Raymond Herrera szerint nem valószínű, hogy valaha is újra összejönne a Fear Factory legsikeresebb négyes felállása, ugyanakkor a dobos sok más muzsikussal ellentétben nem tagadja, hogy ismeri a nélküle készített lemezeket is. Sőt, az egyik még tetszik is neki.
„Nem hinném, hogy megtörténne", mondta Raymond a Metal Waninak, amikor azt kérdezték, lát-e esélyt a Fear Factory klasszikus felállásának újjáalakulására vele és Christian Olde Wolbersszel. „Kétlem, hogy összejönne, nem hiszek ebben. Túl sok dolog történt akkoriban, amin ma már nem lehet változtatni. De aztán ki tudja? Semmit sem szeretnék végérvényesen kizárni. Az viszont biztos, hogy nincsenek ilyen terveink."
Noha a legtöbb zenész azt állítja, nem szokta meghallgatni korábbi zenekarainak másokkal rögzített lemezeit, a dobos máshogy van ezzel. „Szerintem a Mechanize nagyon jó volt", válaszolta Herrera, amikor arról faggatták, mi a véleménye a nélküle készített Fear Factory-lemezekről. „Gene Hoglan remek munkát végzett azon az albumon. Nekem talán kicsit túl thrashes volt a zene, de az interjúkból is az jött le, hogy a Demanufacture érzésvilágát akarták visszahozni, és tök jól el is érték a céljukat. A The Industrialist egyáltalán nem tetszett. Őszintén meglepett, hogy dobgéppel dolgoztak, mert ezen már akkor is gondolkodtam, amikor az Archetype-ot készítettük. Eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk, de aztán mindig olyan íztelennek tűnt a dolog. A demókat ugyanis folyamatosan dobgéppel készítettük, és mindig elképesztően laposan szóltak úgy. Szívesebben hallottam volna azon a lemezen is Gene-t, szerintem sokkal jobb eredményre jutnak vele... A Fear Factory dobtémáinak nagy része egyébként eleve programozás révén született, csak ezután tanultam meg őket, aztán persze élőben is nekem kellett eljátszanom. Egyszerűbb dolgom lett volna, ha nem kell megtanulni és feljátszani őket. Vagyis a dolgukat leegyszerűsítették ezzel a húzással, de akadnak itt azért hátulütők is. Rengeteg időt és pénzt spórolhatsz meg így, de sajnos a végeredmény nem szól túl jól. A rockosabb, lassabb tempóknál egyébként nem feltétlenül buksz le a dologgal, de a gyorsabb témáknál azonnal felismerhető."
Hozzászólások
Demanuról nem olyan nehéz levágni hogy Herrera bátyó ügyködik, sőt. Az Industrialistna k mérföldekkel statikusabb hangzása van, pláne ha egy Obsoletehez vagy Soulhoz hasonlítjuk.
Tőlük mondjuk minden jó volt. Kár értük. Tim visszatalálhatn a ehhez a vonalhoz Harry Codyval egyetemben.
Ha már ez a téma, nekem a '96 és 2003 közti Type O Negative lemezekről sem feltétlen az ugrott be rögtön, hogy nem dobos tolta fel. Devin 'Ziltoid' lemezén viszont egyből hallani sajnos.
Akkor hallgasd meg a Shotgun Messiah - Violent New Breed albumát, gépi dob de vmi eszméletlen húzása van.
Nem hallottam tul sok olyan minosegben programozott dobot, ami felerne egy valodi zenesz teljesitmenyeve l, foleg az apro improvizativ disztoelemek, es a dinamikus, huzos jatek teren.
Nagyon keves eloadotol vagyok hajlando elfogadni, ha a gepi dobot valasztja, altalaban kerulom az ilyen albumokat (fintorogva elmegy: Meshuggah, Devin Townsend, Dethklok). De valoban az alkotoi folyamatban minden helye megvan a dolognak.
Teljesen valószínűleg sosem lesz pótolható, azonban demós és pre-produkciós szakaszban már sok éve bevált dolog úgynevezett virtuális hangszert, azaz pl. hangminta alapú dob-szintetizátort használni. Kicsit ufósan hangzik, de nem az. Bevált módszer. Amúgy biztos le volt ez írva, de meglepett, hogy a 2012-es lemez végül full dobgéppel lett rögzítve. Annyira száraz a dobsoundjuk és tudtommal triggerelnek is régóta, hogy fel sem tűnt a dolog.
Egyébként nagyon sokan bevetik az olyan dolgokat, mint pl. az eredeti felvett pergőhang és különféle hangminták keverése, vagy cseréje, ugyanez kickdrummal is. Gyorsabb, kevesebb stúdióidőt is jelent, ami kevesebb pénzt is és eljutunk az olcsóbb lemezkészítéshe z, ami ma már nemcsak technikai lehetőség, de pénztárca kérdése is, mert nem adsz el 500.000 darabot, csak 25.000 darabot jó esetben.
Nem lehet mindenki sértődött fasz. :)