Shock!

november 05.
kedd
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Megadeth: Unplugged In Boston (Live 2001)

megadeth_cA semmiből jött és vélhetően a semmibe tart ez a koncertlemez, amit csak úgy, minden különösebb apropó nélkül dobott piacra a Cleopatra Records. Eleve nem friss, hanem húsz évvel ezelőtti felvételről van szó, vagyis sem marketinges szempontból, sem egyébként nem lehet túl sokat kihozni ebből a történetből: aki akarja, meghallgatja, aki igazán elvetemült rajongó, akár meg is veheti, Dave Mustaine meg most már legalább elmondhatja, hogy hivatalos akusztikus koncertalbuma is van. Már ha egyáltalán volt érdemi köze ehhez a kiadványhoz, és nem valami jogi-pénzügyi-egyéb manőver miatt jött ki a cucc.

A szóban forgó felvétel 2001-ben, egy bostoni klubban készült, és az akkortájt friss The World Needs A Hero albumot promotálta a banda ezzel a speciális bulival. Ha valaki még emlékszik rá – meg kell csípnem magam, hogy ez tényleg húsz éve történt, nagyon durva... –, a Megadeth amúgy is hányattatott történetének legkaotikusabb időszakát írtuk akkoriban: a két Dave két zseniális zsoldossal, Al Pitrellivel és Jimmy DeGrassóval próbálta meggyőzni a tábort, hogy a Riskkel mindössze egyszeri kisiklásról volt szó. Sajnos a bizonyítékként lóbált lemez nem sikerült túl meggyőzően, viszont ez a felállás baromi jó volt élőben, mint ahogy arról azon a nyáron Budapesten is meggyőződhettünk. Itt tehát most őket hallhatjuk kicsit más formában.

megjelenés:
2021
kiadó:
Cleopatra
pontszám:
- /10

Szerinted hány pont?
( 14 Szavazat )

A Megadeth nem feltétlenül akusztikuskodó csapat, és ugyan lehet tőlük efféle anyagokat találni itt-ott, MTV Unplugged műsoruk például annak idején nem is készült. Ez a felvétel hallhatóan nem egy túlgondolt vállalkozás, nyilvánvalóan nem szántak rá dollárszázezreket sem a helyszínen, sem az utógondozásban – viszont a végeredmény az igazat megvallva így is sokkal élvezetesebb, mint előzetesen vártam. A műsor tíz számból áll, és értelemszerűen nem a thrashes-speedes, hanem a dallamosabb korszakra koncentrálnak, az egyetlen kivétel a Holy Warsból elővezetett The Punishment Due részlet, de nem lehet panasz a minőségre: itt a Dread & The Fugitive Mind, a Trust, az Almost Honest, a She-Wolf meg persze a Symphony is. Viszont nem szeretném elhallgatni, hogy a Risk méltatlanul elsikkadt kettős záródala, a Time: The Beginning / The End első fele sem marad el egy szemmel sem a fentiek mögött.

Mondanom sem kell, a Megánál a legszűkebb keresztmetszetet élőben elsősorban Dave Mustaine hangja jelenti, ő azonban ezekben az években alighanem élete legjobb formáját hozta, így nincs is vele semmi gond. A Use The Manben például egészen meglepő, magához képest mennyire jól énekel – kétlem, hogy ennél többet bármikor is ki tudott volna csiholni a torkából, Ellefson és Pitrelli háttérvokáljaival meg aztán főleg rendben van a dolog. Az meg egészen sajátos, főleg egy ilyen finom, akusztikus anyagon, amikor a Promises elején konkrétan megfenyeget egy tahó nézőt, hogy mindjárt lemegy a színpad elé, és beveri a fejét... A dalok áthangszerelése mindenesetre parádés, tényleg igen élvezetes hallgatni a nótákat ebben a formában is.

Soron kívüli, kissé apropó nélküli, önmagában álló anyag ez a kétfilléres borítóban piacra dobott megjelenés, de mivel a csapat pályáján rekordidős rátartással érkezik a Dystopia folytatása, fanoknak abszolút ajánlott.

 

Hozzászólások 

 
-1 #21 saszi 2021-09-15 16:05
Idézet - Abigél:
Idézet - Pelé de Janeiro:
Idézet - Abigél:
Ez egy felesleges kiadvány. A Metallica árnyékában ez egy Helping Hands 2 akarna lenni?



...a szaros metalika árnyékában a te agyad van, más semmi...


Tipikus magyar mentalitással, válasszal reagáltál, ha már másnak eltérőbb a véleménye, akkor egyből le kell szarozni. Gratulálok a műveltségedhez. Különben ha olvastad a Mustaine könyvet, akkor abból is az kiderül még, - a sorok között olvasva - hogy egyszerűen nem tudott túl tenni magán a Dave, hogy kikerült annak idején a Metallica-ból. A több csak rizsa-duma, hogy ő már elfelejtette és megbocsájtott.

Pedig igaza van. Az ilyen hozzászólásokra csak így lehet reagálni. Mustaine ugyanakkora alaplemezeket alkotott mint a Metallica- Számomra köröket ver rájuk- Ha neked felesleges valami, még nem azt jelenti hogy mindenki másnak. Amúgy szuper lemez, nagyszerű dalokkal és zenészi teljesítménnyel . meg kéne hallgatni mielőtt véleményt formálsz róla. Tök jó más köntösben hallani ezeket a dalokat
Idézet
 
 
-1 #20 Abigél 2021-09-15 10:02
Idézet - Pelé de Janeiro:
Idézet - Abigél:
Ez egy felesleges kiadvány. A Metallica árnyékában ez egy Helping Hands 2 akarna lenni?



...a szaros metalika árnyékában a te agyad van, más semmi...


Tipikus magyar mentalitással, válasszal reagáltál, ha már másnak eltérőbb a véleménye, akkor egyből le kell szarozni. Gratulálok a műveltségedhez. Különben ha olvastad a Mustaine könyvet, akkor abból is az kiderül még, - a sorok között olvasva - hogy egyszerűen nem tudott túl tenni magán a Dave, hogy kikerült annak idején a Metallica-ból. A több csak rizsa-duma, hogy ő már elfelejtette és megbocsájtott.
Idézet
 
 
-1 #19 Montsegur 2021-09-14 17:43
Idézet - rockart:
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Különben meg annyira nem is vagyok vicces szerintem (talán inkább te! ha már...), mert most néztem meg jobban, és az albumok menüpont alatt is ott van az általad említett két koncert, nem csak a videográfia alatt! Ráadásul, egyáltalán NEM csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva a Megadeth honlapján, ha gondolod nyugodtan megnézheted te is.


Mindenesetre ezen nem veszünk össze, köszönöm a plusz infókat. Még egy gondolat: Te, mint fanclubos bennfentes, tudsz további hasonló kiadványokról? Előre is köszi!


Semmi probléma. Nem is veszekedtünk, csak egyik kedvenc zenekarunk dolgairól cseréltünk infókat. :) Mint mondtam, úgy emlékszem volt egy philadelphiai hasonló akusztikus koncertjük (majd előkeresem), ami szintén klubtagoknak járt, egyik éves tagsági csomag tartalmaként.
Viszont, amit nem értek, hogy a Blood in the water-ből miért nem csináltak hivatalos koncertkiadvány t.


OK, nagyon köszi előre is! :)
Idézet
 
 
-1 #18 rockart 2021-09-13 11:04
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - rockart:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!

Milyen hírt?

Azt, hogy "...Dave Mustaine meg most már legalább elmondhatja, hogy hivatalos akusztikus koncertalbuma is van"
Ha ezt annyira nem méltatja, hogy közölné saját zenekari oldalán hivatalosan, de még csak a diszkográfia menüpont alatt sem tünteti fel, akkor gondolom mennyire érdekli, meg mennyire tekinti hivatalosnak.

Ezt azért ANNYIRA nem szó szerint értettem, és van még ott utána egy mondat, amiben kábé megelőlegeztem én is a további x hozzászólást a témában.

Ettől ez még egyébként egy jogilag stimmelő módon megjelent anyag egy komoly kiadótól, vagy nem kalóz, ha ez lenne a dilemma lényege.


Világos, láttam egyébként azt a mondatodat!
EGYBKÉNT MEG: pont ma 60. éves Dave Mustaine
Te jó ég! Megy az a rohadt idő! Egyébként rajta nagyon látszik, hogy korábban milyen életvitel folytatott. De hát, ez a rocksztárság mondhatni természetes velejárója! :)
Idézet
 
 
-1 #17 rockart 2021-09-13 10:58
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Különben meg annyira nem is vagyok vicces szerintem (talán inkább te! ha már...), mert most néztem meg jobban, és az albumok menüpont alatt is ott van az általad említett két koncert, nem csak a videográfia alatt! Ráadásul, egyáltalán NEM csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva a Megadeth honlapján, ha gondolod nyugodtan megnézheted te is.


Mindenesetre ezen nem veszünk össze, köszönöm a plusz infókat. Még egy gondolat: Te, mint fanclubos bennfentes, tudsz további hasonló kiadványokról? Előre is köszi!


Semmi probléma. Nem is veszekedtünk, csak egyik kedvenc zenekarunk dolgairól cseréltünk infókat. :) Mint mondtam, úgy emlékszem volt egy philadelphiai hasonló akusztikus koncertjük (majd előkeresem), ami szintén klubtagoknak járt, egyik éves tagsági csomag tartalmaként.
Viszont, amit nem értek, hogy a Blood in the water-ből miért nem csináltak hivatalos koncertkiadvány t.
Idézet
 
 
-1 #16 Pelé de Janeiro 2021-09-13 09:11
Idézet - Abigél:
Ez egy felesleges kiadvány. A Metallica árnyékában ez egy Helping Hands 2 akarna lenni?



...a szaros metalika árnyékában a te agyad van, más semmi...
Idézet
 
 
-1 #15 Draveczki-Ury Ádám 2021-09-12 14:38
Idézet - rockart:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!

Milyen hírt?

Azt, hogy "...Dave Mustaine meg most már legalább elmondhatja, hogy hivatalos akusztikus koncertalbuma is van"
Ha ezt annyira nem méltatja, hogy közölné saját zenekari oldalán hivatalosan, de még csak a diszkográfia menüpont alatt sem tünteti fel, akkor gondolom mennyire érdekli, meg mennyire tekinti hivatalosnak.

Ezt azért ANNYIRA nem szó szerint értettem, és van még ott utána egy mondat, amiben kábé megelőlegeztem én is a további x hozzászólást a témában.

Ettől ez még egyébként egy jogilag stimmelő módon megjelent anyag egy komoly kiadótól, vagy nem kalóz, ha ez lenne a dilemma lényege.
Idézet
 
 
-1 #14 Montsegur 2021-09-12 13:23
Idézet - rockart:
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Különben meg annyira nem is vagyok vicces szerintem (talán inkább te! ha már...), mert most néztem meg jobban, és az albumok menüpont alatt is ott van az általad említett két koncert, nem csak a videográfia alatt! Ráadásul, egyáltalán NEM csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva a Megadeth honlapján, ha gondolod nyugodtan megnézheted te is.


Mindenesetre ezen nem veszünk össze, köszönöm a plusz infókat. Még egy gondolat: Te, mint fanclubos bennfentes, tudsz további hasonló kiadványokról? Előre is köszi!
Idézet
 
 
-1 #13 rockart 2021-09-12 13:20
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Tévedsz! Mind a kettő szerepel a Megadeth hivatalos honlapján a Dicography menüpont alatt. Csak az a menüpont két almenüre van osztva. Albums, és Videography. A Videography alatt vannak, és joggal, mert ezek eredetileg DVD kiadványok voltak, csak később lett belőlük CD is.

Egyébként nekem meg már ki tudja mióta megvan ez a CD, mert amikor még Megadeth fanclub member (kb. 10 éven át) voltam, akkor az egyik éves tagsági csomag tartalmazta ezt a hanganyagot. Sőt, van egy hasonló is, az meg úgy emlékszem Philadelphia-ban volt. (az is unplugged cucc!)

Lehet félreérthető voltam, de én nem a felvétel/CD eredetiségét kérdőjeleztem meg eddig sem, hanem azt, hogy ezt a zenekar hivatalos akusztikus koncertalbumána k ismerné el!


Akkor ebben tévedtem. De a bostoni anyag kiadása akkor is eléggé hivatalosnak tűnik és nem kamunak:

https://www.blabbermouth.net/news/megadeth-announces-first-commercial-release-of-unplugged-in-boston-concert/


Mondom, én elég sokáig elvakultan követtem a zenekart, és egyszer volt Mustaine-nek egy post-ja is, amiben arra kérte a rajongókat (már pontosan nem emlékszem konkrétan mivel kapcsolatban), hogy valamit akkor tartsanak csak hivatalosnak, ha az megjelenik a zenekar hivatalos honlapján is valamilyen bejegyzés formájában.
Idézet
 
 
-1 #12 rockart 2021-09-12 13:13
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Különben meg annyira nem is vagyok vicces szerintem (talán inkább te! ha már...), mert most néztem meg jobban, és az albumok menüpont alatt is ott van az általad említett két koncert, nem csak a videográfia alatt! Ráadásul, egyáltalán NEM csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva a Megadeth honlapján, ha gondolod nyugodtan megnézheted te is.
Idézet
 
 
-1 #11 Montsegur 2021-09-12 13:11
Idézet - rockart:
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Tévedsz! Mind a kettő szerepel a Megadeth hivatalos honlapján a Dicography menüpont alatt. Csak az a menüpont két almenüre van osztva. Albums, és Videography. A Videography alatt vannak, és joggal, mert ezek eredetileg DVD kiadványok voltak, csak később lett belőlük CD is.

Egyébként nekem meg már ki tudja mióta megvan ez a CD, mert amikor még Megadeth fanclub member (kb. 10 éven át) voltam, akkor az egyik éves tagsági csomag tartalmazta ezt a hanganyagot. Sőt, van egy hasonló is, az meg úgy emlékszem Philadelphia-ban volt. (az is unplugged cucc!)

Lehet félreérthető voltam, de én nem a felvétel/CD eredetiségét kérdőjeleztem meg eddig sem, hanem azt, hogy ezt a zenekar hivatalos akusztikus koncertalbumána k ismerné el!


Akkor ebben tévedtem. De a bostoni anyag kiadása akkor is eléggé hivatalosnak tűnik és nem kamunak:

https://www.blabbermouth.net/news/megadeth-announces-first-commercial-release-of-unplugged-in-boston-concert/
Idézet
 
 
-1 #10 rockart 2021-09-12 12:42
Idézet - Montsegur:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)


Tévedsz! Mind a kettő szerepel a Megadeth hivatalos honlapján a Dicography menüpont alatt. Csak az a menüpont két almenüre van osztva. Albums, és Videography. A Videography alatt vannak, és joggal, mert ezek eredetileg DVD kiadványok voltak, csak később lett belőlük CD is.

Egyébként nekem meg már ki tudja mióta megvan ez a CD, mert amikor még Megadeth fanclub member (kb. 10 éven át) voltam, akkor az egyik éves tagsági csomag tartalmazta ezt a hanganyagot. Sőt, van egy hasonló is, az meg úgy emlékszem Philadelphia-ban volt. (az is unplugged cucc!)

Lehet félreérthető voltam, de én nem a felvétel/CD eredetiségét kérdőjeleztem meg eddig sem, hanem azt, hogy ezt a zenekar hivatalos akusztikus koncertalbumána k ismerné el!
Idézet
 
 
-1 #9 rockart 2021-09-12 11:40
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!

Milyen hírt?

Azt, hogy "...Dave Mustaine meg most már legalább elmondhatja, hogy hivatalos akusztikus koncertalbuma is van"
Ha ezt annyira nem méltatja, hogy közölné saját zenekari oldalán hivatalosan, de még csak a diszkográfia menüpont alatt sem tünteti fel, akkor gondolom mennyire érdekli, meg mennyire tekinti hivatalosnak.
Idézet
 
 
-1 #8 Montsegur 2021-09-12 11:31
Idézet - Abigél:
Ez egy felesleges kiadvány. A Metallica árnyékában ez egy Helping Hands 2 akarna lenni?


Szigorú vagy :) Ez egy k*va jó kiadvány. Szerintem jobb is, mint a Helping Hands, pedig azt is bírom. És a Megadeth már rég nincs a Metallica árnyékában...
Idézet
 
 
-1 #7 Montsegur 2021-09-12 11:28
Idézet - rockart:
Erdekes, mert a zenekar honlapjan egy bejegyzest nem talaltam erre vonatkozoan, igy a hirt kamunak tartom addig!


Vicces vagy, a Megadeth honlapon csak és kizárólag a sorlemezek vannak felsorolva.

A That One Night vagy a Rust In Peace Live sincs. Azok is kamuk?

Egyébként meg:

http://cleorecs.com/home/playlist/megadeth-unplugged-in-boston/

Ja, én azóta meg is vettem, annyira kamu :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Royal Hunt - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Anthrax - Budapest, Budapest Park, 2013. július 30.

 

Volbeat - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. június 18.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.