Nietzsche így mondja A Vidám Tudományban: „Miután Buddha meghalt, még évszázadokig mutogatták az árnyékát egy barlangban – egy iszonyatosan félelmetes árnyékot. Isten halott: ám az ember természete már csak olyan, hogy talán még évezredekig lesznek barlangok, amelyekben megmutatják az Isten árnyékát. – És nekünk – nekünk még az árnyékát is le kell győznünk!"
A német filozófus világlátásához eltéphetetlen szállal kapcsolódó Ulver már rég legyőzte saját árnyékát: amiben manapság utaznak, már régen nem metal, sokkal inkább kortárs popzene. Rendben, tegyük hozzá, annak egy szélsőséges, sötét formája: wolves evolving, ha úgy akarod. Nos, e farkasok jelen kiadványukon sokkal mélyebbre hatolnak saját múltjukban (mely már egyszer legyőzetett és átértékeltetett), mint azt bárki is gondolhatta volna. Visszatérnek a ´60-as évekbe, az emberiség fennmaradása ellen elkövetett egyik legkegyetlenebb merénylet, a Flower Power virágkorába. Hippik, drogok, élénk színek és pszichedelikus rock muzsika.
Szóval legyőzni Istent. Mégis miféle fegyverrel? Trickster G. mutatja az utat! Tekintsük kizárólag a kísérleti tárgyat, tisztítsuk meg eredeti környezetétől, majd különös elővigyázatossággal húzzuk át a tálcára. Most előttünk van az alany a maga legtisztább valójában. Húzzuk feszesre a laza kötéseket, majd indítsuk el a remaster alkalmazást. Végül legyünk elégedettek az eredménnyel, és mentsük a file-t. Aki netán (jelzem: okkal) arra számított, hogy az Ulver valamiféle avantgarde szörnyet kreál az eleve tudatmódosított alapanyagból, az most meglepődik. Én is így voltam vele: amit hallunk, az tiszta popzene, szimplán és mégis nagyszerűen. A cucc totálisan addiktív, én is így jártam vele, a fentiekben elmesélt minden fenntartásom, sőt, viszolygásom ellenére. Giccs, ha úgy tetszik, amiről tudjuk jól, hogy az, mégis gyönyörködünk benne.
Piszkosul nagy bajban lennék, ha pontoznom kellene a kilencedik Ulver albumot, mely 53 percben tizenhat dal feldolgozását rejti a The Pretty Thingstől, a The Byrdstől, a Jefferson Airplane-től, a The Troggstól vagy a Gandalftól. De nem kell, így használati ajánlásként álljon itt annyi, hogy kevésbé a megidézni kívánt korszak rajongóinak, sokkal inkább nyitott és kíváncsi avantgarde arcoknak jöhet be ez a hallgatnivaló. Garmék egyfajta végtisztességet, halhatatlanságot kívántak biztosítani az eredeti előadóknak, és e szándékukban szinte bizonyosan elbuktak. Ellenben minimális változtatásokkal, némi fekete tónussal újrateremtették ezeket a bódult dallamokat, állandó vendéggé tették azokban a háztartásokban is, ahol továbbra sem forognak a lemezjátszón az eredeti korongok.
„Mi a kivívott szabadság pecsétje? Ha már nem szégyelljük magunkat önmagunk előtt." – ezt szintén Nietzsche mondta, ugyanott.
Hozzászólások
Kissé félve rúgok ebbe a zenekarba, nézd el az esetleges tétovaságom. Az utolsó (általad idézett) mondat meg csak egy adag cinizmus.
"Bűn rossz ez az album, ha valakinek mégis tetszik, egy pillanatig sem szállok vele vitába. Ez már egy teljesen szubjektív terület. A lemez jórészt méltán elfeledett zenekarok, szóra sem érdemes művészek nótáit tartalmazza"
tehát?
http://benwayrecords.blog.hu/2012/07/28/ulver_childhood_s_end
rakás sz*r.