Shock!

november 15.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

„A zenének ma már semmi keresnivalója a zeneiparban”

0310mmSokan sokfelé próbálják megfejteni, mi a baj manapság a rockzenével, illetve általánosságban véve a zeneiparral. Michael Monroe, a Hanoi Rocks legendás ex-frontembere szerint a válasz nagyjából egyszerű – ő pedig igyekszik továbbra is az árral szemben úszni…

„Számomra mindenképpen nélkülözhetetlen a humor ebben az egészben, vagy általánosan az életben nézve is, hiszen enélkül megbolondulsz”, fejtegette Monroe a Louder Noise-nak. „Könnyedén kell venni a dolgokat, és magadon is képesnek kell lenned nevetni, miközben azért persze komolyan veszed a dolgokat. De túl komolyan nem szabad, mert akkor tényleg bekattansz. És úgy látom, a zeneiparból ma már hiányzik ez a szórakoztató oldal, ennek pedig az az oka, hogy a zenének már semmi keresnivalója a zeneiparban. A dolog ma már kizárólagosan az üzletről szól, meg a kategóriákról. Amikor elkezdik a zenéket különböző skatulyákba gyömöszölni, legyen az heavy metal, grunge vagy akármi, egyből vége is van a dolognak, hiszen ez azt jelenti, hogy divathóborttá válik.”

Monroe szerint a problémák oka mindig az, hogy a zenekarok le akarják másolni a sikeres bandákat. „Vegyük példaként a Nirvanát: nagyszerű csapat volt, akik hatalmasak lettek, aztán jött kétszázezer másolat, akik már nem voltak olyan jók, mint az eredeti, de ugyanazt akarták csinálni, mert úgy gondolkodtak: ez a formula vezet a sikerhez és a sok pénzhez. Ez viszont rossz motiváció. Amit persze a lemezkiadók csak erősítenek, hiszen ők kis csomagocskákban gondolkodnak: ez itt a heavy metal, ez itt a punk, vedd meg ezt, vedd meg azt. Szóval régebben, a ’60-as években, a ’70-es években és még a korai ’80-as években is több egyéniséggel rendelkeztek a csapatok, és sokkal szórakoztatóbb volt ez az egész, mert nem azon agyaltunk, hogy mennyi fogy majd ebből a lemezből, vagy hogy milyen stílusba, alzsánerbe passzol. Simán csak a rock’n’roll volt a lényeg, a rockzene, és ezért mindenkinek több egyénisége volt, sokkal kalandosabb, vidámabb volt minden. Senkinek sem a pénzen meg az üzleti oldalon kattogott az agya. Én a magam részéről ma is mindent megteszek annak érdekében, hogy továbbra is ennek szellemében csináljak mindent: ez az őszinte, szívből jövő, valódi, autentikus rock’n’roll a lényeg. Az, hogy érezd jól magad, és olyan dalokat írj, amelyeknek van dallama, a szövegek pedig jelentenek valamit.”

Monroe legutóbbi lemeze tavaly jelent meg Blackout States címmel.

 

Hozzászólások 

 
+3 #12 Tom 2016-03-31 19:33
Az Encyclopaedia Metallumra tavaly 6500 full-length album adatait töltötték fel.
Heti 125, napi 17 album. Követhetetlen dömping
Idézet
 
 
#11 lollercoaster 2016-03-31 10:56
talán nem 30 éve halott müfajt kellene játszani
Idézet
 
 
-5 #10 bélféregtámadás 2016-03-29 14:45
Idézet - bélféregtámadás :
[quote name="bélféregtámadás "]
Mi van báttya, ennyire tetszik a nick-em, hogy a nevemben írkálsz? :))))

?????????????????????????
Idézet
 
 
-6 #9 bélféregtámadás 2016-03-29 14:26
[quote name="bélféregtámadás "]
Mi van báttya, ennyire tetszik a nick-em, hogy a nevemben írkálsz? :))))
Idézet
 
 
-6 #8 bélféregtámadás 2016-03-29 14:12
Ki ez a vén narkós? miért nem inkább magyar együttesekkel foglalkoztok ?
Idézet
 
 
+4 #7 pekkae 2016-03-29 09:14
Idézet - Zsolti:
Összetett a probléma. Egyrészt a dömping, ahogy millió zenekar között megoszlik a figyelem. Az, hogy a zene szinte közművesített lett: sokkal több zenét megismerünk, de sokkal kevesebbszer is hallgatjuk őket. Kevésbé is becsüljük, hiszen ingyen van. Oké, mi még veszünk lemezeket, de ez egy egyre szűkebb réteg. Ráadásul mára már mintha tényleg mindent eljátszottak volna és mintha minden lehetőséget kihoztak volna a gitárból. Igazán nagy újítás szerintem utoljára a SOAD volt. Mikor is? A Toxicityvel robbantak be, 15 éve... Nézzük meg mi minden történt '86 és 2001 között a rockban: hair meta, grunge, pop punk, nu metal - mindnek megvolt a maga 1-2-3-4 mindenki által ismert bandája - azért ez szép felhozatal - és ehhez képest mennyire kevés új dolog történt 2001 és '16 között, ami esetleg mégis, az marginális volt, nem született újabb olyan zenekar, ami egyszerre volt mindenki által ismert világsztár és ha nem is totál újító, de a mainstreambe újat hozó előadó.


Az elejével egyet értek.
De szerintem ez az elvárás a közönségtől, hogy mindíg valami újat vár, az irreális.
Nem lehet újra feltalálni azt amit már eljátszottak.
Egyszerűen hallgassuk, és élvezzük azokat a zenéket, zenekarokat amik, akik jók. Mert sok van akik jól csinálják a zenét.
Idézet
 
 
+4 #6 Zsolti 2016-03-28 21:50
Összetett a probléma. Egyrészt a dömping, ahogy millió zenekar között megoszlik a figyelem. Az, hogy a zene szinte közművesített lett: sokkal több zenét megismerünk, de sokkal kevesebbszer is hallgatjuk őket. Kevésbé is becsüljük, hiszen ingyen van. Oké, mi még veszünk lemezeket, de ez egy egyre szűkebb réteg. Ráadásul mára már mintha tényleg mindent eljátszottak volna és mintha minden lehetőséget kihoztak volna a gitárból. Igazán nagy újítás szerintem utoljára a SOAD volt. Mikor is? A Toxicityvel robbantak be, 15 éve... Nézzük meg mi minden történt '86 és 2001 között a rockban: hair meta, grunge, pop punk, nu metal - mindnek megvolt a maga 1-2-3-4 mindenki által ismert bandája - azért ez szép felhozatal - és ehhez képest mennyire kevés új dolog történt 2001 és '16 között, ami esetleg mégis, az marginális volt, nem született újabb olyan zenekar, ami egyszerre volt mindenki által ismert világsztár és ha nem is totál újító, de a mainstreambe újat hozó előadó.
Idézet
 
 
+10 #5 queensryche999 2016-03-28 16:53
Igor, a manapság gyakran citált és megmosolygott "régen minden jobb volt" duma szó szerinti értelmezése természetesen nem állja meg a helyét, mindazonáltal ha választás elé állítanának, még mindig inkább erre voksolnék (harmincas éveimet taposva), azon egyszerű oknál fogva, hogy (sajnos) ezt látom és tapasztalom magam körül az életben - nyomatékosítom: nem mindenben. (Igen, a nosztalgiafakto r, értem én, de ha valami - és maradjunk akkor inkább a zenénél - de facto silányabb ma mint korábban, ahhoz a nosztalgiának nem sok köze van. Vagy más oldalról megközelítve: szép emlék Pistikének, amikor a Brother Louira smárolt Julikával nyócvannyócban a fóti presszóban, de az attól még szar zene, érted.) Szubjektív nézőpont? Nyilván, nyilván generációs kérdés is, nem mindenki születik pl. békeidőben. A mai populáris "tömegzene" tendenciájában silányabb, már persze, ha megegyezünk abban, hogy a zenében fontos a dallam, hogy az emberi énekhangot kellemesebb hallgatni, mint a monoton kántálást, ha puttyogás és kattogás helyett mégiscsak jobbak azok a fránya hangszerek - és nincs semmi baj azok elektronikus változataival sem, ha a zene szolgálatában állnak, lásd pl. DM, ha már a címlapon vannak - , szóval ha engem kérdezel, zenei szempontból bizony jobb vót régen. Nehezen tudom elképzelni, hogy ha valaki nem dafke-mentalitással áll hozzá, ne találná jobbnak pl. a 70-es évek nagyszerű, színes, progresszív zenei világát, vagy a nyolcvanas évek - némely elemeiben (pl. öltözködés) ma már talán valóban megmosolyogtató - neonszínű/szögletes/grandiózus/megalomán, mégis szerethető és egyéniségeket kitermelő világát. Rengeteg jó zene van ma is, miért ne lenne, én nem is ezekről beszélek, hanem arról a tendenciáról, ami a mainstreamet általában jellemzi. És persze akad itt is bőven ellenpélda, lásd Adele.
Idézet
 
 
-9 #4 Igor Igorovics 2016-03-28 13:14
Már megint ez a régen minden jobb volt duma! Unalmas ez már! Persze tudom, hogy ez soha nem fog megváltozni. Az idősek mindig a fiatalokat szapulták már több száz évvel ezelőtt is! Bezzeg ezek a mai fiatalok! Biztosan mindenki hallotta már... Múltkor az Indexen olvastam egy marha jó kis összeállítást arról, hogy mit gondoltak az új zenékről a több száz/ezer évvel ezelőtt élt idős(ebb) emberek.

http://index.hu/kultur/zene/2015/10/13/bezzeg_a_mi_idonkben_mennyivel_jobb_volt_a_zene_mint_ma/
Idézet
 
 
-3 #3 Marci 2016-03-28 11:06
Persze ott bohockodik o is a teveben. Egyebkent meg egy kozhelyes, feluletes bullshit ez a nyilatkozat.
Idézet
 
 
+6 #2 Svet 2016-03-28 10:05
Végre egy őszinte rockzenész. :)
"Én a magam részéről ma is mindent megteszek annak érdekében, hogy továbbra is ennek szellemében csináljak mindent: ez az őszinte, szívből jövő, valódi, autentikus rock’n’roll a lényeg. Az, hogy érezd jól magad, és olyan dalokat írj, amelyeknek van dallama, a szövegek pedig jelentenek valamit."
És pontosan ezt is csinálja albumról albumra. :)
Idézet
 
 
+5 #1 nxfn 2016-03-28 09:16
Ugyan, ez a fajta üzletszerűsége a zenének már a 60-as években is jelen volt. De lehet még korább óta, mióta léteznek a százezres és milliós nagyságrendű hanglemez-eladások.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Helloween - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Wisdom - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Amorphis - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Stuck Mojo - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 2.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.