Shock!

április 26.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Megszületett Jon Schaffer ítélete: „Mélyen megbántam, amit 2021. január 6-án tettem”

Három év próbaidővel, kártérítéssel és közérdekű munkával megúszta részvételét a 2021. január 6-ai washingtoni zavargásokban Jon Schaffer. Az Iced Earth főnöke sajtónyilatkozatban kommentálta a döntést, és mint fogalmaz, mélyen megbánta a történteket.

1026jon

Megszületett az ítélet Jon Schaffer büntetőügyében. Az Iced Earth gitárosát a 2021. január 6-ai washingtoni zavargások után vonták eljárás alá: az FBI akkor mintegy negyven ember ellen adott ki elfogatóparancsot a több halálos áldozatot is követelő megmozdulások után, amelyek során Donald Trump leköszönő elnök támogatói betörtek az amerikai törvényhozás épületébe. Schaffer érintettségét több fotó és egy általa a helyszínen adott, rövid videós nyilatkozat is bizonyította. A jelenleg 56 éves zenész ellen eredetileg hat különböző vádpontot hoztak fel, de csak kettőben ismerte el felelősségét: abban, hogy akadályozta az amerikai kongresszus törvényes működését, illetve, hogy felfegyverkezve hatolt be tiltott területre. Utóbbi arra a magas hatóanyag-tartalmú paprikasprayre utal, amelyet magánál tartott a zavargások során, és ezt helyszíni fotók is bizonyítják. A hatóságokkal való példás együttműködésének köszönhetően az ügyészség nem kért letöltendő büntetést Schafferre: az ítélet ennek szellemében három év próbaidő, ezer dollár kártérítés és további kétszáz dollár további költség megtérítése, illetve százhúsz óra közérdekű munka lett.

A gitáros terjedelmes nyilatkozatot tett közzé az ítélet után. „Mélyen megbántam, amit 2021. január 6-án tettem – áll a közleményben. – Sosem voltam tökéletes, de életem jelentős részében igen produktív emberként éltem: megpróbáltam hitelesen, szigorú munkamorál mentén cselekedni. Szenvedélyesen szeretem a hazámat és hiszek mindazon alapelvekben, amelyeknek köszönhetően szerte a világon oly sokan tekintenek az Egyesült Államokra az egész emberiség reményteli világítótornyaként. Több mint harminc éven át jártam a világot, több mint száz országban játszottam, és mindig hatalmas érzés és megkönnyebbülés volt, amikor a repülőgép biztonságosan landolt amerikai földön."

Schaffer úgy fogalmaz: amikor 2020-ban beütött a világjárvány, és az Egyesült Államokban elszabadult a káosz – ezzel a lezárások és az általános feszültség mellett minden bizonnyal a George Floyd halálát követő történésekre, tömegmegmozdulásokra és zavargásokra utal –, meggyőződése volt: hazája az összeomlás küszöbén áll. „A 2020-as elnökválasztás után számos hivatalos tisztségviselő és médium arról számolt be, hogy a választásokat elcsalták, én pedig csak még jobban aggódtam. Ezért döntöttem úgy, hogy D.C.-be megyek, és hallatom a hangomat. Nem keresek kifogásokat az impulzív viselkedésemre. Hibáztam, és vállalom a felelősséget a tetteimért. Tisztában vagyok vele, hogy hatalmas hibát követtem el, és azt kívánom, bárcsak soha ne mentem volna oda. A pusztító következmények kihatottak az egész életemre, a családomra, a barátaimra, a vállalkozásomra, a kollégáimra és az üzleti partnereimre is."

Jon saját bevallása szerint már másnap tudta, hogy hibázott, így miután hazament Indianába, egyből ügyvédeihez fordult és feladta magát. „Szabad akaratomból visszakoztam, és együttműködtem a hatóságokkal. Először számos nagyon komoly szövetségi, államellenes bűncselekménnyel vádoltak meg, és attól féltem, hogy a hátralévő életemet börtönben töltöm majd. Több hónapig voltam őrizetben. Magánzárkában helyeztek el, méghozzá iszonyatos körülmények között. Hihetetlenül megrázó élmény volt. A több száz vádlott közül én kötöttem először vádalkut, most pedig próbaidőre ítéltek" – írja Schaffer. Mint fogalmaz, rendkívül nehéznek bizonyult idáig hallgatnia, mert már az elejétől fogva szerette volna kifejezni, hogy megbánta tetteit.

„Ez az egész helyzet elképesztően nehéz volt, ugyanakkor tudom: jobb ember lettem általa – szögezi le. – Azelőtt mindig igyekeztem lefoglalni magamat, így nem jutott túl sok időm az önelemzésre. Az elmúlt három és fél évem azonban többnyire ezzel telt. Egy csodálatos gyülekezet tagja lettem, és spirituális, mentális, illetve fizikai téren egyaránt rengeteget fejlődtem. E személyes újjászületés arra inspirált, hogy tovább zenéljek, és biztos vagyok benne, hogy a jövőbeli alkotásaimra is roppant pozitív hatással lesz majd. Bocsánatot kérek minden rajongómtól, akinek csalódást okoztam, de a rettentően kellemetlen megpróbáltatások közepette is támogatott. Természetesen azokat is megértem, akiknek elveszítettem a megbecsülését az aznapi tetteimmel. Szerényen mindössze annyit kérek mindenkitől: hadd bizonyítsam a cselekedeteimmel, mekkora utat tettem meg azóta. Előadóként továbbra is azért szeretnék dolgozni, hogy egyesítsem, ne pedig megosszam az embereket."

 

Hozzászólások 

 
#32 Vitya212 2025-04-09 06:53
Idézet - Angelus.H:
Idézet - Lala:
Idézet - Angelus.H:
Idézet - Scarecrow:
Idézet - MikiRock85:
Bocs de kifordul a belem. A gyávaságnak a meg hunyászkodásnak is vannak határai.

Ennyit az elvekről, a tisztességről, a heavy metal-ról.


Mit nyilatkozzon? (eleve ez tuti előre gyártott szöveg a részére, nem ő találta ki)

"B*sszátok meg mind, ott voltam egy paprikaspray-el a kezemben osztani az igét, jöhet a több év letöltendő kóter!"

Inkább legyen egyesek szemében "gyáva" (persze a magyar hazafik többsége nem az, ők kiállnak mindenáron az elveikért), mint hogy bevarrják több évre elrettentő példaként. Jó ez így.


Senki sem rettenthetetlen . Tudod kicsoda az? Akinek nincs mit vesziteni. Schaffer pont olyan arc, akinek nagyon sok vesziteni valoja van. Kinullaztak a karrieret es egzisztencialis an is. Lambesis nem a rendszerre tamadt ra, de Shaffer igen. Arra nincs pardon.

Azért ez is milyen durva. Lambesis konkrétan megkísérelt meggyilkolni egy embert. Aki ráadásul a hites felesége. Oké, leülte a büntetését, de nagyjából visszafogadta a showbiznisz (direkt nem úgy fogalmaztam, hogy rockvilág, vagy közösség, hiszen ezen a szinten ez már mást jelent). Új lemez, turnék.

Schaffer pedig végső soron mit is csinált? Úgymond nem csinált semmi rosszat. Pláne nem megölni akart valakit. Hitt valamiben, aljasnak és mételyezőnek tartotta a fennálló rendszert (amit szerintem bármelyikünk tudna hasonlónak mondani, bármelyik országban, bármelyik korban). És amikor látott egy történelmi pillanatot, hogy most talán nem csak valami semmi érdemit nem változtató vezércsere történhet, hanem most talán a teljes rendszer megbuktatható, megreformálható lenne, ő nem csak a fitelből üvöltözött a tv-vel, hanem odament, bele akart állni, hallatni akarta a hangját, része akart lenni a történelmi pillanatnak. Most itt nem az a lényeg, milyen személy érdekében vagy védelmében, de szerintem érthető. Pontosan ugyanaz a történelmi helyzet és motiváció, mint amikor nálunk 2006-ban szinte az egész társadalom egyszerre horkant fel, és ott egy pillanatra látszott egy történelmi időablak, amikor a sok fejünk felett eldöntött szarkavarás helyett a magyarok végre saját kezükbe vehetik a sorsukat (ne ne ne!!!! Nehogy megnyíljon valami aktuálpolitikai vitaműsor, nem ez most a lényeg, lehessen már érteni a párhuzamot!!!)

Na ez volt Schaffer "nagy bűne", ami után még a saját zenésztársai is úgy iszkoltak el tőle, mintha a saját anyját ölte volna meg. És a zeneipar is így állt hozzá. Itt térek vissza a showbiznisz mentalitására és erkölcsiségére Lambesis-szel összevetve. A vak is láthatja, "kiknek a kezében van a popszakma", a klasszikus után ugye.

Schaferről még annyit, a korábbi cikkben beindult adok-kapok kapcsán, a fentiekből következően az, hogy beleállt a dolgba és ott volt, azon a téren valóban megérdemelheti a rendíthetetlen, elvhű jelzőket. Még akkor is, ha sokan politikailag nem értenek egyet vele.
Az ez után következő nyomozati szakaszra mondtam, amikor minden hír és közlemény alapján, még a sorok között se kellett túl sokat olvasni, hogy egyértelmű legyen, bizony befújta a társait, barátait - és ahogy fogalmaz a rendőrségi közlemény a buksisimijében, bizony páratlan közreműködőkész séggel és részletességgel . Ha valaki ezt vitattja, Dee Snider-rel vitatkozzon, ne velem, ő is ugyanezt mondta. Személy szerint ekkor vesztettem el a tiszteletet felé.

És ahogy a korábbi kommentben is írtam, emberileg teljesen megértem, valószínűleg a legtöbbünk se csinálta volna másképp. Sok év börtönt, a teljes családi és egzisztencialis megsemmisülés lebegve a fejünk felett. Egy átlag John Smith-nél a szemem se rebbent volna. De amikor az addig volt nagy metalharcos, aki a soha meg nem törésről, bajtársiasságró l, elvhűségről énekel, az első másodperctől kezdve a leghűségesebb vamzer lesz, az legalábbis érdekes...


A hatterhatalom mestere annak, hogy barkit becsicskit, akit csak akar. Csak itt most a metal vilag is melysegesen leszerepelt. A rock muzsika szamomra arrol is szol, hogy tobbet latunk a vilagbol es felemeljuk a szavunkat es nem vagyunk birkak. Nos hat sajnos nem igy van. Ha elveihez hu embert akarsz, akinek nem roppantottak meg a gerincet, az Vikernes pl.

Hát ha valaki birka akkor az ennek a kommentnek az alapján te vagy.
Idézet
 
 
#31 nscatto 2025-04-08 18:16
Idézet - PikkÁsz80:
Idézet - Angelus.H:
A hatterhatalom mestere annak, hogy barkit becsicskit, akit csak akar. Csak itt most a metal vilag is melysegesen leszerepelt. A rock muzsika szamomra arrol is szol, hogy tobbet latunk a vilagbol es felemeljuk a szavunkat es nem vagyunk birkak. Nos hat sajnos nem igy van. Ha elveihez hu embert akarsz, akinek nem roppantottak meg a gerincet, az Vikernes pl.

Azért tiszteled mert gyilkos vagy mert elítélt rongáló vagy mert náci?


Hát igen, hatalmas erkölcsi példakép a többszörös gyilkos, templomgyújtoga tó, vasgerincű, elveihez hű náci bácsi.
Idézet
 
 
#30 Samael 2025-04-08 18:13
Idézet - Angelus.H:
A hatterhatalom mestere annak, hogy barkit becsicskit, akit csak akar. Csak itt most a metal vilag is melysegesen leszerepelt. A rock muzsika szamomra arrol is szol, hogy tobbet latunk a vilagbol es felemeljuk a szavunkat es nem vagyunk birkak. Nos hat sajnos nem igy van. Ha elveihez hu embert akarsz, akinek nem roppantottak meg a gerincet, az Vikernes pl.


Nem tudom miért kellett ezt a több hónapos hozzászólásfoly amot újraéleszteni, de ha már újraéledt akkor én is hozzászólok: az elvhűségnek csak akkor van értelme és értéke, ha értelmes elvekhez ragaszkodik az ember. A KKK tagjai is hűek voltak az elveikhez. Hitler is. Sztálin is. Önmagában az elvekhez való ragaszkodás csak annyit ér, amennyit maguk az elvek, amikhez ragaszkodunk.
Idézet
 
 
#29 Ben Nihil 2025-04-08 17:20
Idézet - PikkÁsz80:
Idézet - Angelus.H:
A hatterhatalom mestere annak, hogy barkit becsicskit, akit csak akar. Csak itt most a metal vilag is melysegesen leszerepelt. A rock muzsika szamomra arrol is szol, hogy tobbet latunk a vilagbol es felemeljuk a szavunkat es nem vagyunk birkak. Nos hat sajnos nem igy van. Ha elveihez hu embert akarsz, akinek nem roppantottak meg a gerincet, az Vikernes pl.

Azért tiszteled mert gyilkos vagy mert elítélt rongáló vagy mert náci?


Érteni is mádzsár, vádzs csak nemrég jönni ide? :D
Idézet
 
 
#28 PikkÁsz80 2025-04-08 08:54
Idézet - Angelus.H:
A hatterhatalom mestere annak, hogy barkit becsicskit, akit csak akar. Csak itt most a metal vilag is melysegesen leszerepelt. A rock muzsika szamomra arrol is szol, hogy tobbet latunk a vilagbol es felemeljuk a szavunkat es nem vagyunk birkak. Nos hat sajnos nem igy van. Ha elveihez hu embert akarsz, akinek nem roppantottak meg a gerincet, az Vikernes pl.

Azért tiszteled mert gyilkos vagy mert elítélt rongáló vagy mert náci?
Idézet
 
 
#27 Angelus.H 2025-04-07 22:00
Idézet - Lala:
Idézet - Angelus.H:
Idézet - Scarecrow:
Idézet - MikiRock85:
Bocs de kifordul a belem. A gyávaságnak a meg hunyászkodásnak is vannak határai.

Ennyit az elvekről, a tisztességről, a heavy metal-ról.


Mit nyilatkozzon? (eleve ez tuti előre gyártott szöveg a részére, nem ő találta ki)

"B*sszátok meg mind, ott voltam egy paprikaspray-el a kezemben osztani az igét, jöhet a több év letöltendő kóter!"

Inkább legyen egyesek szemében "gyáva" (persze a magyar hazafik többsége nem az, ők kiállnak mindenáron az elveikért), mint hogy bevarrják több évre elrettentő példaként. Jó ez így.


Senki sem rettenthetetlen . Tudod kicsoda az? Akinek nincs mit vesziteni. Schaffer pont olyan arc, akinek nagyon sok vesziteni valoja van. Kinullaztak a karrieret es egzisztencialis an is. Lambesis nem a rendszerre tamadt ra, de Shaffer igen. Arra nincs pardon.

Azért ez is milyen durva. Lambesis konkrétan megkísérelt meggyilkolni egy embert. Aki ráadásul a hites felesége. Oké, leülte a büntetését, de nagyjából visszafogadta a showbiznisz (direkt nem úgy fogalmaztam, hogy rockvilág, vagy közösség, hiszen ezen a szinten ez már mást jelent). Új lemez, turnék.

Schaffer pedig végső soron mit is csinált? Úgymond nem csinált semmi rosszat. Pláne nem megölni akart valakit. Hitt valamiben, aljasnak és mételyezőnek tartotta a fennálló rendszert (amit szerintem bármelyikünk tudna hasonlónak mondani, bármelyik országban, bármelyik korban). És amikor látott egy történelmi pillanatot, hogy most talán nem csak valami semmi érdemit nem változtató vezércsere történhet, hanem most talán a teljes rendszer megbuktatható, megreformálható lenne, ő nem csak a fitelből üvöltözött a tv-vel, hanem odament, bele akart állni, hallatni akarta a hangját, része akart lenni a történelmi pillanatnak. Most itt nem az a lényeg, milyen személy érdekében vagy védelmében, de szerintem érthető. Pontosan ugyanaz a történelmi helyzet és motiváció, mint amikor nálunk 2006-ban szinte az egész társadalom egyszerre horkant fel, és ott egy pillanatra látszott egy történelmi időablak, amikor a sok fejünk felett eldöntött szarkavarás helyett a magyarok végre saját kezükbe vehetik a sorsukat (ne ne ne!!!! Nehogy megnyíljon valami aktuálpolitikai vitaműsor, nem ez most a lényeg, lehessen már érteni a párhuzamot!!!)

Na ez volt Schaffer "nagy bűne", ami után még a saját zenésztársai is úgy iszkoltak el tőle, mintha a saját anyját ölte volna meg. És a zeneipar is így állt hozzá. Itt térek vissza a showbiznisz mentalitására és erkölcsiségére Lambesis-szel összevetve. A vak is láthatja, "kiknek a kezében van a popszakma", a klasszikus után ugye.

Schaferről még annyit, a korábbi cikkben beindult adok-kapok kapcsán, a fentiekből következően az, hogy beleállt a dolgba és ott volt, azon a téren valóban megérdemelheti a rendíthetetlen, elvhű jelzőket. Még akkor is, ha sokan politikailag nem értenek egyet vele.
Az ez után következő nyomozati szakaszra mondtam, amikor minden hír és közlemény alapján, még a sorok között se kellett túl sokat olvasni, hogy egyértelmű legyen, bizony befújta a társait, barátait - és ahogy fogalmaz a rendőrségi közlemény a buksisimijében, bizony páratlan közreműködőkész séggel és részletességgel . Ha valaki ezt vitattja, Dee Snider-rel vitatkozzon, ne velem, ő is ugyanezt mondta. Személy szerint ekkor vesztettem el a tiszteletet felé.

És ahogy a korábbi kommentben is írtam, emberileg teljesen megértem, valószínűleg a legtöbbünk se csinálta volna másképp. Sok év börtönt, a teljes családi és egzisztencialis megsemmisülés lebegve a fejünk felett. Egy átlag John Smith-nél a szemem se rebbent volna. De amikor az addig volt nagy metalharcos, aki a soha meg nem törésről, bajtársiasságró l, elvhűségről énekel, az első másodperctől kezdve a leghűségesebb vamzer lesz, az legalábbis érdekes...


A hatterhatalom mestere annak, hogy barkit becsicskit, akit csak akar. Csak itt most a metal vilag is melysegesen leszerepelt. A rock muzsika szamomra arrol is szol, hogy tobbet latunk a vilagbol es felemeljuk a szavunkat es nem vagyunk birkak. Nos hat sajnos nem igy van. Ha elveihez hu embert akarsz, akinek nem roppantottak meg a gerincet, az Vikernes pl.
Idézet
 
 
#26 ma 2024-10-28 12:24
Bárhogy lehet látni ezt a Capitoliumba való behatolást az, hogy meggondolatlan volt az biztos. Nagyon helyesen valaki elmagyarázta neki, hogy hogyan tud a legkisebb kárral kikeveredni belőle. Lehet, hogy ezzel nőtt fel.
Idézet
 
 
#25 Vitya121 2024-10-27 18:30
Idézet - kamikaze:
Idézet - Vitya121:
Idézet - Goodbye:
Idézet - Vitya121:
Sztem ha Trump kikap újból oda kell menni ,de már nem paprikasprayyel

Akkor mivel? De ne aggódj, az igazságtalan választási rendszer miatt a többség szavazata ellenêre megnyeri, ahogy 8 évvel ezelőtt. A jelenlegi kormány összességében jó, de az egész világra pusztulást hoztak azzal, hogy szabadlábon hagyták ezt a terroristát. Korábban azt hittem, hogy csak nálunk lehet következmény nélkül megúszni egy erőszakos patkánylázadást .
csak 2 háború tört ki barátom de amúgy jó

És mi köze ehhez az USA-nak (pláne Jon Schaffernek és a metal zenének)?
Különben meg mennyivel jobb lett volna ugye, ha rögtön megadják magukat a harcoló felek, akkor mindenki győztesnek érzi magát a végén. :D

Tudod a választ te is de mondom ki neked
Amúgy az Iced Earth az egyik kedvenc zenekarom és Schaffer motivációját is értem
Idézet
 
 
#24 kamikaze 2024-10-27 13:18
Idézet - Vitya121:
Idézet - Goodbye:
Idézet - Vitya121:
Sztem ha Trump kikap újból oda kell menni ,de már nem paprikasprayyel

Akkor mivel? De ne aggódj, az igazságtalan választási rendszer miatt a többség szavazata ellenêre megnyeri, ahogy 8 évvel ezelőtt. A jelenlegi kormány összességében jó, de az egész világra pusztulást hoztak azzal, hogy szabadlábon hagyták ezt a terroristát. Korábban azt hittem, hogy csak nálunk lehet következmény nélkül megúszni egy erőszakos patkánylázadást .
csak 2 háború tört ki barátom de amúgy jó

És mi köze ehhez az USA-nak (pláne Jon Schaffernek és a metal zenének)?
Különben meg mennyivel jobb lett volna ugye, ha rögtön megadják magukat a harcoló felek, akkor mindenki győztesnek érzi magát a végén. :D
Idézet
 
 
#23 Vitya121 2024-10-27 12:13
Idézet - Goodbye:
Idézet - Vitya121:
Sztem ha Trump kikap újból oda kell menni ,de már nem paprikasprayyel

Akkor mivel? De ne aggódj, az igazságtalan választási rendszer miatt a többség szavazata ellenêre megnyeri, ahogy 8 évvel ezelőtt. A jelenlegi kormány összességében jó, de az egész világra pusztulást hoztak azzal, hogy szabadlábon hagyták ezt a terroristát. Korábban azt hittem, hogy csak nálunk lehet következmény nélkül megúszni egy erőszakos patkánylázadást .
csak 2 háború tört ki barátom de amúgy jó
Idézet
 
 
#22 2Gábor2 2024-10-27 11:19
Idézet - Lala:
Idézet - Angelus.H:
Idézet - Scarecrow:
Idézet - MikiRock85:
Bocs de kifordul a belem. A gyávaságnak a meg hunyászkodásnak is vannak határai.

Ennyit az elvekről, a tisztességről, a heavy metal-ról.


Mit nyilatkozzon? (eleve ez tuti előre gyártott szöveg a részére, nem ő találta ki)

"B*sszátok meg mind, ott voltam egy paprikaspray-el a kezemben osztani az igét, jöhet a több év letöltendő kóter!"

Inkább legyen egyesek szemében "gyáva" (persze a magyar hazafik többsége nem az, ők kiállnak mindenáron az elveikért), mint hogy bevarrják több évre elrettentő példaként. Jó ez így.


Senki sem rettenthetetlen . Tudod kicsoda az? Akinek nincs mit vesziteni. Schaffer pont olyan arc, akinek nagyon sok vesziteni valoja van. Kinullaztak a karrieret es egzisztencialis an is. Lambesis nem a rendszerre tamadt ra, de Shaffer igen. Arra nincs pardon.

Azért ez is milyen durva. Lambesis konkrétan megkísérelt meggyilkolni egy embert. Aki ráadásul a hites felesége. Oké, leülte a büntetését, de nagyjából visszafogadta a showbiznisz (direkt nem úgy fogalmaztam, hogy rockvilág, vagy közösség, hiszen ezen a szinten ez már mást jelent). Új lemez, turnék.

Schaffer pedig végső soron mit is csinált? Úgymond nem csinált semmi rosszat. Pláne nem megölni akart valakit. Hitt valamiben, aljasnak és mételyezőnek tartotta a fennálló rendszert (amit szerintem bármelyikünk tudna hasonlónak mondani, bármelyik országban, bármelyik korban). És amikor látott egy történelmi pillanatot, hogy most talán nem csak valami semmi érdemit nem változtató vezércsere történhet, hanem most talán a teljes rendszer megbuktatható, megreformálható lenne, ő nem csak a fitelből üvöltözött a tv-vel, hanem odament, bele akart állni, hallatni akarta a hangját, része akart lenni a történelmi pillanatnak. Most itt nem az a lényeg, milyen személy érdekében vagy védelmében, de szerintem érthető. Pontosan ugyanaz a történelmi helyzet és motiváció, mint amikor nálunk 2006-ban szinte az egész társadalom egyszerre horkant fel, és ott egy pillanatra látszott egy történelmi időablak, amikor a sok fejünk felett eldöntött szarkavarás helyett a magyarok végre saját kezükbe vehetik a sorsukat (ne ne ne!!!! Nehogy megnyíljon valami aktuálpolitikai vitaműsor, nem ez most a lényeg, lehessen már érteni a párhuzamot!!!)

Na ez volt Schaffer "nagy bűne", ami után még a saját zenésztársai is úgy iszkoltak el tőle, mintha a saját anyját ölte volna meg. És a zeneipar is így állt hozzá. Itt térek vissza a showbiznisz mentalitására és erkölcsiségére Lambesis-szel összevetve. A vak is láthatja, "kiknek a kezében van a popszakma", a klasszikus után ugye.

Schaferről még annyit, a korábbi cikkben beindult adok-kapok kapcsán, a fentiekből következően az, hogy beleállt a dolgba és ott volt, azon a téren valóban megérdemelheti a rendíthetetlen, elvhű jelzőket. Még akkor is, ha sokan politikailag nem értenek egyet vele.
Az ez után következő nyomozati szakaszra mondtam, amikor minden hír és közlemény alapján, még a sorok között se kellett túl sokat olvasni, hogy egyértelmű legyen, bizony befújta a társait, barátait - és ahogy fogalmaz a rendőrségi közlemény a buksisimijében, bizony páratlan közreműködőkész séggel és részletességgel . Ha valaki ezt vitattja, Dee Snider-rel vitatkozzon, ne velem, ő is ugyanezt mondta. Személy szerint ekkor vesztettem el a tiszteletet felé.

És ahogy a korábbi kommentben is írtam, emberileg teljesen megértem, valószínűleg a legtöbbünk se csinálta volna másképp. Sok év börtönt, a teljes családi és egzisztencialis megsemmisülés lebegve a fejünk felett. Egy átlag John Smith-nél a szemem se rebbent volna. De amikor az addig volt nagy metalharcos, aki a soha meg nem törésről, bajtársiasságró l, elvhűségről énekel, az első másodperctől kezdve a leghűségesebb vamzer lesz, az legalábbis érdekes...


Talán csak rájött, hogy nincs jó meg rossz oldal, valójában csak egy oldal van, ami aljas, elnyomó és bármire képes.
Az emberekbe gyerekkoruktól kezdve belenevelik azt a hitet, hogy mindig fekete és fehér közt kell/lehet választani, szabadságharcok , felkelések, forradalmak etc. Valószínűleg Jon és a többi résztvevő is úgy gondolta, hogy az ő életükben most jött el az a pillanat, amikor valami nagyon fontosnak és pozitívnak lehet a része.
Persze valójában mindig manipulatív és hamis, amit a történelemről adott pillanatban tanítanak, mindig az adott hatalom érdekei szerint és korunkban a technika segítségével az agymosásnak és történelemhamis ításnak minden korábbinál hatékonyabb eszközeként, de ez már más téma.
Idézet
 
 
#21 Lala 2024-10-27 08:30
Idézet - Angelus.H:
Idézet - Scarecrow:
Idézet - MikiRock85:
Bocs de kifordul a belem. A gyávaságnak a meg hunyászkodásnak is vannak határai.

Ennyit az elvekről, a tisztességről, a heavy metal-ról.


Mit nyilatkozzon? (eleve ez tuti előre gyártott szöveg a részére, nem ő találta ki)

"B*sszátok meg mind, ott voltam egy paprikaspray-el a kezemben osztani az igét, jöhet a több év letöltendő kóter!"

Inkább legyen egyesek szemében "gyáva" (persze a magyar hazafik többsége nem az, ők kiállnak mindenáron az elveikért), mint hogy bevarrják több évre elrettentő példaként. Jó ez így.


Senki sem rettenthetetlen . Tudod kicsoda az? Akinek nincs mit vesziteni. Schaffer pont olyan arc, akinek nagyon sok vesziteni valoja van. Kinullaztak a karrieret es egzisztencialis an is. Lambesis nem a rendszerre tamadt ra, de Shaffer igen. Arra nincs pardon.

Azért ez is milyen durva. Lambesis konkrétan megkísérelt meggyilkolni egy embert. Aki ráadásul a hites felesége. Oké, leülte a büntetését, de nagyjából visszafogadta a showbiznisz (direkt nem úgy fogalmaztam, hogy rockvilág, vagy közösség, hiszen ezen a szinten ez már mást jelent). Új lemez, turnék.

Schaffer pedig végső soron mit is csinált? Úgymond nem csinált semmi rosszat. Pláne nem megölni akart valakit. Hitt valamiben, aljasnak és mételyezőnek tartotta a fennálló rendszert (amit szerintem bármelyikünk tudna hasonlónak mondani, bármelyik országban, bármelyik korban). És amikor látott egy történelmi pillanatot, hogy most talán nem csak valami semmi érdemit nem változtató vezércsere történhet, hanem most talán a teljes rendszer megbuktatható, megreformálható lenne, ő nem csak a fitelből üvöltözött a tv-vel, hanem odament, bele akart állni, hallatni akarta a hangját, része akart lenni a történelmi pillanatnak. Most itt nem az a lényeg, milyen személy érdekében vagy védelmében, de szerintem érthető. Pontosan ugyanaz a történelmi helyzet és motiváció, mint amikor nálunk 2006-ban szinte az egész társadalom egyszerre horkant fel, és ott egy pillanatra látszott egy történelmi időablak, amikor a sok fejünk felett eldöntött szarkavarás helyett a magyarok végre saját kezükbe vehetik a sorsukat (ne ne ne!!!! Nehogy megnyíljon valami aktuálpolitikai vitaműsor, nem ez most a lényeg, lehessen már érteni a párhuzamot!!!)

Na ez volt Schaffer "nagy bűne", ami után még a saját zenésztársai is úgy iszkoltak el tőle, mintha a saját anyját ölte volna meg. És a zeneipar is így állt hozzá. Itt térek vissza a showbiznisz mentalitására és erkölcsiségére Lambesis-szel összevetve. A vak is láthatja, "kiknek a kezében van a popszakma", a klasszikus után ugye.

Schaferről még annyit, a korábbi cikkben beindult adok-kapok kapcsán, a fentiekből következően az, hogy beleállt a dolgba és ott volt, azon a téren valóban megérdemelheti a rendíthetetlen, elvhű jelzőket. Még akkor is, ha sokan politikailag nem értenek egyet vele.
Az ez után következő nyomozati szakaszra mondtam, amikor minden hír és közlemény alapján, még a sorok között se kellett túl sokat olvasni, hogy egyértelmű legyen, bizony befújta a társait, barátait - és ahogy fogalmaz a rendőrségi közlemény a buksisimijében, bizony páratlan közreműködőkész séggel és részletességgel . Ha valaki ezt vitattja, Dee Snider-rel vitatkozzon, ne velem, ő is ugyanezt mondta. Személy szerint ekkor vesztettem el a tiszteletet felé.

És ahogy a korábbi kommentben is írtam, emberileg teljesen megértem, valószínűleg a legtöbbünk se csinálta volna másképp. Sok év börtönt, a teljes családi és egzisztencialis megsemmisülés lebegve a fejünk felett. Egy átlag John Smith-nél a szemem se rebbent volna. De amikor az addig volt nagy metalharcos, aki a soha meg nem törésről, bajtársiasságró l, elvhűségről énekel, az első másodperctől kezdve a leghűségesebb vamzer lesz, az legalábbis érdekes...
Idézet
 
 
#20 kornel 2024-10-27 08:03
Szép is az ilyen hazaszeretet.Egy dolog a színpadról gerincesen prédikálni,egy másik a való világban vállalni a tetteink következményeit .Túl az 50en rájött,hogy mindig az erősebb kutya baszik.És az sose lesz ő.Nem kellett volna odaállni,mert csak égeti magát utólag.Ja,hogy forró fejjel cselekedett.Persze... Rájött,hogy ez nem az a mozi lesz,amit nézett,úgyhogy okosan feladta magát.Ez a sok rizsa meg... Hát,hagyjuk.Fejben nem kicsi a baj,ő is vmi párhuzamos valóságban leledzik.Itt Miskolcfalván is egyszerű az élet.
Idézet
 
 
#19 Angelus.H 2024-10-27 06:47
Idézet - Scarecrow:
Idézet - MikiRock85:
Bocs de kifordul a belem. A gyávaságnak a meg hunyászkodásnak is vannak határai.

Ennyit az elvekről, a tisztességről, a heavy metal-ról.


Mit nyilatkozzon? (eleve ez tuti előre gyártott szöveg a részére, nem ő találta ki)

"B*sszátok meg mind, ott voltam egy paprikaspray-el a kezemben osztani az igét, jöhet a több év letöltendő kóter!"

Inkább legyen egyesek szemében "gyáva" (persze a magyar hazafik többsége nem az, ők kiállnak mindenáron az elveikért), mint hogy bevarrják több évre elrettentő példaként. Jó ez így.


Senki sem rettenthetetlen . Tudod kicsoda az? Akinek nincs mit vesziteni. Schaffer pont olyan arc, akinek nagyon sok vesziteni valoja van. Kinullaztak a karrieret es egzisztencialis an is. Lambesis nem a rendszerre tamadt ra, de Shaffer igen. Arra nincs pardon.
Idézet
 
 
#18 Angelus.H 2024-10-27 06:39
Idézet - Guvat Jenőné:
Fair enough.

Kevesse ertem, mit kellett 4 evet huzni ezen az ugyon. Unfair enogh.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Anthrax - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Mátyás Attila Band - Budapest, A38, 2011. július 2.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.