Alapigazságként szokás mantrázni, hogy itthon elég kis közönsége van az Amerikában és/vagy – jelen esetben – Nyugat-Európában kifejezetten jól futó, leginkább a Lynyrd Skynyrddel, illetve az ő köpönyegükből kibújt zenekarokkal jellemzett vonalnak. Ehhez képest legalább egy, a műfajt magas szinten művelő zenekart már biztosan kitermeltünk itthon (Asphalt Horsemen, nyilván), és ha óriási tömegek valóban nem is járnak még southern bulikra, 2015-ben a Black Stone Cherry azért már simán zsúfolásig pakolta az A38 hajót. Az újabb eljövetelnek már egy jóval nagyobb hely, a Barba Negra Track adott otthont, és bár egy napsütésben kezdődő open air buli sosem lehet annyira forró hangulatú, mint egy agyig tömött klubkoncert, Chris Robertsonéknak itt is sikerült felrobbantaniuk a színpadot.
Régóta mondogatjuk, hogy valamiért csak az amerikai zenekarok képesek mozogni odafent, ez a tétel pedig most is abszolút beigazolódott: Bár a Black Stone Cherry zsíros, vastag rockzenéje nem feltétlenül kellene, hogy úgy leszaggassa az arcodat, mint egy valamirevaló thrash- vagy HC-zenekar, ez a buli intenzitásában mégis csakis ezekhez volt hasonlítható. Tényleg hihetetlen, hogy mit műveltek odafent, John Fred Young játékát elnézve pedig meg is fogalmaztam magamban, hogy a következő életemben pontosan így fogok majd dobolni. A mostaniban már úgysem jön össze. Eszméletlen a dobverőket percek alatt kivégző pali, játéka pedig amellett, hogy kíméletlenül húzza magával az egész showt, még borzasztó látványos és feelinges is. És ugyan a többiek is fel-alá rohangásztak a színpadon, a legtöbb szem mégis egyfolytában rá szegeződött. Egyszerűen megigéző volt, amit művelt.
időpont:
2018. június 16. |
helyszín:
Budapest, Barba Negra Track |
Neked hogy tetszett?
|
Az egyre kerekebb Robertson jobbára mikrofonállványhoz szögezve vezényelte a bulit, de a lehetőségekhez képest ő is sokat mozgott, és persze varázslatosan is énekelt mindvégig, illetve többször is fülig érő vigyorral nyugtázta, hogy a színpad előtt az első percektől látványosan lelkesedő közönség nem egyszer teli torokból üvöltötte vele a sorokat. Nem is aprózták el a bulit, amelynek játékideje simán közelítette a két órát, és vagy húsz-huszonkét nótáig biztosan meg sem álltak.
A végig kiválóan megdörrenő program az egész életműből szemezgetett, de természetesen a friss Family Tree dalai adták a vázát. Ezek mellé aztán feldolgozások, dobszóló meg mindenféle egyéb nyalánkság is befért, többek között Hendrix Foxy Ladyje meg a számomra abszolút csúcspont White Trash Millionaire is.
Bár a prágai Ozzy-koncert köré szervezett párnapos kirándulásból csak este hatra értem haza, és kifejezetten nehezen vettem rá magam, hogy útnak induljak (éppen ezért a nyitó Dorothyt esélyem sem volt elérni), a koncert két perc alatt meggyőzött, hogy hatalmas hiba lett volna inkább otthon pihengetni. Ha pedig valaki a műfaj elöregedése és az igazán jó fiatal bandák hiánya miatt aggódik, nyugodtan merítsen erőt a Black Stone Cherryből, bennük ugyanis simán megvan minden ahhoz, hogy igazán hatalmasra hízzanak.
Fotó: Máté Éva
Hozzászólások
Szerintem sok esetben egy zenekarral az első találkozás a mérvadó. Én spec egy külföldi fesztiválon szaladtam bele a BSC-be, és le is esett az állam az élő teljesítményükt ől. Utána a hajón már nagyjából tudtam, hogy mire számítsak. Ehhez képest erre a koncertre meg azt tudom mondani, hogy "business as usual".
Ettől még remekül éreztem magam. ;-)
"illetve többször is fülig érő vigyorral nyugtázta, hogy a színpad előtt az első percektől látványosan lelkesedő közönség nem egyszer teli torokból üvöltötte vele a sorokat"
Egy két fülig érő vigyor volt, meg 8-10 fejcsóválás háttal a közönségnek, akik gyors egymásutánban háromszor belesültek a közönségénekelt etésbe, mert a) nem tudták a szöveget és/vagy b) nem ragadta el őket a hangulat. Az első sorban állva legalábbis ezt tapasztaltam, ismerősök, akik voltak a hajón is, szintén úgy érezték hogy a hangulat közel nem volt ugyanaz (valószínűleg a hajó egy intimebb közeg, első alkalom sokaknak, nem napsütésben kezdtek, stb), bár ők a színpad másik felén voltak, ott távolról nézve is aktívabb volt a közönség, Ben sem véletlenül töltött azon az oldalon több időt.
A feldolgozások szerintem rossz ütemben jöttek, itt szintén azt láttam hogy (főleg a Midnight Ridernél és a Foxy Ladynél) a közönség egy része fel sem ismerte ezeket a dalokat - nem is kötelező, nyilván - és pont ezért megtört a lendület. Én személy szerint, ha már rég nem voltak itt, és le is mondtak egy koncertet, a saját dalaiknak jobban örültem volna, lett volna miből szemezgetni (már a "pofátlanság" határát súrolja, hogy Things My Father Said-et kettőből kétszer nem tudták eljátszani... :) )
John Fred dobszólója egyes leírások szerint nettó 15 perc volt, nekem két percnek tűnt kb, annyira áll-leejtős, amit ez az ember művel, Chris bluesos játszadozása a hajón anno sütött, itt viszont mindenki tanácstalanul nézett egymásra, az óráját nézegette, vagy épp nekiállt telefonálgatni (tisztelet a kivételnek, nyilván csak azokról tudok írni amit a közvetlen közelemben láttam).
A többi viszont jogos, ennyire erős koncertzenekart nagyon ritkán lehet elcsípni. Az már csak az extra személyes nyavajgásom, hogy Dorothy helyett Aszfaltékat mennyivel szívesebben néztem volna meg...