Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Lombardo szerint a mostani Slayerből hiányzik a mágia

0507davejeffDave Lombardo szerint a Slayer sosem lehet ugyanolyan a jelenlegi felállásban, mint azelőtt, és ugyan nyilvánvalóan Jeff Hannemanre is gondolt, mégis dobospéldával illusztrálta a helyzetet. Az ütős azt is leszögezte: noha az Amen ezt a látszatot keltette, valójában szó sincs róla, hogy belépett volna a csapatba.

„A zenekar magját értékeltem a legnagyobbra”, mondta Lombardo a Let There Be Talk podcastnak. „Olyan ez, mint John Bonham esete, amikor ő dobolt a Led Zeppelinben. Aztán átvette a helyét a fia, én meg: istenem, most komolyan? Tisztelem Jasont és a teljesítményét, de azzal, hogy duplázót használ egyetlen lábdobhoz, megölte az egészet. Haver, tényleg? Az apád egész játékának ez az egyetlen lábdobos stílus adta a lényegét… Szóval van az eredeti felállásokban egyfajta különleges mágia, és ez a Bon Scott-féle AC/DC-re ugyanúgy áll, ahogy a Slayerre is. Ott vannak az eredeti zenészek, és senkivel sem lesz többé ugyanolyan a zene. Senkivel. Ennyi. Képtelenség. A Slayer új dobosát (khm, khm, van ám neki neve is, amit Dave nem mondott ki – a szerk.) sokan szeretik, de akkor is létezik ez a bizonyos mágia, összhang. Olyan ez, mint amikor megismersz egy csajt, és nagyon jól megtaláljátok a hangot, egy húron pendültök. Valami különleges. Na, egy zenekarban ugyanez a helyzet. Ott van négy zenész, akik akár utálhatják is egymást, de a színpadon varázslatos, amit művelnek. Hiszem, hogy ez a mostani felállásból hiányzik.”

Dave emellett leszögezte: noha játékát az Amen hamarosan érkező új lemezén is hallani lehet majd, az akkor kiadott sajtóközlemény hangvétele ellenére nem lépett be Casey Chaos zenekarába, csak bérzenészként ütötte fel az anyagot, azt pedig nem tudja, koncertezni fog-e egyáltalán a bandával (egy rövidebb európai körről szó volt, de ez végül meghiúsult). Lombardo fő prioritása továbbra is a Philm, akikkel ősszel hozza ki a második nagylemezt.

 

Hozzászólások 

 
+2 #15 Dead again 2014-08-13 16:30
Idézet:
Egyszerűen az a baja, hogy nem ő a Slayer dobosa! Kíváncsi vagyok ha Gene Hoglan ülne a dobok mögött akkor őt is leszólná?


Akkor biztos az lenne a baj, hogy túl pontos, túl gépies, nincs benne lélek, nem mániákus.
Idézet
 
 
+3 #14 a.75 2014-08-13 14:48
Idézet - RoberThorn:
TopFeri:


Lombardo nyilatkozatával az a bajom, hogy olyan dologba kötött bele (és hozott egy zenekar felállásáról értékítéletet), amit szerintem a Led Zep közönségének alsóhangon a 90%-a magasról leszar, vagy észre sem veszi.

Nincs ezzel baj szerintem. Lombardo dobos, nyilván nem tudja másként nézni a dolgot csak dobos szemmel. Nincs ezzel baj és ez is egy érdekes nézőpont.
Idézet
 
 
#13 RoberThorn 2014-08-13 13:58
TopFeri:
Egyszer stúdiózás közben láttam egy dobost, aki egy plusz perkasávot akart rögzíteni. A mikrofon elé tette a pergőjét és elkezdett rajta játszani, végig a bőr közepén, de valami nagyon kacifántos/egyedi kézrenddel. Mivel a srác még nem gyakorolta be teljesen, így többször újra kellett venni.
A vicc az, hogy a cd-t hallgatva a perkasáv egy teljesen pórias 16-odos titititi volt végig (persze hangsúlyozások is voltak benne), amit simán felvehetett volna egy sima váltott kezes kézrenddel (JBJBJBJB) is, kábé harmadannyi időt és energiát igényelt volna mindenkitől az egész. Az átlag zenehallgató ugyanis tökéletesen lekakálja, hogy a fülébe bejutott 'tititititititit i' hanghullám mögött valójában mit izzadt/görcsölt a dobos, hogy szegény megfeleljen valami nívósnak mondott tananyag vagy dobtanár öncélú ritmusképleténe k vagy tanítási elvének.

Az asztal egykezes ütögetése valóban feszesebbnek tűnik a kétkezessel szemben, de ezt egy átlagos fülű ember max csak akkor veszi észre, ha _direkt_ erre akar odafigyelni, de lehet, hogy még akkor se.
Márpedig aki így cselekszik befogadóként, az szerintem inkább méricskél, elemez, tanulni vagy kötekedni akar, vagy tudomisénmi. De az biztos, hogy nem a ZENÉT, mint olyat hallgatja, meg nem a zene által kiváltott érzésekre koncentrál.

Lombardo nyilatkozatával az a bajom, hogy olyan dologba kötött bele (és hozott egy zenekar felállásáról értékítéletet), amit szerintem a Led Zep közönségének alsóhangon a 90%-a magasról leszar, vagy észre sem veszi.
Idézet
 
 
+4 #12 TopFeri 2014-08-13 10:24
Idézet - RoberThorn:
Annak ellenére, hogy igazat adok Lombardo úrnak az 'eredeti felállások mágiája' jelenség létét illetően (pl. nekem a Dream Theater is egy teljesen más zenekar Portnoy kiválása óta..), viszont a Led Zepes példa, amit említett, teljességgel piszlicsáré, bölcsebben tette volna, ha most nem adott volna interjút.

De most tényleg.. Szimpla pedál vagy duplázó _használata_? A kettő közötti különbség szempont lehet egy dobos OKTATÓ VIDEÓBAN, mindenhol máshol (pl. zenehallgatás füllel) ennek a világon semmi szerepe nincs.
Félre ne értsetek, az igenis teljesítmény, ha valaki egy szimpla lábgéppel olyat tol, amit mások kétlábgéppel szoktak, de a végeredményt tekintve (pontosabban mondva hallgatva) kibaszottul mindegy, hogy egy "trr" mi módon szólal meg. A lényeg az, hogy ahol ott kell lennie, ott ott legyen. Ennyi, kár is túlmisztifikáln i az ilyet.


A Dream Theaterben nagyon egyetértek. Nekem is elveszett a varázs és az energia.

A duplázóban nem. Tényleg van különbség. Ütögesd az asztalt 1 kézzel, aztán felváltva kettővel. Az előbbi sokkal feszesebb és harapósabb lesz. Nem tudom az okát, de ez tény. Lábdobnál is így van.
Idézet
 
 
+5 #11 bélféregtámadás 2014-08-13 08:22
Ez már rég nem az a Slayer, teljesen igaza van.
Idézet
 
 
#10 béla 2014-08-13 07:33
A jó öreg lombrágó.
Idézet
 
 
+1 #9 a.75 2014-08-13 07:22
pacalospizza!? :D
Idézet
 
 
+6 #8 pacalospizza 2014-08-13 07:15
Nekem inkább az a fura hogy miért nem kapkod vmi nagy név Lombardo után. Vagyis inkább nem ... pont az ilyen nyilatkozatai miatt kerülik netán?
Idézet
 
 
+1 #7 mrataxi 2014-08-13 07:08
láttam már olyat, hogy egy eredeti tag lecserélése után is ott volt a "mágia"
Idézet
 
 
+2 #6 neal and jack and me 2014-08-13 06:38
le
Idézet
 
 
+5 #5 kéjsóvár bohóc 2014-08-13 06:28
Egyszerűen az a baja, hogy nem ő a Slayer dobosa! Kíváncsi vagyok ha Gene Hoglan ülne a dobok mögött akkor őt is leszólná?
Idézet
 
 
#4 RoberThorn 2014-08-13 04:56
Annak ellenére, hogy igazat adok Lombardo úrnak az 'eredeti felállások mágiája' jelenség létét illetően (pl. nekem a Dream Theater is egy teljesen más zenekar Portnoy kiválása óta..), viszont a Led Zepes példa, amit említett, teljességgel piszlicsáré, bölcsebben tette volna, ha most nem adott volna interjút.

De most tényleg.. Szimpla pedál vagy duplázó _használata_? A kettő közötti különbség szempont lehet egy dobos OKTATÓ VIDEÓBAN, mindenhol máshol (pl. zenehallgatás füllel) ennek a világon semmi szerepe nincs.
Félre ne értsetek, az igenis teljesítmény, ha valaki egy szimpla lábgéppel olyat tol, amit mások kétlábgéppel szoktak, de a végeredményt tekintve (pontosabban mondva hallgatva) kibaszottul mindegy, hogy egy "trr" mi módon szólal meg. A lényeg az, hogy ahol ott kell lennie, ott ott legyen. Ennyi, kár is túlmisztifikáln i az ilyet.
Idézet
 
 
+7 #3 vova666 2014-08-12 23:03
Lobardo és Hanemann hiányzik...
Idézet
 
 
+2 #2 Codename333 2014-08-12 20:57
Én lennék a legboldogabb ember a világon ha visszatérne a Slayerbe.De fölösleges ilyenekről beszélni.Jó lesz ez a lemez.Vele mégjobb lenne de nem félek attól h ne lenne az a bizonyos "mágia"
Idézet
 
 
+2 #1 Sárvári Gábor 2014-08-12 18:29
Bírom az öreget, a kedvenc dobosom.
De ő ezt kívülállóként honnan tudja?
Ezekről még mindig ő beszél, vagy direkt ezt kérdezik tőle?
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Roger Waters - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 22.

 

Megadeth - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Psychotic Waltz - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Wackor - Budapest, Petőfi Csarnok, 2008. október 31.