Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Ákos - Budapest, 2016. december 16-17.

1222akos1Ezidáig huszonnyolc éves pályafutásának újabb korszakhatárához érkezett Ákos, mégpedig egy nosztalgiával is vastagon átitatott, rajongói szemmel akár szürreálisnak is tetsző időszak végéhez. Exkluzív külföldi bulikkal és egy sportarénás lemezbemutatóval indult ez a 2084 és Még egyszer albumok által fémjelzett éra, ami idővel túlzás nélkül olyan mértékű diadalmenetbe fordult át, ami még egy hasonló imádat tárgyaként élő főhős esetében is ritkaságszámba megy. Kedvenc ikonunk az utóbbi három évben mindannyiszor ráduplázhatott az Arénában, és a most belengetett egyéves koncertszünetre úgy vonulhat el, hogy (sokszorosan) megérinthette a plafont ezzel a produkcióval is. A léc természetesen az utolsó (?) szintirock-előadásokon is a helyén maradt.

Magán a szintirock kifejezésen is csak az értetlenkedhet joggal, aki mondjuk sosem hallott még olyan alapvetéseket, mint például a Jump vagy a The Final Countdown, esetleg bármelyik rádiós slágert a Depeche Mode Violator / Songs Of Faith And Devotion-korszakából, és én nem is tagadom, hogy akadhatnak ilyenek, csupán nem hiszem. Létező, mi több, sokszorosan bizonyított és működőképes stílusról beszélünk tehát, amit Ákos jó szokása szerint a saját képére formált, többek között éppen azzal, hogy az itt megalkotott hangzáskép teljes egészében saját műhelyének terméke. A már működő folyamatba a 2014-es Igazán EP kapcsán csatlakozott be az egykori bonanzás szerzőtárs, Hauber Zsolt, akivel együtt már-már a kultikus szintipop-banda reinkarnációjáról beszélhettünk, lényegesen naprakészebb és rugalmasabban alakítható köntösben.

időpont:
2016. december 16-17.
helyszín:
Budapest, Papp László Budapest Sportaréna
Neked hogy tetszett?
( 49 Szavazat )

A sorozatban harmadik év végi Dupla Aréna kapcsán legfeljebb arra lehetett fogadásokat kötni, hogy sikerül-e a kellő mértékben felfrissíteni az elmúlt évek kifejezetten ősrajongó-barát felhozatalát mind a színpadtechnika, mind a dalválasztás terén. Személyes kedvencet aztán nyilván mindenki a saját preferenciái alapján választ, részemről pedig előre borítékolható volt, hogy az Arénát teljes hosszában belakó, számos váratlant húzó 2014-es produkció szép emlékeit az új előadás sem fogja zárójelbe tenni, viszont új élményekkel gazdagít majd. A korábbi évek tapasztalatai (amikor csupán vágytam erre, de logisztikailag nem tudtam összehozni) alapján nálam az sem lehetett kérdés, hogy ha a lehetőség adott, kétszer is érdemes rácsodálkozni az aktuális felhozatalra, ez esetben pénteken a leghátsó földszinti ülős szektorból, szombaton pedig közvetlenül a színpad előttről.

1222akos3

Az efféle megerősítéstől lesznek ugyanis teljes értékűek az olyan hidegrázós pillanatok, mint a jelen műsornak a tíz, illetve hatvan évvel ezelőtt történtekre emlékező blokkja, amelyben a Szabadságkoncert 1956 fedőnevű rendezvényen már megismert kórus is szerepet kapott. Utóbbi jelenléte (itt és a Gépszabadság nyúlfarknyi villantásában) nem volt ugyan meghatározó, de kimondottan jót tett a színpadi események változatosságának, amit a szigorúan helyhez kötött gépészek társaságában kizárólag Ákos kifutón megejtett ugrándozásai tudtak feldobni. Bizony hiányzott, hogy az utóbbi turnén basszusgitárosként is bemutatkozott Lepés Gábor ezúttal nem lépett ki a frontra, az egyetlen dalban (Átölel) spanyol gitárra (!) váltó Bánfalvi Sándor pedig jobbára szintén láthatatlan maradt a dobok mögött, hatalmas vigyoraik jobbára csak a zenésztársaknak szóltak.

1222akos2

Kérdés persze, hogy ilyen kivételes ízléssel megtervezett és prémium minőségben megvalósított lézer-/fényjáték, illetve az ezúttal háromszög alakú LED-falon prezentált, szintén szemet kényeztető grafikus bemutató mellett kinek milyen hiányérzete maradt – részemről szinte semmi, hiszen ez a játék mindig is Ákosról és az ő teremtő szándékairól szól. Az előzetesen kimondott koncepció most az elmúlt négy év összefoglalása és az idén tízéves Még közelebb album megünneplése volt, amit végső soron nem éreztem tökéletesen megvalósulni – inkább volt ez megint egy átfogó válogatás az elmúlt huszonnyolc év dalaiból, a legújabbak fókuszba helyezésével. Ákos újabban deklaráltan igyekszik a rajongói keménymag kedvére tenni, így nem szégyell elhagyni „kötelező" slágereket, helyükre a Bonanza-évek easter eggjeit (Tánc, Félelem II., Néma film) elhintve.

Ha képes lesz betartani mostani ígéretét, Ákost legközelebb már 50 évesen látjuk viszont a színpadon, átfogalmazott prioritásokkal és egy megújult karakter képében. Erre a számomra különös személyes jelentőséggel bíró elmúltnégyévre viszont addig is meg-megújuló rácsodálkozással emlékezhetünk, kivételes előadásokat felelevenítve. Ez is az volt, köszönjük szépen!

1222akos5

Fotó: Szemerey Bence

 

Hozzászólások 

 
+3 #34 speirs 2016-12-24 12:48
Idézet - Peter Taylor:
Az irigyseg elismeres alruhaban! Ne hallgass a negativ emberekre! Ha mersz nagyot almodni, azt fogjak mondani, orult vagy es ugy sem fog osszejonni. Ha pedig elered, majd azt mondjak, szerencses vagy! Legy tehat nagyon ovatos, mielott azt mondod barmire, hogy lehetetlen, baszd meg!


a szegény ember coelhója
Idézet
 
 
+2 #33 Assassin 2016-12-23 21:59
Műmájer, gumirocker, okoskodó, de legbelül csak egy sötét kapzsi f@szkalap.
Ilyen szupersztár kell a magyar fiataloknak... ezt érdemlik. (?) :D ;(
Idézet
 
 
+3 #32 nikfisz 2016-12-23 16:09
Hú,de lehúzzátok ezt az Ákos koncertet!Lehet ,hogy nem ezen az oldalon van a helye,de azért két Aréna embert nem kéne lenézni."Ők mind hülyék,csak Mi vagyunk okosak." Vagy csak az jó,hogy egy extrém black death metál bandára elmennek tizenketten?Sorolhatnám azokat a magyar zenekarokat akik többet érdemelnének...meg azokat is akik nem. Ákosra ennyien mennek...
Idézet
 
 
-4 #31 ChaosA.D. 2016-12-23 10:36
Hát, kedves Balázs, ha a következő választáskor Ákos véletlenül Madonnáéhoz hasonló felajánlást tenne, azt hiszem Te a sor elején állnál a teljesítésnél.
Idézet
 
 
#30 Szornyeteg Lajos 2016-12-23 09:12
Idézet - Igor Igorovics:
Idézet - Afrikaaner:
A magyar rockzenei színtér jelentős részben jobboldali beállítottságú előadókkal van tele, mégsem emlékszem, hogy mondjuk Paksit, Kalapácsot, vagy bárki mást emiatt ekézett volna bárki is.

Hát akkor elég szelektív a memóriád... amúgy nem külösebben bírom ezeket az előadókat, de az állításod tényleg röhejes, még ezen az oldalon is rengetegen fikázták az Ossiant, de Kalapács is kapott már többször.


Csakhogy nem AMIATT ekézik őket.
Idézet
 
 
+4 #29 Szornyeteg Lajos 2016-12-23 09:11
Idézet - Igor Igorovics:
Idézet - Tivadar87:
Idézet - Gazdag Illés:
No de viccet félre téve, szerintem egy zenész, színész vagy bármilyen híresség akkor veszti el a hitelességét amikor elkezd politizálni. Így volt ez Swarcheneggerre l és így van ez Ákossal is. Ugyanakkor meg kell hagyni hogy amit csinál, abban nagyon profi.

Kalifornia kormányzójának és pártfelszopónak lenni más kategória öcsike.

Kétségtelen, hogy más kategória, de itt az a lényeg, hogy valaki elkezd hírességként politizálni. Amivel szerintem semmi probléma nincs, mert egy szinésznek vagy zenésznek is lehet politikai véleménye, és ha aktívan akar politizálni, azt megteheti. Amúgy Svarci is nyilatkozott húzós dolgokat a melegekről és a halálbüntetést is támogatja( ő maga írt alá halálos ítéleteket, mint kormányzó), amivel Ákost már inkább jobbról előzi.


Ebből is látszik, hogy nem a jobb- vagy baloldaliság a probléma, hanem a seggnyalás.
Idézet
 
 
-10 #28 cápaidomár 2016-12-23 01:00
Idézet - bogar:
Én voltam már párszor Ákos koncerten és jól is éreztem magam.
Általánosságban meg nem érdekel, hogy mit csinál a zenén túl és mellett. Professzionális szórakoztató és engem ez a minősége érdekel. De kis hazánkban sikk arról értekezni, hogy milyen ember Ákos, mennyit keres Hosszú Katinka és, hogy XY színész kivel randizik.

TV-n láttam Ákos koncertet, kétszer bealudtam rajta. Korábban már írták, de azért megjegyezném én is: Hosszú Katinka nem emlékszem rá, mikor mondta meg a jónépnek, hogyan éljék a házaséletüket, meg egyáltalán az életüket. De ha XY színész magánéletébe bele lehet pofázni, akkor Ákos is joggal pofázik bele akár a saját rajongója magánéletébe. Erről van szó?
Talán lehet, Ákosnak is úszónőnek kéne lennie :-D
Idézet
 
 
+3 #27 Igor Igorovics 2016-12-22 21:51
Idézet - Afrikaaner:
A magyar rockzenei színtér jelentős részben jobboldali beállítottságú előadókkal van tele, mégsem emlékszem, hogy mondjuk Paksit, Kalapácsot, vagy bárki mást emiatt ekézett volna bárki is.

Hát akkor elég szelektív a memóriád... amúgy nem külösebben bírom ezeket az előadókat, de az állításod tényleg röhejes, még ezen az oldalon is rengetegen fikázták az Ossiant, de Kalapács is kapott már többször.
Idézet
 
 
#26 recycler 2016-12-22 19:20
de a koncert azért jó volt?
Idézet
 
 
+5 #25 Afrikaaner 2016-12-22 19:13
A magyar rockzenei színtér jelentős részben jobboldali beállítottságú előadókkal van tele, mégsem emlékszem, hogy mondjuk Paksit, Kalapácsot, vagy bárki mást emiatt ekézett volna bárki is. Természetesen mindenkinek joga van véleményt formálni és annak hangot is adni, de ki hallott már olyan "rocksztár"-ról, aki tízmillió-szám veszi fel a közpénzből juttatott állami támogatást? Vagy bocs, nem is. Megrendeléseket kapott, amiket komoly munkával teljesített. Lehet persze ezt is, ne irigykedjünk. Csak hát az a fránya hitelesség...
Idézet
 
 
-1 #24 BahnScorper 2016-12-22 18:51
Idézet - Igor Igorovics:
Itt szerintem sok embernek csak azzal van a baja, hogy jobboldali beállítottságú. Elég a kommenteket is megnézni... Mert ugye más zenész soha nem politizál. Csakhát ha az a kommunizmust, az anarchiát dicsőíti, akkor ő cool, ő a lázadó.


Az, ha valakinek van úgymond politikai véleménye - pontosabban bizonyos társadalmi kérdésekben ugyanazt gondolja, mint egy párt - azzal nincsen gond, amíg nem szélsőséges.

Azzal sincs gond, ha valaki szimpatizál egy párttal - ez valahol olyan dolog, mint a vallás, vagy a kedvenc sportcsapat, zenekar - és ezt kimondja, hogy igen, én rájuk szavaztam, vagy egyetértek azzal, amit mondanak vagy csinálnak (vagy éppen a rivális párt dolgai kapcsán nyilvánítja ki a nemtetszését). Persze ha az adott párt ideológiája és cselekedetei nem éppen vállalhatóak, vagy egy híres ember áll ki mellette, azt mindig nagyobb súllyal ítélik meg, mintha a egy "akárki" tenné.

A baj a harmadik szinttel van, amikor az illető egy párt szolgálatába állítja magát, és nem úgy, hogy a színeikben indul valami választáson avagy háttéraktivista ként működik, hanem csak a puszta jelenlétével, reklámarcoskodá sával. Ha valaki ide eljut, annál már mindegy, hogy csak a pénzért teszi, vagy a saját nimbuszát akarja növelni, netán tényleg hisz az ideában... és K. Ákos már jó ideje ezen a harmadik szinten áll, amiből nem lehet arcvesztés nélkül kijönni, akármit is csinál élete hátralévő részében, akár közszereplőként , akár zenei előadóként.
Idézet
 
 
#23 Peter Taylor 2016-12-22 18:51
Az irigyseg elismeres alruhaban! Ne hallgass a negativ emberekre! Ha mersz nagyot almodni, azt fogjak mondani, orult vagy es ugy sem fog osszejonni. Ha pedig elered, majd azt mondjak, szerencses vagy! Legy tehat nagyon ovatos, mielott azt mondod barmire, hogy lehetetlen, baszd meg!
Idézet
 
 
+31 #22 Szornyeteg Lajos 2016-12-22 17:32
Idézet - Gazdag Illés:
No de viccet félre téve, szerintem egy zenész, színész vagy bármilyen híresség akkor veszti el a hitelességét amikor elkezd politizálni. Így volt ez Swarcheneggerre l és így van ez Ákossal is. Ugyanakkor meg kell hagyni hogy amit csinál, abban nagyon profi.


Schwarzenegger milyen hitelesseget veszitette el a kormanyzosagava l? Onnantol kezdve nem hitted el neki, hogy o a terminator?
Idézet
 
 
+6 #21 Santoro 2016-12-22 17:29
Én nem vagyok a skatulyázásokna k a híve, de attól rögtön kifeküdtem, hogy a Van Halen szinti rock, mert van benne szintetizátor, de hallgassuk már meg a gitárszólót kérem szépen, az író ezzel ökörséggel próbálja kedvencét betuszkolni a rock nagy halmazába, ami különben tök mindegy, de ilyen fasszópós cikket régen olvastam itt.
Idézet
 
 
-4 #20 Igor Igorovics 2016-12-22 16:46
Idézet - Igor Igorovics:
Idézet - Tivadar87:
Idézet - Gazdag Illés:
No de viccet félre téve, szerintem egy zenész, színész vagy bármilyen híresség akkor veszti el a hitelességét amikor elkezd politizálni. Így volt ez Swarcheneggerre l és így van ez Ákossal is. Ugyanakkor meg kell hagyni hogy amit csinál, abban nagyon profi.

Kalifornia kormányzójának és pártfelszopónak lenni más kategória öcsike.

Kétségtelen, hogy más kategória, de itt az a lényeg, hogy valaki elkezd hírességként politizálni. Amivel szerintem semmi probléma nincs, mert egy szinésznek vagy zenésznek is lehet politikai véleménye, és ha aktívan akar politizálni, azt megteheti. Amúgy Svarci is nyilatkozott húzós dolgokat a melegekről és a halálbüntetést is támogatja( ő maga írt alá halálos ítéleteket, mint kormányzó), amivel Ákost már inkább jobbról előzi.

Jav: Bocs, Svarcinak nem a melegekkel volt problémája, hanem nőket zaklatott, és bizonyos vádakat maga is elismert. Sorry, rosszul emlékeztem.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

The Winery Dogs - Budapest, Barba Negra Music Club, 2016. február 17.

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2013. július 9.

 

Depeche Mode - Budapest, Puskás Ferenc Stadion, 2013. május 21.

 

Thaurorod - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.