Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Mégsem hallható az új Slayeren Hanneman játéka

0701kerryjeffNemrég mi is lehoztuk a Revolver Tom Araya-interjújában megjelenteket, amelyek szerint Jeff Hanneman játéka is hallható a Slayer készülő új lemezén. Az öröm korai volt, Kerry King szerint pusztán félreértésről van szó.

Vagy Tom Araya fogalmazott rosszul, vagy – és inkább erre látunk esélyt – a Revolver magazin interpretálta félreérthetően a Slayer basszer/énekesének szavait, amikor azt jelentették meg, hogy a néhai Jeff Hanneman játéka is hallható lesz a zenekar idén érkező új nagylemezén. „Jeff fizikai értelemben véve nem játszik a lemezen”, szögezte le Kerry King a Loudwire-nek. „Valaki baromságokat írt. Az emberek akkor beszélnek hülyeségeket, amikor fogalmuk sincs róla, valójában mi is történik. Még Jeff dalában, a Piano Wire-ban is én nyomtam fel az összes gitárt. Ez a dal egyébként eredetileg a legutóbbi lemezhez készült, és évek óta készen van. És mivel nincs benne szóló, Jeff sem szerepel benne.”

Ha valaki esetleg nem tudná: a Slayerben hosszú-hosszú évek óta King játssza fel az összes ritmusgitárt – sőt, néha még a basszust is –, Hanneman szerepe mindössze a saját szólóira korlátozódott.

 

Hozzászólások 

 
+1 #24 P 2015-04-08 22:54
Idézet - Toti:
Idézet - P:
Idézet - kamikaze:
Idézet - bogar:
Azt meg, hogy egy ember veszi fel a gitárt és a basszust sokkal több zenekar használja, mint gondolnátok!

Ez sokszor tényleg így van, de rendszert csinálni belőle az nem jó ötlet. Nagyon csökkenti ugyanis a változatosságot , ami bizony a minőség rovására megy. Mert akár még ugyanazt a témát is másképp játssza fel két gitáros. Egy másik oldalon épp a minap volt erről szó, hogy pl. amikor Alapi gitárját vette kézbe Lukather és eltekert rajta két potit, majd játszott, rögtön úgy szólt, mintha a saját hangszerén nyomná. Szóval a gitárosok kezében van a legnagyobb varázs, ezt kihagyni vétek! Mással pótolni nem lehet, a ,,helyettesítés " jobb híján csak szükségmegoldás kéne legyen.


Riffelésnél pedig a lemezen pont az a jó, ha két nagyon hasonló gitáros, vagy ugyanaz játssza fel. Lamb of God is ezt csinálja, nincs ebben semmi varázslat, ez normális.


Attól függ, mi a cél. Ugyanazt a szólamot két embernek felesleges, ha több szólam van, akkor már érdemes is lehet. Két teljesen eltérő példa: Mastodon, illetve Metallica - Load.


Tiszta sor, persze, én arra gondoltam, amikor ugyanazt játsszák. Amikor valaki alul riffel, felül szólam van, ott nem rossz a két gitáros, sőt. De a slayer és a mások által említett zenekarok pont olyanok, ahol aztán kőkemény riffek vannak, és ott ez a döntés számomra nem meglepő.
Idézet
 
 
+2 #23 Toti 2015-04-08 22:45
Idézet - P:
Idézet - kamikaze:
Idézet - bogar:
Azt meg, hogy egy ember veszi fel a gitárt és a basszust sokkal több zenekar használja, mint gondolnátok!

Ez sokszor tényleg így van, de rendszert csinálni belőle az nem jó ötlet. Nagyon csökkenti ugyanis a változatosságot , ami bizony a minőség rovására megy. Mert akár még ugyanazt a témát is másképp játssza fel két gitáros. Egy másik oldalon épp a minap volt erről szó, hogy pl. amikor Alapi gitárját vette kézbe Lukather és eltekert rajta két potit, majd játszott, rögtön úgy szólt, mintha a saját hangszerén nyomná. Szóval a gitárosok kezében van a legnagyobb varázs, ezt kihagyni vétek! Mással pótolni nem lehet, a ,,helyettesítés " jobb híján csak szükségmegoldás kéne legyen.


Riffelésnél pedig a lemezen pont az a jó, ha két nagyon hasonló gitáros, vagy ugyanaz játssza fel. Lamb of God is ezt csinálja, nincs ebben semmi varázslat, ez normális.


Attól függ, mi a cél. Ugyanazt a szólamot két embernek felesleges, ha több szólam van, akkor már érdemes is lehet. Két teljesen eltérő példa: Mastodon, illetve Metallica - Load.
Idézet
 
 
+4 #22 P 2015-04-08 22:34
Idézet - Soós Frankie:
Pénzért zenélnek el árulták a metalt ! Oszoljanak föl a gecibe ennek semmi értelme nincsen már Haneman meg Lombardo nélkül ez nem a Slayer!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!


Pénzért zenél ÚR ISTEN! Te nem pénzért dolgozol? Ebből él. Csinálja ingyen?
Idézet
 
 
+1 #21 P 2015-04-08 22:32
Idézet - kamikaze:
Idézet - bogar:
Azt meg, hogy egy ember veszi fel a gitárt és a basszust sokkal több zenekar használja, mint gondolnátok!

Ez sokszor tényleg így van, de rendszert csinálni belőle az nem jó ötlet. Nagyon csökkenti ugyanis a változatosságot , ami bizony a minőség rovására megy. Mert akár még ugyanazt a témát is másképp játssza fel két gitáros. Egy másik oldalon épp a minap volt erről szó, hogy pl. amikor Alapi gitárját vette kézbe Lukather és eltekert rajta két potit, majd játszott, rögtön úgy szólt, mintha a saját hangszerén nyomná. Szóval a gitárosok kezében van a legnagyobb varázs, ezt kihagyni vétek! Mással pótolni nem lehet, a ,,helyettesítés " jobb híján csak szükségmegoldás kéne legyen.


Riffelésnél pedig a lemezen pont az a jó, ha két nagyon hasonló gitáros, vagy ugyanaz játssza fel. Lamb of God is ezt csinálja, nincs ebben semmi varázslat, ez normális.
Idézet
 
 
+7 #20 nihilak 2015-04-08 21:27
Ez most már tényleg több a soknál! King biztos nem akar jogdíjat fizetni Hannemann családjának a szólókért, azért hagyja le a lemezről. Kell az ingyen reklám az új lemeznek, Araya meg ezért fogalmaz félreérthetően. ű

Egyébként meg jobb lenne, ha mindenki minden lemezen mindenben egyenlően közreműködne, a gyárban is mindig mindenki minden gépsor mellett csinál mindent egyenlő arányban, ugyanannyi munkaidőben és fizetésér.
Idézet
 
 
+7 #19 vova666 2015-04-08 21:12
Ez már csak réteges Slayer. Tehát Layer.
Idézet
 
 
+3 #18 Zoli 2015-04-08 20:10
Jó lett volna Jeff játékát hallani. Nekem Dave is rohadtul hiányzik. Egy régi Slayeres.
Idézet
 
 
+11 #17 senti_ent 2015-04-08 11:46
Fél Slayer nem Slayer.
Idézet
 
 
+5 #16 Toti 2015-04-08 11:06
Idézet - shownomarcy:
Korábban is azt nyilatkozták, hogy mindig is egyvalaki játszotta fel az összes ritmusgitárt az albumokra, mert így volt egységes. Függetlenül attól, hogy ki volt a szerző, egy albumot végig vagy Jeff, vagy Kerry nyomott fel (elvileg a kezdetek óta), aztán a szólóknál meg gondolom a sajátjukat.


Kerry King a hatékonyságot emelte ki.
Idézet
 
 
+5 #15 shownomarcy 2015-04-08 10:34
Korábban is azt nyilatkozták, hogy mindig is egyvalaki játszotta fel az összes ritmusgitárt az albumokra, mert így volt egységes. Függetlenül attól, hogy ki volt a szerző, egy albumot végig vagy Jeff, vagy Kerry nyomott fel (elvileg a kezdetek óta), aztán a szólóknál meg gondolom a sajátjukat.
Idézet
 
 
+7 #14 kamikaze 2015-04-08 10:15
Idézet - bogar:
Azt meg, hogy egy ember veszi fel a gitárt és a basszust sokkal több zenekar használja, mint gondolnátok!

Ez sokszor tényleg így van, de rendszert csinálni belőle az nem jó ötlet. Nagyon csökkenti ugyanis a változatosságot , ami bizony a minőség rovására megy. Mert akár még ugyanazt a témát is másképp játssza fel két gitáros. Egy másik oldalon épp a minap volt erről szó, hogy pl. amikor Alapi gitárját vette kézbe Lukather és eltekert rajta két potit, majd játszott, rögtön úgy szólt, mintha a saját hangszerén nyomná. Szóval a gitárosok kezében van a legnagyobb varázs, ezt kihagyni vétek! Mással pótolni nem lehet, a ,,helyettesítés " jobb híján csak szükségmegoldás kéne legyen.
Idézet
 
 
+7 #13 Nagy Tamás-Norbert 2015-04-08 09:45
Ez a jelenség Magyarországon sem egyedi.A Lordban is példaul Gidófalvy Attila játszotta fel Vida Ferenc helyett a basszust a stúdióban,vagy Maróthy Zoli basszusozott több számban az első Ossian-lemezen.De Csillag Endre is maga játszotta fel a basszusrészeket a szólóalbumára.
Idézet
 
 
+10 #12 bogar 2015-04-08 09:33
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Milan:
Arra céloztam itt, hogy King a kiskirály, mindent ő csinál tulajdonképpen, a dobosok kirúgása is nagyrészt miatta történt és a 2001-es God Hates Us All volt az utolsó ahol még Hanneman komolyan dolgozott, az azóta eltelt 15 év már King és társai, nem Slayer. Én így látom...

Gyakorlatilag a Divine Intervention óta King játszik fel minden ritmusgitárt a lemezekre, Hanneman ettől még hozta a dalokat folyamatosan, az utolsó albumon is egy sor számot jegyzett. Ez a munkamegosztás egyébként tényleg nem egyedül itt jellemző, Kirk Hammett először a Loadon játszott ritmusgitárt a Metallicában, és a Machine Headben is hagyományosan Flynné az összes ritmusgitár.


És vajon Jon Donais mennyi ritmustémát nyomott fel az új Anthrax lemezre? És Scott Ian miért nem olyan despota mások szemében, mint King? :-)
Idézet
 
 
+3 #11 bogar 2015-04-08 09:29
Idézet - Milan:
Én az utóbbi időkről beszélek, nem a régi klasszikus éráról...
Arra céloztam itt, hogy King a kiskirály, mindent ő csinál tulajdonképpen, a dobosok kirúgása is nagyrészt miatta történt és a 2001-es God Hates Us All volt az utolsó ahol még Hanneman komolyan dolgozott, az azóta eltelt 15 év már King és társai, nem Slayer. Én így látom...


Nagyjából én is, de mit tehetett volna? Tom és Dave (Paul) nem szerző, és nem vezéregyéniség. Hanneman pedig nem volt munkára alkalmas állapotban.
Idézet
 
 
+6 #10 Draveczki-Ury Ádám 2015-04-08 09:28
Idézet - Milan:
Arra céloztam itt, hogy King a kiskirály, mindent ő csinál tulajdonképpen, a dobosok kirúgása is nagyrészt miatta történt és a 2001-es God Hates Us All volt az utolsó ahol még Hanneman komolyan dolgozott, az azóta eltelt 15 év már King és társai, nem Slayer. Én így látom...

Gyakorlatilag a Divine Intervention óta King játszik fel minden ritmusgitárt a lemezekre, Hanneman ettől még hozta a dalokat folyamatosan, az utolsó albumon is egy sor számot jegyzett. Ez a munkamegosztás egyébként tényleg nem egyedül itt jellemző, Kirk Hammett először a Loadon játszott ritmusgitárt a Metallicában, és a Machine Headben is hagyományosan Flynné az összes ritmusgitár.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Peter Gabriel - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. május 6.

 

Royal Hunt - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Deep Purple - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. február 17.

 

Queensryche - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Whitesnake - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. július 13.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.