Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Omega Diatribe: „Sokkal letisztultabb, befogadhatóbb anyag lett a Trinity”

Trinity címmel jelenik meg a harmadik Omega Diatribe-stúdióalbum április 1-jén, a Metal Scrap kiadó gondozásában, amelyet most nálunk hallgathatsz meg először. A zenekar életében komoly változások álltak be tavaly, hiszen énekest cseréltek, és ezúttal már a tavaly érkezett új frontemberrel, Lucsányi Milánnal készítették el az anyagot. További jelentős újdonság, hogy a lemez producere az európai durvametal-underground egyik nagyágyúja, a dán Tue Madsen volt, akit többek között a Sick Of It All, a The Haunted, a Himsa, a Dark Tranquillity vagy az Ektomorf mellől lehet ismerni, és az Omega Diatribe-nál is bevált. A lemezpremier mellé természetesen Hájer Gergő gitárost is megkérdeztük arról, mit érdemes mindenképpen tudni a Trinityről, amit a beszélgetés alatt elindítva lehet meghallgatni.

0401od

Ugyan az énekescseréről beszéltünk már, de az új lemez kapcsán mégis érdemes feleleveníteni, miért váltak el az útjaitok Komáromi Gergelytől, és hogyan találtátok meg Lucsányi Milánt.

A zenekarozás eléggé hasonló egy párkapcsolathoz: ha valamelyik fél elveszíti a motiváltságát, akkor nem működik a dolog. Geri úgy döntött, hogy inkább az élet más területeire szeretné összpontosítani az energiát, mivel az kétségtelen, hogy rengeteg időt igényel az Omega Diatribe. Mi ezt teljes mértékben tiszteletben tartottuk, nincs szó semmiféle összeveszésről vagy sárdobálásról. Ez az ő döntése volt, mi pedig megyünk tovább teljes gázzal! Milánt a Sleepless zenekarból ismertük, illetve játszottunk is többször együtt. Már akkor felfigyeltem rá, hogy mennyire jól bánik a közönséggel, illetve mennyire jól áll neki a frontemberi szerep. Nálunk pedig pont ezek voltak a gyenge pontok, amin mindenképp javítani szerettünk volna. Miután Geri meghozta a döntését, másnapra rá fel is hívtam Milánt, aki egyértelműen motivált és lelkes volt a dolog miatt. Összehoztunk egy próbát, és a kémia működött! Hihetetlenül frissítően hatott, hogy új frontemberi kezekbe került zenekar. Ez a lépés mindenképp szükséges volt ahhoz, hogy feljebb tudjuk lépni egy szinttel, amit már oly régóta kitűztünk célul.

Még Gergővel kezdtétek a munkát a Trinityn, vagy helyből Milánnal indult a meló?

Gerivel kezdtük el a felvételeket. Már a lemez harmadát felénekelte, amikor meghozta a döntését. Elég váratlanul érintett, mit ne mondjak. Azt hittük, sínen van a dolog, erre hirtelen énekes nélkül maradunk a felvételek közben. Egy rövid ideig a pánik is eluralkodott rajtam, hiszen baromira ki akartunk már jönni a lemezzel, illetve Tue Madsen felé is volt határidőnk. Viszont tudtam, hogy egy baromi erős anyag van a kezünkben, ezért attól nem féltem, hogy nem fogunk találni valakit Geri helyére. Inkább azon aggódtam, hogy megmaradjon ez a család feeling a zenekaron belül. Szerencsére nagyon hamar összecsiszolódtunk Milánnal! Így utólag visszanézve abszolút nem bánom, hogy így alakultak a dolgok, hiszen eddig mindegyik tagcserénél előrébb lépett a zenekar, és ez most is így történt!

Miben változott a zenekaron belüli dinamika a tagcserével? Mennyiben más dalokat írni Milánnal, és miben hoz mást, illetve többet a zenétekbe?

Ami egyből szembetűnő változás, az Milán koncerten nyújtott aktivitása. Túl vagyunk már négy koncerten a Trinity lemezbemutató turnéján, és eszméletlen az aktivitása, illetve ahogy bánik a közönséggel! Szerencsére a közönség is nagyon jól reagált az énekesváltásra, amitől kicsit féltünk, hiszen Geri elég ikonikus tagja volt a zenekarnak. Dalírás szempontjából nagyban nem változtak a dolgok, maradt az eddig jól bevált módszer. Szerencsére hamar ráérzett Milán a zenénkre, így a szövegek felosztásában is alig kellett segíteni neki. A határidő betartása volt az, ami leginkább nehézségeket szült. Iszonyat intenzív munkát tudtunk le Milánnal. Gyakorlatilag három hónapja volt bemagolni az összes dalszöveget, kitalálni a ritmikákat, és mindent rögzíteni. Mindannyiunknak van civil munkája is, ezért a hét legtöbb napján az volt a program, hogy meló után vagy mentünk próbálni, vagy a stúdióba felénekelni a dalokat. Tényleg baromi embert próbáló időszak volt. Én már csak azon csodálkozom, hogy ezt kibírták mellettünk a barátnőink! (nevet)

0401od1

Honnan jött a Tue Madsennel közös munka ötlete? Mit tett hozzá ő a lemezhez, és mennyire volt megterhelő anyagilag egy ilyen nagy névvel dolgozni?

Már az Abstract Ritual lemez idején kapcsolatban voltunk vele, és pedzegettük a közös munkát, de akkor még egy elérhetetlen álomnak tűnt a dolog. Mindenképp szerettük volna érzékeltetni a harmadik lemezünkkel, hogy ez minden tekintetben egy új mérföldkő a zenekar életében, ehhez pedig elengedhetetlennek tartottuk, hogy egy viszonylag nagyobb produceri név álljon az album mögött. Ez több tekintetből is jó befektetésnek bizonyult, és egyelőre úgy tűnik, hogy a számításaink beigazolódnak. Mivel 2013 óta építgetünk egy stúdiót Ákossal, ezért a felvételeket meg tudtuk spórolni, így gyakorlatilag csak Tue Madsen munkájába kellett invesztálni. Mivel elmondása szerint inspirálta a zenénk, és saját maga szerette volna kézbe venni az anyagot, így a költségek egy hatalmas részét elengedte, amiért a mai napig nem tudunk elég hálásak lenni! Most teljes mértékben úgy érezzük, hogy megtaláltuk a személyében azt az embert, akivel el tudjuk képzelni hosszú távon is a közös munkát.

omegadiatribe_cMit tanultatok tőle?

Azt nem mondhatom el, hogy olyan baromi nagy dolgokat tanultunk volna, vagy megvilágosodást nyertünk bizonyos dolgokban, hiszen azért már elég rutinosak vagyunk a stúdiózás terén. Azt viszont mindenképp elmondhatom, hogy minket is baromira inspirált egy ekkora névvel dolgozni. Többször kikértük a tanácsát, véleményét, amit a legtöbb esetben el is fogadtunk. Itt nem dalszerkezeti megfejtésekre gondolok, hanem inkább a megszólalásra. Mindenképp organikus, élő megszólalást akartunk a harmadik lemezzel, ami koszos, száraz és lebontja a hallgató arcát, ehhez pedig Tue volt a legjobb választás!

Hogyan jellemeznéd az albumot az előzményekhez képest?

Sokkal letisztultabb, befogadhatóbb anyag lett a Trinity az első két lemezhez képest. Mindenképp szellősebbre akartuk írni az új dalokat, mert azért valljuk be, hogy a korábbi tételek közül akadtak olyannyira tömények is, hogy azt kevésbé edzett fül aligha tudja befogadni! (nevet) Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy kevésbé lett súlyos a zene, inkább csak azt, hogy tudatosabban írtuk meg a dalokat. Abszolút úgy érzem, hogy ezzel a lemezzel találtuk meg a saját esszenciánkat. Most már talán nehezebben lehet megbélyegezni minket egy vagy két nagyobb külföldi névvel, hogy kire hasonlítunk.

Az Omega Diatribe köztudottan vonzódik a sci-fis koncepciókhoz, mit tudsz mondani a mostaniról?

Azt kell mondjam, hogy nem igazán inspirálódtunk semmilyen sci-fi koncepcióból az új lemeznél. Nyilván felbukkan a földöntúli élet boncolgatása a lemezen, hiszen ez úgymond a védjegyünkké vált, de inkább most sokkal hétköznapibb témákra fókuszáltunk. Olyan folyamatokra, amiken a legtöbb ember átmegy az élete során. Az is mindenképpen cél volt, hogy a korábbi szövegekkel ellentétben most sokkal kézzelfoghatóbb szövegek legyenek.

Mik a közeljövő tervei?

A legfontosabb most az, hogy a lehető legjobban megnyomjuk a Trinity lemezt. Az eddigi koncertek meglepően sikeresek, ami nagyon felvillanyoz bennünket. Folyamatosan dolgozunk, hogy egyre jobb legyen az élő show. Lenyomjuk tavasszal a Trinity lemezbemutató turnéját, készülünk a nyári fesztiválokra, illetve tervben van egy nagyobb szabású turné is őszre, ahol ezúttal egy booking agency cég segít nekünk, akit az új kiadónk, a Metal Scrap Records állított mellénk. Egy szó mint száz, nagyon izgalmas időszaknak nézünk elébe, és készen állunk teljes magabiztosággal megmutatni, hogy hol tart az Omega Diatribe 2018-ban!

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Fates Warning - Budapest, A38, 2013. október 16.

 

Whitesnake - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. július 13.

 

Die Krupps - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

Whitesnake Tribute Band - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. május 4.