A korábbi hasonló szösszenetre érkezett, váratlanul Super visszajelzések okán, no meg a 21. századi Pet Shop Boys működését körbelengő, közülünk sokakat ma is elképesztő erővel vonzó szürrealitás oltárán áldozva következzék tehát a sztori folytatása, csaknem négy év elteltével. A jeles alkalomnak persze ma már valójában nincs is különösebb jelentősége, egy-egy új PSB-soralbum megjelenése amúgy against all odds történik, ahogy bizonyára Neil Francis Tennant is mondaná. A hatalmas lendülettel dúló, megannyi gyöngyszemet és rengeteg szemetet is felszínre dobó retróvihar közepette a PSB valamiképpen az állandóságot képviseli, de ennek aligha a többé-kevésbé a mai napig rendszeresen érkező újdonságcsomagok jelentik a fő okát. Ez a töretlen szerelem a soha el nem fogyó közönségük részéről egyértelműen a '80-as évek végének és a '90-esek elejének dalaiban gyökerezik, és ettől a körülménytől a főszereplők egy pillanatig sem tekinthetnek el.
megjelenés:
2020 |
kiadó:
x2 Recordings / Kobalt Label Services |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
Ha üzleti szempontból nézzük a dolgot, nemhogy a Hotspot, de bizony nagyjából már az 1996-os Bilingual megjelenésének sem volt különösebb miértje, ámde Lowe és Tennant e tekintetben is megmaradt a régi iskola hívének. Így aztán a statisztika-fetisiszták elkönyvelhetik a tizennegyedik sorlemez érkezését, amely pár százzal nyilván feljebb tornázza azért a PSB által az évek során értékesített hanghordozók számának kilenc számjegyű mutatóját. Ha bárki engem kérdez, én örülök a megjelenés tényének, hiszen egyrészt sikerrel kelti a valóságosság illúzióját, másrészt pedig kimondottan jó barátságot ápolok a késői időszak lemezeivel is. Ugyan az elmúlt évtizedből a tagadhatatlan kakukktojásnak számító, a rajongók által lelkesen megköpködött, sötétebb árnyalatokkal is átszőtt Elysium a kedvencem, nem hanyagoltam el az azt követő, a régi berendezkedést újraépítő Electricet sem, a legutóbbi Super pedig egyenesen könnyes tekintetű hívévé tett.
A Hotspot hivatott lezárni a Stuart Price producer nevével fémjelzett trilógiát, a PSB berlini korszakát, ezért aztán az új lemez „kézhezvételét" követően önkéntelenül is behunytam a szemem, nehogy a várt, gyilkos diszkófény elvakítson. Le is lövöm a poént, hogy nektek már ne kelljen félnetek: az új lemez – közvetlen elődeivel ellentétben – alig szolgál ilyesmivel. Ez a terep pedig mindig is ingoványos volt Tennanték számára, jópárszor megégették már magukat a múltban a hasonló „kísérletekkel". Mégsem a váratlan a jó szó a Hotspotra, hanem az ártalmatlan – sajnos a szó rossz értelmében. „I don't wanna go out / I don't wanna go dancing", énekli Tennant, és igen, ez a „megúszós" hangulat jellemző a teljes albumra. Szó se róla, a Hotspot leteszi a garast a nyitó Will-o-the-Wisppel, és én szinte látom magam előtt, ahogy ennek hallatán Bertli Zoli és Nagy Andor kollégák a szintit az állványról letépve fejest ugranak a siófoki éjszakába (sajnos tél van, de azért ők idült vigyorral csak szeletelnek tovább).
Velük ellentétben a Pet Shop Boysnak viszont aligha lehet mentsége arra, hogy ezután miért hűl le fokozatosan a hangulat, hogy egy hosszas várakozás után megjelenő, eleve mindössze tíz tételt felsorakoztató gyűjteményt miért kell egyértelmű tölteléktémákkal hizlalni. A gyomrost kétségtelenül a már-már vállalhatatlan Wedding In Berlin viszi be a lemez legvégén, amiért én kérek külön is elnézést. És mégis, minden kedvezőtlen körülmény ellenében is meg lehet szeretni a Hotspotot, ha időt szánsz rá, kétségtelenül meghálálja, nem mellesleg megtalálod rajta az utóbbi évek talán legszebb, akusztikus gitárral (!) is hódító PSB-balladáját (Burning The Heather). A mérleg tehát nem borul el negatív irányba, ezt minden eredendő elfogultságom dacára mondhatom, ugyanakkor itt és most azt érzem, ilyen felemás felhozatal mellett talán nem is kell Tennantéknak a jövőben mindenképpen az LP-kiadást erőltetniük. Az a pár dal, amely a Hotspotról valóban közel férkőzött hozzám, velem marad, és ezúttal nagyjából ennyit szépet mondhatok.
Hozzászólások
azt gondolom, te nagyon tájékozatlan vagy zenei téren.
naaaa, csak nem a Lost Child-ra gondolsz??? Azt tényleg rólunk írták?
Valóban voltak jó popzenék a 80-as években, de nem Sandra, C.C. Catch, és a Modern Talking...és nem is a Pet Shop Boys. :)
Mentségetekre szól, hogy biztos kicsik voltatok még.
A Release (2002) óta nem sok gitáros balladát írtak. Breathing Space, talán még az Indefinite Leave to Remain. Ennyiből nem nehéz legjobbnak lenni. Bár az Indefinite szerintem sokkal jobb. A Release-es Birthdayboy-nak, meg a Love is a Catastrophe-nak viszont a közelébe sem ér a mostani darab. Lapos, mint ahogyan az album nagy része.
Pet Shop Boys: Disco Potential (1997)
https://youtu.be/-7mFvb5zbtE
Ne általánosítsunk kérem! :)
Ez azért megér egy pacsit!!!
Nincs azzal baj, hogy más is van ezen az oldalon nem csak rock/metal. A PSB ráadásul minőség abban amit csinál. Inkább az "esik rosszul" , hogy "foglalják a helyet" a rock/metal lemezek elől. Az tuti viszont mikor a gugli kidobja, hogy Shock rockmagazin, ráklikkelsz és....Pet Shop Boys:Hotspot.
Idézet - Lantis 74:
Egyetértek! Ezek után màr arra is számítani kell, hogy mondjuk psychotic waltz és billie eilish vagy netàn opeth és pokolgép kritikák is lesznek az oldalon?
:D
Simán elfér ez a banda is, de "cserébe" majd kérem a márciusban megjelenő My Dying Bride kritikáját is. (Emlékszem, 2015-ben, az előző album kapcsán is ez volt a "követelésünk".) :D
Nyugi, csak viccelek, arról írtok, amire/amiről időtök és kedvetek van, nehogymá' a kommenthuszárok döntsék el, mit és hogyan csináltok a SAJÁT oldalatokon!