Az egész világon téma a Metallica 3D-s filmje, a Through The Never, amely emellett anyagi szempontból is igen sikeresnek tűnik. Antal Nimród, a mozi magyar rendezője egy interjúban elmondta: eleve nem akarta a nézők szájába rágni a koncertfilmbe applikált játékfilmes szál lényegét.
„Maga a folyamat három fő lépésből állt”, magyarázta a The Dissolved-nak a rendező. „Először leültem Larssal, aki elmagyarázta, mit szeretnének csinálni. Eleve nagyon tetszett az a koncepció, hogy beágyaznának valamilyen sztorit a koncertkörnyezetbe, mert frissnek, a hasonló filmektől eltérőnek éreztem, és tetszett a kihívás. Az első gondolat mindenképpen az volt, hogy számomra mindig is a ,fuck you’ zenét, a lázadást képviselte. Eleve fiatalkorom egy rendkívül bonyolult szakaszában ismertem és szerettem meg őket, tehát a lázadás és a tiltakozás eleve adott volt. A második lépésben van egy könyv, ami nagyon tetszett a csodálatos szerkezete miatt: amolyan körkörös szerkezet ez, nekem pedig bejött az ötlet, hogy egy karater elindul valahová, és epikus utat tesz, amely aztán visszajuttatja oda, ahonnan elindult. Ez egy elegáns struktúra. A harmadik fázisban pedig találkoztam egy Dan Brown nevű arccal, aki a Metallicának dolgozik, és meg kellett ismernem a stábjuk többi tagját is. A beszélgetéseink rádöbbentettek, mennyire szenbedélyesek és lojálisak a csapathoz, és hogy minden nap a lelküket is kiteszik annak érdekében, hogy minden a lehető legjobban menjen. Ez is inspiráló volt. Ezekből a beszélgetésekből született meg Trip karaktere, így jutottam el magához a történethez.”
Antal Nimród kiemelte: mindenképpen homályos sztoriban gondolkodott. „Azt akartam, hogy absztrakt legyen. El szerettem volna szakadni a teljes amerikai csokornyakkendős, három felvonásos struktúrától. Ez a film mindenek előtt egy koncertmozi, így elő kellett állnom egy olyan koncepcióval, ami aközben is működőképes, hogy játszanak. Nincs másfél-két órád arra, hogy azt a karakterrel töltsd, nincsenek dialógusaid – számos olyan elem hiányzott, ami segít a történet elmesélésében, és segít a nézőknek is abban, hogy kapcsolódjanak a figurákhoz. Azt reméltem, ez a kapcsolat majd valami olyan formát ölt, ahogy James is megfogalmazta: hogy belehelyezed magad a filmbe, és te magad töltöd ki az üres részeket. Nyilván vannak elképzeléseim, és pontosan tudtam, mit akarok kihozni belőle, de lehet, hogy másnak talán sokkal élvezetesebb ötletei támadnak, ha megengedi magának, hogy tényleg belemerüljön a történetbe.”
A rendező az élő felvételekről is beszélt. „Magát a koncertet öt este alatt vettük fel: két koncert volt Edmontonban, kettő Vancouverben, és még egy plusz dátum Vancouverben. A két-két buli esetében teljes gőzzel lenyomott koncertről beszélünk: jegyvásárló közönség, kijön a zenekar, játszanak, befejezik, a közönség ünnepel, kamera leáll. Csak az ötödik napon volt más a menetrend, ekkor ugyanis amolyan félprogramot játszottak, mert biztos akartam lenni benne, hogy felvettünk bizonyos dolgokat. A teljes koncertfilmben egy vagy két manipulált jelenet van, és ez alatt most azt értem, hogy egy momentumot be kellett állítanunk. Még Trip jelenléte is teljesen valós volt a nézőtéren, miközben ment a koncert. De egy vagy két felvétel esetében vissza kellett menni és meg kellett ismételni. Emlékszem, hogy az egyik ezek közül Lars dupla lábgépes része volt, ezt például az ötödik napon rögzítettük, szóval ilyesmi… De ettől eltekintve a nézők egy teljesen élő koncertet láthatnak.”
Hozzászólások
SS:nem kell még őket 30 év után sem leírni.:)
Egyetértek.
Én sem várok már nagy dolgokat tőlük, de tény, hogy folyamatosan tágítják a határaikat, holott úgy is működhetnének, mint mondjuk a Rolling Stones, akik semmi meglepőt nem húztak az elmúlt 20 évben. (Ezzel sincs egyébként semmi baj.)
Ezt a fricskát nem úgy kell, érteni mint valami hatalmas lehúzást, hanem csak egy ironikus poén Antal Nimród részéről, hiszen állandóan ezzel b*szogatják Larsot. Tegyük hozzá, jogosan! Amúgy azt én se bírom, mikor állandóan a Metallicát fikázzák, hogy így szarok, meg úgy szarok, mert ha annyira szarok lennének, akkor nem jutottak volna ennyire messzire és nem lennének folyamatosan a csúcson. Mert az, hogy egy banda csinál 1-2 sikeres albumot, azt még meg lehet magyarázni azzal, hogy erős mögöttük a menedzsment, a kiadó, de több mint 30 évig nem lehet kamuzással, trükközéssel a csúcson maradni.
Ez nem igaz. A Reloadig még tudott dobolni, nem is akárhogy.
Ha azt írták volna, hogy Kirk egyik szólóját, vagy James egyik énektémáját, akkor arról menne most a kommentözön, hogy Kirk nem tud gitározni, és James milyen hamisan énekel.