Rossz fát tehettem a tűzre. De tényleg, büntiben lehetek valaminő vétkemért, mert a legutóbbi pakkban, amit kézhez kaptam, régibbnél-ősibb cuccok lapulnak egymás mellett. Egyik nap már átrágtam a magam egy dögunalmas, 2003-as keltű brazil albumon, most pedig itt egy francia formáció korongja, ami kerek három éve, 2004 januárjában látott napvilágot. Legalább átcímkézték volna! (Ja, hogy ezt nem lehet megenni?...)
megjelenés:
2004 |
kiadó:
NTS / Musicworld 2000 |
pontszám:
8 /10 Szerinted hány pont?
|
Mivel fittyet sem tudtam ezekről a gall csákókról, meglestem a honlapjukat. Persze az is gall, így aztán továbbra sem tudok sokkal többet, de azt döbbenettel vettem tudomásul, hogy igen termékeny csapatról van szó (nem ez a döbbenet oka...), akik 2002 és 2006 között öt albumot dobtak piacra – a legutóbbit éppen tavaly. A nálam pihenő anyag az öt lemez közül a harmadik. Előtte és utána hullaszag. Na, erre varrjatok gombot... A hatosfogat dallamos powerben utazik, ami igazán szép dolog tőlük, mivel a franciákra inkább jellemző a pezsgőszürcsölés, mintsem a fémes muzsikák nyűvése.
A hangzás teljesen rendben lévőnek tűnik, kellőképp izmos, a mjuzik derekasan megdörren. Helyükön molyolnak a gityók, a billentyűk virgonckodnak. A frontember (Didier Delsaux) hangja lehetne dögösebb, időnként kissé erőlködik a szentem, de nem vészes az ügy, hallottam már nála sokkal gyenguszabb előadókat is. Korrekt riffelés, élvezhető dallamok, derekas kétlábgépes dobmunka, helyenként progosba kacsintó, apró zöngék. Érdekes módon, nem igazán zavar be a dalok francia nyelvezete, ami azt jelenti, hogy a dinamikus muzsika elvonja róla a figyelmet. Az Empire Virtuel-, Mourir En Hero-, vagy Damocles-típusú vérbő, lendületes nóták úgy jók, ahogy vannak. Az erőteljesen taroló Heritier hallatán csak pislogok. Hisz ezek a nóták egészen pipecek! Rendes vokálok szólnak a Hors La Loi-ban, a Maudit pedig végre enged valamelyest a tempó-gyeplőn, de ez már ránk is fért. Nem lenne gond a Memoire-ral sem, ám itt Didier kissé jobban túlvállalta magát, mint másutt és számára kényelmetlen magasságokra tör, így hangja helyenként eléggé elvékonyodik. Kapunk persze egy adagnyit lírából is: a La Mort Dans L'ame – a dalt végigkísérő zongorajáték ellenére – a súlyokkal alaposan terhelt balladák közé tartozik. A címadó szerzemény a rohamtempóban loholó darabok közé tartozik, egyébként pedig teljesen okés. A lemezen ajándékként egy koncertfelvétel is fellelhető. A hangzás nem túl király, de jó lehetett az a buli, amelyen négy gityóval és a Pretty Maids tagjaival nyomatták a Future Worldöt...
Kellemes meglepetés ért, elismerem. Fene bánja, mikori ez az anyag, ha egyszer jó muzsikát rejt. Tipikusan európai jellegű power hallható a korongon, amelyet bármikor kényelmesen végig lehet hallgatni, minden szempontból megfelel a mai követelményeknek. A borító egészen tetszetős lenne, ha nem biggyesztettek volna rá egy „manóvárosan" hevi izomcsávót... Ja, és ha netán küldenének egyet a 2006-os albumból... Merszí!