Shock!

december 23.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Lars: „Egyre kevesebb és kevesebb inspiráló zenekarral találkozom”

1001larsLars Ulrich meglehetősen visszafogottan lelkesedik napjaink rock- és metalbandáiért. A Metallica dobosát egy friss interjúban kérdezték a feltörekvő titánokról, és nem tudott túl sok nevet említeni…

Mélyinterjút készített Lars Ulrichhal a Noisey, amelyben a zenei színtér jelenlegi állapotáról is megkérdezték. „Tíz éve vagy harminc éve teljesen más volt a helyzet”, mondta Lars a portálnak. „Istenem, Guns N’ Roses! Istenem, kik ezek a srácok a Nirvanában? Oasis! Hallottál a zenekarokról, és meg akartad ismerni őket. Manapság egyetlen csapat sem gyakorolja rám ezt a hatást. Az utolsó csapat, amire azt mondtam, hogy baszki, ez tényleg inspiráló, a The Sword volt Austinból. Stoner rock, kicsit amolyan modern Black Sabbath, baromi jó. Hét-nyolc éve bukkantak fel, és egyszerűen muszáj volt elvinnünk őket turnézni. Aztán ott van egy norvég zenekar, a Kvelertak. De manapság alig akadnak efféle csapatok. Ez most nem egy fekete-fehér kijelentés a részemről. Többet tudok a mai filmekről, mint a mai zenékről, mivel azokat jobban figyelem. De ez nem jelenti azt, hogy ha szembetalálkoznék valami nagyszerűvel, ami tényleg pofán csap, azt nem karolnám fel egyből. Viszont egyre kevesebb és kevesebb ilyennel találkozom.”

Lars az alapos interjúban egyébként számos magánéleti és egyéb érdekességről is szót ejt, érdemes elolvasni. A Metallica új albuma, a Hardwired... To Self-Destruct novemberben jelent meg, a csapat ezekben a napokban a Távol-Keleten turnézik.

 

Hozzászólások 

 
+1 #27 White Sunday 2017-01-21 18:41
Idézet - Toti:
Idézet - White Sunday:
Némi zavart érzek az erőben. A 10-es és a 12-es hozzászólásokna k ugyanaz a mondanivalója, ugyanabban az útszéli stílusban, de amíg az egyik kap egy csomó mínuszt (nagyon helyesen), addig a másik huszonvalahány plusszal fickándozik. Hogy is van ez?


Egyszerű a megoldás: sokan úgy gondolják, hogy ne Dániába menjen.


Hanem?
Idézet
 
 
+1 #26 Toti 2017-01-21 14:13
Idézet - White Sunday:
Némi zavart érzek az erőben. A 10-es és a 12-es hozzászólásokna k ugyanaz a mondanivalója, ugyanabban az útszéli stílusban, de amíg az egyik kap egy csomó mínuszt (nagyon helyesen), addig a másik huszonvalahány plusszal fickándozik. Hogy is van ez?


Egyszerű a megoldás: sokan úgy gondolják, hogy ne Dániába menjen.
Idézet
 
 
+1 #25 deniro2 2017-01-20 23:02
Nem írom le újra részletesen, mert Igor Igorovics már nagyjából összefoglalta: megváltozott hallgatói szokások és túlkínálat. Ezek miatt tűnhet úgy, hogy manapság nincsen annyi jó zene, mint korábban. Pedig van, csak ezek vagy el sem jutnak a szélesebb közönséghez, vagy átfutnak rajtuk a hallgatók. Újabb rock zenei stílusra pedig felesleges várni, mert az elmúlt 40-50 évben a lehetséges variációkat már megcsinálták. De ez igaz a zenére úgy általában is. Hangszereléssel még lehet trükközni, de a zenei témák, harmóniák száma véges, gyakorlatilag gyökeresen újat már nem lehet alkotni. Egyébként így van ez szinte az összes művészeti ággal, például minden szempontból új és eredeti filmet sem lehet már csinálni.
Idézet
 
 
+4 #24 frontiers 2017-01-20 17:14
Én aorster és dallamrockerkén t értek vele egyet, pedig hót más stílus és másról szól, de ugyanazt érzem, mint ő.

Én ezekkel az értékekkel nucountry-ban találtam meg magam, de ott is csak 1-2 előadó 1-2 lemezénél (Keith Urban régi cuccai pl nagyon ütnek)

Sajnos nincs olyan banda ma, akiért annyira tudnék rajongani, mint annó egy Bon Jovi-ért, Europe-ért, vagy Def Leppiért. Én sajnálom, hogy vége ennek, mert valahol egy korszak zárult le, amiben hittek az emberek.
Idézet
 
 
+1 #23 Tulus 2017-01-20 16:22
Larsnak igaza van.
Nem véletlen az, hogy inkább a 70-es, 80-as, 90-es évek metal
/industrial/goth/pop zenéit hallgatom.
Ezzel nem azt mondom, hogy nincsenek jó új zenekarok, csak azt mondom, hogy már egyik új zenekar se lesz akkora hatással a metal műfajra, mint a Judas Priest, a Metallica, a Diamond Head, vagy mondjuk a Tormentor....
Idézet
 
 
+2 #22 cápaidomár 2017-01-20 16:12
Járjunk a végére! Takács Attila, ironizáltál? :-D
Idézet
 
 
+2 #21 White Sunday 2017-01-20 15:34
Idézet - cápaidomár:
Idézet - White Sunday:
Némi zavart érzek az erőben. A 10-es és a 12-es hozzászólásokna k ugyanaz a mondanivalója, ugyanabban az útszéli stílusban, de amíg az egyik kap egy csomó mínuszt (nagyon helyesen), addig a másik huszonvalahány plusszal fickándozik. Hogy is van ez?

Úgy, hogy Takács Attila csak ironizált. Szerintem.


Szerintem nem.
Idézet
 
 
+1 #20 cápaidomár 2017-01-20 15:14
Idézet - White Sunday:
Némi zavart érzek az erőben. A 10-es és a 12-es hozzászólásokna k ugyanaz a mondanivalója, ugyanabban az útszéli stílusban, de amíg az egyik kap egy csomó mínuszt (nagyon helyesen), addig a másik huszonvalahány plusszal fickándozik. Hogy is van ez?

Úgy, hogy Takács Attila csak ironizált. Szerintem.
Idézet
 
 
+8 #19 White Sunday 2017-01-20 14:44
Némi zavart érzek az erőben. A 10-es és a 12-es hozzászólásokna k ugyanaz a mondanivalója, ugyanabban az útszéli stílusban, de amíg az egyik kap egy csomó mínuszt (nagyon helyesen), addig a másik huszonvalahány plusszal fickándozik. Hogy is van ez?
Idézet
 
 
+4 #18 pekkae 2017-01-20 09:34
Idézet - Igor Igorovics:
A szóbanforgó jelenségnek szerintem két oka van:

1. Az idősebb emberek a kor előrehaladtával kevésbé lesznek nyitotabbak az újdonságok felé. Nyilván vannak kivételek, meg generációkon átívelő zenekarok (pl. Sabbath) de azt mindenki tapasztalhatja, hogy a szülei, nagyszülei elég ritkán hallgatják azt a zenét, amit ők. (Nyilván nem arra gondolok, mikor a fater egy Metallica dalrészletre azt mondja, hogy jó, hanem arra, mikor a szülő kb. 70-80 %-ban azt hallgatja, mint a gyereke.)

2. Az Internet által nyújtott bőség következménye egy borzalmasan felszínes zenehallgatás lesz, aminek az eredménye pedig az, hogy a hallgató mindent egysíkúnak, unalmasnak fog érezni egy idő után. Azoknak a kritikusoknak a cikkeit olvassátok, akiknek adtok a véleményére, hasonló az ízlésetek, és ha ő jót ír egy albumról azt szerezzétek be, hallgassátok meg. És nem kell minden régi kedvencet meghallgatni 30-szor, 40-szer, csak azért mert egykoron szerettem azt a bandát, meg hátha működik. Az ilyen erőltetett hallgatások veszik el egy idő után sok ember kedvét a zenétől, meg magát az időt, ami alatt akár olyan zenéket is hallgathatnál, ami tényleg tetszhetne és nem csak bemagyarázod magadnak.

Részben egyet értek. ellenben mi kis országunkban nem nagyon adnak reklámot az újnak azok a bizonyos kritikusok akikről te írsz. ha adnak is, akkor indokolatlanul sztárolnak nagyon kevés túlon túl értékelt zenekart!
Azt is bajnak látom a közönség részéről, és ezt már több helyen olvastam, talán már én is leírtam, hogy sokan azt várják, hogy újra feltalálja valaki ezt a stílust, a mi Larsunk is eljutott idáig. Ahelyett, hogy mindenki felkutatná a jó zenéket, mert manapság is van dögivel, mindenki valami hatalmas ősrobbanást, és újrateremtést vár, pedig csak a meglévőt kéne megkeresni, és ahogy te is írtad nyitott füllel hallgatni, mert rengeteg jó, és új zenekar van.
Idézet
 
 
+4 #17 Szornyeteg Lajos 2017-01-20 08:53
Idézet - Takács Attila:
Ja a kis buzi clintonné seggnyaló mégse takarodott el ámerikából, pedig ígérte.


szazharmickette dik takacs attila zsakfalvabol alaposan megmondta a magaet a metallica dobosanak. a tobbi paraszt felallva ujjong.
Idézet
 
 
+6 #16 Kropotkin elvtárs 2017-01-20 08:19
Idézet - Takács Attila:
Ja a kis buzi clintonné seggnyaló mégse takarodott el ámerikából, pedig ígérte.

Tábornok úr, ez milyen stílus?
Idézet
 
 
#15 Lantis 74 2017-01-20 07:32
A zene terén én nagyon " finnyás " vagyok, több mint 30 éve kagylózok rock-metál zenét, de most is találni gyöngyszemeket, csak jó helyen kell keresni. Az lehet a baj hogy, Lars zenész füllel közelít a dologhoz és az más mintha valaki csak " fogyasztóként " hallgat zenét.
Idézet
 
 
+2 #14 Igor Igorovics 2017-01-20 00:57
kiegészítés: A régi kedvencek új albumaira gondoltam, arra értettem a 30-szor, 40-szert.
Idézet
 
 
+17 #13 Igor Igorovics 2017-01-20 00:52
A szóbanforgó jelenségnek szerintem két oka van:

1. Az idősebb emberek a kor előrehaladtával kevésbé lesznek nyitotabbak az újdonságok felé. Nyilván vannak kivételek, meg generációkon átívelő zenekarok (pl. Sabbath) de azt mindenki tapasztalhatja, hogy a szülei, nagyszülei elég ritkán hallgatják azt a zenét, amit ők. (Nyilván nem arra gondolok, mikor a fater egy Metallica dalrészletre azt mondja, hogy jó, hanem arra, mikor a szülő kb. 70-80 %-ban azt hallgatja, mint a gyereke.)

2. Az Internet által nyújtott bőség: Ez önmagában még nem lenne probléma, hiszen ez nagyon jó, ingyen reklám a bandáknak és a hallgatók is több zenét ismerhetnek meg, ami kultúrálisan sem lebecsülendő hatását illetve és az embereket is nyitottabbá teszi. A baj ott kezdődik, hogy sok ember képtelen kontrolálni a rá nehezedő zenetömeget és mindenbe belekap, mindent meg akar hallgatni. Ennek a következménye egy borzalmasan felszínes zenehallgatás lesz, aminek az eredménye pedig az, hogy a hallgató mindent egysíkúnak, unalmasnak fog érezni egy idő után. Erre viszont van megoldás! Gyűjtsétek össze azokat az albumokat, amiket jónak találtok, rakjátok egy mappába (vagy pendrive-ra, cd-re, stb..) és csak azokat hallgassátok egy ideig. Azoknak a kritikusoknak a cikkeit olvassátok, akiknek adtok a véleményére, hasonló az ízlésetek, és ha ő jót ír egy albumról azt szerezzétek be, hallgassátok meg. És nem kell minden régi kedvencet meghallgatni 30-szor, 40-szer, csak azért mert egykoron szerettem azt a bandát, meg hátha működik. Az ilyen erőltetett hallgatások veszik el egy idő után sok ember kedvét a zenétől, meg magát az időt, ami alatt akár olyan zenéket is hallgathatnál, ami tényleg tetszhetne és nem csak bemagyarázod magadnak.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Anthrax - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Rise Against - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Orphaned Land - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.