Amcsi kvartettről van szó, mely Chicago ege alatt látta meg a napvilágot, méghozzá 1990-ben. Hogy azóta mi az ördögöt csináltak, nagyjából rejtély. (Majd Frei vagy Vujcsi kinyomozza.) Mindez azonban még nem magyarázza, mitől lett az albumuk mindössze 35 perces...
megjelenés:
2004 |
kiadó:
Metal Blade / HMP |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
Rivalék szigorú, szikár metalt állítanak elő, három gitár és dob felállásban, a billentyűket hírből sem ismerik. A nóták többnyire nagyon is tempósak, de dallamosságuk ellenére nem jellemzőjük a fülbemászóság, könnyed megjegyezhetőség. A címadó első nóta, az Extreme Aggression (micsoda cím!), valamint a Reach úgy teper végig a hangszórókban, akár három neveletlen, vérszomjas bulldog. Miután ezek jól megszaggatták a kerítést és a postás lába szárát, a némileg higgadtabb Insane tapos végig rajtunk bakancsos talpával, kidagadó erekkel összes bi- és tricepszén.
John Johnson - aki bizonyára komálja szülei humorát - a zenéhez idomuló keménységgel, nyersességgel énekel mindvégig. Hangja természetesnek tűnik, nincs benne erőlködés, még a varacskosabb részeknél sem. A fiúk TALÁN a Remember You-t szánhatták az album érzelmes pontjának. Mindenesetre, nem tipikus ballada, attól igen távol áll... A Lord of the Knights akár egy lovagos-kardos true metal banda nótája is lehetne - persze csupán címe alapján. Ehelyütt John még basszusszólót is rittyent számunkra, így bizonyítván: nem csupán a torkával melózik. A Hell Train őrült sebességgel robogó-zakatoló expresszvonatként zárja le az albumot.
Rendkívül kemény, morcos, kíméletet nem ismerő anyaggal akad össze, aki becserkészi magának a State of Mind albumot. Azoknak ajánlott, akik nem kedvelik a billentyűkkel és fejüktől-farkukig hétmérföldes kórusokkal megpakolt operákat, inkább a direkt, izomból felnyomott zenék hívei.