A Fates Warning rajongóknak alighanem még várniuk kell a hosszú évek óta hallgató legendás progresszív metal banda visszatérésére, de az egyik zokogó szem mellett nyugodtan nevethet a másik: a főnök, Jim Matheos gitáros jelenleg épp egy új lemezen dolgozik, méghozzá nem mással, mint a banda első énekesével, John Arch-csal.
A projekt egyelőre szimplán csak Arch / Matheos névre hallgat, és a két veterán már meg is kezdte a tavasz végére, nyár elejére várható album munkálatait. A kiadó a Metal Blade lesz. Matheos és Arch olyan felsőkategóriás arcokkal muzsikálnak a stúdióban, mint Joey Vera basszusgitáros és Bobby Jarzombek dobos, de szólógitáron itt-ott Frank Aresti is kisegít majd. Hogy ők mindhárman érintettek a Fates Warningban is? Nos, ez tény, így csak azért nem kezdünk el sustorogni mindenféle énekescserékről, mert februárban a Ray Alder énekes vezette aktuális Fates felállás is átruccan koncertezni Európába a klasszikus 1991-es Parallels jubileumi újrakiadása apropóján. Ez az ötösfogat azonban csak az énekes személyét tekintve különbözik az Arch / Matheos projekttől...
John Arch a Fates Warning alapító tagjai közé tartozott, és ő énekelt a csapat első három lemezén, az 1984-es Night On Bröckenen, az 1985-ös The Spectre Within-en és az 1986-os Awaken The Guardianen. Ezek az albumok zeneileg még sokkal közelebb álltak a tradicionális heavy metalhoz, mint a későbbi progresszívebb, letisztultabb vonalhoz. Arch a bandából való távozását követően hosszú évekre eltűnt, és csak 2003-ban jelentkezett friss kiadvánnyal, egy A Twist Of Fate című EP-vel a Metal Blade-nél. Jim Matheos azon az anyagon is szerepelt, sőt, az egyik dalt közösen írta az énekessel.
A Fates Warning elvileg már két éve dolgozik utolsó albumuk, a 2004-es FWX folytatásán, melynek turnéján végre karrierjük során első ízben Budapestre is eljutottak. Az Arch / Matheos lemez megjelenése nyilván nem fogja gyorsítani a munkát...
Hozzászólások
Egyébként olvasta valaki a Metal Blade főnök Brian Slagel május 7.ei twitter üzenetét?
"Great to see John Arch and Jim Mateos last night. Album is AMAZING!!! They will be doing tons of press as well. Out in Sept."
Idézet - GT82:
Szóval Gábor, ezt max. a Magyar Tudományos Akadémia egyik nagyra becsült kollégája tudná megfejteni. :)
De akkor meg nem értem h miért van külön kategóriában a Spectre és az Awaken? Szerintem ikerlemezek
Szóval nem tudom, milyen párti vagyok. :)
Pedig az OSI-ba pont Kevin kell, tőle lesz az a zene olyan nyomorult hangulatú olykor. A Blood lemezt rettenetesen szeretem, pont ezért.
Én az OSI-t nem tudom hova tenni, mert bár zeneileg elfogadom, Kevin monoton és érzelemmentes (gépi) hangja nagyon zavar. Tudom-tudom, ez is a zenei világ & koncepció része, no de akkor is elbírna a zene jobb torkot.. :)
Na igen az OSI-t is szeretem nagyon, ellenben a Redemption viszont nálam elég középutas prog. Jó-jó, DE...
(Az Inside Out után lehet tényleg nevet kellett volna változtatni.)
Nálam a top 5, ha már Vince szóba hozta :), megjelenési sorrendben: Spectre Within, Awaken The Guardian, Perfect Symmetry, Parallels, Disconnected.
A Redemption pedig a már említett paradox módon tökéletesen hozza vissza az Arch korszak zenéjét, Alderrel.
A Perfect Symmetrytől szeretem a lemezeiket igazán, de ha ma elő kell vennem valamelyiket, akkor az utolsó három közül választok, sőt, főleg az utolsó kettőt, azok zsenik. És ugye ott az Engine, ha már Ray Alder, azokat is imádom a mai napig.
Tudom, megvetni való dolog, és az emberek gúnyosan röhögve fognak mutogatni a hátam mögött, de valószínűleg én vagyok a csapat egyetlen tagja, aki abszolúte soha nem hallgat FW-ot. Egy lemezüket ismerem, azon Alder énekelt, úgyhogy ha így nézzük, én minden bizonnyal Alder-párti vagyok.:)
Ha FW, én mindenképpen Alder-párti vagyok, különös tekintettel a Perfect - Parallels - Inside Out - Pleasant Shade korszakra, de a modern cuccaikat is szeretem. Sok értelmét amúgy nem látom összehasonlítan i a két hangot egyébként, mert ég és föld, Arch is verhetetlen abban, amit csinál, és a vele készült lemezek is etalonok.