Kicsit előre kellett menekülnie a Machine Headnek, akik novemberben jelentetik meg új albumukat, a Bloodstone & Diamondsot: miután egy angol iTunes-előrendelő oldalra kikerült az első klipszám, a Now We Die, a banda több mint két héttel az eredetileg tervezett, október 10-ei premier előtt közzétette a dalt.
„A kiadók és a zenekarok még pár évvel ezelőtt is mindent megtettek annak érdekében, hogy lekerüljenek a torrentoldalakról meg a különböző YouTube-csatornákról, 2014-ben azonban el kell fogadni az efféle szarságokat”, mondja a kényszerpremierről Robb Flynn. „Elfogadod, és továbblépsz. John Lennon énekelte, hogy miközben más terveket szövögetsz, az élet közben megy a maga útján, és ez pontosan így is van. Én is akkor értesültem a Now We Die kiszivárgásáról, amikor egy angol barátom írt egy üzenetet, hogy gyilkos a dal. Én meg: hűha, hol hallottad? Az ilyesmik ellen ma már nincs értelme hadakozni, az internet fénysebességgel működik, és tudjátok mit? Ez egy jó dolog.”
A zenekar és új kiadója, a Nuclear Blast a kiszivárgás után gyors döntést hozott, és gyakorlatilag egyből közzétette hivatalosan is a dalt. Ezt hamarosan a demóformában már ismert Killers & Kings végleges verziója is követi a banda YouTube-csatornáján, ez ugyanis szintén felkerült az említett iTunes-oldalra.
A Machine Head a héten bejelentette, hogy eltolják az őszre tervezett amerikai turnét, amelyen a Children Of Bodom és az Epica játszott volna előttük, mert a november 10-én megjelenő új album, a Bloodstone & Diamonds befejezése végül hosszabbra nyúlt, mint tervezték. Az új lemezre az alábbi dalok kerülnek fel:
01. Now We Die
02. Killers & Kings
03. Ghosts Will Haunt My Bones
04. Night Of Long Knives
05. Sail Into The Black
06. Eyes Of The Dead
07. Beneath The Silt
08. In Comes The Flood
09. Damage Inside
10. Game Over
11. Imaginal Cells (instrumentális)
12. Take Me Through The Fire
Az európai turnétervek közül egyelőre csak egy tíz állomásos, decemberi brit túra ismert, ahol a Devil You Know és a Darkest Hour játszik Flynnék előtt, ezt egyelőre nem halasztották későbbre.
A Klasszikushock rovatunkban augusztusban két évfordulós Machine Head-albumról is olvashattál: az 1994-es Burn My Eyesról és az 1999-es The Burning Redről.
Hozzászólások
remélem azok neked is fognak tetszeni... :)
egy mondat a panelekről. én úgy látom, hogy a rockzenében mára már lehetetlen panelek nélkül alkotni, azt hiszem minden kitaláltak már :) a kérdés, hogy magával ragad-e a nóta.
Szerintem ez a szám ügyesen építkezik, fokozatosan emelkedik benne az hangulat, az erő...
A Peavey az szar, kérdezd csak meg a Kvelertakot :)
Azt tudtam én is hogy négy sávban nyomják a gitárokat fel az albumra, láttam a produkciós vlog-ot, de én nem vágom az angolt, csak amennyi rám ragadt, szóval olyan sokat nem értettem meg abból amit Robi bácsi mesélt. Azt észrevettem már többször hogy konyítasz a dologhoz. Hát sok sikert hozzá.
Amit most leírtam, az szó szerint elhangzott a hivatalos Machine Head youtube csatornájára feltöltött produkciós videoblogban. Egyébként pedig gitározom és érdekelnek a lemezkészítésse l kapcsolatos technikai dolgok. Amolyan hobbiféle, nem vagyok profi. :)
Te azért elég komolyan vágod ezeket a stúdiós dolgokat. Ezzel foglalkozol? Csak kíváncsiságból kérdezem.
Ami a gitárokat illeti, az előző lemezen sima sztereó gitár-hangkép volt, tehát jobbra és balra szétpanorámázva két mono gitártrack (ha nem is 100% jobb-bal, hanem mondjuk 80%, ezt nem tudom) ezen pedig mind jobb, mind baloldalon 2-2 gitársáv szól, természetesen nem ugyanolyan beállításokkal. 2 gitárt és két erősítőmodellt használtak a videóblog szerint. Mindkét setuppal 2 track került rögzítésre. Ez adja a vastag-széles ritmushangzást.Külön öröm, hogy régi Peavey 5150-eseket használt.
Amúgy dalszerkezetre nem a Locust-ra hajaz ez a szám?
Visszakérdezek: az teszi izgalmassá, hogy van benne 4-5 váltás? Ha 20-25 lenne, az lenne csak igazán libabőr, nem? :) Én ebben a számban javarészt paneleket hallok, max eddig más zenekarok használták őket, nem Robbék, de azért magukat is sikerült újrahasznosítan iuk ( erre mondja a fanatikus rajongó, hogy kialakult stílusuk van). Persze őket ismerve valószínű megint a legátlagosabb számukkal promóznak, a lemezen mindig akad jobb daluk is ezeknél.
Ennek az új számnak a fele dögunalom, ez a vonós dolog meg vérciki.
Mi lett a Machine Head-del :(
ez régen is így volt. minden kiadónak kell 3-4 hónap minumum, míg bepromózza az anyagot.