Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„Zeneileg az új Mike rendelkezik bizonyos képességekkel, amikkel a másik Mike nem”

0906dtJanuártól ismét Európában koncertezik a Dream Theater, akik szeptemberben már második lemezüket jelentették meg Mike Mangini dobossal. Jordan Rudess billentyűs most egy friss interjúban részletesen is érzékeltette, mivel lett több a zenekar Mangini csatlakozása után.

„A két Mike nagyon különböző ember és különböző dobos”, érzékeltette a Mangini és Portnoy közötti különbséget a Classic Rock Revisited kérdésére Jordan. „Mindketten nagyszerű zenészek, de Mangini csatlakozásával rengeteg minden megváltozott nálunk emberileg és zeneileg is. Zeneileg az új Mike rendelkezik bizonyos képességekkel, amikkel a másik Mike nem. Például egészen elképesztő matematikai készségekkel rendelkezik, különösen a zenéhez kapcsolódó vonatkozásokban. Képes volt olyan szerkezeti struktúrákat meghonosítani nálunk, amiket korábban ennyire kiterjedten nem tudtunk alkalmazni, már ami az ütemeket és az egyes hangszerek kapcsolatát illeti. Ez totálisan új elem volt a munkában. Mangini technikája szintén senki máshoz nem fogható ezen a bolygón, ami szintén változást jelentett. Hihetetlen energiája van a stúdióban is, amiből mi is feltöltődhetünk. Ezzel most természetesen nem akarom kisebbíteni Mike Portnoy érdemeit, aki szintén kivételes tehetség, és a dobosok élvonalába tartozik. De az biztos, hogy Mike csatlakozásával új lehetőségek nyíltak meg a zenekar előtt.”

A Dream Theater című új lemezt bemutató európai turné január 15-én indul Portóban, és február 24-én fejeződik be Helsinkiben. A zenekar Magyarországhoz legközelebb január 25-én csíphető el a bécsi Gasometerben. John Petrucciék ezúttal nyitószám nélkül érkeznek a kontinensre, vagyis An Evening With Dream Theater típusú, megemelt játékidejű monstre bulik várhatóak tőlük.

 

Hozzászólások 

 
-1 #13 Lipcsei János 2013-10-30 16:41
Hiába Fényezi Jordan mester Manginit, én nem érzem hogy bármit is hozzátett volna a DT zenéjéhez, sőt azóta hogy ő van benne a bandában nagyrészt Petrucci viszi a hátán az egész bandát. Sajnos ő tipikusan rosz időben rosz helyen van általában. Amikor az Annihilatorba szállt be akkor az aktuális lemezüket lekommerszezte a veretes thrash metálhoz szokott hallgatóság, az Extremet pedig eleve divat volt fikázni, ráadásul a Punchline - bármennyire is tetszik - nem lett meghatározó lemeze a bandának, szépen be is álltak a földbe...
Most meg itt a DT, amiről nem tudom mennyire lesz számára hosszútávú dolog, de meghatározó lemezeik már rég nincsenek, zeneileg sem haladnak semerre, csak stagnálnak. Ettől persze - Labriet leszámítva- mindenki hoz egy nagyon stabilan jó szintet, de ennyi.
A másik Mike meg nagyon jól járt a The winery dogs-szal, szerintem fenomenális amit csinálnak így együtt...
Idézet
 
 
#12 TopFeri 2013-10-26 07:03
Hát a Score-on tényleg sokkal jobb volt az ének. Azzal a koncerttel úgy vagyok, hogy abban a minőségben elfogadnám a teljes diszkográfiájuk at.
Idézet
 
 
-1 #11 vova666 2013-10-25 21:52
Labrie a Luna Park dvd-n hamisabb, mint bármi a kínai piacon...
Idézet
 
 
+3 #10 CrabJamBB 2013-10-25 10:51
Megkérném kedves Rudas Jordán urat, árulja már el, hogy mi az, amit Mangini hozzátesz a régi dalokhoz a fene nagy egyéniségéből! Mert itt (https://www.youtube.com/watch?v=T27uaIb_D2Q#t=289 - ha nem lehetne linkelni, és kiszerkesztenék , akkor az új Luna Park DVD-ről az ízelítőként megtekinthető Pull Me Undert linkeltem) Itt ugyanis szögre pontosan eljátssza az albumverziót kb, de semmit nem tesz hozzá a dalhoz. Nálam akkor is Portnoy marad az etalon, akárhogy próbálják Manginit úgy beállítani a többiek, mint a megváltóz, Portnoy nélkül ez a csapat nem ugyanaz... (Annak idején Rudess is megváltónak volt beállítva, de akkor ő tényleg az is volt - hogy mára mennyire szolgálja a zenét az egyéni villongásaival, az más lapra tartozik) Emellett Labré borzalmas, elképesztő, hogy olyan rossz lett mára a hangja, amit egy élő felvételen stúdiós faksznikkal sem tudnak kijavítani... A mai DT-ből egyedül Petrucci ér két forintot (meg Myung, csak nála nem lehet észrevenni :) ), és különösen azért fájdalmas ezt mondanom, mert régi DT-fanatikus vagyok. Szomorú látni, mi lett belőlük...
Idézet
 
 
+2 #9 Tamas 2013-10-25 09:30
Tudom szinte egyedul maradok majd megint, de szerintem rohadt jo az uj lemez! Rovid, kompakt 4-7 perces, nagyon dallamos, hosszu technikazasokto l abszolut mentes emlekezetes DALOK vannak rajta, egyaltalan nem hokizas ez a lemez. Jordan is csomo feelinges, Images es change of seasons korszakbeli dolgokat hoz, alig van villantos szoloja, ahol meg igen, ott abszolut adja magat is a dalban szinte mindig. LaBrie nagy formaban, az uccsu dal kozepresze utan pl. amiket enekel arrol az Awake korszak ugrott be picit. Reg volt olyan hogy minden dalt varok midnen hallgatasnal. Kimondott lirai sincs amit szinten midnig fikazni szoktak csak naluk persze. Nem tudom mit kene meg csinalniuk, hogy ne alladoan csak a keserges, meg total lehuzas menjen. Figyelembe veve persze azt hogy nem lehet mar ujszeru es korszakalkoto egyik lemezuk se nyilvan teljes egeszeben. Nekem egyedul a Systematic volt gaz tenyleg, de azota is nagyon jo lemezeket adnak ki szerintem, jopar emlekezetes, igazi megkomponalt dallal.
Idézet
 
 
+18 #8 bogar 2013-10-25 09:23
Remélem, hogy a következő lemezt kihozzák Excel formátumban is! :-)
Idézet
 
 
+5 #7 2013-10-25 08:23
Valójában maga Rudess mester árulja el, hogy mi a baj velük. Mégpedig az, hogy kiemelt fontosságú lett náluk az, hogy milyen matematikai képlet mentén fognak a hangszerek összeérni, egymáshoz képest mozogni. Ha ez köti le a figyelmüket (bármilyen mértékben is) akkor az eredmény öncélúvá válik. Ha esetleg megint írnának egy konceptlemezt, ahol a sztorit kellene kiszolgálni, megzenésíteni, akkor lehet hogy egy kicsit helyre billenne az egyensúly. Vagy olyan ez mint a herpesz vírus. Egyszer elhatalmasodott és onnantól már nem lehet kiírtani... Kár érte, mert a Scenes szerintem zenetörténeti alapmű.
Idézet
 
 
-1 #6 T.G. Nagaarum 2013-10-25 07:52
Idézet - Wendiii:
Idézet - T.G. Nagaarum:
Persze... Nagyszerű zenészek. Technikailag. Mangini is. Én csupán viszonyítottam. És elutasítanám azt, hogy ők lennének az etalon.
A jó zenész meg nem egyenlő a jó dalszerzővel. Itt jön be a te észrevételed igaza.

Jó dalszerzők VOLTAK. Csak az a baj, hogy (ahogy írtam) 2001-ig minden megmozdulásuk zseniális volt, aztán ahogy haladtak előre, egyre több lett a "zsír" a dalokon. Az utóbbi két CD-jükön pedig olyan kevés a jó, hogy abból egy épkézláb albumot sem lehetne összerakni. Ahogy TopFeri írta, most már sehonnan sehova tartanak a dalok.
A viszonyítással pedig semmi bajom nem volt. :)


Valóban jó dalszerzők voltak. Nálam a Scenes volt az utolsó, ami megmozdított. Azt még nagyon szerettem, és a korábbiakat is.
Akkor nagyjából egyetértünk :-)
Idézet
 
 
#5 Wendiii 2013-10-25 07:16
Idézet - T.G. Nagaarum:
Persze... Nagyszerű zenészek. Technikailag. Mangini is. Én csupán viszonyítottam. És elutasítanám azt, hogy ők lennének az etalon.
A jó zenész meg nem egyenlő a jó dalszerzővel. Itt jön be a te észrevételed igaza.

Jó dalszerzők VOLTAK. Csak az a baj, hogy (ahogy írtam) 2001-ig minden megmozdulásuk zseniális volt, aztán ahogy haladtak előre, egyre több lett a "zsír" a dalokon. Az utóbbi két CD-jükön pedig olyan kevés a jó, hogy abból egy épkézláb albumot sem lehetne összerakni. Ahogy TopFeri írta, most már sehonnan sehova tartanak a dalok.
A viszonyítással pedig semmi bajom nem volt. :)
Idézet
 
 
+2 #4 TopFeri 2013-10-25 07:05
Ahogy írod, elveszett a mágia 2001-ben. Na jó, a Train és az Octavarium lemezekre, illetve a Score koncertre még jutott egy pici, de onnantól tényleg vége.

Régen a matekozás - ha már így fogalmazott - is más volt náluk. Az utóbbi albumokon (nem csak az új Mike-féle kettőn) már én is öncélúnak érzem. Anno a Trial of Tears vagy az Under a Glass Moon dalokban a kavarás szervesen része volt A Dalnak. A mostaniakban viszont teljesen külön életet él és éppen ezért tényleg nehezen megjegyezhető. Talán az a két előre kiadott dal (Enemy Inside és Along for the Ride) az, ami valamennyire egyben van. A többi abszolút zavaros nekem, nem tart sehonnan sehova csak kavarog.

És ugye a hangzás...
Idézet
 
 
+1 #3 T.G. Nagaarum 2013-10-25 07:03
Persze... Nagyszerű zenészek. Technikailag. Mangini is. Én csupán viszonyítottam. És elutasítanám azt, hogy ők lennének az etalon.
A jó zenész meg nem egyenlő a jó dalszerzővel. Itt jön be a te észrevételed igaza.
Idézet
 
 
+3 #2 Wendiii 2013-10-25 06:43
Mikor először meghallgattam az új lemezüket, nagyon tetszett. Aztán hiába próbáltam bármit is visszaidézni, semmire nem emlékeztem. Sajnos az előző lemezzel is így voltam.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy hiába tehetséges Mike Mangini (mert az, kár is lenne vitatni), és hiába nagyszerű zenészek mindannyian (ezen is kár vitázni), sajnos az utolsó két lemezre emlékezetes DALOKAT nem sikerült írniuk. Sajnálom, főleg, hogy 2001-ig olyan lemezeket tettek az asztalra, amitől egy emberként fogott padlót mindenki, de 2009-ig is bőven vállalható mindegyik. Az utolsó két lemezükből pedig (számomra legalábbis mindenképpen) kiveszett a mágia. Ezen még Mangini sem tudott segíteni.
Idézet
 
 
+4 #1 T.G. Nagaarum 2013-10-25 05:23
"...Mangini technikája szintén senki máshoz nem fogható ezen a bolygón..."
Ugyan, hagyjuk már az önfényezést!
Jim Chapinre mondanék ilyent talán, mert a hozzá hasonló jazzdobosok tényleg elképesztő dolgokat csináltak (Isten nyugosztalja), amely technikákhoz képest a két Mike-é max. egy lelkes kisdobos szintjét üti meg...
De hitessük azért el a világgal, hogy mi vagyunk, akikhez mindent mérni lehet...
A világ meg majd jól be is veszi.
Hogy lehetnek zenészek ekkora pojácák???
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Sodom - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Stratovarius - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.