeket. Így aztán meg kell találnod a módját annak, hogyan takaríthatsz meg minél több pénzt. De igazából ez sem új számunkra, mert amikor Burttel 1990-ben felvettük az első közös demódalunkat, az is dobgéppel készült... Igaz, utána Rhys Fulber felbukkanásáig és a Fear Is The Mindkiller remixeiig nem használtunk többet hasonló megoldásokat. Ez ugye 1992-ben volt, mi pedig azt mondtuk: oké, Rhys megengedheti magának, hogy alkalmazza ezt a technológiát, hozzuk be, használjuk. És utána kaptuk is érte rendesen a kritikákat, mert a legtöbb metal rajongó nem fogadja el az ilyesmit. 1992-ben nem igazán terjedt még el a műfajban az ilyesmi... Vagy inkább úgy fogalmazok: nem beszéltek róla. A zenekarok alkalmaztak más zenészeket és dolgokat a felvételeknél, samplereket, ilyesmiket bizonyos esetekben, de sosem beszéltek erről, soha nem helyezték az érdeklődés középpontjába. Mi viszont felvállaltuk ezt, és mindig is a koncepciónk része volt."

A The Industrialist az amerikai listák 38. helyén kezdett mintegy 9300 eladott példánnyal az első héten, ami nem jelent lényeges különbséget a legutóbbi Mechanize tízezres nyitásához képest – igaz, akkor ez a szám csak a 72. helyre volt elegendő.

A Fear Factory december 2-án Devin Townsend társaságában Budapesten koncertezik.

 

Hozzászólások 

 
+1 #3 TopFeri 2012-06-29 03:38
Mintha anno a Carmageddon zenéjét is ők követték volna el...
Idézet
 
 
+2 #2 D.Dani 2012-06-28 22:42
A végeredmény meg minden lemezüknél magáért beszél.
Idézet
 
 
+5 #1 Zoli 2012-06-28 12:45
Szerintem náluk ez belefér, mert illik is a zenéhez.
+ letettek már ezt-azt az asztalra...
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Marty Friedman - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

Die Krupps - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Wisdom - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Pain of Salvation - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2005. november 12.