Elég komoly vihart kavart a Mastodon új klipje, amelyet a The Motherload dalra forgattak, és mindössze pár nap alatt majdnem félmillió megtekintésig jutott a YouTube-on. A twerkingben igen gazdag klip mögöttes jelentését sokan igyekeznek megfejteni, mások felháborodtak rajta, Brann Dailor dobos szerint azonban a videót egyáltalán nem kell komolyan venni.
„A legutolsó dolog, amibe bele akartam menni, az a védekezés, mert nem érzem úgy, hogy bármit is meg kellene védenem”, mondta az ütős a Pitchforknak az idei Once More ’Round The Sun egyik legjobb dalához forgatott, igen komoly vitákat kiváltott videóról. „Ez csak egy videóklip, és nem olyasminek szántuk, amin bárkinek is ennyire fel kellene húznia magát. Ez egy mókás dolog, ami nem igazán jelent sokat, nem kell ennyire komolyan venni…”
A klip kapcsán többen nyílt szexizmussal, a női nem lealacsonyításával vádolták meg a Mastodont, mások pedig azt vizionálták bele a klipbe, hogy a csapat a hip-hop-klipekből akart gúnyt űzni. Dailor szerint természetesen szó sem volt ilyesmiről. „Én egyszerűen nem látom ebben a klipben a szexizmust. Igen, félmeztelen nők rázzák benne a feneküket. Van, akiket ingerel az ilyesmi, de szerintem meg tök jól mutat. Szerintem a csajok szépek és tehetségesek, és azt gondoltam, jó nézni őket. Azt is tökre bírom, amikor az egész átmegy abba a bizonyos kaleidoszkópos effektezésbe, mert ott teljesen új szintre jut a klip. De nyilván beindult tőle a szóbeszéd, amire persze számítottunk is. Tudtam, hogy lesznek negatív visszajelzések, de hát akkor is megcsináltuk, mi ilyenek vagyunk. Előtte senki sem készített pont ilyet, mi meg valami olyasmiben gondolkodtunk, amit senki más nem csinált még előttünk. És ilyesmivel manapság elég nehéz előrukkolni… Valami bizarr dologgal szerettünk volna előrukkolni, ami zavarba ejti az embereket. A dolog a ’90-es évek heavy metal-videóinak egyfajta paródiájaként indult, de semmiféle magasabb röptű koncepció nem rejlett a klip mögött. Nem próbáltunk tréfát űzni a hip-hop-videókból sem. Vékony jégen jártunk, mert nem akartunk szexista módon lejönni ebből az egészből, így aztán arra gondoltam, a csajok veszik át a főszerepet középen, ami tök erőteljes látvány ezzel a tánccal. Egyáltalán nem az volt a célunk, hogy felugorjunk erre a twerkelős vonatra, csak bele szerettünk volna tenni valamit a klipünkbe, amire az emberek azt mondják, hogy hé, ennek nem kellene ott lennie, vagy hogy ez a két dolog nem jön össze, nem passzol össze. Én viszont pont azért akartam egybekötni őket, mert igenis megtehetjük ezt.”
Hozzászólások
magamból indulok ki: nem szoktam klipeket nézni, inkább belehallgatok máshol.
komolyan azt gondolod, hogy egy bandacampes linket annyian fognak megnyitni, mint egy videót a youtube-on?
Hogy olyanok is megnézzék és ezáltal megismerjék a zenekart, akiknek eddig kimaradt. Tök egyszerű.
Viszont elérte a célját, mindenki erről beszél, sokan látták, a videóklipeknek mindig is ez volt a lényege. Nekem hiányoznak is ezek az idők, amikor egy klip lehetett zavarba ejtő, amikor eseményszámba ment egy kedvenc banda új videója, és voltak tematikusan erre épülő műsorok. A Youtube megölte ezt a világot.
Kicsit szokatlan, kicsit bizarr, kicsit más mint az átlagos metál videók, de mégis nagyon fasza.
Pontosan olyan, amilyen maga a zenekar.