A The Used nevű zenekarba mondhatni egy klip miatt botlottam bele, majd magam számára is meglepő módon szimpatikus lett ez a The-vel kezdődő, fura frizurákat viselő csapat, így gyorsan meg kellett ismerkedni az eddigi életművükkel – nincs vészesen sok albumuk, nem vének. Aztán hirtelen meg is jelent az új lemez (már ahhoz képest hirtelen, amióta hallgatom őket), és gyorsan ezen is átrágtam magam néhányszor.
megjelenés:
2009 |
kiadó:
Reprise / Warner |
pontszám:
8 /10 Szerinted hány pont?
|
Határozottan jó az Artwork, szimpatikus úgy egészében, ám a 2007-es Lies for the Liars album kompakt egységét nem tudja überelni ez sem. Slágeresebbek, kevésbé merészek, olyanok a dalok, mintha igyekeztek volna bebiztosítani saját pozíciójukat a slágerlistákra, ami hülyeség, mert úgyis ott lesznek, főleg ha csinálnak egy-két minőségi klipet is (mert fognak, ez nem kérdés).
A lemez rockosan indul, majd rögvest jön az andalodás, és tulajdonképpen nem is áll rosszul nekik a balladás hangulat. Ugyan Bert McCracken a szenvedős részeknél nagyon Jared Leto-s szenvedős rekesztéseket ereszt el, valahogy nem 100 százalékos ez a kínlódás mégsem (az majd a 30 Seconds To Mars lesz). Elismerem, hogy Bert szemtelen, nyegle hangjától simán falra lehet mászni, viszont ha valaki hozzászokott, akkor már nem zavaró, hogy olyan emós... Bármennyire rühellem ezt a szót, muszáj leírnom, mert ez tényleg az (is). Ami annak idején a Green Day/Offspring jelenség volt, az most a The Used/My Chemical Romance vonal. Igen, átalakult az alter-punk-pop stílus, számomra valahogy mégis szerethetőbb ez a mai változat.
Az Artwork közel sem tökéletes, és így egyben hallgatva a lemezt, erősen érezni, hogy megbújik néhány jellegtelenebb dal a 11 között, amit azért mégiscsak végighallgat az embert, mert ki szereti megbontani az egységet, közben meg várom végét, hátha a következő jobb lesz. A Watered Down pl. pontosan ilyen, utána jól is esik az On The Cross, pedig abban sem történik semmi különös, mégis valamiért szerethetőbb.
A The Used egy olyan mainstream csapat, akik úgy játszanak abszolút naprakész, fogyasztható és cseppet sem cikis zenét (noha totálisan kiszámítható minden mozzanatuk), hogy mellette riasztóan rondák. Jövőre a Szigeten szívesen megnézném őket, ha már - és nem tizenix év múlva, jelentős fáziskéséssel.