Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A gitáralapú rockzene az egyetlen műfaj, ami harminc-negyven év múlva is ugyanígy itt lesz”

Ezúttal Alice Coopert kérdezték, mi a véleménye Gene Simmons nagy port kavart, többször elhangzott kijelentéseiről a rockzene halálát illetően. A Detroit Stories című új albumát a múlt héten kiadott énekes nem látja annyira drámaian a helyzetet, mint KISS-es kollégája.

1113alice

Bizakodóan, de tárgyszerűen értékelte a rockzene jelenlegi helyzetét az NME-nek Alice Cooper, akit Gene Simmons sokszor elmondott kijelentéseire reagáltattak. „Gene üzletember, és üzleti szempontból megáll, amit mond”, fogalmazott Cooper. „De garantálom neked: valahol Londonban, egy garázs mélyén jelen pillanatban is Aerosmith- és Guns N’ Roses-dalokat, tehát hard rockot gyakorol egy csapatnyi 18 éves srác gitárokkal, dobcuccal. Az Államokra ugyanez áll: ott is működik egy rakás fiatal banda, akik ismét be akarják lakni a hard rock, a törvényen kívüliek területét. Vagyis bizonyos tekintetben a rock’n’roll pontosan a helyén van most. Nem mi töltjük meg a Grammy-gálát, nem vagyunk a mainstreamben, hanem kívülállók vagyunk. Ebből fakad ez a törvényen kívüli hozzáállás is. Szerintem ez nagyon jó a rock’n’roll szempontjából, mert eleve innen indult a műfaj: mindig mi voltunk a számkivetettek, aztán végül mainstream lett a dologból. De egyébként ma is működik egy rakás népszerű hard rock banda: a Foo Fighters, a Green Day…”

Alice úgy látja: rockzene mindig létezni fog. „Ha belegondolsz, a hard rock az a műfaj, amely a kezdetek óta folyamatosan jelen van. Jött punk, diszkó, hip-hop, grunge, de a hard rock mindig megmaradt. A The Rolling Stones akkor is The Rolling Stones maradt, az Aerosmith akkor is Aerosmith maradt, Alice Cooper akkor is Alice Cooper maradt. Mindent túléltünk, mert a gitáralapú rockzene az egyetlen műfaj, ami harminc-negyven év múlva is ugyanígy itt lesz. Lesz addig mindenféle új zenei irányzat, de hard rock bandákat akkor is találsz majd.”

A múlt pénteken kiadott Detroit Stories lemez alább teljes egészében végighallgatható. Emellett a limitált kiadások bónuszaként szereplő Paranormal Evening At The Olympia Paris koncertanyagról is csekkolható két élő felvétel.

Címkék:

 

Hozzászólások 

 
#30 zoli 2021-03-07 14:46
Idézet - frontiers:
Idézet - őszentsége:
Idézet - frontiers:
Idézet - őszentsége:
Leforditom mit ért a "rockzene halálán": nem lehet már százmillió dollárokat kaszálni egy-egy jól menedzselt lemezen, mint a nyolcvanas években.

Megforditom, tudsz mondani olyan bandát az elmúlt 10-20 évből, ami olyan hatással lett volna a mainstreamre, mint a mondjuk a Beatles, Led Zepp, vagy a G'N'R? És most ne a zenei minőség legyen az első helyen, hanem, hogy milyen mennyiségben vannak jelen a mindenkori éterben?!

Én egyet tudok, a Foo Fighters, de ők meg sem közelitették a régi bandákat. A virus előtt jártam fesztiválokra, stadion koncertekre és kis klub bulikra is. Annyira tökéletesen látszik, hogy nincs ennek jelene. A nosztallgia viszi be a legtöbb embert a koncertre, vagy fesztiválok esetében a minden midegy, mi szól, csak legyen valami, amire be tudunk rúgni. Nyilván minden bandának van egy keménymagja, de az ő számuk is egyre inkább megy össze.


Nem tudom a felkapott bandák koncertjein mi megy, nem is érdekel. De mikor a Brutal assaulton nem férsz be egy Skeletal remains koncerten a 2-3 ezres sátorba, mert annyian nézik, az nekem nem azt jelzi , hogy bajban lenne a metal.

Egy Skeletal remains egy lapon emliteni egy Alice Cooper-rel, vagy Kissel... asszem nyertél

Szerintem direkt írta hogy egy viszonylag ismeretlen banda koncertjére is ennyien kíváncsiak...Brutal jó példa mert igazi underground fesztivál, de vannak nagyobb nevek is. Mindig megállt a fesztivál a lábán, kár hogy a vírus elcseszett mindent.
Idézet
 
 
#29 Tóth Richárd 2021-03-06 23:28
Sajnálatos, de a zenét űzni, legalábbis ami egy hangszer szintjét illeti kevesen mentek bele mélyebben,, vagy csak a körülöttem kialakult társadalmi buborékban alakult így? FIATALOK? ti mit éreztek? én azt érzem, hogy egyedül voltam a zenei ízlésemmel egy hip hop - trance - drum n bass őrületben..... jó buli volt, meg minden, de igénytelen zenei aláfestéssel. Sok ösztönvilágba süllyedt ember-állat de belül sebzettek voltak/voltunk
Idézet
 
 
#28 cápaidomár 2021-03-06 23:13
Idézet - RobertThorn:
Idézet - kornel:
Akár üzleti,akár másmilyen szempontból Simmons mondta meg a frankót,mégha lerágott már ez a csont is.Nem attól él egy műfaj,hogy ezer meg egy banda műveli,meg nyáron pörögnek a fesztiválok.Ez inkább csak egy 21. századi korkép az elmúlt 20 év viszonylatában, amit már előttem leírtak.A rock n'roll meg rég kifutotta magát abban az értelemben,amir ől Alice beszél.A grammy-s szöveg azért jó volt.Mármint,hogy nem látni a rockbandákat ott.Ez aztán nagy kívülállást feltételez manapság.Szóval mutasson már vki egy rn'r bandát az elmúlt huszonévből,ami kiforgatta a sarkából a popkultúrát,mer t lehet,hogy lemaradtam.Az meg,hogy a hard rock mindent túlélt és ma is itt van:baromira itt van a grunge,a disco meg a hip-hop is.Utóbbi aztán tényleg mindenhol.


Hát a hiphop az tényleg itt van, de az is milyen elkúrt formában.. :/
Rohadtul nem látom, hogy ezeknek a Lil Akárkicsodák trackjeit akár 8-10 év múlva bárki elővenné ugyanazzal az élvezeti faktorral, mint ahogy manapság mondjuk egy Digital Undergorund slágert, vagy egy nem posztumusz 2Pac-ot, vagy a Rapper's Delight-ot. De ez azért is van, mert ezeket a klasszik dalokat még úgy írták meg, hogy az fülbemászó/dallamos akarjon lenni és/vagy azonnal húzzon a groove-ja, és urambocsá' a dalszöveg is megálljon a maga lábán.
A ma sikeres lebutított trap hiphopnál meg mintha kifejezetten az lenne az elérni kívánt cél, hogy a befogadót minél hamarabb idegesítse fel vagy fárassza le a frusztrált MC gyerekes, béna és céltalan acsarkodása a túltolt 808as lábdob és a koncepciótlanul egymásra hajigált triolás cinpergetések mellett..

Lebutított Massive Attack. Mindig ez jut eszembe a trapről...
Idézet
 
 
#27 Goodbye 2021-03-06 18:32
Alice bácsinak szokás szerint igaza van. Most kezd abba státuszba kerülni, amiről a "rocker" sznobok szoktak beszélni, mert a gitáralapú könnyűzene létezésének első 50 évében végig a mainstream része volt, elég csak a Red Hot Chili Peppersre és társaikra gondolni.
Idézet
 
 
#26 Nornagest 2021-03-06 17:08
A komolyzene sem halt ki pedig az aztán tényleg nem a fiatalok zenéje. Amíg lesznek emberek akik szeretnek valódi hangszereken játszani, akiket vonz a zenélni tanulás, egy zenemű elsajátításának és megszólaltatásá nak élménye, addig a rock/metal is élni fog, ahogy századokkal ezelőtti zeneműveket is játszanak a mai napig.
Idézet
 
 
#25 kornel 2021-03-06 12:44
Idézet - RobertThorn:
Idézet - kornel:
Akár üzleti,akár másmilyen szempontból Simmons mondta meg a frankót,mégha lerágott már ez a csont is.Nem attól él egy műfaj,hogy ezer meg egy banda műveli,meg nyáron pörögnek a fesztiválok.Ez inkább csak egy 21. századi korkép az elmúlt 20 év viszonylatában, amit már előttem leírtak.A rock n'roll meg rég kifutotta magát abban az értelemben,amir ől Alice beszél.A grammy-s szöveg azért jó volt.Mármint,hogy nem látni a rockbandákat ott.Ez aztán nagy kívülállást feltételez manapság.Szóval mutasson már vki egy rn'r bandát az elmúlt huszonévből,ami kiforgatta a sarkából a popkultúrát,mer t lehet,hogy lemaradtam.Az meg,hogy a hard rock mindent túlélt és ma is itt van:baromira itt van a grunge,a disco meg a hip-hop is.Utóbbi aztán tényleg mindenhol.


Hát a hiphop az tényleg itt van, de az is milyen elkúrt formában.. :/
Rohadtul nem látom, hogy ezeknek a Lil Akárkicsodák trackjeit akár 8-10 év múlva bárki elővenné ugyanazzal az élvezeti faktorral, mint ahogy manapság mondjuk egy Digital Undergorund slágert, vagy egy nem posztumusz 2Pac-ot, vagy a Rapper's Delight-ot. De ez azért is van, mert ezeket a klasszik dalokat még úgy írták meg, hogy az fülbemászó/dallamos akarjon lenni és/vagy azonnal húzzon a groove-ja, és urambocsá' a dalszöveg is megálljon a maga lábán.
A ma sikeres lebutított trap hiphopnál meg mintha kifejezetten az lenne az elérni kívánt cél, hogy a befogadót minél hamarabb idegesítse fel vagy fárassza le a frusztrált MC gyerekes, béna és céltalan acsarkodása a túltolt 808as lábdob és a koncepciótlanul egymásra hajigált triolás cinpergetések mellett..

Itt már a z-generàció a célközönség,nek ik meg olyan dolgok is szórakoztatóak-legyen az zene vagy bármi màs-,hogy csak nézek okosan.Viszont amilyen gyorsan jön az egyik,olyan gyorsan lapoznak a következőre,szó val talán nem annyira félő,hogy ezek a zenék szólni fognak évek múltán is,ellenben valszeg sokkal durvább szarságok lesznek.Régen minden nyárra jutott egy nagyon tré sláger-mint pl a Gerappa-melyet boldog-boldogtalan fújt,most sok még tufább van,meg mindenféle csodabogár.Mint tavaly az a fura hangú csaj,aki év elejétől cincálta az idegeket pár hónapig.
Idézet
 
 
#24 RobertThorn 2021-03-06 10:03
Idézet - kornel:
Akár üzleti,akár másmilyen szempontból Simmons mondta meg a frankót,mégha lerágott már ez a csont is.Nem attól él egy műfaj,hogy ezer meg egy banda műveli,meg nyáron pörögnek a fesztiválok.Ez inkább csak egy 21. századi korkép az elmúlt 20 év viszonylatában, amit már előttem leírtak.A rock n'roll meg rég kifutotta magát abban az értelemben,amir ől Alice beszél.A grammy-s szöveg azért jó volt.Mármint,hogy nem látni a rockbandákat ott.Ez aztán nagy kívülállást feltételez manapság.Szóval mutasson már vki egy rn'r bandát az elmúlt huszonévből,ami kiforgatta a sarkából a popkultúrát,mer t lehet,hogy lemaradtam.Az meg,hogy a hard rock mindent túlélt és ma is itt van:baromira itt van a grunge,a disco meg a hip-hop is.Utóbbi aztán tényleg mindenhol.


Hát a hiphop az tényleg itt van, de az is milyen elkúrt formában.. :/
Rohadtul nem látom, hogy ezeknek a Lil Akárkicsodák trackjeit akár 8-10 év múlva bárki elővenné ugyanazzal az élvezeti faktorral, mint ahogy manapság mondjuk egy Digital Undergorund slágert, vagy egy nem posztumusz 2Pac-ot, vagy a Rapper's Delight-ot. De ez azért is van, mert ezeket a klasszik dalokat még úgy írták meg, hogy az fülbemászó/dallamos akarjon lenni és/vagy azonnal húzzon a groove-ja, és urambocsá' a dalszöveg is megálljon a maga lábán.
A ma sikeres lebutított trap hiphopnál meg mintha kifejezetten az lenne az elérni kívánt cél, hogy a befogadót minél hamarabb idegesítse fel vagy fárassza le a frusztrált MC gyerekes, béna és céltalan acsarkodása a túltolt 808as lábdob és a koncepciótlanul egymásra hajigált triolás cinpergetések mellett..
Idézet
 
 
#23 cápaidomár 2021-03-06 09:37
Idézet - Het:
Idézet - cápaidomár:
Idézet - Igazmondó:
Idézet - nikfisz:
Hol vannak manapság akkora slágerek(napest ig sorolhatnám)ami 30-40 éve voltak?!! Amiket a mai napig hallgatunk.Amiket ha ma is meghallunk valahol,libabőr ösek leszünk....Ma is vannak jó bandák/albumok,de ez már egy másik kávéház.Manapság inkább a nosztalgia megy:"10 éve jelent meg ez a lemez,22 éve az a maxi,35 éve az az album,stb,stb....Egyébként a pop zenénél is ugyanez a helyzet.Régebben naponta hallott az ember új slágereket(az igényes popról beszélek)Most évekig semmi.....És ez egyre rosszabb lesz.


Megöregedtél, a fiatalkori slágerek a fiatalkorod hangulatát hozzák vissza. A mai fiataloknak megvan a maguk slágere a mai zenék közül.

Akik rádión vegetálnak a munkahelyükön, vagy otthon mosogatás közben; nem igazi zenerajongók. Ahogy azok se, akik azt nézik, mit kapott fel éppen a Youtube. Az igazi zenerajongók hamar megunják az eléjük rakott felhozatalt, és mennek vissza az időben. Én ezt látom.

Idézet - cápaidomár:
Idézet - Igazmondó:
Idézet - nikfisz:
Hol vannak manapság akkora slágerek(napest ig sorolhatnám)ami 30-40 éve voltak?!! Amiket a mai napig hallgatunk.Amiket ha ma is meghallunk valahol,libabőr ösek leszünk....Ma is vannak jó bandák/albumok,de ez már egy másik kávéház.Manapság inkább a nosztalgia megy:"10 éve jelent meg ez a lemez,22 éve az a maxi,35 éve az az album,stb,stb....Egyébként a pop zenénél is ugyanez a helyzet.Régebben naponta hallott az ember új slágereket(az igényes popról beszélek)Most évekig semmi.....És ez egyre rosszabb lesz.


Megöregedtél, a fiatalkori slágerek a fiatalkorod hangulatát hozzák vissza. A mai fiataloknak megvan a maguk slágere a mai zenék közül.

Akik rádión vegetálnak a munkahelyükön, vagy otthon mosogatás közben; nem igazi zenerajongók. Ahogy azok se, akik azt nézik, mit kapott fel éppen a Youtube. Az igazi zenerajongók hamar megunják az eléjük rakott felhozatalt, és mennek vissza az időben. Én ezt látom.

Én rádión vegetálok, igaz nem azon a sok foson ami itthon megy mert mind egy rakás szemét, akad azért sok netes rádió is, lehet csemegézni. Megprbálom lekövetni a 12 éves lányom zenéit de tényleg semmi újdonsás, az 1 bites vörös slágergyáros is csak nyúlja a régi dolgokat, a leáynzó meg inkább Alice bácsit meg az Abbát, Quenn-t választotta, mondjuk itthon sok tingli-tanglit nem fog hallani :D

Most kifejezetten azokra utaltam, akikből hiányzik az utánajárási késztetés. Ha már szándékosan meg célzottan keresel rá netes adókra, ott nem az van, hogy valamit eléd raktak, és te kérdés nélkül bekajálod.
Idézet
 
 
#22 Retép Nálim 2021-03-06 06:54
Idézet - Afrikaaner:
Most elképzeltem mi mehetett 1750-ben: Meghalt Johann Sebastian..., vége, nincs már többé zene. Közben Joseph éppen betöltötte a 18-at, hat évvel rá megszületett a kis Wolfgang, nem sokkal később érkezett Ludwig is és hamar kiderült, hogy mégis lesz mit hallgatni.

Ugye nem hasonlítod ezeket az embereket a metalzenészekhe z?
Idézet
 
 
#21 kornel 2021-03-06 06:16
Akár üzleti,akár másmilyen szempontból Simmons mondta meg a frankót,mégha lerágott már ez a csont is.Nem attól él egy műfaj,hogy ezer meg egy banda műveli,meg nyáron pörögnek a fesztiválok.Ez inkább csak egy 21. századi korkép az elmúlt 20 év viszonylatában, amit már előttem leírtak.A rock n'roll meg rég kifutotta magát abban az értelemben,amir ől Alice beszél.A grammy-s szöveg azért jó volt.Mármint,hogy nem látni a rockbandákat ott.Ez aztán nagy kívülállást feltételez manapság.Szóval mutasson már vki egy rn'r bandát az elmúlt huszonévből,ami kiforgatta a sarkából a popkultúrát,mer t lehet,hogy lemaradtam.Az meg,hogy a hard rock mindent túlélt és ma is itt van:baromira itt van a grunge,a disco meg a hip-hop is.Utóbbi aztán tényleg mindenhol.
Idézet
 
 
#20 Afrikaaner 2021-03-05 22:42
Most elképzeltem mi mehetett 1750-ben: Meghalt Johann Sebastian..., vége, nincs már többé zene. Közben Joseph éppen betöltötte a 18-at, hat évvel rá megszületett a kis Wolfgang, nem sokkal később érkezett Ludwig is és hamar kiderült, hogy mégis lesz mit hallgatni.
Idézet
 
 
#19 Het 2021-03-05 22:41
Idézet - cápaidomár:
Idézet - Igazmondó:
Idézet - nikfisz:
Hol vannak manapság akkora slágerek(napest ig sorolhatnám)ami 30-40 éve voltak?!! Amiket a mai napig hallgatunk.Amiket ha ma is meghallunk valahol,libabőr ösek leszünk....Ma is vannak jó bandák/albumok,de ez már egy másik kávéház.Manapság inkább a nosztalgia megy:"10 éve jelent meg ez a lemez,22 éve az a maxi,35 éve az az album,stb,stb....Egyébként a pop zenénél is ugyanez a helyzet.Régebben naponta hallott az ember új slágereket(az igényes popról beszélek)Most évekig semmi.....És ez egyre rosszabb lesz.


Megöregedtél, a fiatalkori slágerek a fiatalkorod hangulatát hozzák vissza. A mai fiataloknak megvan a maguk slágere a mai zenék közül.

Akik rádión vegetálnak a munkahelyükön, vagy otthon mosogatás közben; nem igazi zenerajongók. Ahogy azok se, akik azt nézik, mit kapott fel éppen a Youtube. Az igazi zenerajongók hamar megunják az eléjük rakott felhozatalt, és mennek vissza az időben. Én ezt látom.

Idézet - cápaidomár:
Idézet - Igazmondó:
Idézet - nikfisz:
Hol vannak manapság akkora slágerek(napest ig sorolhatnám)ami 30-40 éve voltak?!! Amiket a mai napig hallgatunk.Amiket ha ma is meghallunk valahol,libabőr ösek leszünk....Ma is vannak jó bandák/albumok,de ez már egy másik kávéház.Manapság inkább a nosztalgia megy:"10 éve jelent meg ez a lemez,22 éve az a maxi,35 éve az az album,stb,stb....Egyébként a pop zenénél is ugyanez a helyzet.Régebben naponta hallott az ember új slágereket(az igényes popról beszélek)Most évekig semmi.....És ez egyre rosszabb lesz.


Megöregedtél, a fiatalkori slágerek a fiatalkorod hangulatát hozzák vissza. A mai fiataloknak megvan a maguk slágere a mai zenék közül.

Akik rádión vegetálnak a munkahelyükön, vagy otthon mosogatás közben; nem igazi zenerajongók. Ahogy azok se, akik azt nézik, mit kapott fel éppen a Youtube. Az igazi zenerajongók hamar megunják az eléjük rakott felhozatalt, és mennek vissza az időben. Én ezt látom.

Én rádión vegetálok, igaz nem azon a sok foson ami itthon megy mert mind egy rakás szemét, akad azért sok netes rádió is, lehet csemegézni. Megprbálom lekövetni a 12 éves lányom zenéit de tényleg semmi újdonsás, az 1 bites vörös slágergyáros is csak nyúlja a régi dolgokat, a leáynzó meg inkább Alice bácsit meg az Abbát, Quenn-t választotta, mondjuk itthon sok tingli-tanglit nem fog hallani :D
Idézet
 
 
#18 Bazsi 2021-03-05 19:23
Szerintem az öregnek igaza van. A rockzene él és virul. Az igaz, hogy nagy forradalmak manapság nincsenek. De gondoljatok bele! Amikor voltak - Guns, Nirvana, Korn - akkor nem pont azok átkozták ezeket a bandákat, akik most temetik a műfajt? Az underground meg akkor is, most is underground volt. De ha mi szeretjük, hallgatjuk azokat a bandákat, amik létezéséről nem egyszer pont ezen az oldalon értesülök, akkor minden oké. Én így látom.
Idézet
 
 
#17 cápaidomár 2021-03-05 18:02
Idézet - Igazmondó:
Idézet - nikfisz:
Hol vannak manapság akkora slágerek(napest ig sorolhatnám)ami 30-40 éve voltak?!! Amiket a mai napig hallgatunk.Amiket ha ma is meghallunk valahol,libabőr ösek leszünk....Ma is vannak jó bandák/albumok,de ez már egy másik kávéház.Manapság inkább a nosztalgia megy:"10 éve jelent meg ez a lemez,22 éve az a maxi,35 éve az az album,stb,stb....Egyébként a pop zenénél is ugyanez a helyzet.Régebben naponta hallott az ember új slágereket(az igényes popról beszélek)Most évekig semmi.....És ez egyre rosszabb lesz.


Megöregedtél, a fiatalkori slágerek a fiatalkorod hangulatát hozzák vissza. A mai fiataloknak megvan a maguk slágere a mai zenék közül.

Akik rádión vegetálnak a munkahelyükön, vagy otthon mosogatás közben; nem igazi zenerajongók. Ahogy azok se, akik azt nézik, mit kapott fel éppen a Youtube. Az igazi zenerajongók hamar megunják az eléjük rakott felhozatalt, és mennek vissza az időben. Én ezt látom.
Idézet
 
 
#16 Herr Flick 2021-03-05 17:38
Idézet - frontiers:
Idézet - őszentsége:
Leforditom mit ért a "rockzene halálán": nem lehet már százmillió dollárokat kaszálni egy-egy jól menedzselt lemezen, mint a nyolcvanas években.

Megforditom, tudsz mondani olyan bandát az elmúlt 10-20 évből, ami olyan hatással lett volna a mainstreamre, mint a mondjuk a Beatles, Led Zepp, vagy a G'N'R? És most ne a zenei minőség legyen az első helyen, hanem, hogy milyen mennyiségben vannak jelen a mindenkori éterben?!
.


A Linkin egész jól megfelelt ennek a követelménynek s ha Chester élne tuti ma is az éterben lennének. Amúgy régóta ez az első h valaki nem temeti a rockot de hihetetlenek vagytok h még egy tök pozitív kicsengésű szöveg alatt is be tudtok fordulni:D
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Die Krupps - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.

 

Wendigo - Budapest, Petőfi Csarnok, 2008. október 31.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.