Május 9-től, A sötétség gyermekei címmel játsszák a magyar mozik Jonas Åkerlund évek hosszú előkészítése után végre megtekinthető alkotását. A film a norvég black metal underground klasszikus korszakáról szól.
Évek óta mozgásban van minden a Lords Of Chaos film körül, amelyet tavaly januárban már láthatott a szakmai közönség a rangos Sundance Filmfesztiválon, februárban pedig végre hivatalosan is bemutatták. Jó hír, hogy a Pannonia Entertainment Magyarországra is behozza a filmet: május 9-től lehet majd megnézni a magyar mozikban A sötétség gyermekei címmel, alább egy magyar feliratos előzetes is megtekinthető.
A ’90-es évek norvég black metalos undergroundját bemutató játékfilm rendezője a világ egyik legkeresettebb klipszakembere, Jonas Åkerlund, aki a Metallica, a Rammstein, Lady Gaga, Taylor Swift és számos további nagyság videóit jegyzi, de emellett a Bathoryban is dobolt egykoron. A sztori középpontjában természetesen Øystein Aarseth, azaz Euronymous életútja áll, akit Rory Culkin kelt életre. A további főszereplők – mások mellett – Emory Cohen (Varg Vikernes), Anthony De La Torre (Hellhammer), Jack Kilmer (Dead) és Valter Skarsgard (Bard Faust). Culkin és Ferreira korábban már felbukkant szerepében a Metallica ManUNkind videójában, amelyet szintén Åkerlund rendezett, és részletek is helyet kaptak benne a filmből.
Hozzászólások
Megnéztem a filmet engem az zavart hogy noha Csihar Attilat is mutatják egy szót sem szólnak róla, magyarországot semmilyen szinten nem emlitik, pedig van egy több országot felsoroló mondat euronymoustól amikor a stílus terjedéséről beszél.
Elolvastam Varg hogy írta le azt az estét persze írhat akármit, de pár részlet megdöbbentően ugyanúgy van a filmben, pl kebab zabálóként említi euronymoust és hát a filmben folyton kebabbal tömi a fejét.
Mindegy is érdekes film volt azért.
Ez az Åkerlund is egy pózer... Remélem valaki leszaggatja a Scorpions felvarróját jól...:)
Én szeretem a stílust, sőt, művelem is, de az tény, hogy kitermelt jópár erdőben rohangáló elmebeteget a zsenik mellett.
Egy rossz viccből csinált egy jót, neki van igaza. Bemutatásra érdemesnek találta a sztorit, de összekötő szálak is kellettek. Kicsit kevés lett volna, hogy szociopaták szaladgálnak az erdőben. két gyújtogatás meg egy gyilkosság között. :)
Az öreg Vargnak egyébként - azon kívül, hogy egy "dagatt zsidó játsza " - az alábbi problémái vannak a fogatókönyvvel (a filmet nem látta):
SPOILER
- ő nem vega
- nem ivott kakaót a gyilkosság alatt
- Euro nem is vágatta le a haját
- a filmben szereplő hölgy kitalált, Euro-nak nem is volt barátnője, mivel meleg volt
- azért nyírta ki, mert különben Euro megtette volna
- az egész hazugság
Te nyilvan ott voltal es pontosan tudod mi tortent mester.
Én már nem is várom el egy mozifilmtől, hogy valóságos legyen. Ha egyáltalán valóságközeli az nekem a bónusz. Még a történelmi dokuk is nagyon sokszor tele vannak baromságokkal, torzításokkal, akkor egy mozifilmtől hogyan lehetne elvárni a valóságos ábrázolást? Ott volt például a Whiplash c. film. tele volt baromságokkal az is. Tiszta baromság, hogy ez húzósabb próba után a dobosok kezéből ömlik a vér. Egy olyan szintű dobosnak az ujjain meg a tenyerén az adott részeken simán megkeményedik annyira a bőr, hogy ne vérezzen. Vagy mikor a film végén rossz kottát adnak a csávónak, és összevissza kalimpál. Egy ennyire képzett dobosnál, az lenne a minimum, hogy egy jazzalapot tudjon már ütni... Visszatérve a LOC-ra, szerintem ülj be a moziba és ne gondold túl. és lehet, hogy tök jót fogsz rajta röhögni. Mert szerintem ez nem lesz több egy morbid vígjátéknál, annak viszont kiváló lesz. :)
Egyébként megnéztem a filmet, és szerintem egyáltalán nem olyan rossz, mint amilyennek sokan beállítják. Teljesen más stílus, de ez szerintem sokkal kevésbé történelemhamis ítás, mint a nagysikerű Queen film.
A film erénye, hogy a korszak hangulatának megteremtése, a kis apró részletek, illetve maga a zene teljesen rendben van (a Sigur Rós dalok is). Jók az újravett és a licenszelt dalok, nincsenek benne stílusidegen lemezborítók, felvarrók, a trancsírabb részek (Dead és Euro halála) nem mondanak ellent az ismert fotóknak vagy Varg ezzel kapcsolatos interjújának (noha ő mondhat nyugodtan amit akar, ahogy Afrikaaner is említette..).
Viszont rengeteg a következetlen dolog: leginkább az, ahogy a film a karaktereket felépíti, meg ha anno Vargék tényleg csak negyedannyit dugtak volna, mint ahogy a filmben teszik, akkor összes létező frusztrációjuka t levezethették volna, mindenféle balhé nélkül :P
De az igazi kihagyott ziccer inkább az, hogy a 'Bathory exdobosa' valamiért nem akarta magát a zenei stílust érdekessé tenni, pedig ott volt a lehetősége rá. Hiába a megfelelő zene van mindenütt, de nem hívja fel a figyelmet egy másodpercre se sehol a film, hogy azért igenis készültek nagyon komoly, összetett és zseniális lemezek a színtéren, a film nem akarja érdekeltté tenni az átlag nézőt, hogy ismerje meg ezeket, inkább ellenkezőleg, csak erősíti abban, hogy tekintsen az egész zenei stílusra úgy, mint a full ostoba deviáns kamaszok/kretének teljességgel feledhető mellékterméke, amit ráadásul ők maguk se vesznek annyira komolyan, mint amennyire mondják. És szerintem ez gáz.
@nemmondommeg: még hogy a kakaós jelenet.... az, ahogy a müzlit eszi :DDDDDDDD