Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

AC/DC: november végén jön a Rock Or Bust nagylemez

Rock Or Bust címmel, november végén jelenik meg az AC/DC új nagylemeze, az első a sorban, amelyen már nem játszik a nagybeteg alapító, Malcolm Young. Az ausztrál hard rockerek már a héten közzéteszik a Play Ball című első dalt a lemezről.

Sok pletyka szólt idén az AC/DC-ről, de hat évvel az elképesztően sikeres Black Ice után, már a meghatározatlan betegséggel küzdő, de igen súlyos állapotban lévő Malcolm Young nélkül végül elkészült az új nagylemez. Az albumra tizenegy dal kerül fel, és Rock Or Bust címmel jelenik meg: az ausztrál megjelenési dátum november 28., az Egyesült Államokban pedig december 2-án jön ki a lemez, vagyis vélhetően azokban a napokban Európában is a boltokba kerül majd. Az első szám Play Ball címmel már a héten debütál a Turner sportcsatornán.

A csapat egyelőre nem árult el túl sokat a Brendan O’Brien producerrel és Mike Fraser hangmérnökkel elkészített Rock Or Bustról, de ismét egyértelművé tették, hogy Malcolm nem térhet vissza a bandába a megjelenést követő turnén, és – valószínűleg – azt követően sem. „Malcolm betegségének természetéből fakad, hogy nem fog visszatérni a zenekarba”, áll az AC/DC kiadójának friss közleményében. A turnén tehát Stevie Young, Malcolm unokaöccse áll majd a zenekarban, akárcsak egyszer a ’80-as évek második felében, amikor Youngnak alkoholelvonóra kellett mennie. Stevie egyébként a Rock Or Buston is játszott.

Az már biztos, hogy a banda turnézik is majd az anyag kapcsán, de részleteket egyelőre nem tudni. A pár hete Head Job címmel szólóalbummal jelentkezett Phil Rudd dobos mindenesetre többször is leszögezte az utóbbi időszak interjúiban, hogy szó sincs visszavonulásról. Pár hete Phil arra is utalt egy ausztrál tévéshow-ban, hogy az AC/DC akár további albumokat és turnékat is bevállalhat a jövőben. „Lesz turné, és én is részt veszek majd rajta. És ha utána lesz még egy, azon is. És még egy lemez, azon is. Addig megy majd a dolog, amíg meg nem hal. Talán mindnyájunknak halottnak kell lennie, hogy megálljon a gépezet, érted? Angust soha nem állíthatod meg, haver..." Máskor pedig még egyértelműbbé tette a helyzetet: „Angus Young sosem fog visszavonulni. Sosem fogunk visszavonulni. Soha nem történhet ilyen. Angus sosem megy nyugdíjba, és ameddig Angus nem nyugdíjazza magát, bazmeg, addig én sem fogom.”

Magáról az új albumról egyébként Phil sem árult el túl sokat. „Soha nem játszottam ennél jobban, és remélem, tényleg olyan jó, mint amilyenre emlékszem… Rohadt jól összeállt minden, szóval bízom benne, hogy annyira ütős, mint amilyennek gondolom… Még talán a Black Ice-ot is felülmúlja az anyag, de én is hallani szeretném a végleges változatot, mielőtt ilyen kijelentéseket teszek. Amit hallottam, az frenetikus”, fogalmazott.

A csapat nemrég harmincöt éves Highway To Hell lemezéről itt olvashatsz.

 

Hozzászólások 

 
-1 #18 cifrakdaniel 2014-09-26 17:10
Idézet - nekem8:
Idézet - cifrakdaniel:
Milyen érdekes, hogy amikor megjelent ez a cikk írtam a barátomnak, hogy milyen fikázások lesznek majd a kommentekben itt és majd a lemezkritika alatt is. (Mikor írtam neki még nem voltak kommentek a cikk alatt) ês igazam is lett:
- Sz*r, unalmas semmi izgi, ugyanolyan mint az eddigiek.. (ez majd a kritika alatt lesz)
- Miért csak 11szám van az albumon, az k*rva kevés..(ez itt már bejött)
- Malcolm nélkül nem jók, miért csinálják, nem az igazi.
- Menjenek nyugdíjba (nem konkrétan, de elhangzott)
- Brian Johnsonnal sz*rt sem érnek.(hosszas érvelés is volt)
Én természetesen nagyon várom az albumot, gyenge pont a nem Philes időszakot mondanám. Megfáradt a hangja az oké, de érdemes Back In Black es turné vidiket nézni mi hangja volt. És a mi a legfontosabb ha túlélte volna azt az estét Bon, már rég nem élne es hamarabb megkopott volna a hangja mert ő 4 végén égette a gyertát..és rég elvitte volna a mája.
Én mindkét korszak nagy imádója vagyok, csak véleményt fogalmaztam meg.

egy gyökér paraszt vagy, semmi több.

Már megbocsáss, de miért lennék gyökér paraszt? Mert írtam tényket, vagy mert amit te kifogásoltál, a lemezvásárlást..és mondjuk nekem majdnem a teljes diszkográfia megvan bakeliten s cd-n. De igazad van:) a ez paraszt anyukámat!
Idézet
 
 
+1 #17 tibike 2014-09-26 12:47
még az a jó, hogy vannak vélemények. mert ha nem lennének senkinek, akkor ott már kaka van. mindenki azt hallgat amit szeretne az adott aktuális hangulatában, az tényleg csúnya dolog leparasztozni stb. kistársunkat. :) az idő majd eldönti, hogy mi lesz volt jó lemez, az tuti, hogy az ac-dc már letett valamit az asztalra, elismert lett szakmai körökben, de mindenek eljön a vége és lefelé fog áldozni. mivel szerintem máshoz nem értenek csak a zenéhez, de már nem fognak korszakalkotót és maradandót alkotni. akinek ez tetszik ez a tika-tika kocsma-rock, akkor jó étvágyat hozzá.
Idézet
 
 
+3 #16 Simon Zoltán 2014-09-26 08:48
Idézet - nekem8:
Idézet - cifrakdaniel:
Milyen érdekes, hogy amikor megjelent ez a cikk írtam a barátomnak, hogy milyen fikázások lesznek majd a kommentekben itt és majd a lemezkritika alatt is. (Mikor írtam neki még nem voltak kommentek a cikk alatt) ês igazam is lett:
- Sz*r, unalmas semmi izgi, ugyanolyan mint az eddigiek.. (ez majd a kritika alatt lesz)
- Miért csak 11szám van az albumon, az k*rva kevés..(ez itt már bejött)
- Malcolm nélkül nem jók, miért csinálják, nem az igazi.
- Menjenek nyugdíjba (nem konkrétan, de elhangzott)
- Brian Johnsonnal sz*rt sem érnek.(hosszas érvelés is volt)
Én természetesen nagyon várom az albumot, gyenge pont a nem Philes időszakot mondanám. Megfáradt a hangja az oké, de érdemes Back In Black es turné vidiket nézni mi hangja volt. És a mi a legfontosabb ha túlélte volna azt az estét Bon, már rég nem élne es hamarabb megkopott volna a hangja mert ő 4 végén égette a gyertát..és rég elvitte volna a mája.
Én mindkét korszak nagy imádója vagyok, csak véleményt fogalmaztam meg.

egy gyökér paraszt vagy, semmi több.

Fáj az igazság, mi? :)
Pedig jól mondja a kolléga, 120%, hogy amint kijön a lemez ezek a kommentek fognak előjönni. Ez így van minden régebbi zenekarnál, mindig lesz egy olyan réteg, aki hisztérikázni fog, hogy fel kéne már oszlaniuk, nem olyan mint a régi, meg különben is mit akarnak már. (Lásd pl. Alice In Chains, olyan kijelentések, hogy Layne nélkül nem szabadna AIC-nek hívni a zenekart. Jééééézus. De ugye ott van jelen cikk tárgya is, de az túl nyilvánvaló példa lett volna.) Az a szerencse, hogy a többség nem így gondolkozik, különben a zenekarok abbahagyhatnák a koncertezést is. :)
Amúgy...Kíváncsi lennék miért is gyökér parasztozol rögtön, mindennemű indok nélkül.
(Üdv,
Egy másik gyökér paraszt)
Idézet
 
 
-20 #15 nekem8 2014-09-25 21:55
Idézet - cifrakdaniel:
Milyen érdekes, hogy amikor megjelent ez a cikk írtam a barátomnak, hogy milyen fikázások lesznek majd a kommentekben itt és majd a lemezkritika alatt is. (Mikor írtam neki még nem voltak kommentek a cikk alatt) ês igazam is lett:
- Sz*r, unalmas semmi izgi, ugyanolyan mint az eddigiek.. (ez majd a kritika alatt lesz)
- Miért csak 11szám van az albumon, az k*rva kevés..(ez itt már bejött)
- Malcolm nélkül nem jók, miért csinálják, nem az igazi.
- Menjenek nyugdíjba (nem konkrétan, de elhangzott)
- Brian Johnsonnal sz*rt sem érnek.(hosszas érvelés is volt)
Én természetesen nagyon várom az albumot, gyenge pont a nem Philes időszakot mondanám. Megfáradt a hangja az oké, de érdemes Back In Black es turné vidiket nézni mi hangja volt. És a mi a legfontosabb ha túlélte volna azt az estét Bon, már rég nem élne es hamarabb megkopott volna a hangja mert ő 4 végén égette a gyertát..és rég elvitte volna a mája.
Én mindkét korszak nagy imádója vagyok, csak véleményt fogalmaztam meg.

egy gyökér paraszt vagy, semmi több.
Idézet
 
 
-6 #14 nekem8 2014-09-25 21:53
Idézet - ddrum777:
Sosem mennek nyugdíjba, sosem halnak meg, mindig játszani fognak!
Örök élet, ingyen sör!

na látod ez a baj. meg kéne venni a lemezeiket. nem pedig letölteni és baszni megvenni eredetibe. ha rendszeresen megveszed a lemezeiket, akkor elnézést. de a legtöbben csak hallgatják, de 4-5 ezret már sajnálnak rá áldozni. pedig annyiból még berúgni se lehet rendesen...
Idézet
 
 
+6 #13 trey 2014-09-25 16:55
Idézet - robidog:
Az Ac/Dc a zene történelem egyik leghatalmasabb zenekara.
Kizárólag a tisztelet hangján lenne szabad szólni róluk drága előttem szóló picsogó kislányok.


kerlek ne haragudj, de nem ertek egyet a velemenyeddel. valoban hatalmas banda, aki megtette mar a magaet, hihetetlen mennyit adtak hozza a zenehez es nelkuluk minden mas lenne. de az, hogy ez igy volt szerintem nem kotelez minket arra hogy mindent szeressunk toluk. en szeretem oket, attol meg hiaba probalkoztam, unatkoztam az utolso lemezen. errol en nem tehetek. amugy pedig tisztelettel beszelek roluk mindig. ja meg annyi, hogy probalok peldat keresni a velemenyemre mas teruleterol az eletnek. szoval ha a multjuk kotelezne minket arra hogy csak a tisztelet hangjan beszeljunk roluk, akkor ez olyan hogy ha valaki eleteben eloszor lop, ne kapjon buntetest, hiszen egesz idaig peldas eletet elt, tehat jar neki az hogy ne piszkaljuk.

termesztesen a lemezt szeretnem szeretni es nyitottan allok majd hozza
Idézet
 
 
+2 #12 neduddmegki 2014-09-25 15:01
Ha valami nem jó, akkor az lehet akár AC/DC, akkor sem jó. Minden új lemezüknek megelőlegezem a bizalmat, és várom, hogy felkapjam a fejem, de ez már a For Those... esetében sem jött össze, és azóta sem.
Idézet
 
 
+5 #11 robidog 2014-09-25 13:12
Az Ac/Dc a zene történelem egyik leghatalmasabb zenekara.
Kizárólag a tisztelet hangján lenne szabad szólni róluk drága előttem szóló picsogó kislányok.
Idézet
 
 
+9 #10 cifrakdaniel 2014-09-25 11:49
Milyen érdekes, hogy amikor megjelent ez a cikk írtam a barátomnak, hogy milyen fikázások lesznek majd a kommentekben itt és majd a lemezkritika alatt is. (Mikor írtam neki még nem voltak kommentek a cikk alatt) ês igazam is lett:
- Sz*r, unalmas semmi izgi, ugyanolyan mint az eddigiek.. (ez majd a kritika alatt lesz)
- Miért csak 11szám van az albumon, az k*rva kevés..(ez itt már bejött)
- Malcolm nélkül nem jók, miért csinálják, nem az igazi.
- Menjenek nyugdíjba (nem konkrétan, de elhangzott)
- Brian Johnsonnal sz*rt sem érnek.(hosszas érvelés is volt)
Én természetesen nagyon várom az albumot, gyenge pont a nem Philes időszakot mondanám. Megfáradt a hangja az oké, de érdemes Back In Black es turné vidiket nézni mi hangja volt. És a mi a legfontosabb ha túlélte volna azt az estét Bon, már rég nem élne es hamarabb megkopott volna a hangja mert ő 4 végén égette a gyertát..és rég elvitte volna a mája.
Én mindkét korszak nagy imádója vagyok, csak véleményt fogalmaztam meg.
Idézet
 
 
-1 #9 józsika 2014-09-25 10:28
én meg jót csucsukálok az utolsó 2 lemezen :)
Idézet
 
 
+4 #8 Simon Zoltán 2014-09-25 09:32
Most akkor elnézést kérjek, hogy nekem tetszett az utolsó két lemez?
Idézet
 
 
+1 #7 nekem8 2014-09-24 23:13
11 dal az nagyon nagyon kevés. Még a stiff lemezen is volt legalább 12 :(((((
Idézet
 
 
-9 #6 neduddmegki 2014-09-24 21:40
Bon Scott nélkül már a Back In Black is egy belassult, középtempós anyag lett, és azóta is ezt a vonalat húzzák. Kevés üdítő kivétellel (Thunderstruck, Big Guns, Money Talks, stb.) a Johnson-os lemezek nótái javarészt tölteléknek minősültek volna a Bon Scott-os korszakban... A szokásos befolyásoló tényező itt is, hogy kikről van szó. Egy nevenincs zenekartól ezek a lemezek már rég feledésbe merültek volna, sajnos. lemezen is csak a BIB-ig vannak meg, a többit még mp3-ban sincs hajlamom végig hallgatni. Az idő nem javított megítélésükön. Az utóbbi 35 évükből max. 70 percet tudnék összerakni, az viszont első osztályú lenne :)
Koncerteken is "érdekes módon" a Bon-os számok aratják a legnagyobb sikert - én is csak ezekért mentem, ha lehetett. Ha csak Johnson-éra lenne a műsorban, akármekkora fan vagyok, nem érdekelne, de ennek lehetősége szerencsére kizárt :)
Bízom benne, hogy a 2015-ös Novarock-on ott lesznek - tartok tőle ugyanis, hogy Budapest kimarad a turnéból.
Idézet
 
 
+15 #5 Zoli 2014-09-24 19:54
Ne csináljátok már, a black ice egy qrva jó lemez!
Idézet
 
 
-10 #4 karcsika 2014-09-24 18:40
valóban unalmas volt az utóbbi két lemez. egy sörös kocsmában háttérzenének való már ez. a "stiff upper lip" szerintem a "fly on the wall" szintjét sem üti meg. tök mindegy kiadnak új lemezt vagy sem, úgy is a best-of-ot játszák, és majd jön az újabb dvd-k sora a régiekkel. megfáradt már brain hangja is. szerintem 1-2 dalban szenved, nem tudja kiénekelni. természetesen nem várhatjuk el az öregektől már a nagy energiát.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Riverside - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 6.

 

Megadeth - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

A Life Divided - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

Wackor - Budapest, A38, 2004. szeptember 29.