Shock!

november 21.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Ismét teljes lemezt höröghet végig Nick Holmes

0916nhIgazán meglepő választással rukkolt elő a Bloodbath: a Jonas Renksét, Anders Nyströmöt és Martin Axenrotot soraiban tudó death metal-szupergroup új énekese Nick Holmes lett. Igen, AZ a Nick Holmes.

„Mióta csak megismertem a Lost Paradise lemezt 1990-ben, Nick Holmes a kedvenc hörgőseim közé tartozott", magyarázta a döntés hátterét Renkse a brit Metal Hammernek. „Mindig érthetően, artikuláltan hozta a témákat, de ettől még mély és igen morbid volt. Óriási örömöt jelent vele közösen dolgozni huszonöt évvel azután, hogy megismerkedtem a mennydörgésszerű bömbölését!"

A Bloodbath november 17-én megjelenő, Grand Morbid Funeral nagylemezén tehát már Holmes mester hangját hallhatjuk majd, mégpedig abban a hörgős stílusban, amit teljes lemezen utoljára a Paradise Lost 1991-es Gothic alapművén élvezhettünk. A banda egyébként zeneileg bizonyos szempontból a legutóbbi Fathomless antitézisét ígéri, de a történet természetesen továbbra is a súlyos death metalról szól, sőt, egyenesen a legsötétebb, legmocskosabb megszólalású albumukat ígérik. A lemez keverését David Castillo végezte, és jövőre a banda várhatóan több fesztiválon is fellép majd.

 

Hozzászólások 

 
#19 kamikaze 2014-09-18 23:35
Idézet - ddrum777:
a "normálisan hörögni", mint olyan, nem létezik.
Egy embertől viselem el a hörgést, az Devin Townsend. Aki tud magán is röhögni, és viccet csinálni belőle. És tud énekelni is.
Aki 18 éves kora felett is komolyan veszi magát ebben a stílusban, azzal valami nincs rendben. Kezeljük helyén a dolgot: a hörgés/károgás mindenféle vokális teljesítmény legalja, még ha nehéz is csinálni. Egyszerűen a legjobb zenéket is el tudja baszni valami önmagát veszélyesnek és brutálisnak gondoló hörgős fickó "vokalizálása". Nem beszélve a nőkről... Én annyit nem röhögtem még zenén, mint amikor nőket hallottam rikácsolni, meg hörögni.

Egyetértek.
Ezért majd jól lemínuszoznak. És akkor mi van? Nyomjátok srácok, ha ez boldoggá tesz benneteket, izzanak azok a billentyűk! Gyerekes dolgok ezek.
Idézet
 
 
-1 #18 nekem8 2014-09-18 18:39
Hörgés vagy nem hörgés... nem mindegy?
Én speciel már kb 3-4 éve nem igazán hallgatok hörgős zenéket, az egyetlen banda, amiben továbbra is imádom a hörgést, bár nem annyira hörgés, mint inkább üvöltés-kiabálás, az a Slipknot.
De meghallgattam párat a mostanában megjelent hardcore, meg metalcore lemezek közül, nevetséges, ahogy a mostani énekesek 90%-a "hörög".
Idézet
 
 
+1 #17 OutbreakOfEvil 2014-09-17 23:57
Idézet - Khold:
Tény és valóság, hogy a dalriada tényleg gáz.
Azonban például az Amorphis - Thousand lakes, Tiamat - Clouds, Therion - Lepaca Kliffoth, Dismember - Death Metal lemeze elképzelhetetle n hörgés nélkül.
Vagy mondhatnám az összes Darkthrone, Immortal, Emperor, Burzum, Tormentor, stb lemezt, ha már a károgásról is szó volt korábban.
A tiszta éneknek is megvan a helye pl. a Mercyful Fate-ben, meg a Pokolgépben, azonban nem kívánatos pl. egy Sinister lemezen sem.


A Dismember összes lemeze elképzelhetetle n hörgés nélkül. Főleg Matti jellegzetes hörgése nélkül.
Idézet
 
 
+1 #16 Khold 2014-09-17 18:49
Tény és valóság, hogy a dalriada tényleg gáz.
Azonban például az Amorphis - Thousand lakes, Tiamat - Clouds, Therion - Lepaca Kliffoth, Dismember - Death Metal lemeze elképzelhetetle n hörgés nélkül.
Vagy mondhatnám az összes Darkthrone, Immortal, Emperor, Burzum, Tormentor, stb lemezt, ha már a károgásról is szó volt korábban.
A tiszta éneknek is megvan a helye pl. a Mercyful Fate-ben, meg a Pokolgépben, azonban nem kívánatos pl. egy Sinister lemezen sem.
Idézet
 
 
#15 Sanctus 2014-09-17 18:09
Idézet - asdasd:
Az extrém vokalizálás is a zenei eszköztár része. Ha a zenei és hangulati tartalom azt kívánja, akkor tökéletesen szerves része a produkciónak. Ez tök egyszerű. Persze a zenei tartalmat is röhejesnek találod, akkor a hörgést is annak fogod. Vagy akár egy Entombed lemenne a torkodon tiszta énekkel? Lenne annak értelme úgy? Nem veszne el maga a zene leglényege, a tartalma? Hogy ilyen Cannibal Corpse-okról már ne is szóljunk.

Jó, a Dalriada tényleg khm, izé.


http://www.youtube.com/watch?v=g1Zmkevry5g
Idézet
 
 
+5 #14 asdasd 2014-09-17 17:59
Az extrém vokalizálás is a zenei eszköztár része. Ha a zenei és hangulati tartalom azt kívánja, akkor tökéletesen szerves része a produkciónak. Ez tök egyszerű. Persze a zenei tartalmat is röhejesnek találod, akkor a hörgést is annak fogod. Vagy akár egy Entombed lemenne a torkodon tiszta énekkel? Lenne annak értelme úgy? Nem veszne el maga a zene leglényege, a tartalma? Hogy ilyen Cannibal Corpse-okról már ne is szóljunk.

Jó, a Dalriada tényleg khm, izé.
Idézet
 
 
+3 #13 Sanctus 2014-09-17 16:38
Idézet - ddrum777:
Én nem bírok komolyan venni egy hörgős bandát sem, elég gáz, amikor ki van dolgozva a zene, és jön valami kezdő, akinek limitált a hangja, ezért csak hörögni tud, és ezzel elbassza az élményt. És még mellé nagyon keménynek képzeli magát. Nem keménykedni kell, hanem énekelni, artikulálni.

Bárki bármit mond, a hörgés a zenei evolúció legalja, onnan csak fejlődni lehet.


Egyetlen nevet írok le (pedig tudnék sokat), és ha nem esik le neked, miért, akkor kár tovább erőltetned a témát: Mikael Akerfeldt (Opeth, Bloodbath)
Idézet
 
 
-1 #12 ddrum777 2014-09-17 15:33
Idézet - Khold:
Drum úr, rég hallottam már ilyen "trú" véleményt, mint a tiéd.
Tudod, inkább az az unalmas, amikor az ember ugyanazt a szépen éneklős szart hallja minden második lemezen.
Vannak olyan zenekarok, amelyek azóta lettek tucatok, amióta "túl egydimenziós" lett számukra a durva vokál.
Tiamat, Therion, Amorphis, Paradise Lost, stb-stb.
Példának okádék: A Therion első 4-5, a Tiamat első négy lemeze zseniális volt. Aztán valami kiveszett belőlük.
Lehet, hogy zeneileg másabbak, esetleg kiforrottabbak, viszont a durva vokál eltűnésével a mágia elveszett belőlük.


Nem kell velem egyetérteni, de azt nem szeretem, ha elviszik a kommenteket személyeskedésb e.
Nyilván nem vagyok trú, de a Paradise Lostot csípem, igaz csak az Icon-nál kapcsolódtam be, de úgy érzem, pont jókor.
Én nem bírok komolyan venni egy hörgős bandát sem, elég gáz, amikor ki van dolgozva a zene, és jön valami kezdő, akinek limitált a hangja, ezért csak hörögni tud, és ezzel elbassza az élményt. És még mellé nagyon keménynek képzeli magát. Nem keménykedni kell, hanem énekelni, artikulálni.
Van pár olyan kedvencem, akik variálnak a hangjukkal, nem egysíkúak, és tudják, mikor kell továbblépni. Devin Townsend, Mike Patton, ilyen szempontból Nick Holmes is kedvenc, bár az élő teljesítménye elég halovány, a Sick of it all énekesét is csípem,bár ő inkább csak kiabál.
Bárki bármit mond, a hörgés a zenei evolúció legalja, onnan csak fejlődni lehet.
Meg van az a magyar együttes, hörgős csajjal, meg hegedűvel, a nevük nem jut eszembe... őszintén, ki bírja azt nevetés nélkül meghallgatni?
Idézet
 
 
+3 #11 Khold 2014-09-17 14:29
Drum úr, rég hallottam már ilyen "trú" véleményt, mint a tiéd.
Tudod, inkább az az unalmas, amikor az ember ugyanazt a szépen éneklős szart hallja minden második lemezen.
Vannak olyan zenekarok, amelyek azóta lettek tucatok, amióta "túl egydimenziós" lett számukra a durva vokál.
Tiamat, Therion, Amorphis, Paradise Lost, stb-stb.
Példának okádék: A Therion első 4-5, a Tiamat első négy lemeze zseniális volt. Aztán valami kiveszett belőlük.
Lehet, hogy zeneileg másabbak, esetleg kiforrottabbak, viszont a durva vokál eltűnésével a mágia elveszett belőlük.
Idézet
 
 
-5 #10 ddrum777 2014-09-17 09:34
Idézet - JamesSmith:
Idézet - ddrum777:
ez olyan, mint a rendőrös vicc: mindenki rendőrnek születik, de van, aki továbbtanul
mindenki tud hörögni meg kiabálni, és néhányan megtanulnak énekelni közülük


Te meg ostobának születtél és az is maradtál.

Próbálj már meg hörögni normálisan. Kíváncsi lennék arra, hogy sikerülne-e. :)


Először is, ne személyeskedjün k. Hacsak nem vagy rendőr. =)
Másodszor, a "normálisan hörögni", mint olyan, nem létezik.
Egy embertől viselem el a hörgést, az Devin Townsend. Aki tud magán is röhögni, és viccet csinálni belőle. És tud énekelni is.
Aki 18 éves kora felett is komolyan veszi magát ebben a stílusban, azzal valami nincs rendben. Kezeljük helyén a dolgot: a hörgés/károgás mindenféle vokális teljesítmény legalja, még ha nehéz is csinálni. Egyszerűen a legjobb zenéket is el tudja baszni valami önmagát veszélyesnek és brutálisnak gondoló hörgős fickó "vokalizálása". Nem beszélve a nőkről... Én annyit nem röhögtem még zenén, mint amikor nőket hallottam rikácsolni, meg hörögni.
Idézet
 
 
+4 #9 bélférgek támadása 2014-09-17 08:00
Ez ám a meglepetés! Azt hittem a Nick Holmest már vagy 20 éve teljesen hidegen hagyja az ilyen brutális zene .
Idézet
 
 
+3 #8 JamesSmith 2014-09-16 18:19
Idézet - ddrum777:
ez olyan, mint a rendőrös vicc: mindenki rendőrnek születik, de van, aki továbbtanul
mindenki tud hörögni meg kiabálni, és néhányan megtanulnak énekelni közülük


Te meg ostobának születtél és az is maradtál.

Próbálj már meg hörögni normálisan. Kíváncsi lennék arra, hogy sikerülne-e. :)
Idézet
 
 
+4 #7 Igor Igorovics 2014-09-16 18:18
Azért ne túlozzunk azzal, hogy hörögni nem is olyan egyszerű. Kétségtelen, hogy a jó hörgéshez is kell technika, de ha valaki alapból hörgést nyom, azért azt simán meg lehet szokni annyira, hogy egy koncertet is gond nélkül is végighörögj. Szerintem azt a fajta agresszív vokalizálást nehéz elsajátítani, amit Phil Anselmo nyomott a késői Panterás időkben. Ha azt a fajta rekesztéses/üvöltős éneklést szar technikával nyomod, úgy elb*szod a hangod, mint az állat. Ezt csak azért említettem meg, mert a klasszikus énekhangot kedvelők szokták mondani, hogy Phil nem tud énekelni, csak üvölteni, és az nem nagy szám. Pedig de. Sokkal nehezebb úgy énekelni,mint mikor valaki csak úgy egy biztonságos 1-1,5 oktávos tartományban elénekelget. És akkor rájujk mondják az okosok, hogy "ő legalább tud énekelni, és nem csak üvölt"
Idézet
 
 
+8 #6 Sanctus 2014-09-16 16:23
Idézet - ddrum777:
ez olyan, mint a rendőrös vicc: mindenki rendőrnek születik, de van, aki továbbtanul
mindenki tud hörögni meg kiabálni, és néhányan megtanulnak énekelni közülük


Igazi hozzáértő...

Örülök hogy végre "visszatértek", és ez egy zseniális húzás. Eddig nem okoztak csalódást, majdnem kizártnak tartom, hogy rossz legyen a soron következő anyag.
Idézet
 
 
+15 #5 P.R. 2014-09-16 15:22
Hát ezzel nem értek egyet...
Lehet , hogy kiabálni mindenki tud , de azért igazán jól hörögni sem egyszerű. Nem is beszélve egy teljes koncertet végighörgéséről .
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Nevermore - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.

 

Poisonblack - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2007. július 11.