Maroknyi kivételtől eltekintve borzasztóan utálom a vicceskedő csapatokat. Ennek egyik oka az, hogy általában a hihetetlen igénytelen, gagyi produkciót próbálják meg a mókásnak szánt körítéssel lenyomni az emberek torkán. Utálatom másik fő oka, hogy ez általában sikerül is, és mindenhonnan azt hallhatom vissza, hogy az adott csapat mennyire zseniális, holott korántsem az, sőt...
Valami ilyesmi a helyzet a német Traceelords esetében is, akik a promólap szerint tökönrúgós, belevaló rock 'n rollt nyomnak. Szerintem viszont egy hihetetlenül kommersz, popos zagyvalék hallható a lemezen, kicsit olyasmi, mint a Bloodhound Gang meg a Wheatus és egyéb borzalmak. Szörnyen ostoba az egész, nagyjából a 12-13 éves korosztályt célozták meg vele, egyéb korú, jóérzésű emberfiának nem is jöhet be igazán az ilyesmi. A fiatalok meg remélhetőleg hamar kinövik.
Nagyjából kétféle típusú nóta van a lemezen: tufa pop-punk és vicceskedő fos. A nyitó és valószínűleg fő-slágervárományos My Evil Girlfriend az első kategóriába való, butácska pop-punk dal, lásd mondjuk Blink 182. A második Room for Improvement meg olyasféle country-szerűség, amilyeneket anno Galla Miklós írt a L'art pour L'art-ban. Zeneileg tehát értékelhetetlen. Van még sörsátorba való harmonikás borzalom, Z'Zi Labor-féle asszonykórussal (Mr. Marple) meg nyolcvanas évek diszkó cucc is (Sunflower). Külön ki kell emelni a kilencvenes évek elején a Sodomban is megfordult énekes-gitáros Andy Brings-t is, aki nem elég, hogy nem egy gitárvirtuóz, még a hangja bicskanyitogató, idegesítő, nyávogó, cincogó.
Az anyagon két értékelhető nóta van mindössze, a bőgős Slick Prolidol énekelte Silver Lining és Watch Me Run. Slick erőteljes torokkal rendelkezik, melyet jókora adag Billy Idol-feeling hat át, így eme kettős Andy Brings nyávogása után maga a nagybetűs Mennyország. A többi dal viszont kifejezetten idegesítő, a hazai – e helyütt szándékosan nem említett - hasonszőrű katasztrófáknál semmivel sem értékelhetőbb.
Az egész cucc a vicceskedésre, mókáskodásra van kihegyezve, úgy a szövegek, mint a zene terén is, és otthon biztos a seggüket is verik a földhöz a németek egy-egy Traceelords koncerten, de ez a lemez akkor is katasztrofális, rettentő, borzasztó! Fényes bizonyítéka annak, hogy tőlünk nyugatabbra is sok a szemét.
Hozzászólások
Mert a jó lemezekre sincs idő, nemhogy a hulladékokra.