Elég komoly megrökönyödést váltott ki a rajongótáborból, hogy a Fear Factory új albuma, a héten kiadott The Industrialist végig dobgéppel készült, pedig Burton C. Bell énekes egy friss interjúban rávilágított: mindez korántsem olyan ördögtől való dolog, mint azt sokan hiszik.
„A dobszoftverek, a dobprogramozás rengeteget változott az utóbbi években, messze túlnőtt a sima dobgépeken", magyarázta Burton C. Bell az ausztrál Loud magazinnak. „Így sokkal könnyebb a dalszerzés folyamata, jóval hatékonyabb és gyorsabb is. Dobprogram segítségével írtuk a dalokat, és nem kellett meggyilkolnunk a dobosunkat a kísérletezés során. És amikor elkészült a végeredmény, úgy voltunk vele, hogy már régebben is így kellett volna dolgoznunk."
Bell az interjúban a téma kapcsán feltett még egy kérdést, ami a mechanikus dobokat övező általános fújolás közepette megér egy misét. „Az eddigi albumainkat mindig élő dobossal vettük fel, de honnantól számítva élő dob a dob? Csak mert minden, amit egy élő dobos felvesz, bemegy utána a ProToolsba, ott tökéletesre hegesztik, és sokszor a végén fel sem használják a rögzített hangokat, mert minden hang samplerezett, a végén alapvetően a programé a főszerep. Vagyis tulajdonképpen magunk nyírjuk ki a dobosunkat. Mi meg arra gondoltunk: ha már úgyis ez lenne a vége, miért ne használhatnánk dobprogramot? És ezt is tettük."
Élőben a zenekar természetesen élő dobossal áll ki, Raymond Herrera és Gene Hoglan egykori székében Mike Heller ül.
Hozzászólások
Viszont hozzateszem, hogy nem mindegy ki programozza azt a gepet, ugyanis nem minden zeneszerzonek van meg a tapasztalata, hogy olyan otletesen es valtozatosan alkossa meg a dobsavot, mint azt egy elo dobos tenne.
Illetve ott van az ellentet, peldaul a Kvelertak zenekar elso albuma, ahol nem hogy gep dobol, de a dobot a hangzas erdekeben szalagra rogzitettek, mindenfele trukk es triggerezes meg samplerezes nelkul.
Szoval szerintem a gep egy kicsit kioli a lelket a zenebol, de mivel a FF pont erre a hideg gepiessegre epit hangzasaban, nem nagy gond.