Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Hetfield: „Egy sor különböző hangzású, különböző stílusú ötletünk van”

A Metallica ezekben a napokban az ausztrál Soundwave fesztiválok egyik headlinereként tarolja le a déli féltekét, de – érthető módon – már mindenki azt kérdezgeti tőlük, hogy mikorra várható végre az új album. A csapat 2014 előtt ugyanakkor biztos nem adja ki a következő lemezt, és James Hetfield szavai alapján még nincsenek is vele túl előrehaladott állapotban...

„Megpróbálunk új anyagokat írni, de mindig bejönnek olyan koncertlehetőségek, amik túl izgalmasak ahhoz, hogy otthon maradjunk", mondta Hetfield az ausztrál Triple M rockrádiónak. „Sok anyagunk van, ami azóta gyülemlett fel, hogy befejeztük a Death Magneticet, tényleg tonnányi. Egy csomó riff egyszerűen hozzám nőtt, mert állandóan vissza-visszatérnek. A mintegy hétszáz riffből legalább három olyan van, amiket már vagy hússzor megírtam."

James egyelőre nem tudta megmondani, hogy szólnak az új Metallica témák. „Még nem tudom, merre tart a dolog, de egy sor különböző hangzású, különböző stílusú ötletünk van. És biztosan nem félünk attól, hogy fejest ugorjunk a múltbeli érzésvilágba... A Death Magnetic után elkezdtük újra felfedezni a múltunkat. A Master Of Puppets egyébként már a Death Magnetichez is komoly hivatkozási alapként szolgált, de nem akarunk olyan albumot csinálni, mint a Master, hiába várják ezt sokan. Kicsit olyan huszonkettes csapdája ez, mert totálisan megértem, mit akarnak az emberek: azt várják tőled, hogy teremtsd újra a múltjukban élő emlékeiket, de hát erre senki sem képes. Azok a lemezek csak akkor és ott születhettek meg. Mi azon zenekarok közé tartozunk, akiket nem igazán érdekel, mit szeretnének tőlünk hallani az emberek. Az első naptól kezdve így állunk a dolgokhoz: senkinek sem fekszünk le, és nem véletlenül vagyunk éppen mi a Metallica. Ezen a jövőben sem kívánunk változtatni."

A Metallica Antal Nimród által rendezett 3D-s filmje, a Metallica Through The Never augusztus 9-én debütál az amerikai mozikban.

 

Hozzászólások 

 
-3 #24 Csabi 2013-03-11 21:37
Nekem nagyon bejön a Death Magnetic is,meg az a kalapálás is amit csinál rajta :D De nem vagyunk egyfomák :) A Metallica nekem örök kedvenc,a St.Anger is tetszik,szerint em a Load/Reload párosból kellett volna csak egy albumot csinálni és akkor hibátlan lett volna,Lou Reed-el meg nem szabadott volna összeállni,mert egy csomó jó gitártémát elpazaroltak..
Idézet
 
 
+1 #23 Sárvári Gábor 2013-03-11 12:14
Idézet - Csabi:
Nekem öszintén szólva Larsal sincs gondom,azzal egyetértek,hogy gyakorolhatna többet,és,hogy a koncerteken dobolhatna jobban is,viszont azzal már nagyon nem,hogy megszólják azért amilyen dobtémákat játszik a lemezeiken.Nem használja annyit a duplázót ,na és?



Sok rajongónak van vele gondja, és jogosan is. Szerintem csak céltalan kalapálás amit csinál, és pont hogy nem illik a zenéhez. Például az All Nightmare Long, egy 8 perces szám, és még viszonylag gyors is. A That Was Just Your Life, The Judas Kiss, My Apocalypse, The Day That Never Comes második fele, ezek mind hosszú számok és gyors részeket is tartalmaznak bőven. Szerintem ha valaki ilyen zenében gondolkodik, annak nem árt egy jó dobos. Mert ezek a hosszú gyors számok unalmassá válnak, mert nem történik semmi, csak megy a kalapálás. Ezeknek a zenéknek fontos része a fifikás dobolás. Azzal sokat lehet a zenén díszíteni. Ez a faszi abból lett gazdag, kő gazdag, hogy dobos és hogy dobol. Csak az a baj hogy ezt nagyon rosszul csinálja! Te a szakmádban ha rossz vagy, nem jól csinálod, nem gazdagszol meg. Sőt! Ő meg abból csinál éves szinten dollár milliókat, hogy rossz abban amit csinál. Más dolga nem lenne mint gyakorolni, és tisztességgel végigcsinálni azt a 2 órát két-három naponta a színpadon. Ha már Dave Lombardo-t említetted, ő töredékét keresi éves szinten, de ha végignézel egy Slayer koncertet, a faszi úgy megy le a színpadról mint akit agyonvertek. Mert ő sem lett fiatalabb, de van egy szint amit hozni kell, és hozni is akar. Nem lesz superstar dobos, nem lesz rock star, nem lesz kő gazdag, de mégis estérő estére jól teljesít. Lars meg milliókért szerencsétlenke dik. Nem tiszteli a közönséget annyira hogy jól teljesítsen, azokat az embereket, akiknek a pénzéből most ő vígan él. Mert milliomossá a közönség tette, nem saját erőből lett az. Oké tud zenét írni, de ha nem veszik meg, akkor az nem sok.
Idézet
 
 
-1 #22 Csabi 2013-03-09 18:46
Nekem öszintén szólva Larsal sincs gondom,azzal egyetértek,hogy gyakorolhatna többet,és,hogy a koncerteken dobolhatna jobban is,viszont azzal már nagyon nem,hogy megszólják azért amilyen dobtémákat játszik a lemezeiken.Nem használja annyit a duplázót ,na és?Sosem volt egy Lombardo,és ezek a dobtémák tökéletesen illenek a Metallicahoz.
Idézet
 
 
+2 #21 Vanishpower 2013-03-09 11:13
Szerintem Hetfield maga a Metallica. Rendkívül feszesen játszó gitáros és még szólózni is jobban tud mint Kirk. Az énekével se szokott nagy gond lenni, párszor eltéved a hangokkal élőben, de szerintem ez se zavaró. Nagyon jó és hangulatos témái vannak, de valahogy mégsem tudják tökéletesre csiszolni őket, hiányzik talán a többiekből a tűz? Viszont Kirk és Lars tényleg rengeteget romlottak. Az elcsépelt gitárszólók és a rengeteg wah-wah vagy a duplázó hanyagolása szerintem nem megengedhető, de annak aki a nothin' else matters-ért megy a koncertre annak ez nem számít.
Idézet
 
 
#20 tschaby 2013-03-09 11:12
Idézet - Csabi:
Larsot állitolag a 80as években kiakarták rakni,amikor még Cliff élt.(De szerintem akkor emberileg nem birták Larsot,mert James mondta régebben,hogy Cliff halála után kerültek közelebb egymáshoz)Erről tudtok valamit,vagy csak pletyka volt az egész?

Azt hiszem ez innen indult: http://www.classicrockmagazine.com/news/did-metallica-plan-to-fire-lars-ulrich/
Amekkora fasz Ulrich néha lenni tud, akár igaz is lehetett...
Idézet
 
 
#19 Csabi 2013-03-09 10:25
Larsot állitolag a 80as években kiakarták rakni,amikor még Cliff élt.(De szerintem akkor emberileg nem birták Larsot,mert James mondta régebben,hogy Cliff halála után kerültek közelebb egymáshoz)Erről tudtok valamit,vagy csak pletyka volt az egész?
Idézet
 
 
+2 #18 met 2013-03-09 09:51
Larsot már csak azért sem rakják ki, mert asszem övé a név. De lehet, hogy rosszul tudom :)
Idézet
 
 
+2 #17 Metal 2013-03-08 23:34
Idézet - Csabi:
http://www.youtube.com/watch?v=z9h001h1JUU Itt van egy Metallica koncert,és ez bizonyitja azt,hogy képessek ma is jó bulikra.Azzal egyetértek,hogy a mostani koncertjeiken előfordulnak gyakran,hogy hamissak a gitárszólók,pon tatlan a dob,de,hogy szar lenne az ének?Hetfield jobban énekel élőben,mint a fénykorban,régi koncerten nagyon rekedt volt.Ő még ma is képes nagy dolgokra,a Metallica nélküle sehol nem lenne.


Szeritnem pont a rekedtességétől volt úgymond fémes a zene...:D (a hangszeres szekción kívül persze)
Idézet
 
 
+3 #16 Csabi 2013-03-08 21:41
http://www.youtube.com/watch?v=z9h001h1JUU Itt van egy Metallica koncert,és ez bizonyitja azt,hogy képessek ma is jó bulikra.Azzal egyetértek,hogy a mostani koncertjeiken előfordulnak gyakran,hogy hamissak a gitárszólók,pon tatlan a dob,de,hogy szar lenne az ének?Hetfield jobban énekel élőben,mint a fénykorban,régi koncerten nagyon rekedt volt.Ő még ma is képes nagy dolgokra,a Metallica nélküle sehol nem lenne.
Idézet
 
 
-1 #15 kt 2013-03-08 13:54
Micsoda indulatok! Forr a metálvér :D
Nem kell ilyen komolyanvenni az egészet. Tetszik, hallgatod, nem tetszik, továbbmész.
Idézet
 
 
+1 #14 Venomádi 2013-03-08 13:36
Idézet - Breszkó Bence:
Hihetetlen, hogy hogy fikázzátok le emberek életművét. Ezek az emberek olyat tettek le az asztalra, amiről a legtöbb banda álmodni sem merhet.


Senki nem fikázta az életművet, csupán a hozzáállást. Persze el kell ismernem, hogy alapművek születtek, még olyan 20 évvel ezelőtt, sőt a Load-ot hallgattam legtöbbet tőlük, mert ahogy Ádám is írta a Load cikknél, ott az még száz százalékban tudatos váltás volt a banda részéről, és mint ilyen jó véleménnyel voltak róla. Nálam az új évezredben kalap szarok, akármit is csináltak, és így jött képbe ez a feoszlósdi. Rég letettek már mindent ehhez a bohóckodáshoz, semmi köze ahhoz már amit ők elértek és képviseltek. Az a dán majom meg piszkosul irritáló akármikor akármit megszólal. Csak rájuk kell nézni ez egy színtársulat, bohócbanda. Én mondjuk akkor szidnám jogosan őket ha fizettem volna bármiért is amit ők kínáltak. Se a koncertjük nem érdekelt annyi pénzért sem az új lemezük. Meg hozzáteszem kevesebb pénzért se. Én elkezdeném becsülni őket, ha kirakják ezt a köcsögöt, Kirk-öt meg befenyítik ha nem megy azt is kibaszni, aztán James meg Trujillo mellé rendes zenészeket állítani, olyanokat akikkel még lehetne valami újat mutatni(és nem ujjat). Balfasz felfogás, hogy egy banda megcsinálja a legnagyobb lemezét, utána már mindegy az egésznek. Ez is a seggel előre egyik variációja, mert ugye "úgy sincs már bennük annyi" hát nem is kell, hogy legyen, egyszerűen csak zenélni kell. Ne mondjad nekem, hogy ott a dög amikor azt mondod hogy mernek nyitni, úgy csinálva mint ha a Metallica találta volna fel. Addigra mire mertek nyitni semmit nem veszthettek, ezt még a fekete album előtt nem tették volna meg. Százszor jobb példát tudok arra, hol volt inkább olyan szinten dög, hogy mindent kockázatok nélkül megtehettek, és ez a Queen volt.
Idézet
 
 
+3 #13 Sárvári Gábor 2013-03-08 11:47
Idézet - Breszkó Bence:
Hihetetlen, hogy hogy fikázzátok le emberek életművét. Ezek az emberek olyat tettek le az asztalra, amiről a legtöbb banda álmodni sem merhet. Ez Load/Reload lemez is ugyanolyan Metallica lemez mint a többi.


Előttük játszani nem megtiszteltetés , ez csak jó duma. Kifizetődő előttük játszani. A kisebb zenekaroknak jó, mert ugyan a metallica tábort, a metallica-n kívül sok minden nem érdekli, de az a pár "nézelődő" akik megnézik az előzenekarokat is, na még az is a sokszorosa annak, ahány ember előtt játszanának egy saját koncerten. Eddig 2 metallica koncerten jártam, de mind a kettőnél az előzenekarok nagyon rosszul szóltak, rettentő rosszul voltak lekeverve, és a legtöbb metallica koncertbeszámol óban is ezt írják, hogy az előzenekarjaik szarul szólnak. Ha ez egy újságírónak feltűnik, gondolom estéről estére a színpadon játszó zenészeknek is feltűnik. De nem zavarja őket hogy szarul szólnak, mert ugye kurva nagy megtiszteltetés ilyen szar hangzással a metallica-nak nyitni. De amikor The Lars-ék a színpadra robbannak, hirtelen kristály tiszta lesz a hangzás, majdnem CD minőség. Gondolom ez véletlen, biztos nincs köze a latymatag élő teljesítményükh öz. Valamennyire egyet is értek veled, mert tényleg könnyű itt arctalanul fikázni, de az a baj, hogy ez az életmű, amiről beszélsz, ennek az első fele sokkal értékesebb mint a második fele. Nem azzal van a baj hogy mást is ki akartak próbálni, csak a színvonal lett nagyon alacsony ezzel együtt. Lars koncertteljesít ménye nem indokolja az életművük tiszteletét, mert megtesz mindent ő maga hogy ezt a sárba tiporja. Ennyi pénzért igenis haljanak meg a színpadon estéről estére. Éves szinten dollár milliókat keresnek, és élőben vállalhatatlan amit csinálnak. Hamis ének, elbaszott gitárszólók, élvezhetetlen dobolás, ezért sokan sokat, sokszor fizetnek. Mert a név már konzerválódott, és ezt ők is tudják. Egy rakás unott milliomos akik ezt már régóta nem élvezik.
Idézet
 
 
+3 #12 Breszkó Bence 2013-03-08 08:54
Hihetetlen, hogy hogy fikázzátok le emberek életművét. Ezek az emberek olyat tettek le az asztalra, amiről a legtöbb banda álmodni sem merhet. Ez Load/Reload lemez is ugyanolyan Metallica lemez mint a többi. Ez olyan mintha te egy ideig csak csokifagyit nyalsz, de már unod és ki akarod próbálni mondjuk a pisztáciát. Próbálgatod, ha nem tetszik akkor visszatérsz a csokihoz. Nem hiszem, hogy más emberek lennének mint akik megírták akármelyik Metallica albumot. Igenis "dögre" vall, hogy ki merték magukat próbálni másban is. Nem véletlenül tartja majd minden banda hatalmas megtiszteltetés nek, hogy a 'tallicával zenélhet.
Idézet
 
 
#11 Sárvári Gábor 2013-03-07 16:45
Idézet - Venomádi:
Az lett volna talán a legkézenfekvőbb ha feloszlanak az utolsó album után, vagy nagyon lejegelik. Ahogy múltkorjában nagyon frappánsan véleményezték, a Metallica mint ötödik tag van jelen a bandában, aki már-már a tudatos létből épphogy csak át nem lépett az anyagi világba, és úgy vélem ez már a csapat démonja. Irónikus, hogy a banda felett átvette az irányítást a bábok mestere, a Metallica. Úgy rángatja őket ez az ötödik fantom tag ahogy kedve tartja. A valódi dög kiveszett a bandából, átvette a "sötét herceg" az irányítást. James helyében pedig úgy basznám ki Larsot, hogy legalább Dániáig elérjen. Oké, hogy szarnak a közönség igényeire, de sajnos nem csak lemezen. Leégett már volna a fejem a helyéről is, ha ilyen defektes balfasz lennék a dobok mögött, aki elfelejtett dobolni egy Battery után. Csereeszköz azért jött létre, hogy megfelelő ellenértékű szolgáltatást kapjak cserébe, mindegy hogy kézzelfogható avagy sem. Ennél fogva a helyében venném a fáradságot, hogy kicsit leüljek püfölni legalább buli előtt, mert üzletembernek már a színfalak mögött kéne csak lenni. Ezzel az erővel befizetek az állatkertbe, ahol legalább azt a seggét mutogató majmot kapok akit valóban ígértek is. Igaz ami igaz amíg boltba kell kasszás, addig a Metallicába is. Értem én...


Ennél jobban megfogalmazni nem nagyon lehetett volna! Maximálisan igazad van.
Idézet
 
 
+6 #10 Norbi 2013-03-07 16:09
Kill...Ride.....Master...Justice....Ennyi.

"Éhesek" voltak és nagyon jók.
A fekete albumtól kezdve kiveszett a dög.Voltak felvillanások,d e feledhetőek.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Mátyás Attila Band - Budapest, A38, 2011. július 2.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Wackor - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.