A Metallica ezekben a napokban az ausztrál Soundwave fesztiválok egyik headlinereként tarolja le a déli féltekét, de – érthető módon – már mindenki azt kérdezgeti tőlük, hogy mikorra várható végre az új album. A csapat 2014 előtt ugyanakkor biztos nem adja ki a következő lemezt, és James Hetfield szavai alapján még nincsenek is vele túl előrehaladott állapotban...
„Megpróbálunk új anyagokat írni, de mindig bejönnek olyan koncertlehetőségek, amik túl izgalmasak ahhoz, hogy otthon maradjunk", mondta Hetfield az ausztrál Triple M rockrádiónak. „Sok anyagunk van, ami azóta gyülemlett fel, hogy befejeztük a Death Magneticet, tényleg tonnányi. Egy csomó riff egyszerűen hozzám nőtt, mert állandóan vissza-visszatérnek. A mintegy hétszáz riffből legalább három olyan van, amiket már vagy hússzor megírtam."
James egyelőre nem tudta megmondani, hogy szólnak az új Metallica témák. „Még nem tudom, merre tart a dolog, de egy sor különböző hangzású, különböző stílusú ötletünk van. És biztosan nem félünk attól, hogy fejest ugorjunk a múltbeli érzésvilágba... A Death Magnetic után elkezdtük újra felfedezni a múltunkat. A Master Of Puppets egyébként már a Death Magnetichez is komoly hivatkozási alapként szolgált, de nem akarunk olyan albumot csinálni, mint a Master, hiába várják ezt sokan. Kicsit olyan huszonkettes csapdája ez, mert totálisan megértem, mit akarnak az emberek: azt várják tőled, hogy teremtsd újra a múltjukban élő emlékeiket, de hát erre senki sem képes. Azok a lemezek csak akkor és ott születhettek meg. Mi azon zenekarok közé tartozunk, akiket nem igazán érdekel, mit szeretnének tőlünk hallani az emberek. Az első naptól kezdve így állunk a dolgokhoz: senkinek sem fekszünk le, és nem véletlenül vagyunk éppen mi a Metallica. Ezen a jövőben sem kívánunk változtatni."
A Metallica Antal Nimród által rendezett 3D-s filmje, a Metallica Through The Never augusztus 9-én debütál az amerikai mozikban.
Hozzászólások
Sok rajongónak van vele gondja, és jogosan is. Szerintem csak céltalan kalapálás amit csinál, és pont hogy nem illik a zenéhez. Például az All Nightmare Long, egy 8 perces szám, és még viszonylag gyors is. A That Was Just Your Life, The Judas Kiss, My Apocalypse, The Day That Never Comes második fele, ezek mind hosszú számok és gyors részeket is tartalmaznak bőven. Szerintem ha valaki ilyen zenében gondolkodik, annak nem árt egy jó dobos. Mert ezek a hosszú gyors számok unalmassá válnak, mert nem történik semmi, csak megy a kalapálás. Ezeknek a zenéknek fontos része a fifikás dobolás. Azzal sokat lehet a zenén díszíteni. Ez a faszi abból lett gazdag, kő gazdag, hogy dobos és hogy dobol. Csak az a baj hogy ezt nagyon rosszul csinálja! Te a szakmádban ha rossz vagy, nem jól csinálod, nem gazdagszol meg. Sőt! Ő meg abból csinál éves szinten dollár milliókat, hogy rossz abban amit csinál. Más dolga nem lenne mint gyakorolni, és tisztességgel végigcsinálni azt a 2 órát két-három naponta a színpadon. Ha már Dave Lombardo-t említetted, ő töredékét keresi éves szinten, de ha végignézel egy Slayer koncertet, a faszi úgy megy le a színpadról mint akit agyonvertek. Mert ő sem lett fiatalabb, de van egy szint amit hozni kell, és hozni is akar. Nem lesz superstar dobos, nem lesz rock star, nem lesz kő gazdag, de mégis estérő estére jól teljesít. Lars meg milliókért szerencsétlenke dik. Nem tiszteli a közönséget annyira hogy jól teljesítsen, azokat az embereket, akiknek a pénzéből most ő vígan él. Mert milliomossá a közönség tette, nem saját erőből lett az. Oké tud zenét írni, de ha nem veszik meg, akkor az nem sok.
Azt hiszem ez innen indult: http://www.classicrockmagazine.com/news/did-metallica-plan-to-fire-lars-ulrich/
Amekkora fasz Ulrich néha lenni tud, akár igaz is lehetett...
Szeritnem pont a rekedtességétől volt úgymond fémes a zene...:D (a hangszeres szekción kívül persze)
Nem kell ilyen komolyanvenni az egészet. Tetszik, hallgatod, nem tetszik, továbbmész.
Senki nem fikázta az életművet, csupán a hozzáállást. Persze el kell ismernem, hogy alapművek születtek, még olyan 20 évvel ezelőtt, sőt a Load-ot hallgattam legtöbbet tőlük, mert ahogy Ádám is írta a Load cikknél, ott az még száz százalékban tudatos váltás volt a banda részéről, és mint ilyen jó véleménnyel voltak róla. Nálam az új évezredben kalap szarok, akármit is csináltak, és így jött képbe ez a feoszlósdi. Rég letettek már mindent ehhez a bohóckodáshoz, semmi köze ahhoz már amit ők elértek és képviseltek. Az a dán majom meg piszkosul irritáló akármikor akármit megszólal. Csak rájuk kell nézni ez egy színtársulat, bohócbanda. Én mondjuk akkor szidnám jogosan őket ha fizettem volna bármiért is amit ők kínáltak. Se a koncertjük nem érdekelt annyi pénzért sem az új lemezük. Meg hozzáteszem kevesebb pénzért se. Én elkezdeném becsülni őket, ha kirakják ezt a köcsögöt, Kirk-öt meg befenyítik ha nem megy azt is kibaszni, aztán James meg Trujillo mellé rendes zenészeket állítani, olyanokat akikkel még lehetne valami újat mutatni(és nem ujjat). Balfasz felfogás, hogy egy banda megcsinálja a legnagyobb lemezét, utána már mindegy az egésznek. Ez is a seggel előre egyik variációja, mert ugye "úgy sincs már bennük annyi" hát nem is kell, hogy legyen, egyszerűen csak zenélni kell. Ne mondjad nekem, hogy ott a dög amikor azt mondod hogy mernek nyitni, úgy csinálva mint ha a Metallica találta volna fel. Addigra mire mertek nyitni semmit nem veszthettek, ezt még a fekete album előtt nem tették volna meg. Százszor jobb példát tudok arra, hol volt inkább olyan szinten dög, hogy mindent kockázatok nélkül megtehettek, és ez a Queen volt.
Előttük játszani nem megtiszteltetés , ez csak jó duma. Kifizetődő előttük játszani. A kisebb zenekaroknak jó, mert ugyan a metallica tábort, a metallica-n kívül sok minden nem érdekli, de az a pár "nézelődő" akik megnézik az előzenekarokat is, na még az is a sokszorosa annak, ahány ember előtt játszanának egy saját koncerten. Eddig 2 metallica koncerten jártam, de mind a kettőnél az előzenekarok nagyon rosszul szóltak, rettentő rosszul voltak lekeverve, és a legtöbb metallica koncertbeszámol óban is ezt írják, hogy az előzenekarjaik szarul szólnak. Ha ez egy újságírónak feltűnik, gondolom estéről estére a színpadon játszó zenészeknek is feltűnik. De nem zavarja őket hogy szarul szólnak, mert ugye kurva nagy megtiszteltetés ilyen szar hangzással a metallica-nak nyitni. De amikor The Lars-ék a színpadra robbannak, hirtelen kristály tiszta lesz a hangzás, majdnem CD minőség. Gondolom ez véletlen, biztos nincs köze a latymatag élő teljesítményükh öz. Valamennyire egyet is értek veled, mert tényleg könnyű itt arctalanul fikázni, de az a baj, hogy ez az életmű, amiről beszélsz, ennek az első fele sokkal értékesebb mint a második fele. Nem azzal van a baj hogy mást is ki akartak próbálni, csak a színvonal lett nagyon alacsony ezzel együtt. Lars koncertteljesít ménye nem indokolja az életművük tiszteletét, mert megtesz mindent ő maga hogy ezt a sárba tiporja. Ennyi pénzért igenis haljanak meg a színpadon estéről estére. Éves szinten dollár milliókat keresnek, és élőben vállalhatatlan amit csinálnak. Hamis ének, elbaszott gitárszólók, élvezhetetlen dobolás, ezért sokan sokat, sokszor fizetnek. Mert a név már konzerválódott, és ezt ők is tudják. Egy rakás unott milliomos akik ezt már régóta nem élvezik.
Ennél jobban megfogalmazni nem nagyon lehetett volna! Maximálisan igazad van.
"Éhesek" voltak és nagyon jók.
A fekete albumtól kezdve kiveszett a dög.Voltak felvillanások,d e feledhetőek.