Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Subscribe: Bookmarks

Bár már jó néhány hónapja megjelent ez év egyik legfontosabb hazai lemeze, talán nem árt megnézni, mivel állt elő a modern metal honi vezető bandája egy olyan EP-t követően, amely azért némileg megosztotta a rajongótábort. Nekem ugyan a Contradictions is nagyon tetszett a lovagmetalos-betéttel és a valódi feldolgozással együtt (Pataky Attila külön megköszönheti zenéje megismertetését néhány új korosztállyal), de abból nem lehetett előre kitalálni, milyen ízekkel, színekkel, hangulatokkal tölt majd meg egy teljes lemezt a Subscribe.

A változatosság biztosítása és a meghökkentés szándéka maradt, sőt, úgy érzem, korábban talán még sosem sikerült ennyire bizarr, sokszínű albumot összehozniuk. Egy Subscribe lemezt nyilván nem lehet egy-két hallgatással kiismerni, így szükség lehet kapaszkodókra, amik közül meglepő módon nem is a mostanra már mindenki által kívülről fújt Álomtégla a legfogósabb, hanem a Bitter Boundary névre keresztelt, 5 percbe foglalt tökéletesség. A legtöbb zenekar örülhet, ha karrierje során akár csak egy ilyen számot sikerül összehoznia: a gyönyörűen beillesztett, picit a Fair To Midlandet idéző zongorafutamok és a kiverhetetlen „What is in the air...." refrén maradandó hatása szerintem agyi CT vizsgálatokkal is simán kimutatható elváltozást okoz mindenkinél. Bravúros feladat lehetett megoldani a billentyűs hangszerek beolvasztását a már eleve sem éppen szellős Subscribe-hangzásba, ennek sikere szerintem a lemez egyik legnagyobb erénye. Cséry Zoli az álmodozósan kezdődő, majd szépen beinduló Books For The Dyslexic-ben is roppant ízlésesen zongorázik, majd egy rövidebb progmetalos szintiszólóval rögtön más hangulatot is hoz.

megjelenés:
2011
kiadó:
Twelvetones
pontszám:
9 /10

Szerinted hány pont?
( 58 Szavazat )

A finomabb pillanatok mellett a mérleg másik felét az olyan vadabb tételek adják, mint az Orchitis vagy az Anxiety.. Act II & III, amelyek természetesen hozzák a jólismert subis őrületet. A trilógia harmadik fele nekem különösen bejön, viszont a második rész azzal a swinges leállós résszel kevésbé talált be... Persze a srácoknak eszük ágában sincs bárki elvárásainak megfelelni, és ez így is van jól. Azért elmondom, hogy a Hammonddal alátámasztott, jazzes leállós középrészű Ringside Seatet nem érzem az életmű legerősebb pillanatai közé tartozónak, és a záró Gay Rodeo Mr. Bungle-hangulatú agymenése hallatán sem fogott el a vágy, hogy még sokszor átéljem ezt...

Viszont amiért csakis maximális dicséret járhat, az az egyfajta zongora-uralta prelűdként szolgáló Miles Away után következő, majd 8 perces Between Heaven And Her. Gondolom, nem véletlenül lett a lemez utolsó előtti száma, hiszen egy ilyen fajsúlyú tétel itt érvényesülhet a legjobban: az elmélkedős, katartikus szerzeményt hatásában, erejében kizárólag az utolsó Tool lemez kétrészes magnum opusához, a Wings For Marie-hez tudnám hasonlítani. A Bitter Boundary mellett ez a Bookmarks másik igazi csúcspontja.

Bár nem érzem úgy, hogy a Subscribe-nak sikerült volna maradéktalanul megtalálnia az egyensúlyt a komolyság és a könnyedség, illetve a keményebb és a lágyak részek között, és igazság szerint most először vannak náluk olyan számok, ahol késztetést érzek a skippelésre, a lemez legerősebb percei valószínűleg még sokáig fogva tartanak majd, ezért jár a közel maximális pontszám.

 

Hozzászólások 

 
+1 #3 hszb 2011-07-14 13:13
Szerintem nem szabad úgy gondolni az albumra, mintha a Subscribe csinálta volna. Ez a véleményem: http://haddszoljon.blog.hu/2011/03/20/subscribe_bookmarks
Idézet
 
 
+2 #2 erika 2011-07-07 16:15
Szerintem hihetetlenül jó lett a lemez persze nekem is voltak olyan számok amik első hallásra nem értettem és nehezen emésztettem meg, de miután többször meghallgattam sikerült megértenem a Subscribe zenéje ilyen és ettől olyan különleges!! A lemez nagyon oda van téve úgy ahogy van!!
Idézet
 
 
#1 M 2011-07-07 14:29
sokáig próbálkoztam vele, de egyáltalán nem jön be. nem gondoltam volna, de nálam ez a lemez jelentette az év első komolyabb csalódását. 10/5,5
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Peter Gabriel - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. május 6.

 

Nickelback - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. november 8.

 

Perfect Symmetry - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.

 

Muse - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 15.